View Full Version : חום מנוע לא יציב ב-HGT
שלום חברים,
יש לי בעיה מוזרה ומעצבנת מאז שקניתי את הרכב, חום המנוע של הרכב נוטה לשחק ולהגיע למקומות שאני לא חושב שהוא אמור להגיע, במקום לעמוד יציב על האמצע הוא בנסיעה יורד אל מתחת לחצי ובימים קרים אפילו מתחת לרבע, שמתי לב שבמיכל של נוזל הקירור יש נוזל קירור ירוק, משמע אינו פארפלו, בנוסף אני חושב שהתרמוסטט לא תקין, מה דעתכם?
יש גם פאראפלו ירוק.
וכאשר ממש קר בחוץ - הגיוני שהמחוג של החום מנוע יהיה על הרבע.
טוב נו - כנראה שהוא כחול, מה לעשות שיש לי גנים של עיוורון צבעים במשפחה :D
ביום חם כמו היום, בנסיעה הוא ירד אל הרבע, ביום קר או בערבים כאשר אני נוסע, החום מנוע מגיע מתחת לרבע ולא עומד יציב על הרבע, חשוב לציין שכאשר הרכב עומד על סרק הוא מתחמם.
פראפלו יש כחול ואדום. לך כנראה יש כחול. שזה בסדר גמור.
לגבי חום מנוע שיורד לרבע, חד וחלק טרמוסטט תפוס. כ650 ש"ח החלפה במוסך (550 + 100 עבודה)
חום המנוע לא אמור לזוז מהחצי כאשר הכל תקין. כן, גם כאשר קר מאוד בחוץ.
גם אצלי התופעה הייתה קיימת, וחייתי איתה עד שנמאס לי, החלפתי טרמוסטט ומאז הכל עובד פיקס. התזוזה היחידה של המחוג היא לחלק התחתון בריבוע של החצי (שזו תזוזה של בקושי מילימטר למטה מהנורמה).
גדעון, תודה על התשובה המהירה והמפורטת!
הנוזל קירור בוודאות ירוק, אני רוצה להחליף את הנוזל למניעת נזקים עתידיים, למרות שאינני יודע כמה זמן הוא כבר נמצא במערכת או כמה נזק הוא גרם או לא.
אני אמור להכניס את הרכב ליישור קו, כנראה השבוע, אני אבקש לבדוק את העיניינים הנ"ל, יש למישהו מושג אגב כמה אמור לעלות פעמון צירייה?
שאלה נוספת, האם נסיעה עם תרמוסטט תפוס גורמת נזק משמעותי כלשהו?
גדעון אני קצת חולק עליך בעניין הזה. תקין ונורמלי לחלוטין ב HGT אין שום בעיה בטרמוסטט החלפה לא תפתור את הבעיה בהתחלה שיצאו ה HGT הראשונים הבעלים שמו לב לתופעה הזו זה קרה ממש שהרכבים היו חדשים לגמרי נשלח מייל בעניין ליצרן והתשובה הייתה שהרדיאטור מערכת הקירור והמאווררים של ה HGT מתאימים לארצות חמות ואחד החסרונות זה שבימים קרים החום יורד מתחת לחצי מה שלא קורה בקיץ.
אצלי זה כך מהיום הראשון והחלפתי כבר פעמיים טרמוסטט במהלך הזמן וזה לא שינה כלום לכן במקרה הזה לא הייתי ממהר להחליף טרמוסטט.
לחילופין יש HGT שהרדיאטור שלהם קצת סתום. ברכבים האלה אתה לא תראה את הבעיה הזו בחורף אבל בקיץ המאווררים של הרכב יעבדו במהירות הגבוהה כל הזמן.
תאמין לי טחנתי את הנושא מכל הכיוונים האפשריים כולל הרבה ניסויים שביצענו במוסך.
לסיכום מערכת קירור תקינה ב HGT זה שבנסיעה מחוץ לעיר בלילה קר או ביום קר מחוג החום יורד מתחת לחצי ולפעמים גם מגיע לרבע.
תקין לחלוטין.
מבין את העמדה שלך אורן, הנסיון שלך בהחלט מדבר בעד עצמו.
