PDA

View Full Version : כיוון חיישן TP בית מצערת


yair068
12-12-09, 14:13
לאחר קריאה באתרים מחו"ל ביצעתי כיוון חיישן בית מצערת.
חיישן בית המצערת מגיע עם 3 חוטים .
מכניסים 2 מחטים קטנים לשני החוטים הקיצוניים .
בבדיקת מתח צריך להיות 5V כשהרכב בסרק.
אצלי היה 4.5V הכיוון נעשה ע"י בורג אלן מתחת לבית מצערת וכך מגיעים ל-5V.
במשחק הפרפר המתח עולה ואם לא החיישן דפוק.
רצויי להגיב עבור חיישני מנוע צעדים. קרנק.טמפרטורה.חמצן.ואויר.מתחים או התנגדויות אום.

חיים יוד
12-12-09, 15:23
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
שלום יאיר.
סלח לי אם אני היה מעט בוטה כלפיך אך אין לך מוסג מה אתה עושה ,מה אתה בודק וכייצד ,ואיך מתפקד החיישן והאנטגרצייה בינו לשאר החיישנים ועבודת המע הזרקה כולה.
כמוך יש רבים בעולם ,ולכתוב שטויות באנטרנט העולמי לא עולה כסף ואף אחד לא ישלם את המחיר חוץ ממך לצערי לבסוף.
כרגע לדעתי יצרת קוד תקלה מונחה לחיישן זה ביחידת בקרה ואני בספק עם מנוע הצעד יתפקד כראוי כרגע.
נכון החיישן מוזן במתח של בעירך 5V אך הוא לא יכול לעלות מעבר למתח זה.
מדדת מתח של 4.5v כי 0.5v יוצא לשידור מצב מצערת.
אני מציע לך לפני שאתה מתחיל להתעסק ולמדוד מתחים,התנגדויות וכו במעגלים השונים ובחיישנים השונים - למד קודם כייצד כל חיישן עובד ומתנהג - ישנם חיישנים המשנים מתח,ישנם חיישנים המשנים התנגדות,וישנם חיישנים המייצרים מתח או תדר.
בדיקה לא נכונה יכולה לשרוף בקלות יחידת בקרה וחבל.
בוודאי שבדיקה זו לא שוללת את תקינותו של חיישן מצב המצערת וגם אין לא כיוון בדגם זה לאחר שיצא את המפעל.
אני בטוח שיש בפורום זה בעלי מקצוע מצויינים שישמחו לעזור לך ולענות על שאלותיך - לא עדיף על איזה ברנש שיושב איפשהו בגלובוס וכותב על דברים שאולי אין לו מוסג בסיסי בהם.
בברכה.
חיים יוד.

ארילו
12-12-09, 15:59
אל תשכח לבצע בדיקת 4 גזים לאחר מכן.

חיים יוד
12-12-09, 16:52
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
סליחה אך לא הבנתי את הקשר לבדיקת 4 גזים ומה יתנו התוצאות לנושא.
חיים יוד.

yair068
12-12-09, 16:57
מקבל את מה שאתה אומר בהנחה שלא שונה כיוון בית המצערת מבית החרושת.
אצלי זה לא כך והכיוונונים השתנו ועקב כך כל הפרמטרים.
לחצי הדרך הבדיקה הייתה לדעתי נכונה ועקב כך הפרפר כוון לזוית המתאימה.
נעשה כיול מחשב לאחר הכוון.

