התחבר

View Full Version : פונטו XTZ 2000: כרית אויר נפתחה בלי סיבה


רז_נד
16-02-10, 12:21
במהלך נהיגה שגרתית לחלוטין, כרית האויר נפתחה פתאום. למותר לציין שזה מסוכן ביותר, המזל שזה קרה בכביש צדדי במהירות נמוכה. למישהו זה קרה? מה יכולה להיות הסיבה? מה לעשות/איך לתקן?

רפי לין
16-02-10, 12:35
צריך כעת להחליף את כרית האויר ואת מחשב כרית האויר.
כמו כן חובה לבדוק את צמת החשמל של מע' כרית/יות האויר ולוודא שבטעות לא התחבר אליה מישהוא (כגון רדיו, דיבורית וכו') מה שגרם לפתיחה פתאומית של כרית האויר.
צריך גם לשים לב שאין נזילת מיים/נוזל קרור מנוע מרדיאטור החימום שבתוך הרכב ונמצא מעל מחשב כרית האויר, כי נזילה כזאת עלולה לגרום לקצר הפעלה כזה.
אני מציין, שתופעה כזאת של פתיחת כרית אויר הנה נדירה מאוד.
בברכה - רפי לין

רז_נד
16-02-10, 13:59
רפי, תודה על תשובתך. לפני כמה חודשים הצופר הפסיק לפעול, ובעל המוסך אמר שלתקן את זה אומר להתעסק עם כריות האויר וזה לא כדאי. במקום זה הוא סידר לנו כפתור קטן שמשמש אותנו כצפצפה. אתה חושב שזה קשור?
בכל מקרה אני חושב שזה חמור מאוד שזה קרה, זה היה יכול להגמר ממש בכי רע אילולא הרכב באותה שעה היה בכביש שומם יחסית. הטיפול שאתה מציע נשמע יקר - נראה לי שזה הזמן להפרד מחברת פיאט שמבחינתי איבדה אצלי את האמון..

moty003
16-02-10, 15:27
שלום רז,
הבעיה עם הרכב היא שקיבלת אותו יד שניה/שלישית, ואין לדעת מה עוללו לו הבעלים הקודמים.
לכן זה לא נכון לומר "פיאט איבדה אצלך את האמון" כי אני גם נפלתי ברכב שעבר התעללות, אבל אני בטוח שאם הרכב היה אצלי/אצלך מיומו הראשון היינו נהפכים ל"חסידים" של פיאט. ויוכיחו זאת בעלים ראשונים של פיאט.

רז_נד
16-02-10, 16:10
קיבלתי את הרכב עם 10000 ק"מ, כשהיה בן שנה, ואני לא פיספסתי שום טיפול. בינתיים את החלונות החשמליים כבר תיקנתי 3 פעמים (בשתי הדלתות!), החימום לא עובד אלא עם ריח חריף מאוד ויחד עם זה הרכב מתחמם כל הזמן. בא נאמר שאת כל אלו אפשר איכשהו לספוג (אם כי, רכב בן 10 כבר מתפרק כל כך?), אבל תקלה מהסוג שתיארתי - שמסכן חיים - זה משהו שלדעתי הוא חמור מאוד. הרכב הבא יהיה ממקור יותר אמין.

ארילו
16-02-10, 16:22
רז, אני מצטער לשמוע שפיאט איבדה אצלך את האמון - אבל כדאי לציין שזה מאוד מאוד נדיר שכרית אוויר נפתחת סתם ככה.

למען האמת, המקרה הנוסף היחידי ששמעתי עליו היה בהאמר חדש.

כמו שרפי ציין יכולים להיות הרבה גורמים לתקלה הנ"ל.

רפי לין
16-02-10, 19:38
מתחת לגלגל ההגה, מתחבר אל מנגנון ידיות האתות/אורות/מגבים "סליל שעון" שהוא מעביר מגעי חשמל מסתובבים אל כרית האויר שבהגה ומלחצני הצופר בהגה אל מע' הצופר.
יתכן שמי שביצע מעקף עם לחצן בצד לצופר גרם בכך גם להפעלת כרית האויר.
אילתורים אינם במקום ברכב מודרני שמשופע במע' ממוחשבות ואלקטרוניות.
בברכה - רפי לין

