התחבר

View Full Version : בעיה בוונטה (חיישן?)


Demon
01-03-10, 10:24
שלום חברים,
לאחרונה שמתי לב שהוונטה אצלי בבראבו לא עובדת כשורה כשהמנוע מתחיל להתחמם הוונטה נכנסת למצב הראשון וכעבור 2-3שניות נעצרת, לאומת זאת בחיבור ישיר היא עובדת בכל שלושת המצבים ללא תקלות.

כמו כן החוטים לחיישן לא מולחמים (!) :confused: ו החום מנוע מתייצב על (עד) שתי פסים אחרי החצי ו לא עולה יותר.
דיברתי אם מוסכניק (לגביי החום מנוע בלבד) וקיבלתי תשובה דיי מוזרה "ככה זה בבראבו" (?)


צריך להחליף חיישן או שהיתכן שהלחמה פשוטה תעזור?
1) מה עלות של חיישן כזה+עבודה? (חדש, מפרוק)
2) אם זאת בעיה במגעים אז מה עלות ההלחמה?


בתודה מראש. :-D

רפי לין
01-03-10, 10:59
איזה מנוע, 1.4 או 1.6?.
מה שנת הייצור?.
האם כוונתך ליוניט שברדיאטור להפעלת המאורר?.
אכן, בבראבו/ה שעון החום, בדרך כלל עובר את החצי בקו אחד או קו וחצי.
לפעמים יש תופעה של חוסר הארקה למרכב (בודי) ואז דווקא כשמאורר הרדיאטור פועל, שעון חום המנוע עולה מעט ובעצם הוא מזייף.
למאורר הרדיאטור יש רק שתי מהירויות, איטית ומהירה ולא 3 כפי שכתבת.
בברכה - רפי לין

Lexxxa
01-03-10, 11:04
בוקר טוב. למה אתה חושב שהוונטה לא עובדת כשורה ?

זה מצב תקין לגמרי, החום של הנוזל קירור מפעיל את יוניט מאוורר שנמצא ברדיאטור, הוונטה פועלת מס' שניות, החום של נזול קירור ברדיאטור יורד (במעלות בודדות), יוניט מאוורר מפסיק את פעולתו.

לגבי מד חום טיפה מעל חצי, הוא יציב או שמשחק בין חצי למה שאמרת?

חיישן טמפ' בטרמוסטט הוחלף? מקורי?

טרמוסטט תקין ?

אצלי בבראבה החום עולה טיפה מעל החצי וחוזר חזרה לחצי.

בחיבור ישיר לאיזה 3 מצבים התכוונת? אני מכיר רק 2.

ליוניט מאוורר יש קונקטור מיוחד שלו (בצבע כחול). גם היוניט עצמו צריך להיות בצבע כחול. אין שם הלחמות.

צירפתי לך תמונות של יוניט להפעלת המאוורר.