התחבר

View Full Version : פונטו 16 V הידוק ראש מנוע?


YOSI-BR
11-12-09, 10:48
שלום חברים,
א.האם ממה שאתם יודעים ב V16 צריך להדק את הראש??? אם כן אחרי כמה קילומטרים?
ב.האם כשהאוטו מונע ואני פותח את הפקק של הרדיאטור והמאוורר בפעולה, האם זה תקין שיוצאים מים החוצה ואני מדגיש רק כשהמאורר בפעולה???

ido
11-12-09, 11:05
אם לא עשית ראש מנוע לא חושב שיש דבר כזה חיזוק ראש. כשהמנוע חם והרכב מונע ופותחים את הפקק של המים אז הם אמורים לגלוש החוצה אבל אין לך למה לפתוח את הפקק במצב הזה, בדוק מים כשהמנוע קר וכבוי.

YOSI-BR
11-12-09, 16:53
אדי-נראה לך שאפתח את הראש מסקרנות? ברור שהאוטו אחרי ראש מנוע!

ארילו
12-12-09, 14:30
החליפו לך את ברגי הראש?

yair068
12-12-09, 14:36
מחזקים ברגי ראש מנוע אחרי 500 ק"מ 45 מעלות לכל בורג לפי סדר חיזוקי ברגים

Lexxxa
12-12-09, 15:16
אם לא עשית ראש מנוע לא חושב שיש דבר כזה חיזוק ראש. כשהמנוע חם והרכב מונע ופותחים את הפקק של המים אז הם אמורים לגלוש החוצה אבל אין לך למה לפתוח את הפקק במצב הזה, בדוק מים כשהמנוע קר וכבוי.

עידו, זה לא בדיוק כך.

אם יש לך מיכל עיבוי אז לא צריך לגלוש כלום, אם גולש אז יש בעיית לחץ במע' הקירור (טרמוסטט לא נפתח עד הסוף, רדיאטור סתום וכו')

אומר לך מנסיון, החלפתי טרמוסטת בשבוע שעבר, עכשיו לא נוזל כלום ב90 מעלות. :)

YOSI-BR
12-12-09, 19:44
לא החליפו לי את הברגים.
יש לי תחושה שרכב אחרי ראש מנוע לא יחזור להיות כמו לפני הטיפול.
הסבר-לפני הראש כשהיתי שם את הכפתור על מצב חום בלי להדליק את המזגן, הוא היה מוציא חום סביר,כעת אחרי הראש הוא מוציא חום כבד, למרות שצינור המים העליון לא מנפח.
ייתכן והבעיה נובעת מהסיבה שעדיין לא שמתי פארפלו?
אולי אחליף טרמוסטט,למרות שבדקתי אותו במים חמים מהקומקום והוא נפתח.

YOSI-BR
15-12-09, 18:26
יש עוד דעות לגבי הידוק הראש???

ארילו
15-12-09, 23:44
בעקרון אין הנחיה של פיאט לעשות חיזוק ראש, וזה בגלל שהברגים עצמם קפיציים. העניין הוא שלפני ההרכבה חייבים לבדוק את האורך שלהם כדי לדעת אם אפשר להשתמש בהם שוב.
אם הם תקינים- לא צריכים לחזק אותם.

אם הם לא תקינים - חובה להחליף אותם. פעם באמת היה נהוג לחזק ברגי ראש מנוע כי הם היו עשויים ברזל פשוט, וברזל פשוט נוטה להימתח מעט.

לא הבנתי את העניין עם החימום.

r.a20
16-12-09, 01:03
האוטו שלי עבר את הסיפור של הראש מנוע שהוחלף לחדש בשנית ע"ח החברה כי לאחר התיקון היה רעש של תיקטוקים. (זה היה מזמן לפני כמה חודשים).

אמרו לי לחזור אחרי 500 ק"מ לחיזוק חזרתי. ובסוף הם החליטו שלא צריך לעשות חיזוק אז לא נגעו. פעם אחת כבר חזרתי ופתחו ולא היה צורך. אז בפעם השניה כבר לא עשו את זה.

בקשר לחימום אני גם לא הבנתי. אני לא חושב שיש קשר בין זה שיש לך נוזל רדיאטור אחר ולא פראפלו. אבל אשמח אם תסביר שוב.

ארילו, נראה לך שווה להשקיע 1000-1200 שקלים לתיקון רדיאטור חימום בפונטו?? (עקב הצטברות אדים בחורף) מה שנראה לי שגם החימום לא יעזור אלא רק הפעלת המדחס בשילוב החימום/הקירור.

לך יש חימום בפונטו, מעניין אותי מה קורה אם מסתובבים לחום עד הסוף שיהיה חם ולוחצים על הכפתור של המזגן איזה אוויר זה מוציא. אשמח לתשובה.

ארילו
16-12-09, 02:23
לדעתי זה שווה, כי הרבה פחות נעים לי לנסוע בחורף באוטו קפוא עם מזגן ועוד יותר לא נעים כשזה קורה לאישתי. אז 1000 שקלים זה הגיוני לחלוטין מבחינתי :)

בפונטו מספיק להפעיל חימום בשביל להפשיר אדים, אם מפעילים גם מזגן זה מזרז מאוד את התהליך.

ואחרון חביב, אם תפעיל את החימום והמזגן במקביל - יצא אוויר חם ויבש.

YOSI-BR
16-12-09, 10:31
[QUOTE=ארילו;60273]בעקרון אין הנחיה של פיאט לעשות חיזוק ראש, וזה בגלל שהברגים עצמם קפיציים. העניין הוא שלפני ההרכבה חייבים לבדוק את האורך שלהם כדי לדעת אם אפשר להשתמש בהם שוב.
אם הם תקינים- לא צריכים לחזק אותם.

אם הם לא תקינים - חובה להחליף אותם. פעם באמת היה נהוג לחזק ברגי ראש מנוע כי הם היו עשויים ברזל פשוט, וברזל פשוט נוטה להימתח מעט.

לא הבנתי את העניין עם החימום.
העניין עם החימום- לפני שעשיתי ראש מנוע כאשר הייתי שם את הכפתור על האדום(החום)
מבלי להדליק את בורר המהירות אז היה יוצא לי חום רגיל.עכשיו אחרי הראש, החום שיוצא הוא חזק מאוד.לדוגמה- אם אני שם את הבורר על מהירות 2 בלי להדליק את המזגן, האוטו בוער!!!
חשבתי אולי זה קשור לזה שעדיין לא שמתי פארפלו ויש ברדיאטור מים רגילים....