PDA

View Full Version : היי כמה שאלות לגבי רכבי (97' sx75)


אשר אילוז
19-12-09, 05:05
שלום לכולם אני אשר ,
ברשותי פונטו שנת 97 דגם sx 75
רציתי לרכז מספר שאלות שיוכלו לעזור לי .

1. מהי המנורה אם המפתח הכתום ?

2. לא תמיד , אך לפעמים בעמידה יש רעידות קלות במיוחד , שמלוות שבעליית טורים קטנה.
לא יודע אם זאת בעיה אך זה נורא מציק.

3. שאני מתניע את האוטו הוא עולה מעט לטורים גבוהים ויורד לאחד 4 שניות לערך . סיבה?

4. הנשם שנמצא בתוך תא המנוע עף לבעלים הקודמים ובמקום זה הוא שם חתיכה של צינור השקייה שחור, אם הזמן גם צינור זה עף , מה אפשר לשים במקום ? מה אמור לבוא שמה בכלל?
האם בעיה זו קשורה לשמן שאני רואה מתחת ?

5. אם הזמן תצרוכת הדלק עלתה לי
אציין שממיר קטליטי אינו קיים ברכב זה מסיבה שאינה ידועה לי ומחירו הגבוה אינו מאפשר לי לקנות זאת כרגע.
האם העלייה בתצרוכת הדלק קשורה בממיר? או בעוד אחת מהבעיות שציינתי לעי"ל

6. עוד משהו קטנטן , את כפתור הנעילה שנמצא בכל דלת , בכולם הוא נסגר על ידי לחיצה שהדלת פתוחה , רק בדלת שליד הנהג צריך קודם לסגור את הדלת ורק אז ללחוץ על הכפתור, נורמלי או לא?

7. כפתור הפשרת האדים לחלון האחורי משום מה לא פועלת , הנורה נדלקת והכל אבל השמשה נשארת מעורפלת.
איך אפשר לסדר בעיה זו .

8. בעיה שממש מציקה לי , כאשר אני מסיע יותר מ2 אנשים באוטו , בכל ירידה מחנייה או משהו כזה
אני משפשף את האגזוז מלמטה, כבר קרה שהוא נשבר שמה והלכתי למוסך וריתכו לי את החתיכה שנשברה.
איך אפשר לעלות אותו מעלה? לפי מבט זה נראה שהאגזוז דיי למטה מדי , למרות שהגומיות נמצאות במקום .

9. כאשר אני בנסיעה מעלה את הטורים אם ההילוכים , יש באוטו ריח של דלק\מנוע, זה נורמלי?

הערה אחרונה, חשבתי שהאיטלקים חכמים .
מה החוכמה בלשים שעון במקום שעון טורים , הקדשתי לכך הרבה מחשבה ולא הגעתי לתשובה הגיונית.
כנראה שעדיף שהם התעסקו בפסטה או משהו כזה.


אני מודה שהכרתי פורום זה , החכמתי דיי הרבה מקריאה של אשכולים ומאמרים, מקווה שתוכלו לעזור לי בבעיות שציינתי ..

תודה רבה ושבת שלום.

snufkin
19-12-09, 05:51
אני לא חכם גדול אבל מהפורום הזה למדתי לא מעט.

אני יכול לענות על חלק מהשאלות שלך וחלק ישאר למבינים יותר.

1 - זה מנורת האימוביליזר

2 - יכול להיות שצריך לנקות בית מצערת או שיש לך בעיה עם הפלאגים/חותי הצתה

3 - נראה לי נורמאלי אבל ראה תשובה ל-2

5 - שוב קשור ל-2

6 - זה נורמלי, זה כדי שלא תנעל את המפתח בתוך הרכב.

7 - בדוק פיוזים

ולגבי שאלתך לגבי הגיון שעון במקום שעון טורים, זה הרבה יותר הגיוני מאשר לא לשים מד חום מנוע, אז אם אתה נתקע לפחות שתדע מה השעה וכמה זמן עובר עד שיבואו לעזור לך ;-)

Lexxxa
19-12-09, 10:11
בוקר טוב לכולם.

