התחבר

View Full Version : צריכת דלק מופרזת בפונטו ספייס, או שנדמה לי?


אתגר
03-02-10, 16:36
תקשיבו חבר'ה, אחרי כמה סיבובים וכמה מאות שקלים על בנזין שמתי לב שבתצוגת מחשב הנסיעה וגם לפי מד הדלק ברכב, (Punto spice SX 2002 ידנית), הפיאט זוללת דלק יותר ממה שהיא אמורה לזלול..

מחשב הנסיעה מראה (בנהיגה רגועה, גם עירונית וגם בין עירונית חשוב לציין) בין 10-11 ק"מ לליטר.
לדעתי זה המון כממוצע לרכב שבדר"כ לא אמור לרדת מה 13 (וחשוב לציין שמ 2002 הצג אף פעם לא הראה יותר מ 13.4 או 13.5 ק"מ לליטר).

יכול להיות שיש איזו בעיה בהזרקה או שאני סתם פרנואיד?

קחו בחשבון שלרכב יש גם איזו בעיית חיווט רצינית שמומחי פיאט בסמל"ת לא הצליחו לגלות והיא גמרה לנו משהו כמו 6 מצברים בשנתיים אז יכול מאוד להיות שיש לה איזו בעיה עוד מהפס ייצור.

moty003
03-02-10, 16:51
קח בחשבון שאצל המוסכניקים רווחת הדיעה שפיאט היא בעייתית מבחינת חשמל, לכן הם מרשים לעצמם ליגוע איפה שלא צריך "כי במילא החיווט דפוק"!!
הצריכת דלק ממש לא אמורה להיות כך.
הרכב אצלך מיומו הראשון?

אתגר
03-02-10, 16:55
מהמפעל לסוכנות, מהסוכנות הביתה :)

תשמע.. המצבר המקורי של פיאט מהחברה החזיק מעמד שנתיים ומת.. לאחריו התחילו בעיות רציניות במערכת החשמל של הרכב.
הרבה דברים ואקראיים לחלוטין, אם זה אזעקה, אח"כ אורות וכיוצא בזה.

אני אשמח לשמוע דעה למה צריכת הדלק מראה סימנים של עייפות נקרא לזה כך.

Lexxxa
03-02-10, 19:30
בנסיעות בין עירוניות חום יציב בחצי ?

אתגר
03-02-10, 22:59
חום יציב בחצי תמיד.
קור חום זה לא משנה לה, טרמוסטט תקין :)

Lexxxa
04-02-10, 01:23
צריך לבדוק מה הנתונים של למבדה במחשב שלך.

כדאי להתחבר עם מחשב ולבדוק.

אתגר
04-02-10, 01:26
גם אני חשבתי על זה.. למבדה זה החיישן חמצן נכון?
אבל אני בדילמה, זה או להוציא עוד איזה 100 שקל על בדיקה יותר מידי פשוטה או להשיג מאיפה שהוא את התוכנה של פיאט, לחבר נייד דרך OBD ולקרוא נתונים..
אפשרי לעשות את זה נכון?
מה משתלם לי יותר בגדול?

Lexxxa
04-02-10, 01:38
כן, חיישן למבדה זה חיישן חמצן.

זה לא תוכנה של פיאט. זה פרוטוקולים של OBD/OBD 2. אתה צריך מכשיר עם כבל של OBD/OBD2.

אפשר גם לקנות רק כבל שמתחבר למחשב נייד ותוכנה. תעשה חיפוש בגוגל, יש מלא אינפורמציה בנושא.

אתגר
04-02-10, 02:54
lexxxa, סליחה על הבורות והעצלנות.
אני יושב ומחפש שם כלשהו או איזה אינדיקטור לתוכנת דיאגנוסטיקה והיה עוזר אם הייתי יודע מה אני מחפש.
את הכבל כבר מצאתי למכירה, טיפה יקר אבל משתלם לטווח הרחוק.

ואני בפירוש לא צריך סורק כדי לרוץ לחפש תקלות לפי קודים, אני צריך תוכנת דיאגנוסטיקה לרכב.
אני אשמח אם מישהו יכוון אותי קצת לכיוון הנכון בנוגע לשם של תוכנה טובה או משהו כזה.
אגב עוד שאלה, פונטו ספייס SX 2002, החיבור הוא OBD II נכון?

