View Full Version : האם הגיע תורי לחפש מנוע הגה חשמלי ?
מיום חמישי ההגה נכנס למחזור. פעם קשה פעם לא, כשאני לוחץ על סיטי לבדיקה שהמנוע עדיין חיי, המערכת מגיבה היטב אך בכבישים מהירים פתאום ההגה הופך להיות ממש קשה.
אתמול גם בעיר מצאתי את עצמי מפעיל שרירים ע"מ לסיים פניות. חשוב לציין שזה לא כל הזמן, היום ההגה עבד מעולה.
אז מה אתם אומרים, הגיע הזמן להתקין חדש ?
תודה עידו !
שבוע הבא אני שוב אצל שמשון.
שמשון? למה בדיוק? בסה"כ מנוע חשמלי!
הרבה יותר זול אצל קצב שמפרסם פה באתר!
יש דברים שעדיף לא לבצע במורשה, חבל על הכסף
מסכים עם שחרון
אאל"ט הוא משפץ, אני מעדיף חדש.
ראשית, עדיף לאתר את התקלה, עדיין לא ברור מי מהמכלולים אינו תקין. באם מדובר רק במנוע, אולי יהיה אפשרות להזמין מחול, לא בדקתי עדיין.
המנורה לא דולקת, ההגה גוסס ומדי פעם שב לפעילות מלאה, אך כשהוא שב לדבר עם הבורא, אני מתבאס מהנהיגה, אי לכך אני רוצה לשים סוף לזה ולטפל בתקלה.
אני קופץ לשמשון בשבוע הבא בלי קשר, יש לי עוד כמה דברים לסגור שם.
אני צריך להתחיל לברר את כל העניין של ההגה, האמת, כתבתי כבר רבות בפורם שאני מצפה לתקלה הזאת.
שמתי כסף בצד מהיום הראשון שיש לי את הרכב, ידעתי על התקלה, ידעתי שהיא עלולה להופיע באחד מן הימים ואני לא מופתע. לחברים שלי היה פונטו ספייס, לכולם התקלקל ההגה. חבר עם פונטו בדיוק כמו שלי תיקן במורשה במחיר של 2700 ש"ח.
השני שיפץ איפשהו באזור תעשייה החדש בראשון.
אני אתיעץ עם חיים ונראה מה עושים.
באזור התעשייה זה נוימן. לדעתי עדיף מקצב מהאתר יש לו מחירים שפויים ביותר.
כמו בכל פעם שהנושא עולה - ממליץ לך לבדוק שהדקי המצבר מחוברים טוב,
לפני שאתה נכנס לסאגת ההגה החשמלי, המנוע או החיישנים. בייחוד אם התופעה לא קבועה.
שמתי כסף בצד מהיום הראשון שיש לי את הרכב, ידעתי על התקלה, ידעתי שהיא עלולה להופיע באחד מן הימים ואני לא מופתע. לחברים שלי היה פונטו ספייס, לכולם התקלקל ההגה. חבר עם פונטו בדיוק כמו שלי תיקן במורשה במחיר של 2700 ש"ח.
אז אם ידעת , מדוע קנית פיאט ???
אישית אני לא היתי מודע לבעיה הכרונית היקרה הזאת של פיאט (מנוע הגה ומוט הגה)
אני קניתי פיאט על סמך המוניטין החסכוני שלה
וגם ברכב שלי הוחלף כבר מנוע הגה ואני בטוח שגם אני אצטרך להחליף בשלב כלשהו את מוט ההגה
האם ההגה החשמלי קיים בכל הדגמים והשנתונים ?
שרון, אתה חי בסרט. אין רכב ללא תקלות וללא מחלות. לכל רכב יש את המחלות הידועות שלו. בעבר שקלתי באותו התקציב להביא סופר לאנסר שידועה עם בעיות גיר הבעיתי, תיקון הגיר מגיע עד ל 5K וביחד עם זה שזה רכב לא בטיחותי ולא חסכוני, ירד מהפרק.
כמו שאמרתי, כל רכב יש לו את המחלות שלו, התפיסה השגויה של רוב הישראלים, לקחת רכב "לשים דלק ולנסוע"
זה בעיקרון נכון, אבל לא מדיוק. כל רכב דורש תחזוקה שותפת כל הזמן. אנשים או יותר נכון ישראלים, חושבים שאם הם קנו רכב פה נגמר הסיפור, אין חייה כזאת. אצלינו במפשחה עברו 3 בלנו, ואחת עדיין קיימת, הרכב הזה נחשב אחד האמינים שקים בקטגוריה. אך זה לא אומר שלא היו תקלות ובלאי. בכל 3 הבלנו החלנות היו מתרסקים פנימה, כל שלושתן היו עם הזמן מתישבות והיה נדרש להחליף בולמים באזור ה 120K.