רז_נד
17-02-10, 00:17
מי יודע, אולי יש צדק במה שאתה אומר, אם כי זה כבר ככה מספר חודשים. בכל מקרה אני זוכר אז שהחשמלאי אמר שלתקן את הצופר יעלה אלפי שקלים - לי זה נשמע אבסורד במקרה הטוב. להתקין כפתור שמתחבר ישירות לצופר (מנגנון הכי פשוט שקיים, עם הידע המינימלי שלי בחשמל) לא אמור לאחר תקופה כל כך ארוכה פתאום להפעיל את הכרית אויר. ככה או ככה לדעתי יש לפיאט אחריות במה שקרה, ולא משנה אם יש חיבור מאולתר לצופר או לא. אני מקווה שכאשר אגש למוסך המרכזי הם יקחו אחריות, ולפחות ידאגו להחזיר כרית אויר חדשה במקום הישנה (לא שזה ימנע ממני למכור את הרכב מייד). מספיק אנשים שדיברתי איתם זועמים על המקרה ומעודדים אותי לנקוט בצעדים יותר תקיפים, אבל זה ממש לא הסגנון שלי, אם כי אם בעוד חודש למישהו אחר שנוהג בפונטו מהשנתון שלי תתפוצץ כרית אויר באמצע נהיגה בכביש מהיר וחס ושלום יקרה משהו חמור, לא אוכל להמלט מהתחושה שלי יש אחריות שלא הפצתי את הסכנה בעצמי בעוד מועד.

alon-amos
17-02-10, 00:56
*** תסתכל על הצד החיובי של העניין יש לך עילה לתביעה נאה. דבר שני לי בבראבו לא עבד הצופר פתחתי את ההגה וגיליתי שהחוט קפיץ המדובר קרוע באמת עניין של כמה מאות שקלים... לכן החלפתי הגה לאחד בלי כרית אוויר ועם מנגנון פשוט סתם מיותר ושובר את האף...

רקובי
17-02-10, 01:17
בוא נבחן את זה שוב:
קיבלת את הרכב לאחר שנה ו-10K ק"מ. מצויין.
הרכב יחסית ותיק - וכן, פיאט עלולה לעשות צרות אחרי פרק זמן כזה, מה שלא יגידו כאן,
זו לא מזדה. אבל בוא לא נפתח את זה.

בכל מקרה, לעצם העניין, אתה אומר שהחימום עובד, אבל מוציא ריח רע, וגם הרכב מתחמם.
אני מסיק מזה שרדיאטור החימום שלך כנראה נוזל - ולכן אתה מריח את נוזל הקירור (לא נעים,
ובטח גם לא הכי בריא) ונוסע עם רכב מתחמם - שזו תקלה שדורשת תיקון מיידי.

אם המצב הזה של הנזילה המשיך, כנראה שנזילת הקרר על פקוד כריות האויר גרם להפעלת
הכרית - ואולי כפי שאומר רפי - זה בכלל התיקון ה"עוקף" - דבר שלא בריא אף פעם.

מכאן זכותך לתקן או למכור, זה לא קשור לפיאט או לא, למרות שבלי ספק מדובר ברכב מעט פחות אמין מרכב יפני ממוצע. מצד שני, מדובר ברכב זול ואמין באופן יחסי - ואת השנים שבהם הרכב תפקד כמו שצריך, ובהשקעת קניה לא גדולה ביחס לדגמים אחרים - צריך לזקוף לחיוב.

רז_נד
17-02-10, 01:36
"אם המצב הזה של הנזילה המשיך, כנראה שנזילת הקרר על פקוד כריות האויר גרם להפעלת
הכרית" - אני מקבל שזה הסבר אפשרי, אך איני מקבל מצב שבו תקלה חמורה כזו בכלל יכולה להיות. אם כך הדבר, פיאט אולי צריכה לקרוא לכל הדגמים שבהם זה עלול לקרות ולתקן את הקררים לפני שזה יקרה לעוד נהגים. ולכן אני חוזר לאותה נקודה: יש כאן מחדל בטיחותי חמור, בלי קשר לאמינות של הרכב באופן כללי.

רקובי
17-02-10, 01:48
נראה לי שאתה מושפע מהריקול של טויוטה.
לו הרכב היה תקין לחלוטין וללא מעקפים, זה היה מטריד הרבה יותר, אך זה לא המקרה.

אצלך ברכב בוצע שינוי שקשור בצורה מסויימת למנגנון כרית האויר, ואתה בעצמך מציין שהרכב
לא במצב הכי טוב - כנראה שכאן קבור הכלב.

בכל מקרה זה באמת לא נעים ולא סימפטי.

רז_נד
17-02-10, 02:35
הרכב השני שלי זה קורולה.. בכל מקרה, אני עדיין סבור שמעקפים או לא, יש כאן משהו שפיאט צריכים להתייחס אליו ברצינות רבה מאוד, ואם לא, אז אולי אחריותי לגרום להם לעשות כן.

ארילו
17-02-10, 09:12
אתה מוזמן לפנות לסמל"ת בטלפון ולפיאט באיטליה.