תודה לכל העוזרים.

Lexxxa
04-02-10, 03:34
בזמנו חפרתי קצת בנושא התחברות למחשב, אבל לבראבה שלי יש חיבור שונה.

תכנס --> http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7450&page=2

לא יודע איזה סוג OBD יש ברכב שלך.

אתגר
04-02-10, 03:58
סיבוך עם ההזמנה של התוכנה אבל אני אנסה בהזדמנות, כשהמצב הכלכלי ישתפר.
בינתיים, יש לה טסט במרץ ואני אכווין אותם לכיוון החיישן, למרות שהם אמורים לבדוק אותו בכל מקרה בבדיקת זיהום אויר לא?
אם כן אז אני אבקש לראות נתונים ומקסימום אפרסם אותם כאן אם החיישן עצמו תקין.
אם החיישן לא תקין אני מרחם על הכיס שלי :(

Lexxxa
04-02-10, 05:55
חיישן חמצן מקורי עולה בסביבות 1000 ש"ח אחרי מע"מ ולפני התקנה.

אצלי כשהחלפתי את החיישן חמצן רצו 900 על מקורי. אצלי חיישן מקורי הוא של BOSCH עם לוגו של FIAT עליו. לקחתי את מס' סידורי שרשום על חיישן המקורי והזמנתי לפי מס' זה חיישן של BOSCH דרף חנות לחלקי חילוף רגילה.

בעצם זא אותו חיישן של אותו חברה אבל ללא לוגו של פיאט וללא התקע(4 חוטים ללא שום תקע), והוא עלה לי 500 ש"ח. פשוט חתכתי את התקע מהחיישן הישן וחיברתי לחיישן החדש.

raanan_t
04-02-10, 07:12
OBD יש אצלי ואם תגיע לטיול אז נוכל לבדוק שם קצת ולשחק.

בכל מקרה, לדעתי בדיקת בעזרת OBD בלבד לא תתן לנו אינדיקציה. אני חושב שיש לבצע השוואה בין הנתון שמועבר למחשב הרכב (מה שאפשר לקרוא ב-OBD) לעומת הנתון שמתקבל במכשיר 4 גזים חיצוני. ככה אפשר יהיה לדעת אם הנתונים שהמחשב מקבל מהחיישנים שונים ממה שמציג מכשיר ארבע הגזים מה שגורם לחריגה בצריכת הדלק.

אתגר
04-02-10, 12:04
אז רענן, אתה אומר צריך לקפוץ למוסך בכל מקרה..
טוב בינתיים אני אסתדר עד הטסט, בטסט הם יבדקו את זה.
Lexxxa, חיישן חמצן עולה לא מעט ואני יודע את זה, בגלל זה אמרתי שחבל לי על הכיס.
אגב אני אשמח לדעת מאיפה הזמנת במידה וגם אני אצטרך.
בקשר לטיול, אני לא חושב שאני אגיע מכל מיני סיבות כאלו ואחרות..
אבל אני מקווה שלמפגש הבא אני אוכל להגיע.

moty003
04-02-10, 12:47
אמרת שאחרי ש"המצבר מת" החליפו לך מצבר ואז התחילו כל הבעיות של האורות וכו'
אולי שמו לך מצבר בהספק לא נכון לרכב שלך?
Lexxxa אחרי שהחלפת חיישן התחברת למחשב?

אתגר
04-02-10, 14:01
בגדול כן, בעיות חשמל התחילו אחרי החלפת המצבר בפעם הראשונה.
היות וזה היה מוסך מורשה פיאט איפה שהוא בדרום (כי הוא נגמר לי בחניה של קלאב הוטל) הם שמו מצבר (ואני לא זוכר איזה חברה) שאמור להוות תחליף למקורי במוסכים המורשים.
הוא דווקא עבד לא רע, אבל כל שאר מערכת החשמל ברכב התחילה להשתגע.
בקשר להספק, אני לא יודע, זה היה לפני המון זמן.

אני יכול לחפור קצת בקבלות אם הן נשארו עדיין, אם אני אמצא אני אעדכן כאן או בה"פ אם זה מעניין אותך מוטי.