PDA

View Full Version : התייעצות לפני כניסה למוסך


dodihob
25-01-10, 23:43
טוב הרכב כמו שרובכם יודעים פונטו ספייס ELX ידנית
מחר אני הולך למוסך לבצע טיימינג, דיסקים + רפידות בלם קידמיות, לטפל בבעיה בברקס.
עכשיו אני רוצה להיות סגור על הדברים שצריך להחליף "תוך כדי" בטיפול.
טיימינג:
1.לבדוק שמחליפים את המותחן (מיסב)
2. להחליף מחזירי שמן
3. משאבת מים
4. לבדוק טרמוסטט

יש עוד משהו שכדאי להחליף עם הטיימינג כל עוד אנחנו באיזור?
מה עוד צריכים להחליף כטיפול שנתי?
1. שמן + פילטר שמן
2. פילטר אוויר
3. ....

תודה רבה לכל העוזרים
ערן

raanan_t
26-01-10, 02:18
תרמוסטט נמצא בצד השני של המנוע ולא בטוח שחייב להחליפו. אם אין בעיות של מנוע שסובל מ"קור" או משהו דומה אין סיבה. אצלי גיליתי שביציאה לכביש המהיר ישנה ירידה של פס אחד על מד הטמפרטורה.
אצתי רצתי לשמשון שיחליף וכעת לא רק שאין ירידה אלא גם הרכב מגיע לטמפרטורת העבודה מהר יותר. היה מפתיע לראות כי התרמוסטט היה נראה חדש (בלי אבנית ו\או משקעים אחרים) אך עדיין לא תפקד טוב.

יש לבדוק רצועת אביזרים ופקק מים ליד הטיימינג (שווה להחליף).

ברא
26-01-10, 14:45
+1 פקקי נס קפה כלומר פקקי מים בצד של הטיימנג

idango
26-01-10, 23:32
תחליף וריאטור :wink:

BentzZz
27-01-10, 00:18
ותושבות

dodihob
27-01-10, 00:37
חשבתי על הדרך לעשות הסבה ל-1.8...
אבל אם כבר אז עדיף ל2.0 20vt לא?

*** בסוף לא התעוררתי היום, מחר על הבוקר אני בדרכי למוסך
Wish me Luck!
אגב לכל המצפים למינייהם הקונסולה מתעכבת...:(

idango
27-01-10, 00:48
בנצ כבר חשב על התוספת הבאה שלך :

dodihob
27-01-10, 18:26
טוב, אז תוצאות הטיפול:
טיימינג הוחלף כולל מותחן
הוחלפה משאבת מים (שהייתה נראית מצויין - ללא חלודה, אך לא הסתובבה חלק)
מחזירי שמן - לא הוחלפו, חיים אמר שמיותר
פקק נס קפה הוחלף (התחילה להיווצר חלודה)
הוחלף לשמן גיר של פיג'ו סיטרואן
הוחלפו רפידות קידמיות אחוריות ברקסים
הוחלף שמן ברקסים
הוחלף שמן מנוע + פילטר.

2 דברים שהתבאסתי מהם:
1. יש חור באגזוז, כל האגזוז מתחיל להחליד והחלפה של כל הצינור (דוד אמצעי ואחורי) זה 2000 ש"ח
2. לאחר הטיפול הופיע תקלה לא קשורה. לאחר סיבוב קצר הופיע הנורה של ההזרקה, ובבדיקת מחשב הופיעו אם אני זוכר נכון הסיבות הנ"ל:
חיישן למבדה
תקלה בניצוץ 2
תקלה בניצוץ 3
ועוד סיבה אחת.
החלטנו למחוק את התקלות ולחכות ולראות אם התקלה חוזרת. עכשיו בנסיעה מידי פעם מתחילה הנורה להבהב ואז נכבית, וכך שוב ושוב. בשיחה עם חיים נצטרך שוב לבדוק מה היא התקלה עכשיו ואז לטפל בה.

ובנוסף לחפירות שלי 2 חדשות בשביל חברי הפורום:
1. לכל בעלי ה-HGT המחיר של וריאטור רשמית ירד ל-1,405 ש"ח לפני מע"מ.
2. מוסך שמשון זכה במקום הראשון! מבין כל מוסכי החברה לשנת 2009!
חיים הרבה מזל טוב! מגיע לך!

Sharon
27-01-10, 18:53
יפה
ואם ניתן לשאול כמה הכל עלה, ותגדיל לעשות אם תפרט

dodihob
27-01-10, 19:22
המחיר יצא גבוה משחשבתי, 3400.
עכשיו זה עוד היה סביר בשבילי לטיפול שנתי גדול לרכב, אך זה עוד לא נגמר.
במידה ואכן הבעייה היא חיישן למבדה, הבנתי החלפה של חיישן היא 1100 ש"ח במורשה לפי חיפוש.
אין סיכוי שאני משלם על החיישן עצמו 800 ש"ח. במידה וזה באמת החיישן אני מזמין מחו"ל.
האם החלפה של החיישן מסובכת?
האם מישהו יודע להחליף? רענן?:rolleyes:

Sharon
27-01-10, 19:28
בטוח שזה פיאט ?
האם תוכל לפרט : ברקסים , משאבה וכד'

Caveman
27-01-10, 19:47
1400 ש"ח?
אני מתחיל קצת להצטער שהוריאטור שלי לא מרעיש :)

mgoldst
27-01-10, 19:56
החלפתי אגזוז ב 500 ש"ח כולל עבודה ב 8/2009
אגזוז ספרדי תואם לפונטו ספייס

matanmelman
28-01-10, 01:48
שלום.
האם החלפת את כל האגזוז?
איפה החלפת?

