PDA

View Full Version : החלפת קרבורטור להזרקה חד נקודתית - אפשרי?


liorwohl
26-01-10, 18:46
שלום

מכיוון שאף אחד בכלל לא בא לראות את האונו שאני מפרסם כבר איזה שבוע ביד2 (חשבתי שלאוטו הזה יש שוק) וגם פונטו במצב טוב לא ממש מצאתי (מצאתי אחת סבירה, 55sx עם בפנים במצב חדש, בחוץ צבע שרוף ומערכת קירור בעייתית למדיי) אז חשבתי אולי אני פשוט ישדרג את האונו במה שחסר לי בה.

מה שהכי חסר לי זה ההזרקה, אני נוסע בעיקר נסיעות קצרות בעיר ועם הקרבורטור זה מרגיש לי בכאילו אני רק נלחם עם האוטו שלא יכבה כל בוקר וכל פעם שקר וכל התחלת נסיעה.. אני רוצה אוטו שמניעים ונוסעים. נמאס לי מקרבורטור.

השאלה שלי היא ממה מורכבת מערכת הזרקה חד נקודתית, איזה חיישנים בדיוק? איזה חלקים צריך שאין אצלי באוטו חוץ ממחשב וחיישנים? מה צריך להחליף מהחלקים הקיימים אצלי? ואיזה מהחלקים של ההזרקה קריטיים ואיזה רק בשביל ענייני זיהום אוויר? (האוטו שלי שנת 93 מותר לו לזהם :])

האם אפשר פשוט לקחת הזרקה כזאת מאיזה אונו בכמה מאות שקלים ולחבר את זה אצלי או שזה לא כל כך פשוט? אפשר לקחת כזאת הזרקה מאונו 1100 או פנטו 1100 או שחובה אונו 1000?

את העבודה כמובן נעשה אני ואבא שלי ולא מוסך, אם תאשרו שזה אפשרי, זול, זמין ולא מסובך מדיי. (כל עוד לא יקנו את האונו במחיר שפרסמתי, אז אני כבר יקנה את הפונטו).

תודה

asaf123
26-01-10, 19:32
המערכת מורכבת מ...
קרבורטור חשמלי איפה שיושב הראש הזרקה
אני חושב שיש שינוי במיכל דלק שיגיבו מבינים ממני
גלגל תנופה עם חיישן
חיישן בסעפת פליטה
מחשב הזרקה
אפשרי ביותר!!!
לא קשה במיוחד אבל רצוי שתהייה לך אונו מוזרקת אחת שממנה תפרק את החלקים הדרושים ותרכיב אצלך עיקר העבודה היא העברת חיווט למחשב ההזרקה פירוק גיר לטובת הרכבת גלגל תנופה עם חיישן ופירוק הדאון פייפ לטובת הרכבת סעפת פליטה עם מיקום לחיישן.
מקווה שלא הטעתי שיתקנו אותי מבינים ממני בבקשה.

liorwohl
26-01-10, 20:33
קראתי גם שיש חיישן מצערת, חיישן לטמפרטורה של המים, חיישן לאוויר, חיישן למהירות, שצריך משאבת דלק ששומרת על הלחץ (?) ועוד כל מני דברים
אני לא יודע מה רלוונטי לאונו שלי ומה לא

אני ישמח לאיזהיא רשימת מטלות כללית כזאת על התהליך או רשימת חלקים שצריך להשיג

תודה

ארילו
26-01-10, 21:14
בוא נעשה לך קצת סדר:
1. ראש הזרקה (שבא עם חיישן מצב מצערת, וחיישן אוויר)
2. סעפת יניקה עם מקום לחיישן טמפ'.
3. משאבת דלק חשמלית
4. חיישן קראנק (אם אני זוכר נכון, אז אין לך חיישן נמ"ע בגיר)
5. חיישן למבדה
6. חיווט

זה אפשרי בהחלט - שים לב לחיווט, צריך להגיע חיווט גם ממחשב ההזרקה למודול ההצתה.

