PDA

View Full Version : החלפת רצועת טיימינג


06-09-06, 17:39
מישהו יודע כמה צריך לעלות החלפת רצועת טיימינג לפיאט פונטו ספייס אוטומטית מודל 2001 ?
קיבלתי הצעת מחיר של 800 ש"ח לרצועה + משאבה (אמרו לי שבדרך כלל זה הולך ביחד) לא כולל עבודה ומע"מ .
האם המחיר נשמע הגיוני ?

06-09-06, 18:19
מן הסתם זה לא במוסך מורשה ולא חלקים מקוריים.

במוסך מורשה: רצועת טיימינג + מותחן והכל חלקים מקוריים עולה סביב ה- 1000 ש"ח. לא כולל משאבת מים וכולל מע"מ.

מכיוון שזו פעולה מורכבת מעט אז כדאי לוודא שהמוסכניק יודע לעשות אותה ספציפית בפונטו שלך וזאת כדי שלא יהיו בעיות. ובהחלט יכולות להיות אם הוא לא מבין מה הוא עושה.

אין שום צורך להחליף משאבת מים אם היא לא נוזלת - אבל! אם היא תתחיל לדלוף מתישהו לאחר החלפת הטיימינג אז עבודת ההחלפה של משאבת המיים היא כמעט זהה להחלפת טיימינג והעלות בהתאם. לכן יש כאלה שיחד עם הטיימינג מחליפים תמיד גם משאבת מים בלי קשר למצב שלה ובהזדמנות גם מחליפים נוזל קירור של הרכב.

אני אישית: רצועת טיימינג ומותחן ומשאבת מים (וכדאי לבדוק מה מצב רצועת המנוע כי זה כבר באזור) הייתי שם אך ורק חלקים מקוריים. מניסיון אישי ההבדל במחיר בין מקורי לתחליפי היה די מעט ולא משתלם. אלו גם חלקים שהאמינות שלהם ואורך החיים חשובים ביותר.

06-09-06, 19:25
מן הסתם זה לא במוסך מורשה ולא חלקים מקוריים.

במוסך מורשה: רצועת טיימינג + מותחן והכל חלקים מקוריים עולה סביב ה- 1000 ש"ח. לא כולל משאבת מים וכולל מע"מ.

מכיוון שזו פעולה מורכבת מעט אז כדאי לוודא שהמוסכניק יודע לעשות אותה ספציפית בפונטו שלך וזאת כדי שלא יהיו בעיות. ובהחלט יכולות להיות אם הוא לא מבין מה הוא עושה.

אין שום צורך להחליף משאבת מים אם היא לא נוזלת - אבל! אם היא תתחיל לדלוף מתישהו לאחר החלפת הטיימינג אז עבודת ההחלפה של משאבת המיים היא כמעט זהה להחלפת טיימינג והעלות בהתאם. לכן יש כאלה שיחד עם הטיימינג מחליפים תמיד גם משאבת מים בלי קשר למצב שלה ובהזדמנות גם מחליפים נוזל קירור של הרכב.

אני אישית: רצועת טיימינג ומותחן ומשאבת מים (וכדאי לבדוק מה מצב רצועת המנוע כי זה כבר באזור) הייתי שם אך ורק חלקים מקוריים. מניסיון אישי ההבדל במחיר בין מקורי לתחליפי היה די מעט ולא משתלם. אלו גם חלקים שהאמינות שלהם ואורך החיים חשובים ביותר.

את העניין של החלקים המקוריים אני מבין אבל האם לעשות את ההחלפה רק במוסך מורשה ?

06-09-06, 19:57
דעתי: כן! ורצוי גם אחד שהוא טוב. פה בפורום יוכלו להמליץ לך על מוסך טוב.


חוץ מזה - רצית לבוא למוסך כללי (במובן של לא מורשה פיאט) להביא לו חלקים ולהגיד לו תרכיב? הרי המוסך מרוויח משהו גם על החלקים.

האם להחליף בכל מקרה משאבת מים ? - זה עלול לייקר פי 1.5 את כל העסק וצריך בשיקול יחד עם המכונאי לחשוב על זה. ......אלא אם יש כבר נזילה קלה ואז אין התלבטות.

בכל מקרה - לא לשכוח לבדוק מצב רצועת מנוע במקביל להחלפת הטיימינג

06-09-06, 20:12
אני גם ממליץ על ביצוע העבודה במוסך מורשה.

מהיכן אתה בארץ?