אבל לצערי (או שמחתי), העובדה הפשוטה היא שגם אצלי התופעה הייתה קיימת בחורף. (בקיץ הכל תקין, תמיד היה)
החלפת טרמוסטט העלימה אותה כלא הייתה. מעבר לזה, צריכת הדלק השתפרה כמובן, והמנוע מגיע לטמפ' עבודה מהר הרבה יותר לאחר הנעה קרה (בוקר ועמידות ממושכות)
אין שום סיבה שחום המנוע ירד מטמפ' עבודה במהלך נסיעה במידה והכל תקין. יכול להיות שיקח לו עוד דקה-שתיים להגיע לטמפ' זו אם ממש קר, וכן מרגישים את זה בימים מאוד קרים. במיוחד אם יוצאים מיד לנסיעה במהירות שיוט.
גם ירידה אל מתחת לרבע תקינה? בכל מצב מזג-אויר שהוא?
מבין את העמדה שלך אורן, הנסיון שלך בהחלט מדבר בעד עצמו.
אבל לצערי (או שמחתי), העובדה הפשוטה היא שגם אצלי התופעה הייתה קיימת בחורף. (בקיץ הכל תקין, תמיד היה)
החלפת טרמוסטט העלימה אותה כלא הייתה. מעבר לזה, צריכת הדלק השתפרה כמובן, והמנוע מגיע לטמפ' עבודה מהר הרבה יותר לאחר הנעה קרה (בוקר ועמידות ממושכות)
אין שום סיבה שחום המנוע ירד מטמפ' עבודה במהלך נסיעה במידה והכל תקין. יכול להיות שיקח לו עוד דקה-שתיים להגיע לטמפ' זו אם ממש קר, וכן מרגישים את זה בימים מאוד קרים. במיוחד אם יוצאים מיד לנסיעה במהירות שיוט.
אני חושב שאני יודע מה העניין אצלך. יש לך את המק"ט של הטרמוסטט שהוחלף אצלך ברכב.
מסכים ב100% עם CAVEMAN. גם לי הייתב תופעה דומה- בלילות קרים או נסיעה מאוד רגועה החום היה יורד לרבע אפילו. זה בהחלט לא תקין.
יש לטרמוסטט נטיה למות ולהתקע במצב פתוח (לפחות זה) מה שמקשה על לגלות את זה. מאז שהוחלף לי טרמוסטט המנוע מתחמם גם יותר מהר (כי הוא נשאר סגור עד שהחום עולה) וגם נשאר על האמצע בכל מצב ובכל טמפרטורה.
זה לא כזה ביג דיל להחליף לפחות.
של החדש או הישן?
אני מדבר על החדש כי אני רוצה לבדוק אם זה המק"ט החדש כי הוחלף טרמוסטט ל HGT ששונה הממקורי והוא נפתח בטמפרטורות שונות מהמקורי.
אם אכן המק"ט שונה, אני יכול להגיע לכל מוסך מרכזי עם המק"ט ולדרוש הרכבה שלו על הרכב?
אני אסתכל בחשבונית לגבי המק"ט, שאגיע בערב הביתה.
בכל מקרה, אם החלק שונה מהמקורי, סימן שהכירו בעובדה שיש איתו בעיה של טמפ' עבודה נמוכות, ולכן החליפו אותו לאחד חדש יותר. שזה צעד הגיוני מאוד.
בנדה, לדעתי אין אפשרות לרכוש חלק אחר במוסך מאשר זה.
אני אסתכל בחשבונית לגבי המק"ט, שאגיע בערב הביתה.
בכל מקרה, אם החלק שונה מהמקורי, סימן שהכירו בעובדה שיש איתו בעיה של טמפ' עבודה נמוכות, ולכן החליפו אותו לאחד חדש יותר. שזה צעד הגיוני מאוד.
בנדה, לדעתי אין אפשרות לרכוש חלק אחר במוסך מאשר זה.
לא כל כך מדוייק גדעון היה מק"ט חילופי לטרמוסטט של HGT אבל אחרי שהרכבתי טרמוסטט כזה בחורף זה אומנם פתר את הבעיה אבל בימים חמים בקיץ החום עלה מעל החצי לאחר בדיקה גיליתי שהטרמוסטט הזה מתאים לארצות קרות ולא אצלנו ואיזה ליצן מהמחסן המרכזי הזמין אותו בלי לבדוק כמו שצריך.
תתן לי את המק"ט ואני יבדוק לך את העניין.
דרך אגב היה לך ניסיון כבר עם הטרמוסטט החדש בימים חמים של הקיץ בנסיעה עירונית מאומצת.
לקראת סוף הקיץ, והכל היה תקין לבינתיים.