1 - זה מנורת האימוביליזר כמו שסנופקין אמר.

2 - מתי לאחרונה הוחלף פילטר אויר? תבצע ניקוי בית מצערת (תעשה חיפוש בפורום ותמצא כמה פרוייקטים).

3 - מה זה טורים גבוהים בשבילך ? לדעתי תקין.

4 - אתה יודע כמה נשמים וגומיות יש מתחת למכסה מנוע ? תצלם את האזור, תעלה תמונה ואז ניתן לך כיוון.

5 - ראה תשובה 2, צריך להתחבר עם מחשב ולראות את הנתונים של חיישנים. בלי זה קשה מאוד להגיד, יכול להיות חיישן למבדה. מה מצב של חום מנוע ? יציב, עומד על חצי, כמה חום יורד בכביש מהיר? לגבי ממיר, אך עברת טסט ? יש ממירים תחליפים (בטח רפי ייתן לך איזה כתובת :) )

6 - ראה תשובה של סנופקין.

7 - צריך לבדוק האם מגיע מתח לחלון, בחלון עצמו יש חוטים שמתחברים עליו. ניתן לבדוק עם נורת ביקורת.

8 - כנראה החליפו אגזוז/צנרת לתחליפי, ריתחו את התושבות לגומיות קצת לא במקום. מה מצב הבולמ"ז ? תבדוק עוד פעם שכל הגומיות נמצאות במקומם.

9 - לא נורמלי. כנראה שיש בעייה במע' הקאניסטר. ברכב שלך קאניסטר נמצא מצד שמאל ליד הטיימינג. מה זה קאניסטר --> כאן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=60104&highlight=%F7%F0%E9%F1%E8%F8#post60104). צריך לבדוק גם מה מצבו של אטם משבאת דלק.

שעון/מד טורים, נראה לי הכל תלוי ברמת איבזור של הרכב. לאח שלי יש בדיוק את הפונטו הזה ויש לו מד טורים.

תבדוק הכל ותחזור עם תשובות ותמונות.

וכמובן בהצלחה :)

yair068
19-12-09, 13:58
לדעתי לך למוסך ותעשה טיפול מקיף גם אם נתן לך פתרונות האם אתה מסוגל לעשות לבד?
אם אתה מסוגל לבד אז כך:
1.התופעה ידועה הוצא כבלי מצבר ועשה איפוס למחשב חכה 40 דקות ןתן לרכב לעבוד בסרק.
יש פרוייקט לאיפוס המחשב.
2.ניקוי בית מצערת ע"י תרסיס. והכנס ל- 1/4 מיכל דלק K44 לניקוי המזרקים.
3.ניקוי מנוע צעדים.
4.קנה צינור והרכיב אותו בין מכסה שסתומים לבית כונס האויר.
5.תצרוכת דלק בגלל מזרקים לא תקינים וגם בגלל שאין קטליתי.
6.תפתור הנעילה צריך להסגר יתכן והמתאם הפנימי זז ממקומו.
7.בדוק אם מגיע מתח לשמשה שם לד אן פוטנציומטר ובדוק מתח.
8.בולמים אחוריים הלכו יש להחליפם.
9.הרייח בגלל שאין לך נשם חבר אותו ובגלל זה גם זורק שמןבתוך צינור הגומי צריך להיות ספירלה בכדי שלא יכנס שמן לכונס אויר.
עוד הערה לטובת האיטלקים בדגם זה צריך להיות שעון טורים כנראה שהחליפו את זה.
ומבלי לפגוע באף אחד שכיוון אותך נכון

Lexxxa
19-12-09, 18:50
אשר, תקשיב ליאיר, הוא בטוח מתמצא יותר ממני בפונטו, יש לו כזאת שעברה שדרוג מ 60 ל75 כ"ס :).

אני יותר חזק בבראבות :D