06-09-06, 23:20
אני גם ממליץ על ביצוע העבודה במוסך מורשה.

מהיכן אתה בארץ?

אני מ- כ"ס . יש מוסך מורשה מומלץ בסביבה ?

06-09-06, 23:22
דעתי: כן! ורצוי גם אחד שהוא טוב. פה בפורום יוכלו להמליץ לך על מוסך טוב.


חוץ מזה - רצית לבוא למוסך כללי (במובן של לא מורשה פיאט) להביא לו חלקים ולהגיד לו תרכיב? הרי המוסך מרוויח משהו גם על החלקים.

האם להחליף בכל מקרה משאבת מים ? - זה עלול לייקר פי 1.5 את כל העסק וצריך בשיקול יחד עם המכונאי לחשוב על זה. ......אלא אם יש כבר נזילה קלה ואז אין התלבטות.

בכל מקרה - לא לשכוח לבדוק מצב רצועת מנוע במקביל להחלפת הטיימינג

תודה על העצה. יש מוסך מומלץ באזור כ"ס ?

07-09-06, 00:26
אני לא מכיר את כ"ס, מצטער.

אני יכול להמליץ על המרכזי, ברמת החייל. מניסיון.
בנוסף, רבות וטובות דובר על מוסך שמשון שביהוד, אז אני אלך עם הזרם של הלקוחות המרוצים גם בהמלצה עליו.

07-09-06, 00:29
אני גם ממליץ לך על מוסך שמשון ביהוד אני גם לקוח מאוד מרוצה שלהם רק ברביעי שעבר האוטו עבר שם טיפול והיית מרוצה מהשירות, מהידע ומהיחס המדהים של המוסך הזה, מומלץ.

07-09-06, 09:21
עוד משהו קצת מוזר לי, מתי צריך לבדוק את רצועת הטיימינג ? לפי הספר יש לעשות בדיקה בטיפול 60 והחלפה ב 120. האם זה הגיוני ?

שמעתי מבעלי רכבים אחרים שהם מחליפים כל 60.....

07-09-06, 10:08
ההוראות המעודכנות לטיפול בפונטו שלך:

ב- 120K ק"מ חובה להחליף.
אולם יש המלצה חמה ביותר להחליף כל 60K ק"מ או 3 שנים. במוסך מתייחסים לזה "כחובה".

אם תרצה את דף ההוראות לטיפולים כפי שמשתמשים בו במוסך המרכזי אז שלח לי את האי-מייל שלך בהודעה פרטית.

לגבי התיבה האוטומטית שלך - יש להחליף שמן גיר כל שנתיים-שלוש או כל 40K ק"מ ואין! להחליף מסנן שמן גיר.

אני גם ממליץ על המוסך המרכזי בתל אביב. אל תצפה שם להנחות או ליחס חם (אלא אם הבוחן שתיפול עליו יהיה "דויד") אבל הם יודעים לעשות את העבודה.

07-09-06, 11:05
אצלי ב 60K המוסך המרכזי אמר שאין צורך להחילף את הרצועה אבל ב100K במוסך שמשון אמרו שהיא כבר יבשה וצריך להחיליף

08-09-06, 08:39
יש משהו מעניין מאד בהוראות יצרן התמוהות של פיאט ! הוראות היצרן אומרות על החלפה של רצועת תיזמון ב120.000 ק"מ אולם מניסיון לכולם מחליפים ב60.000ק"מ כי הרצועה פשוט לא מחזיקה מעמד . בניגוד לכל יצרן אחר הגיוני שקובע את נקודת ההחלפה של הרצועה והיא מחזיקה בפיאט פשוט מהמרים על זמן ההחלפה ! כמו כן מניסיוני אף חגורה תיזמון לא הצליחה להגיע ל120.00ק"מ ולהפיכך בק"מ נמוך מאד בסביבות 40.000ק"מ היא אפילו ניקרעה. כך שניראה לי שההוראות יצרן לא מתאימות לארץ חום גבוהה לחות וכ"ו. לעומת אירופה

08-09-06, 08:45
זה לגיטימי לחלוטין...
הוראות היצרן מתאימות לאירופה, עם האקלים הנהדר שלהם.

אבל שוב, אלו המלצות לדעתי. חשוב, לבדוק את כל הדברים האלה ביותר תכיפות. אחרי הכל, אתה בעצמך אמרת שהאקלים שלנו חם יותר.