אתה צריך הזרקה מאונו 1.1 הזרקה.

אגב, יכול להיות שיהיה יותר פשוט להשתיל מנוע מושלם.

liorwohl
26-01-10, 21:37
בוא נעשה לך קצת סדר:
1. ראש הזרקה (שבא עם חיישן מצב מצערת, וחיישן אוויר) מובן
2. סעפת יניקה עם מקום לחיישן טמפ'. והחיישן עצמו :rolleyes: מובן
3. משאבת דלק חשמלית יש הבדל במיקום שלה לעומת הנוכחית?
4. חיישן קראנק (אם אני זוכר נכון, אז אין לך חיישן נמ"ע בגיר) מה זה חיישן נמ"ע ואיפה יושב החיישן קראנק? אני מקווה שלא צריך לפתוח את המנוע בשביל זה :rolleyes: אין צורך לפרק את הגיר כמו שasaf123 כתב? (http://www.fiatclub.co.il/forum/member.php?u=648)
5. חיישן למבדה זה החיישן בסעפת פליטה? לא צריך גם את הסעפת?
6. חיווט ומחשב :D מבחינת חיווט אני מתאר לעצמי שהמחשב צריך לדעת מה המצב של הסוויץ' ו+ ו-, וכל השאר בא עם הצמה של המחשב?

זה אפשרי בהחלט - שים לב לחיווט, צריך להגיע חיווט גם ממחשב ההזרקה למודול ההצתה.

אתה צריך הזרקה מאונו 1.1 הזרקה. האוטו שלי הוא 1.0, זה משנה?

אגב, יכול להיות שיהיה יותר פשוט להשתיל מנוע מושלם. למה? את העבודה הפיזית, אם באמת זה יעבור מתיאוריה למציאות, בסופו של דבר אבא שלי יעשה ולא אני :] אבל זה נשמע לי יחסית פשוט, לא? :confused:

תודה

asaf123
26-01-10, 21:49
האוטו שלי עבר הסבה דומה אבל אני פשוט לא סגור על הכל כי זה נעשה יחד עם 2 חברים האחד עובד במכון להזרקות והשני חבר של אבא בעל מוסך.
רק שאצלי זה באמת עבר עם מנוע אחר לחלוטין שאפילו לא שייך לאונו.

צביקוש23
26-01-10, 22:19
לצערי הרב "הודות " לסמל"ת , ולציבור הישראלי שמשום מה שומע פיאט ונבהל אין לטיפו\טמפרה\אונו שוק בכלל.
אני את הטמפרה שלי לא מצליח למכור.
עד עכשיו לא התקשר אף אחד למרות שהרכב פורסם בכמה מקומות .

היום כשמוכרים לקהל הישראלי הפראיר רכבים מסוכנים ולא בטיחותים כמו מאזדה במחיר מצחיק ומפתה ובכלל היום שכל אחד רוצה לנקר לשכן את העינים ולהראות שיש לו רכב "גדול יותר" ויותר חדש מה שקורה שלרכבים הישנים בכלל ולפיאט בפרט אין שוק בכלל אבל ממש בכלל.

אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק

liorwohl
26-01-10, 22:34
מה שאבל הפתיע אותי זה שהאונו של stio דווקא נמכרה ממש בקלות לפי מה שהוא כתב אז..
או שזה בגלל ששלו 1400 או שבאיזור המרכז כל המליונרים לא רוצים אונו :D:D

אבל עכשיו מגיע מישהו לראות את האוטו, אולי עוד אני יצליח למכור...

asaf123
27-01-10, 03:19
אני ממש לא מבין למה אתה אומר שאין שוק אותי ברמזור ליפעמים שואלים עם אני מוכר וגם לפני כמה חודשים פרסמתי סתם כדי לראות עם יהיה ביקוש בכלל וכן היה ביקוש דיי סביר

liorwohl
27-01-10, 08:52
גם אותי לפעמים שואלים אם אני מוכר, אבל כל אלה מצפים שתגיד להם כן בטח, ב2500 שקל.. אני מפרסם ב4500
אבל כמעט כל המודעות ביד2 זה מחירים כאלה.

