PDA

View Full Version : מה טוב בABS?!


Ron_Dadon
10-12-09, 10:01
אני מנסה להבין, מה טוב בפיצ'ר הזה?
אתמול, גשם, נסיעה בתוך העיר, מהירות של 30 קמ"ש. בלימה פתאומית של נהג בכניסה לכיכר מבלי סיבה נראת לעין, המונית שאחריו בולמת חזק וצופרת, והרכב שלי, ממרחק של 20-25 מטרים, בלימה חזקה, הABS מתערב, לוחץ את הדוושה הכי חזק שאפשר, ושהגעתי למונית עדין הייתי על מהירות של 15 קמ"ש!!!
20+ מטרים, והרכב בקושי האיט ב-15 קמ"ש!
אגב, צמיגים חדשים לחלוטין, בני לא יותר מחודש-חודשיים של פליקאן.
מיותר לציין שלאוקטביה שלום (אלא אם נחשיב שיפשוף קל ביותר על הפלסטיק השחור מאחורה כנזק), ואני, עם נזק מאד דומה (לי נראה אפילו מעט יותר חמור) לפגיעה בחזיר בר שהייתה לי לפני פחות מחצי שנה :(

מה שבטוח, הפעם אני לא מתקן במורשה. לא כי הם לא היו מקצועיים, פשוט הם יקרים בטירוף, ואחרי הקנייה של הצמיגים + טסט רק לפני חודש וקצת, אין תקציב :cool:

agent5
10-12-09, 12:24
אין ספק שABS מוסיף מרחק לבלימה אבל הוא רק פעל לך בגלל שמלחתחילה הבלימה שלך נעלה את הגלגלים בגלל המשטח החלקלק.
במיוחד בגשם, תתאר לעצמך את האפשרות שבלי ABS היית מסתחרר בגלל נעילת חלק מהגלגלים? ברגע שהסתחררת, בכל מיקרה בלימה כבר לא ממש תעזור לך. בסך הכל זו מערכת שבאמת עוזרת.

הגשם בשילוב של צמתים חלקלקים ושומניים מפתיעים כמה הם לא נותנים אחיזה, פשוט צריך לקחת את זה בחשבון.

שחרון
10-12-09, 12:45
בפונטו ה-ABS ניכנס מוקדם מידי לפעולה. זו בהחלט בעייה קטנה!

yair068
10-12-09, 13:49
יש לי פתרון מושכים ידית בלם יד ה-abs לא יכנס לפעולה.
יש יותר גרוע מזה כריות אויר שמזלך ולא נפתחה נזק של מעל 5000 ש"ח וגם תקבל בפרצוץ עשן לבן ואם היד באמצע חבל"ז

matanmelman
10-12-09, 14:43
הרמת בלם יד ועוד בגשם זה כמו להגיד שעכשיו בא לי לעשות תאונה.
לפעמים כשבולמים ונכנסים לבור ה-a.b.s מתחיל לעבוד והרכב עוצר יותר באיטיות הפיתרון לכך היא עזיבת הדוושה ולחיצה שוב ואז ה-a.b.s מפסיק לעבוד.
כמובן שבכביש רטוב זה לא כלכך עוזר כי ה-a.b.s מתחיל לעבוד יותר בקלות כי האחיזה נמוכה יותר.
בשורה התחתונה שמירת מרחק זה הפתרון הכי טוב שיכול להיות.

stio
10-12-09, 15:32
אתמול אני נוסע בכביש עירוני שמתעקל על 50 קמ"ש, פתאום דוהר לכיווני אוטובוס ירוק בין עירוני של אגד לתוך הנתיב, כנראה היה רכב תקוע בנתיב שלו או משהו בסגנון.

יש לי 2 ברירות: להישאר בנתיב שלי ולעשות תאונה עם האוטובוס או לרדת למפרץ חניה שנמצא מימין ולהיכנס במדרכה שהיתה מולי (בדיוק מפרץ החניה הסתיים) ולקוות שאין הולכי רגל על המדרכה.

בחרתי כמובן בלרדת למפרץ החנייה, הכביש רטוב, יורד גשם, מגבים ואורות עובדים, לחיצה בכל הכוח על דוושת הבלם, ABS מתערב והדוושה רועדת, ובסוף הרכב עוצר מ- 50 קמ"ש ל- 0 קמ"ש תוך 5 שניות - גם על המדרכה לא עליתי (אם הייתי עולה היה חשש קל לפיצוץ הצמיג). אילו לא הייתי ממהר, אולי הייתי עושה פרסה ורושם את מס' האוטובוס ע"מ להתלונן.