08-09-06, 13:47
זה לגיטימי לחלוטין...
הוראות היצרן מתאימות לאירופה, עם האקלים הנהדר שלהם.

אבל שוב, אלו המלצות לדעתי. חשוב, לבדוק את כל הדברים האלה ביותר תכיפות. אחרי הכל, אתה בעצמך אמרת שהאקלים שלנו חם יותר.
כל יצרן רכב בעולם ! יש לו הוראות יצרן שמתאימות למקום שבו הוא מוכר את הרכב . כמו למשל הוראות היצרן שונות בפינלנד לעומת ישראל שם הטמ"פ נמוכות מאד ויש להתייחס לנוזל קירור בצורה שונה ולסוג השמן לעומת מדינה חמה כישראל ולכן זה ניראה לי כי שם בפיאט ישנם חובבנים שלא מעניין אותם כלום ולא מיתייחסים בהתאם לכל מדינה! ולדוגמא מערכת המיזוג. הואריאטור ועוד היד נטויה!

08-09-06, 13:51
משפטית במידה והחגורה טיימינג תיקרע לפני 120.000ק"מ היצרן פיאט יהיה חייב לקחת אחריות על התיקון כי הוא זה שהגדיר את מועד ההחלפה של הרצועה ומכאן הוא אחראי לכך שהחגורה תחזיק עד למועד זה! כי במידה ולא עליו לשנות את ההוראת החלפה לרצועה. שתעמוד במבחן התוצאה והמציאות.

08-09-06, 16:51
אתם מפספסים משהו

כבר בספר רכב המקורי של הפונטו ספייס שהודפס לראשונה באמצע 2000 כתוב שבטיפול 60K ק"מ (או למעשה 4.5 שנים) חובה לבדוק את מצב רצועת התזמון. משמע, אם רואים בעיה יש להחליף אותה. ב- 120K ק"מ (או לכאורה 9 שנים !?, כן בטח...) חובה להחליף טיימינג.

אבל!, לכל יצרן וכולל ליבואן יש זכות לעדכן את הוראות הטיפול, לא תמיד ממניעים "מכניים" אלא לפעמים גם ממניעים כלכליים.
לכן, מתי שהוא החליטו לשנות את הוראות הטיפול המומלצות לפונטו ספייס. נכון למידע המודפס שיש לי מלפני שנה:
רצועת תזמון בפונטו ספייס יש להחליף או להמליץ ללקוח להחליף כל 3 שנים או כל 120K ק"מ (מכירים מישהו שעושה מעל 40K ק"מ בשנה).
כל 60K ק"מ יש לבדוק את הרצועה.
את הטיפולים מומלץ לבצע כל שנה או כל 20K ק"מ לכל הרכבים עם מנועי יורו 3 שסופקו החל מיוני 2001
אלה ההמלצות של החברה.

לי אישית אמרו במוסך מורשה - אם האוטו נוסע לרוב בעיר, תחליף כל 3 שנים. אם האוטו נוסע רוב הזמן מחוץ לעיר ניתן למשוך זאת עד כדי 5 שנים. אבל תזכור!: זה בניגוד להמלצה הרשמית של החברה ואם יגרם נזק אז החברה לא אחראית.

נ.ב.: באנגליה לפי ספר היינס מומלץ להחליף טיימינג כל 80K ק"מ או 4 שנים. שם החשש הוא לא מהחום אלא מהקור....

08-09-06, 18:25
חבר
היום לפי הנחיות החוק ומשרד התחבורה אסור לאף יבואן לשנות כהוא זה את הוראות היצרן המקוריות! חובה על היבואן לבצע שיגרת הטיפולים ככתבו וכלשנו ללא שום שינוי! בעבר הקרוב היבואן היה עושה טיפולים לפי צרכים כלכליים ומקצר את מרווח הטיפולים על מנת לעשות עלינו כסף! המלפני כשנה בערך זה ניגמר. יצאה הוראה שאומרת שמה שהיתרן בחו"ל קבע זה מה שיבוצע.

09-09-06, 11:08
דיין, בספר הרכב שלי (מסוף שנת 2000) גם העיברי וגם האנגלי רשום שצריך לבדוק את הרצועה ב60K ! עם רואים שהיא לא תקינה אז מחליפים . אצלי היא החזיקה 100K וגם זה כי נאלצו לפתוח ראש מנוע כל שבמצב כזה עדיף לשלב בין השניים ולא למשוך עוד 20K ולשלם יותר על ההחלפה.