View Full Version : בעיית חימום שלא נפתרת...
בתחילה לפני 8 חודשים בערך החלפתי צינור קירור(מיים) עליון ואת הטרמוסטט.
לפני חודשיים החלפתי יוניט מאורר חדש.
הבעיה היא שהרכב עומד אז טמפ מתחילה לעבור את ה90... ומגיעה קרוב לקו האדום אבל לא עוברת אותו. שאני מדליק מזגן אז נדמה כאילו יש איזה שינוי... אבל אני לא בטוח...
מישהו ניתקל בבעיות חימום כאלה?
אפשרות ראשונה היא שהיוניט תקול, ואז המאווררים לא נכנסים לעבוד.
ניתן לבדוק זאת ע''י גישור החוטים - ניתוק היוניט וחיבור החוטים לעצמם-
דבר שיגרום לעבודה מתמדת של המאווררים מרגע מתן סוויצ' ועד כיבוי המנוע.
כמובן מצב לא אופטימלי - אבל יעבוד עד לנסיעה למוסך והחלפת היוניט.
במקרים והרכב מתחמם הפעלת מיזוג על חום עוזרת מעט שכן האוייר החם מקורו מהרדיאטור.
חשוב ביותר:
בכל מקרה של התחממות חובה לבצע שיחרור לחץ מהרדיאטור,סכנה ממשית למנוע.
איזה טמפרה ואיזה שנת ייצור?.
האם המזגן מקורי או ישראלי?.
האם חום המנוע עולה בנסיעה או בעמידה.
בברכה - רפי לין :)
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
טמפרה 1600 ידני
מזגן מקורי
החום עולה דרסטית בעמידה.
רק לפני חודשיים שלושה החלפתי יוניט מאוורר לקחו לי 250 ש"[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] באיזה מוסך שך גנבים.
ובאמת בהתחלה הטמפ' עמדה קבוע על 90.
מאורר הרדיאטור במכוניתך אמור לפעול ב 2מהירויות, איטית ומהירה ויש לבדוק זאת.
סביר למדי שהמהירות הראשונה אינה פועלת.
בברכה - רפי לין :)
בדקתי והמאוור מסתובב שמתי לב שמהר וגם לאט.
אך קוראים למכיל של נוזל הקירור? בכל מקרה פתחתי אותו והוא היה ריק... או שהנוזל היה ממש למטה?
מילאתי מים והטמפ' הייתה יחסית נורמאלית.
שאלתי היא האם יכולה להיות נזילה ואם כן כמה עולה לתקן או להחליף מיכל?
האם שווה יותר למלא כל חודשיים שלושה מיים/נוזל קירור מבחינת עלות כספית?
האם מיים במקום נוזל קירור יכולים לעשות נזק?
כמה עולה נוזל קירור וכמה יש למלא?
תודה מראש :)
תומר אין צורך לפתוח עוד שרשור על אותו הנושא.
מיזגתי את שני הנושאים לאחד.
כנראה שיש לך נזילה. אני לא מאמין שהיא מהמיכל, בד"כ זה מצינור כלשהו, טרמוסטט, או משאבת מים או החימום.
וכן, מים במקום נוזל קירור יעשו נזק למנוע שלך.
הסיפור לדעתי הוא כזה ...
1. יש לך נזילה . היכן ? לא ניתן לגלות בלי לראות את הרכב .
2. בגלל שיש לך נזילה המים לא מגיעים ברדיאטור עד ליוניט שמפעיל את הוונטה , וזו הסיבה שהוונטה לא עובדת וכתוצאה מכך המנוע מתחמם .
פתרון : צריך למצוא נזילה ולתקנה !!!
מים אין לשים בשום פנים ואופן . תפקיד של מים ירוקים ( חוץ מזה שטמפרטורת הרתיחה שלהם גבוה מזו של המים ) הוא גם לשמן את מערכת הקירור . לכן , חברים אם האוטו שלכם חשוב לכם תקנו ב50-70 ש"ח נוזל קירור נורמלי ואל תשתמשו בפיפי של חמור ב15 ש"ח ובטח שלא במים עם אבנית שיש לנו במדינה .
שוב, שים לב לתאריך השרשור. העניין כנראה כבר לא רלוונטי. אלא אם הבחור עדיין נוסע עם הבעיה ברכב לאחר כ"כ הרבה זמן.
הוא הקפיץ הרבה שרשורים היום שפורסמו מזמן. לדעתי יש לשקול הוספת כלל לפורום הטכני המורה על איסור הקפצת השרשור אחרי X זמן לאחר פרסומו.
חברים , אני חדש כאן , ורק רציתי לחלוק איתכם מנסיוני העשיר .
עדכון שרשורים ישנים נעשה בתום לב , באמת .
קראתי הוראות שימוש בפורום ולא דובר שם על איסור הוספת תגובה בשרשור ישן .
במידה וזה עבירה , סורי , לא ידעתי .
אין כלל בכללי הפורום מפני שזה מאוד תלוי בסיטואציה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.