כיום נשארה בלנו אחת, אצל ***, לפני כמה זמן הוחלפו גומיות שסתומים וטיפול שמחירו לא היה זול בכלל.
וכשאני משווה את הרכבים היפנים הישנים באותו התקציב, אין ספק שפונטו עדיפה בהרבה היבטים, בין אם זה בבטיחות, עיצוב, חיסכון, מודרניות וכו'
אני מסכים שזה קצת מכעיס, הרי הבעיה ידוע ומוכרת, כל מוסכי הרשת מודעים היטב לבעיית הגה החשמלי.
אותי זה מכעיס שהתיקון עולה כל כך הרבה, וכתבתי כבר בעבר את הדעה שלי בנושא. אך תענה לי אתה שרון, אתה מכיר רכבים שלא מתקלקים ? רכבים שאין להם בלאי ?
אותי עוד יותר מכעיס, כשיש בלאי בפיאט, בעלי הפיאט ממהרים לצאת בהצהרות כמה שהרכב לא אמין והוא חרא.
אבל, כשיש בלאי ברכבים יפנים, יודעים לדעת לקבל את זה בהבנה ופתאום מבינים שיש בלאי טבעי עם הזמן.
רכשת רכב חסכוני, יחסית הטיפולים שלו זולים, פרט להגה חשמלי ולוריאטור שלא רלוונטי אלינו. רכב חסכוני בדלק, יחסית בטיחותי ומאוד מודרני, אני לא רואה סיבה להתלונן.
עדכון-
היום ביקרתי אצל חיים, התחברנו עם המחשב, ולא נמצאו תקלות. חיים הורא לי להמתין עד שתידלק המנורה או שמצב ההגה יתחיל להחמיר ע"מ שהיה יותר קל לאתר את התקלה.
אוקי.
את ההגה החשמלי אפשר לתקן בעלות של 600 700 ש"ח לא כזה יקר אהה!
אפילו שזה רק תיקון ולא חדש זה עדיף מאשר לשלם על חדש מחיר מופקע.
בסה"כ מחליפים איזה רילי פנימי והוא חוזר לעבוד בדרך כלל. ככה שאני ממש לא רואה סיבה להחליף מנוע קומפלט.
אח שלי רצה להחליף מנוע קומפלט אבל אני לא הסכמתי:twisted: אז...הוא קנה מעופר קצב לפני כמה חודשים. בנתיים עובד.:)
שחרון
מישל
את האמת - כן אני חי בסרט , כי אני לא יודע מתי תידלק לי המנורה של ההגה
שכבר נדלקה וכבתה לסירוגין, פעם בגלל הדלקת אורות (מצבר דנדש) ופעם בגלל חוסר של מעט אוויר בצמיד הקדמי שמאלי. ופעם בגלל שעליתי ברוורס על הליפט במוס ( הזוי לא ?!)
רכשתי את הרכב (03) לפי המוניטין שלו- כשעד עכשיו היו לי רכבי ליסינג חדשים (עדין)
ועוד פולו 97' שגם שם הרכב ישב יותר טוב על הכביש
אז כן - אני מצפה שהרכב יתקלקל פחות - כמובן עם טיפולים תקופתיים
ןכן אין רכב שאין לו תיקוני בלאי ותחזוקה.
אתה בטח ותיק ממני בפורום הזה - והבעיה של ההגה חוזרת כאן אצל כולם
ויחסית לעלות הרכב ולתיקונים אחרים - עלות התיקון הזה "בשמיים" וזה לא משנה אם זה שמשון או מוסך רשמי של פיאט.
