View Full Version : מזגן לא מקרר, מייצר רעש של בריחת אויר - ספייס 2002 SX
ronesbones
29-01-10, 16:52
היי.
אחרי חודשים מספר שלא הדלקתי את המזגן על קירור, ניסיתי היום לצנן את עצמי וגיליתי שהמזגן לא מקרר. הנורה על המפסק נדלקת, מתחיל רעש כמו של דליפת אויר בפאנצ'ר שנשמע מאזור פתחי הוצאת אויר, והאויר שיוצא לא קר.
יש למישהו כיוון לבעיה?
ראשית, צריך לבדוק אם לא חסר גז במע' המזגן.
בברכה - רפי לין
מנסיון הקולות האלו הם אינדקציה לכך שחסר, גם אם לא הרבה, גז במערכת המזגן.
לכן פעל לפי עצתו של רפי - וגש למילוי/בדיקה. הגז לא אמור לצאת, ולכן בוודאות קיימת דליפה,
אך מאידך מילוי אחת לשנה יכול בהחלט להספיק בחלק מהמקרים - והעלויות נמוכות מתיקון.
אני חושב שעדיף לתקן מאשר למלא גז אחת לשנה.
לדעתי בטווח הארוך זה ישתלם יותר.
אם לא חסר גז, אז יש להחליף את המסנן האויר הפנימי של המזגן שיתכן והוא סתום ואז כמות האויר הנכנסת לתא הנוסעים הנה קטנה, מקוררת מעט ורעש המפוח הפנימי נשמע חזק וחנוק.
בברכה - רפי לין
ronesbones
30-01-10, 21:47
תודה על ההמלצות, אני אגש לבדוק את זה אצל חיים ברגע שיהיה לי זמן
זה נראה לי יותר בכיוון של הגז, אני מקווה שזה לא משהו רציני מידיי.
ronesbones
15-02-10, 15:19
ביקרתי בשמשון יהוד, ההבחנה - דליפת גז מהמעבה. נתגלו שנו כתמי רטיבות על המעבה.
עלות משוערת להחלפת מעבה + גז + עבודה = כ-1600 ש"ח
אני מתכנן להגיע לשם ביום שישי ולתקן. יש המלצות אחרות?
ניתן לעשות אטימה למעבה בעלות של מאות בודדות של שקלים
לא תמיד ניתן לתקן מעבה מזגן.
בברכה - רפי לין
מעבה המזגן, היכן הוא ממוקם?!
איך הוא נראה?
עם למישו יש תמונה, אבל גם הסבר יעזור,פונטו דור 1
מעבה המזגן הנו כעין רדיאטור דק והוא ממוקם לפני הרדיאטור לכוון חזית הרב.
בברכה - רפי לין
לשלם 1600 ש"ח אתה יכול תמיד.
אני דיי בטוח שניתן לעשות זאת בפחות כסף אצל איש מזגנים (AKA: מזגניסט)
ולא במוסך מורשה, שעם כל הכבוד יהיה בעיקר יקר.
ממליץ לך לנסות קודם מילוי גז, בעלות של כ-100-150 ש"ח ולראות כמה יחזיק, או, לכל הפחות,
לקבל הצעות מחיר במקומות נוספים.
ronesbones
16-02-10, 09:03
האם יש המלצות על מקום מיזוג אויר מקצועי באזור השרון?
1. http://www.musach.co.il/details.asp?id=373 ובקש את חיים.
2. http://www.musach.co.il/details.asp?id=76 והוא מתמחה במזגנים של פיאט ומכירם היטב.
3. http://www.musach.co.il/details.asp?id=672
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין
את אשר אני מכיר וממליץ עליו בהחלט.
ronesbones
18-02-10, 10:09
תודה לכולם, מחר אעדכן.
אצלי בפונטו דור1 2000 היתה נזילה מהמעבה.
היה חור, במוסך פיאט רצו כ-700 שקלים על פירוק המעבה (כולל פירוק הטומבון הקדמי) ולקחת אותו להלחמה (עבודת חוץ) ולאחר מכן הרכבה, בדיקה ומילוי גז. יש לציין שהמוסך רצה על זה כ-6 וחצי שעות עבודה עד שהרכב יהיה מוכן.
אמרתי תודה יפה והלכתי (ולא, לא לקחו על איתור הנזילה כסף כי ראו את זה ברגע שהרימו את האוטו על הליפט).
הלכתי מזגניסט מוכר בצפון (בשם לפחות) והוא עשה בדיוק אותה עבודה ב380 שקלים ולקח לו פחות משעתיים. (זה כולל פירוק הטומבון הקידמי והרכבתו בחזרה).
זה מראה שמה שלא קשור למנוע כולל מערכת קירור המנוע, אני לא רואה סיבה להיכנס למוסך של החברה.
ronesbones
19-02-10, 21:49
עדכון.
היום ביקרתי בטופ-קור בא.ת. כפר-סבא ולהלן התוצאות:
1. בוצע אבחון בלחץ עם גלאי דליפות.
2. המעבה נמצא פגום ויש צורך להחליף.
3. הומלץ על הדרך להחליף פילטר מייבש ופילטר אבק (פנימי)
4. הכל בוצע במקום, סה"כ 1700 ש"ח כולל מע"מ (מתוכם 320 ש"ח עבודה כולל מע"מ) + וואקום שימון וגז.
המזגן עובד נהדר, קור כלבים באוטו, כמו שאני אוהב :)
נושא נוסף שמציק לי, זה שנראה שהמדחס פועל לי כאשר המזגן מכובה. יש רעש חלש של מדחס ויוצא אויר קר מפתחי האוורור.