ארילו
27-01-10, 10:00
החיישן למבדה לא יושב על סעפת הפליטה אלא על הדאון-פייפ שיורד מהסעפת.

בשביל החיישנים לא צריך לפרק את המנוע.

הכי פשוט לקנות אונו 1.1 הזרקה שיורדת מהכביש ולקחת ממנה את החלקים אחד לאחד.

צביקוש23
27-01-10, 10:05
נכון ששואלים אותי בכביש אם אני מוכר אבל הם מצפים שאמכור את הטמפרה ב 2000-3000 ש"ח.

ואם כל הכבוד הטמפרה שלי שווה הרבה יותר מזה
מספיק להכנס ליד 2 ולראות מה קורה.
בעלי טמפרה מוכרים את הרכבים ב לרוב בין 2000-ל 4000 ש"ח

אני פשוט אם כל הכבוד לא ארד למחיר כזה.

ועדיין לדעתי האשמה היחידה במצב שאליו נקלעו הדגמים הישנים של פיאט היא אך ורק סמל"ת

רפי לין
27-01-10, 10:21
אני מכיר מישהוא עם סוזוקי באלנו שגם מתקשה למכור את מכוניתו.
אין כאן אשמה של סמל"ת אלא זה קורה בהרבה מכוניות ישנות כי הציבור מפונק ויכול להרשות לעצמו לקנות רכב חדיש ויקר יותר מהמכוניות הישנות.
בברכה - רפי לין

upetar
27-01-10, 10:45
לדעתי כול הגישה שלך מוטעת.בכול העולם אנשים שבונים מכוניות מסבים מהזרקה לקרבורטור ואתה רוצה הפוך?להסב למ"ע הזרקה הרבה יותר מסובך והשקעה גדולה ויקרה,(אני לדוגמה בשום פנים לא מוכן שיהיה לי אוטומחשב)קרבורטור הרבה יות פשוט,אמין,וזול לאחזקה.הפיתרון בישבילך ליצור קשר עים רב צביקה קרבורטור ,ושיפוץ קרבורטור יהיה יותר זול ויותר ויותר עדיף מהסבות למינהם.(אגב טמפרה קרבורטור מעט יותר חזקה מטמפרה הזרקה חד נקודתית).

liorwohl
27-01-10, 10:49
הקרבורטור שלי בסדר גמור, פשוט לא כיף לנסוע איתו בדקות הראשונות אחרי ההתנעה, ואצלי זה הרבה פעמים כל הנסיעה.
ואני לא מחפש כוח ושיפורים, רק אוטו שנעים לנסוע בו...

upetar
27-01-10, 10:57
קרבורטור מכוון והאוטו תענוג,תיראה אצלי,נגיעה והמנוע מניע ופועל כמו מכונת תפירה.

liorwohl
27-01-10, 18:44
כבר ראיתי 4 פונטו, 2 במצב חרא לגמריי ו2 במצב לא משהו בכלל אבל עם פוטנציאל

מה אין מכוניות שמורות יותר? נראה לי בסוף השדרוג היחיד שאני יוכל לעשות זה לפונטו ספייס או פנדה או 206 (ידניות כמובן) כי פונטו ישנה ופשוטה במצב טוב זה כל כך נדיר שפשוט לא רואים כאלה... המצב קשה :(
וזה ממש בעסה כי לא רק שאני מעדיף פונטו ישנה, זה גם יעלה לי יותר.

asaf123
27-01-10, 20:55
הציעו לי גם 6000 עלה האוטו אבל פשוט אין סיכוי שאני אמכור אני לא יודע מה קורה אצלך אבל אתה מוזמן בכל היזדמנות לעשות סיבוב על הבובה שלי ולהבין למה אין סיכוי שאני אמכור אותה .
סתם אינדיקציה טויוטה קורולה שנה ישנה ידנית רואה אגזוז. :)