יש לי קבלה של הבעלים הקודמים של הרכב שלי 2,500 ש"ח על מנוע הגה ? קצת קשה להאמין
חרשתי בפורום הלוך ושוב למצא טיפים של חברי הפורום לגבי התקלה הזאת
ורוב ההמלצות היו כמו :
להתחמק מבורות - שזה נכון לכל רכב
ניפוח צמיגים בגלגלים הקדמיים - ששוב נכון לכל רכב
אבל הטיפ הכי מעצבן (ושוב אין לי כעס על אף בעל פונטו) זה :
לא לסובב את ההגה עד הסוף - קצת נשמע מגוחך - אולי אני צריך גם ללטף את ההגה כדי שהוא לא יעשה לי בעיות. - סה"כ אין לו תחזוקה תקופתית שאני יכול לבצע - כשהוא מתיישן/ מחליט להתקלקל - אין מה לעשות או לשפר את המצבו.
שורה תחתונה אני ואתה וכל אנשי הפורום באותה סירה - ממתינים לתקלה של מנוע או מוט ההגה.
מעצבן - אבל זה המצב.
וחוץ מזה - רכב נחמד
No more - Sorry
שרון אתה צודק מי שקונה פיאט צריך לאהוב את המחלה ועדיף שהיבואן ימכור ביחד ליפט.
העלה פה חבר הפורום עמית דבר מעניין שאפשר להחליף את הריליי בעלות של 25 $.
משום מה אף אחד לא לקח יוזמה ופיתוח בכדי להעביר לו מנוע לא תקין היו מזמינים את החלק מחו"ל בעלות הנ"ל ופותרים לכל החברים כאב ראש וחסכון עצום.
מהכרותי עם עמית מאמין שהיה לוקח את הפרוייקט הנ"ל ומפתח אותו בעלות לא גבוהה .
כידוע עמית עוד מעט מהנדס אלקטרוניקה Uמפתח גם צ'יפים לרכבי פיאט.
אתה בטח ותיק ממני בפורום הזה - והבעיה של ההגה חוזרת כאן אצל כולם
ויחסית לעלות הרכב ולתיקונים אחרים - עלות התיקון הזה "בשמיים" וזה לא משנה אם זה שמשון או מוסך רשמי של פיאט.
יש לי קבלה של הבעלים הקודמים של הרכב שלי 2,500 ש"ח על מנוע הגה ? קצת קשה להאמין
חרשתי בפורום הלוך ושוב למצא טיפים של חברי הפורום לגבי התקלה הזאת
ורוב ההמלצות היו כמו :
להתחמק מבורות - שזה נכון לכל רכב
ניפוח צמיגים בגלגלים הקדמיים - ששוב נכון לכל רכב
אבל הטיפ הכי מעצבן (ושוב אין לי כעס על אף בעל פונטו) זה :
לא לסובב את ההגה עד הסוף - קצת נשמע מגוחך - אולי אני צריך גם ללטף את ההגה כדי שהוא לא יעשה לי בעיות. - סה"כ אין לו תחזוקה תקופתית שאני יכול לבצע - כשהוא מתיישן/ מחליט להתקלקל - אין מה לעשות או לשפר את המצבו.
שורה תחתונה אני ואתה וכל אנשי הפורום באותה סירה - ממתינים לתקלה של מנוע או מוט ההגה.
מעצבן - אבל זה המצב.
וחוץ מזה - רכב נחמד
No more - Sorry
התקלה לא מתרחשת אצל כולם. נקודה. ואנחנו לא ממתינים לשום תקלה.
אתה קורא עליה הרבה כאן מפני שמה לעשות, זהו פורום של רכבי פיאט, וזו תקלה שקוראת ברכבי פיאט.
בפורום של נניח אודי, אתה תחשף להרבה תקלות שמתרחשות ברכבי אודי.
המהות העיקרית של הפורום הוא לתת מענה טכני, ולכן כמו השרשורים שעוסקים בתקלות כאלה ואחרות היא גדולה.
הטיפ של הימנעות מנעילות הגה נכון בכל רכב. לא משנה אם יש לך הגה הידראולי או חשמלי. במערכת הדראולית אתה יוצר לחץ על המשאבה, ובמערכת חשמלית על המנוע.
מעצבן אותך? תמשיך לנהוג כך, ותגדיל את בלאי מערכת ההגה אצלך באוטו.
ולבסוף, תקף לכל רכב.רכב שמטופל נכון, יפגין אמינות טובה (למעט לימונים למינהם). אם אתה בהרגשה שאתה מחכה לתקלה, הרכב שלך לא טופל נכון, ולכן צצות כל מיני סוגיות כאלה ואחרות.
ועוד לבסוף, רכבים מתקלקלים. אין מה לעשות. המכונה הזו תוכננה בצורה מסובכת, ולכן היא מתקלקלת.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.