גם בשמשון וגם בטופ-קור אמרו לי שזה משהו שלא נתקלו בו. :S
אצלי בפונטו דור1 2000 היתה נזילה מהמעבה.
היה חור, במוסך פיאט רצו כ-700 שקלים על פירוק המעבה (כולל פירוק הטומבון הקדמי) ולקחת אותו להלחמה (עבודת חוץ) ולאחר מכן הרכבה, בדיקה ומילוי גז. יש לציין שהמוסך רצה על זה כ-6 וחצי שעות עבודה עד שהרכב יהיה מוכן.
אמרתי תודה יפה והלכתי (ולא, לא לקחו על איתור הנזילה כסף כי ראו את זה ברגע שהרימו את האוטו על הליפט).
הלכתי מזגניסט מוכר בצפון (בשם לפחות) והוא עשה בדיוק אותה עבודה ב380 שקלים ולקח לו פחות משעתיים. (זה כולל פירוק הטומבון הקידמי והרכבתו בחזרה).
זה מראה שמה שלא קשור למנוע כולל מערכת קירור המנוע, אני לא רואה סיבה להיכנס למוסך של החברה.
לא הייה צורך להוציא את הרדיאטור של הרכב בכדי להגיע למעבה
כי גם לי שמו גז עם זרחן והוא אמר שייש סיכוי מהמעבה
מעבה=מדחס ממוקם במנוע (בדרך כלל) ומחובר ברצועה (תזהה אותו כשתסתכל באזור הרצועות במנוע לרוב הוא החלק היחיד שמחובר ברצועה אחת,ולא כמו שאר החלקים ברצועה משותפת
נ.ב. יותר זול לפתוח חלונות לא?
ronesbones
20-02-10, 02:26
מעבה ומדחס זה שני דברים שונים לחלוטין.
מדחס מחובר למנוע ברצועה, מעבה זה מעין רדיאטור הנמצא בחזית הרכב.
טוב לדעת,מצחיק תמיד חשבתי שהמדחס זה המעבה אולי חשבתי ככה בגלל בגלל שבמזגן ביתי הכל ביחידה אחת הלא במזגן ביתי ישנם רק שתי יחידות מאייד ומעבה
כאן יש הסבר יפה על מע' המזגן ברכב:
http://www.autocool.co.il/heb/descriptions/conditioners/
בברכה - רפי לין
קליין, בשביל להוציא את המעבה של המזגן (מעין רדיאטור שיושב בקדמת הרכב לפני רדיאטור של מערכת הקירור-מים ברכב ) צריך לפרק טומבון קדמי ולהוציא את המעבה עם כמה ברגים שהם מחוברים לאיזור המיכל מים של הרדיאטור קירור. אלו ברגים מיוחדים.
מעבה=מדחס ממוקם במנוע (בדרך כלל) ומחובר ברצועה (תזהה אותו כשתסתכל באזור הרצועות במנוע לרוב הוא החלק היחיד שמחובר ברצועה אחת,ולא כמו שאר החלקים ברצועה משותפת
נ.ב. יותר זול לפתוח חלונות לא?
נראה שהתבלבלת המעבה של המזגן צמוד לרידיאטור
כאן יש הסבר יפה על מע' המזגן ברכב:
http://www.autocool.co.il/heb/descriptions/conditioners/
בברכה - רפי לין
רפי שרטוט מעולה מסביר יפה
היכן נמצא המאדה בפונטו 01 איך ניתן לראות עם משם יש נזילה
פשוט מדהים שאיך שהקיץ מציץ קצת לכולם לא עובד המזגן.......:)
ronesbones
21-02-10, 00:24
אז זהו ששלי עכשיו עובד. אפילו יותר ממה שצריך. :S
להזכירכם, המדחס נכנס לבד לעבודה במהלך נסיעה, גם עם מפוח מכובה.
חוץ מממסר מזייף, מה עוד יכול לגרום לבעיה?
מאדה המזגן נמצא בפונטו, בתוך בית המע' מתחת לדשבורד.
בברכה - רפי לין
ronesbones
22-02-10, 10:04
עדכון נוסף: הוחלף הממסר של המזגן (מפסק חשמלי האחראי על כיבוי והדלקה של המדחס).
בינתיים בעיית הדלקת המדחס בצורה ספונטנית לא חזרה.
ronesbones
26-02-10, 17:56
טוב, אז הבעיה חזרה.
המדחס פועל על דעת עצמו, בעיקר כשהרכב קר.
היום תפסתי את הקלאץ' של המדחס מסתובב כשהרכב עומד והמפוח מכובה.
אני מניח שהבעיה היא חשמלית, משהו כנראה מקצר וגורם למדחס לעבוד על קור (סיבוב מתג טמפרטורה לא משפיע עליו).
יש המלצות למקום שיכול לעזור?
צריך לפעול בצורה מושכלת ועם שרטוט חשמלי של מע' המזגן ואצל מקצוען שמכיר המכונית ויודע לחשוב בדיקות. כשהתופעה קיימת מוציאים את ממסר המדחס ואם הוא מפסיק לפעול, אז בודקים אם יש הזנות הפעלה לממסר לנרות שלא אמור להיות (מתג מזגן כבוי).
אם אכן מגיע זרמי הפעלה לממסר, אז בודקים אחורנית אם מחשב נהול המנוע מקבל אות + של מזגן פועל ממתג הלחץ (קוודרינרי) למרות שהוא לא אמור לקבל אות זה (מזגן כבוי).
כך בשיטת האלימינציה מצמצמים וממקדים את האפשרויות.
תאם וגש אל חיים במוסך פיאט שמשון שביהוד כי יש לו הכשרון, ידע, רצון ויכולת טכנית:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=60
בברכת פורים שמח - רפי לין
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.