מעניין העניין הזה. אם זה אכן המצב, אני אגש לחיים שוב ואבקש החלפה לחלק השני. אולי באמת עדיף מעט קור על מעט חום :)
החלק שהרכיבו לי היה במלאי אגב, לא הוזמן במיוחד.
60653946 F - טרמוסטט A156 A147 HGT
כך רשום בחשבונית.
לקראת סוף הקיץ, והכל היה תקין לבינתיים.
מעניין העניין הזה. אם זה אכן המצב, אני אגש לחיים שוב ואבקש החלפה לחלק השני. אולי באמת עדיף מעט קור על מעט חום :)
החלק שהרכיבו לי היה במלאי אגב, לא הוזמן במיוחד.
60653946 F - טרמוסטט A156 A147 HGT
כך רשום בחשבונית.
אין צורך להילחץ סביר להניח שזה בסדר אבל בכל מקרה אני יבדוק ויחזיר לך תשובה.
זה יהיה רק בסוף שבוע כי אני כרגע בחופש ואני עם הנייד ואין לי את הנתונים איתי.
אני ימצא גם את הגרפים של 2 הטרמוסטטים ואת ההבדלים בינהם מבחינת פתיחה וסגירה לפי טמפרטורה
ככה גם נבין בדיוק מה השיפור שבוצע. מה שבטוח שזה לא המק"ט המקורי שמגיע עם הרכב כי בחלק המקורי שבא עם הרכב הפתיחה המלאה של הטרמוסטט היא הרבה יותר מוקדמת בגלל זה בחורף וכשקר לוקח זמן לשעון להגיע לחצי.
אני יעשה עבודת מחקר חדשה בנושא גם אותי זה מסקרן.
אין צורך להילחץ סביר להניח שזה בסדר
רק רציתי להגיד שגם אצלי יש אותו חלק מחיים וגם אצלי כבר שנה וקיץ חם ותמיד נשאר באמצע.
זה המק"ט שרשם גדעון?
אם כן אני אבדוק אם יש במוסך שבו אני ילך לטפל, לפני שאני יכנס לטיפול של יישור הקו שאני דוחה קצת יותר מדי זמן.
רק רציתי להגיד שגם אצלי יש אותו חלק מחיים וגם אצלי כבר שנה וקיץ חם ותמיד נשאר באמצע.
אם ככה עושה רושם שאכן החלק הוחלף ושופר ולא נותר לי אלא לברך על כך.
אני בכל מקרה יבצע את הבדיקה.
גם אצלי ב-HGT שהייתה בימים קרים בנסיעה מחוץ לעיר המחוג היה יורד מעט מהרבע. בתוך העיר או בימים חמים הוא תמיד היה על החצי.
שמעתי מעוד כמה בעלי HGT שזה המצב אצלהם ולכן לא החלפתי תרמוסטט.
אין ספק שפיאט החליפה את הטרמוסטט למק"ט אחר. אצלי ברכב החלפתי כבר פעמיים טרמוסטט למק"ט המקורי וחימום הרכב בימים קרים לא השתנה בכלל אלא נשאר זהה לחלוטין כמו הטרמוסטט הקודם.והוא גם לא היה תפוס או משהו דומה מכיוון שבדקתי אותו לאחר הפירוק מהרכב והוא נפתח ונסגר בצורה תקינה.
אני בסוף שבוע יבדוק את עניין המק"ט החדש לעומק.
גם אצלי ב-HGT שהייתה בימים קרים בנסיעה מחוץ לעיר המחוג היה יורד מעט מהרבע. בתוך העיר או בימים חמים הוא תמיד היה על החצי.
שמעתי מעוד כמה בעלי HGT שזה המצב אצלהם ולכן לא החלפתי תרמוסטט.
גם אני .
העניין הוא שבחודשיים האחרונים שבהם הרכב בבעלותי, מעולם, לא קרה מצב שנסעתי והחום מנוע הצביע על החצי באופן יציב, מלבד בעמידות ממושכות עם הרכב מונע במצב סרק.
בסופ"ש הקרוב אני מתכוון להיכנס סוף-סוף לטיפולון יישור קו עם הנסיכה שלי :) במורשה פיאט בעכו (פאטין אם אני לא טועה) היחידי בצפון שנראה לי נורמלי, אני יתן לו את המק"ט שרשם גדעון ונראה אם יש על מה לדבר.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.