ארילו
28-01-10, 10:27
במידה ואכן הבעייה היא חיישן למבדה, הבנתי החלפה של חיישן היא 1100 ש"ח במורשה לפי חיפוש.
אין סיכוי שאני משלם על החיישן עצמו 800 ש"ח. במידה וזה באמת החיישן אני מזמין מחו"ל.
האם החלפה של החיישן מסובכת?
האם מישהו יודע להחליף? רענן?:rolleyes:

זה מאוד פשוט, אם אתה מחליף לחיישן מקורי של פיאט, אז זה לנתק את הקונקטור שלו, להבריג אותו החוצה, להבריג את החדש פנימה ולחבר את הקונקטור שלו

dodihob
28-01-10, 17:39
טוב...אז הגעתי לחיים היום לאחר הלימודים.
חיברנו את הרכב למחשב, ושוב אותן ארבעת התקלות הופיעו :mad:
חיים עכשיו כבר סבר שהבעייה היא בחוטי ההצתה, והתקלה הנוספת נובעת גם מכך.
הוא אמר שבגלל שיש missfire בפלאגים 2-3, דלק שלא מוצת ממשיך את דרכו אל הממיר הקטליטי ופוגע בחיישן למבדה (מקווה שזכרתי הכל נכון).
אני בעיקרון רציתי להזמין מחו"ל חוטי הצתה, אבל עכשיו פחדתי שילך לי החיישן למבדה או הממיר קטליטי עצמו, אז החלטתי להחליף.
חיים החליף את החוטי הצתה ושלח אותי לשבוע בדיקה, במידה והתקלה תחזור נדע שאלו לא חוטי ההצתה.
עכשיו בחיים לא האמנתי שהאוטו יסע כל כך חלק, פשוט לא יאומן!!
כשהאוטו עומד בניוטרל חושבים שהמנוע מכובה
בהאצה הוא הרבה יותר מהיר וחלק, פשוט תענוג!!
עכשיו יש לי רק לטפל באגזוז, שפתאום מורגש כי המנוע עובד כל כך טוב.
עכשיו אני ממש מרוצה! אין על חיים ואין על מוסך שמשון!

נ.ב. ארילו באמת שתודה רבה על התגובות גם פה וגם בנוגע לשאלה שלי על הבוסטר, אתה עוזר המון!

mgoldst
28-01-10, 18:33
החלפתי אגזוז ב 500 ש"ח כולל עבודה ב 8/2009
אגזוז ספרדי תואם לפונטו ספייס

הוחלף במכון אגזוזים באשקלון (נמצא ליד תחנת "דלק" באשקלון)

ד"א ביום הטסט נכשלתי בגזים נסעתי אליהם - החליפו לי במקום רק את הדוד - ניסרו את הצינור ותפסו
עם בנד.

Michael
28-01-10, 22:06
טוב, אז תוצאות הטיפול:
טיימינג הוחלף כולל מותחן
הוחלפה משאבת מים (שהייתה נראית מצויין - ללא חלודה, אך לא הסתובבה חלק)
מחזירי שמן - לא הוחלפו, חיים אמר שמיותר
פקק נס קפה הוחלף (התחילה להיווצר חלודה)
הוחלף לשמן גיר של פיג'ו סיטרואן
הוחלפו רפידות קידמיות אחוריות ברקסים
הוחלף שמן ברקסים
הוחלף שמן מנוע + פילטר.

2 דברים שהתבאסתי מהם:
1. יש חור באגזוז, כל האגזוז מתחיל להחליד והחלפה של כל הצינור (דוד אמצעי ואחורי) זה 2000 ש"ח
2. לאחר הטיפול הופיע תקלה לא קשורה. לאחר סיבוב קצר הופיע הנורה של ההזרקה, ובבדיקת מחשב הופיעו אם אני זוכר נכון הסיבות הנ"ל:
חיישן למבדה
תקלה בניצוץ 2
תקלה בניצוץ 3
ועוד סיבה אחת.
החלטנו למחוק את התקלות ולחכות ולראות אם התקלה חוזרת. עכשיו בנסיעה מידי פעם מתחילה הנורה להבהב ואז נכבית, וכך שוב ושוב. בשיחה עם חיים נצטרך שוב לבדוק מה היא התקלה עכשיו ואז לטפל בה. ובנוסף לחפירות שלי 2 חדשות בשביל חברי הפורום:
1. לכל בעלי ה-HGT המחיר של וריאטור רשמית ירד ל-1,405 ש"ח לפני מע"מ.
2. מוסך שמשון זכה במקום הראשון! מבין כל מוסכי החברה לשנת 2009!
חיים הרבה מזל טוב! מגיע לך!