מכיוון שמעולם לא שמעתי על תקלה כזאת (ואני חבר בכמה מועדוני פיאט מסביב לעולם) אז כנראה שהבעיה היא אצלך ברכב בלבד.

לא נעים לי להגיד, אבל רכב שלא מתוחזק כמו שצריך הוא רכב שיסבול מתקלות שונות ומשונות.

בקשר לתביעה נגד סמל"ת / פיאט - לך על זה. אני אשמח שבפונטו הישנה שלי ירעננו את כרית האוויר.

רז_נד
17-02-10, 09:17
"לא נעים לי להגיד, אבל רכב שלא מתוחזק כמו שצריך הוא רכב שיסבול מתקלות שונות ומשונות." - איך הבנת את זה? מעולם לא החמצתי טיפול ברכב ובכל תקלה טיפלתי.

ארילו
17-02-10, 09:23
החימום לא עובד אלא עם ריח חריף מאוד ויחד עם זה הרכב מתחמם כל הזמן.

זאת הסיבה למה אמרתי שהוא לא מתוחזק כמו שצריך. אני מסכים איתך שטויוטה שנת 98' כנראה תסבול מפחות תקלות.

רז_נד
17-02-10, 10:12
המוסכניק שלי המליץ לא הגעת בחימום כי זה תיקון נורא יקר, לכן זה לא תוקן. חימום זה לא כזה קריטי בעיני ולכן לא השקעתי (זה לא נתפס לי אז כמשהו בטיחותי).

רפי לין
17-02-10, 13:22
אם לא רוצים לתקן רדיאטור חימום פנימי שנוזל, אז מנתקים את הצנורות שמתחברים אליו וכך מונעים את נזילת מיים/נוזל קורו ממנו עם כל המשמעות הנלוית של פגיעה במחשב כרית האויר.
הבעייה היא שי בעלי מקצוע שלא מכירים את דגם המכונית הספציפי על מערכותיה ו/או אינם מסוגלים לחשוב כראוי ורק גורמים לנזקים אחרים.
בברכה - רפי לין

רז_נד
17-02-10, 18:37
היום הייתי במוסך מרכזי של פיאט. המסקנות שלהם: המוסכניק שטיפל ברכב לא זיהה שיש בעיה בראש מנוע, ולכן מיים פרצו לתוך מערכות שונות ברכב מה שהוביל לקורוזיה, בין השאר, במחשב כריות האויר ולכן התקלה ארעה. זה שטיפל בי היה מאוד בטוח בעצמו; כמובן שאין לדעת. נראה לי שרכב מכאן ממשיך לחלפים..

רפי לין
17-02-10, 21:52
אם כוונתך למכור המכונית לפרוק לחלקים אז בדוק האפשרויות איתם:
1. http://www.musach.co.il/details.asp?id=682
2. http://www.musach.co.il/details.asp?id=661
בברכה - רפי לין

moty003
17-02-10, 22:13
רפי אתה מוצא לכל דבר כתובת חח
אפשר לדעת מה תכתוב מראש אפי' (כמובן בקיצוניות).



מישהו: הרכב שלי לא מניע.

רפי לין: לך לכתובת הזאת ***** ובקש שם את שאול או יעקב.



מישהו: אני צריך משהו בעפולה.

רפי לין: לך לכתובת הזאת ***** ודבר עם שמעון או ישראל.



מישהו: נימאס לי מהאוטו.

רפי לין: לך לכתובת הזאת ***** ושם תוכל למכור את הרכב לפירוק.

נ.ב. תבקש שם את אריאל. :)



מישהו: די נמאס לי מהחיים.

רפי לין: לך לכתובת הזאת ***** ושם תתאבד.
נ.ב. אל תשכח להגיד שרפי לין שלח אותך :)


נ.ב. (אמיתי) אני מקווה שלא נפגעת רפי, אם כן מחקו זאת.

רז_נד
18-02-10, 10:45
אבדוק את האפשרויות הללו.

רפי לין
18-02-10, 15:53
לא נפגעתי, אלא להיפך חייכתי וצחקתי מול המסך.
לילדיעתך, כבר "שידכתי" אל עו"ד מומחה לרשלנות רפואית, בין מוכר רכב שטח וקונה שכמובן איני מכירם כלל וכל זה בפורומי רכב שונים באינטרנט.
אני משתדל להפנות אל המנהל/מנהל עבודה/בוחן וכו' כדי לקצר תהליכים ולהגיע ישר אל מי שצריך.
דרך אגב, במעליות שעולות לקומה 49 במגדלי עזריאלי שבת"א, בקשו את יורה ותגידו לו שאני הפניתיכם והוא יפעיל עבורכם המעלית במהירות כפולה :wink:
בברכה - רפי לין