חיים יוד
12-12-09, 17:09
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
שלום יאיר.
אתה יכול לפרט בבקשה איזה כיונים השתנו, ובמה נגעו ומי למה ?.
הכיוון של הפרפר עם הבורג הלן מכוון במפעל סה"כ לסגירה מקסימלית של הפרפר מבלי שיתפס בביתו .
החיישן מצערת מהודק עם הברגים למקומו ואינו ניתו לכיוון כמו בדגמים אחרים (יפנים לדוגמא).
אני אשמח להדריך אותך ולתת הסביר על כל חיישן ,תפקודו, ודרך עבודתו ובדיקתו אם תרצה לבדוק לבד אך זה היה לך ברמת הבנה בסיסית ולא במקום בעל מקצוע \מאבחן עם ציוד וכלים יעודיים לנושא.
בברכה.
חיים יוד.

yair068
12-12-09, 17:26
קצת היסטוריה
פונטו 60שנת 2000 ידני הוסבה לפונטו 75 .
הוחלף מחשב סעפת יניקה ופליטה ראש מנוע משאבת דלק.
הצמה התאימה אחד לאחד.
לפני כן הוחלפו רינגים ומיסבים וקרנק .
החלפה שכזאת צריכה להיות עם התאמות שבעלי מוסך למינהם לא רוצים להכנס ואם כן חוגגים עליך.
הרכב בסרק משנה סלדים בין 800 ל-1000 וזה משגע אותי.
בנסיעה רגילה נוסע מעולה.
ניקיתי את כל החלקים שהרכבתי כולל מזרקים ובית מצערת ומנוע צעדים.
נבדקו כמה חיישני מנוע צעדים ללא שינויי.
כרגע חושד בכמה דברים .
אם תוכל לתת לי הסבר לגבי מנוע צעדים וחיישן טמפ' שיושב על סעפת יניקה מתחים והתנגדויות אודה לך.
עוד שני פרטים שאבדוק בסוף מחשב .ומשאבת דלק

חיים יוד
12-12-09, 17:56
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
שלום יאיר.
אני מבין שהסבת את המע מחד נקודתי לרב נקודתי.
לדעתי אתה יכול לשלול לתקלה זו את מנוע הצעדים ,חיישן הטמ"פ,ומשאבת הדלק.
בדוק עם מיים בלבד - בקבוק של קולה גדול עם חור קטן בפקק והזלף בעבודת מנוע בסרק על חיבורי המצערת לסעפת - בעיקר בחלקה האחורי התחתון ועל המרססים וסעפת היניקה למשיכות אוויר.
גם חיישן חמצן לא תקין יגרום לתסימתום זה - נסה לנקו מהמחבר ולראות האם יש שינוי לטובה.
בדוק גם את מע הקאניסטר.
בברכה.
חיים יוד.

yair068
12-12-09, 18:05
נבדק בריחת אויר בכל האזור ע"י ריסוס של WD 44 וספריי אינגקטורים.
הוחלפו אטמים לכל בית המצערת.
נבדק אתמול הקניסטר כל הצנרת תקינה יושב בתוך בית הגלגל.

חיים יוד
12-12-09, 18:15
שלום יאיר.
במע הקאניסטר כיים ברז חשמלי לעטים הוא נתפס פתוח או לא אוטם.
בדוק פיזית עם הפה עי ניתוק הצינור מהסעפת בדיקת אטימות המעגל במנוע כבוי.
בדיקת משיכות אוויר עם ספרי הוא מסוכן - כבר ראיתי מנועים שנידלקים עקב כך - עם מיים אין סכנה וכל משיכת אוויר קטנה נשמעת היטב - למד מהזקנים ;-).
האם נבדק תקינותו של חיישן החמצן?.
בברכה.
חיים יוד.

yair068
12-12-09, 18:39
במנוע כבוי בדיקת הקניסטר כשהמערכת נעולה האם אין משיכה של אויר .
עדיין אני דבק בגירסתך בריחת אויר ממערכת היניקה.
בבוקר כשמדליקים את המנוע עובד תקין אבל בטורים גבוהים 1300 סל"ד.
לאחר מכן כשמגיע לטמפרטורה של 75 בערך בעצירה הטורים עולים בין 1000 ל-2000סל"ד עולה ויורד.
בטמפ' עבודה הטורים משחקים בין 800 ל-1000.
לא יכלתי להגיע אליך ביום שישי האחרון כי אישתי הייתה צריכה את הרכב
יהודה תודה על ההתייחסות