אני כבר מתחיל להיתבאס מהמוסך שכולכם הולכים אליו, כל פעם אתם יוצאים עם תקלות :confused:.
אני צריך לעשות איפוס מחשב(פיאט HGT 2001), היה לי קצר קטן :roll:, ועכשיו הכריות אויר דולקות לי(של הנהג קבוע ושל הנוסע מהבבת ). רציתי ללכת למוסך שמשון שכולכם מדברים עליו, עכשיו אני כבר מפחד להיכנס לשם. שפתאום אני לא אצא עם תקלות.

שחר
28-01-10, 22:21
חיישן של בוש מקורי לפיאט שלך לא עולה יותר מ.400 ש"ח ולא צריך להזמין מחו"ל לא מדובר "בפרארי" אתה הולך לחלקי חילוף מראה לא את החיישן והוא מזמין לך חדש עם אוטו מק"ט ומיספר החוטים

dodihob
28-01-10, 22:23
מיכאל, אם תוכל למצוא קשר בין כל אחד מהטיפולים שעשיתי לבין כשל של חוטי ההצתה אז אני מסכים איתך.
קרטועים בהילוך 1 היו לי כבר דיי הרבה זמן, אותו דבר יש לרענן שאובחן אצלו שצריך להחליף חוטי הצתה. המנוע לאחר הטיפול עבד הרבה יותר חלק (כזכור משאבת המיים הייתה נתקעת). כנראה שהבעייה היתה הרבה זמן פשוט לאחר הטיפול שהמנוע עבד יותר טוב = המערכת עובדת יותר חלק = יותר ניצוצות = יותר איבוד ניצוצות בחוטי הצתה המובילים לסלילים 2,3 שגם ככה היו בלועים, ואז התקלה הופיעה במחשב, כי עכשיו היא יותר מורגשת.

רוב הפורום ממליץ המוסך, וכמו שאמרתי שהוא נבחר מקום 1 מכל מוסכי פיאט לשנת 2009, יש סיבה לכך. ועד שתבקר במוסך אתה לא תבין.

שחר, זה בסוף לא החיישן למבדה.

Michael
28-01-10, 22:34
אתה צודק, אני לא הייתי שם אף פעם. אבל אני כבר מפחד ללכת לשם :D.

dodihob
28-01-10, 22:43
תפחד מיכאל, מאוד מפחיד ללכת למוסך אמין
אני יודע, זה שינוי, אין הרבה בארץ.. פשוט צריך להתרגל שלא צריך לעמוד ליד הרכב כל הטיפול.

BentzZz
28-01-10, 23:04
אין כזה דבר, לפחות בשבילי! כשהרכב בטיפול\בידיים של מישהו אחר אני שם!
אחרת יחייבו אותי ב:
"מילוי נוזל שמשות"
"מילוי מיים מזוקקים במצבר"
"ריקון פח אשפה"
"ניפוח גלגלים"
"ליקוק מאחורי האוזן של המראה השמאלית"
שונא שעושים אתזה

idango
28-01-10, 23:23
ח-ח-ח הרגת אותי , ריקון פח אשפה ...

dodihob
28-01-10, 23:44
אז הנה בבקשה בנטצ, רואים שלא ראית את מוסך שמשון.
אין דבר כזה שמחליפים משהו, או מחייבים לפני ששואלים.
ביקשתי להחליף מחזירי שמן, חיים אמר שבהחלפת טיימינג הם בודקים גם ככה אם צריך להחליף, והוא ראה שלא צריך להחליף.
ביקשתי להחליף רפידות + דיסקיות קידמיות, לאחר בדיקה הוא אמר שלא צריך להחליף דיסקיות, והוא דיבר אותי ושאל אותי אם זה בסדר מצידי שהוא לא מחליף!.
טיפול שנתי, עשה בדיקה וראה כי רק צריך לעשות פילטר שמן + שמן, וזה רק מה שעשה.
בקלות הוא יכל להחליף ולחייב אותי על מחזירי שמן ודיסקיות, הרי ביקשתי לא?
בדיוק בגלל הסיבות הללו, אין סיכוי שאני עובר למוסך אחר.
ועוד על כך, כנראה הרכב הבא יהיה גם פיאט.

ארילו
29-01-10, 01:52
ועוד משהו, חיים (שמטבעו אדם אמין הגון ונחמד) מכיר את המועדון ואת הפורום (וגם עזר לנו המון פעמים מאחורי ולפני הקלעים. הוא אפילו הצטרף לנבחרת קארטינג שלנו בארוע האחרון) ויודע שהרבה מהלקוחות שלו מגיעים כי חברי הפורום ממליצים עליו בוקר וערב, ובתור בעל עסק הוא לא יעז לאבד אותנו בתור הלקוחות שלו.