מסקנה? נהגי "אגד" הביתה.

dodihob
10-12-09, 16:20
לפני כמה שנים טובות אני וחבר נסענו ב-B4 יצאנו מהכביש המהיר לעיכול שעושה 270 מעלות סיבוב ימינה, זה היה יום גשום ולא נסענו מהר, הוא לחץ על הברקס והגלגלים ננעלו, ישר הרגשנו את ה-ABS נכנס לפעולה ועצרנו איזה 20 סנטימטר מהאוטו לפנינו.
אם לא היה ABS התוצאה הייתה ברורה, אני באמת לא מבין את השאלה למה טוב ABS?
זה כמו להגיד שבתאונה קלה, אשר נפתחו בה הכריות אוויר, נגרם לך יותר נזק מהכרית אוויר מאשר אם הם לא היו נפתחות, אז באותה גישה למה טוב כריות אוויר?:confused:

ארילו
10-12-09, 21:26
כשהגלגלים ננעלים על כביש רטוב הם מאבדים מהאחיזה שלהם לחלוטין, ובעצם צפים על מעין כרית מים.
ה-ABS למעשה הציל אותך מתאונה קשה יותר. אני לא יודע איך הצמיגים של פלקן אבל עם צמיג איכותי ה-ABS מתערב יותר מאוחר.

i12z
10-12-09, 22:17
אני אישית גם לא הכי אוהב את כל הABS הזה, אני נוהג במשאית בעבודה, וזה ממש מציק לי כל הקטע של הABS,
אני נוסע ופתאום רכב מלפניי נותן ברקס פתאומי ואני אחריו , ושאני בולם בפתאומיות אז אני עוצר ממש ממש צמוד אליו, לדעתי מערכת בלימה רגילה יותר נוחה.

Caveman
11-12-09, 00:50
אם תשמרו יותר מרחק לא תעצרו ממש צמוד לרכב שלפניכם.
אם לא יהיה לכם ABS ותאלצו לבצע בלימת חירום, לא תהיה לכם שליטה על הרכב כלל, במיוחד בכל הנוגע להיגוי תחת בלימה.

Ron_Dadon
11-12-09, 02:12
אני בלמתי כבר מספר פעמים בגשם, כביש רטוב וכו', אומנם לא בלימת חירום אבל לפעמים גם לא בעדינות, הABS לא התערב והרכב בלם מצויין - הABS הפעם עשה רק יותר נזק לפי איך שאני רואה את זה, הייתה ממש הרגשה שהרכב פשוט לא מגיב בכלל ללחיצה על הבלם (והרגל לא זזה מהדוושה, רק לחצה בכל הכוח).

אגב, התרעומת על הABS כמובן מוקצנת, שכן ברור שיש מצבים שהוא מסייע, אבל באמת שלא ראיתי רכב שהABS פועל בו כל כך הרבה וכל כך בקלות.

הנזק שלי לאחר בדיקה בבוקר גדול משהיה נראה בלילה (וכתוצאה מכך הבנתי שגם אצלו יש נזק "סמוי"). הקורה האמצעית (בגובה לוחית הרישיו) נקרעה חלקית מהצד וגרמה לנזק גם למעבה המזגן, הפגוש התרסק באופן שלא ניתן לתיקון, תושבות הפנס נשברו (מדהים שגם פה וגם עם החזיר מה שנשבר בפנס זה רק התושבות, סחטיין על הפלסטיק השקוף ליצרן), הגשר העליון התעקם ומכסה המנוע התעקם וקיבל בטן כמעט עד אמצע המכסה. כמובן שזה ממש לא נזק שנגרם מפגיעה בפלסטיק...ולכן בסופו של יום אצלו הנזק הוא שהקורה מאחורי הפגוש האחורי קיבלה בטן פנימה וגם הפגוש עצמו קצת התעקם.

אגב, שאלת ביטוח למי שיודע.
עם הרכבים נסתדר (יש צד ג', ואם זה פחות מההשתתפות העצמית אז פשוט אשלם את התיקון וזהו). עכשיו הנהג מנסה לשחק על התאונה. מסתבר שהוא הלך היום לרופא, בטענה שהוא לא חש בטוב לאחר התאונה (מיותר לציין שזה מבויים לחלוטין, האדם היה בריא כמו שור שהוא יצא מהמונית, והתאונה הייתה במהירות מאד נמוכה, כאשר הוא ישב ברכב ששוקל פי 2 משלי). כבר אתמול לאחר התאונה העברתי לו את הפרטים הבאים: שם, ת.ז, מס' רכב, סוכן ביטוח ומס' פוליסה.
היום בערב הוא מתקשר אלי, מדווח לי על כך שהוא הלך לרופא כי הרגיש לחץ בחזה ועוד סיפורי מעשיות, ושאמרו לו להגיע עם צילומים של: רישיון הנהג הפוגע, רישיון הרכב הפוגע ופוליסת הביטוח של הפוגע. האם באמת עלי לתת לו צילומים של הפרטים הנ"ל? הרי יש לו מספר פוליסה, שם סוכן ופרטים מזהים שלי, אם הוא רוצה לתבוע נזקי גוף, הוא צריך פשוט לפנות אליהם לא?

dodihob
11-12-09, 03:59
ממש מצטער לשמוע על כל הסיפור שהבנאדם עושה לך, לאנשים אין בושה בימנו.
מזכיר לי על תאונה שקרתה למכר שלי, אשתו נכנסה קלות ברכב של אישה אחרת מאחורה, מה שגרם לשבר קל בפגוש האחורי. הנשים החליפו פרטים אחת עם השנייה, הנפגעת גם אמרה שזה כלום ושהם יסתדרו בינייהם.
כמה ימים לאחר מכן התקשרו אל האשמה בתאונה מהפחח, הוא אומר שלא כדאי לערב את הביטוח ועדיף להם לסגור את זה בינייהם, עלות הנזק 7,000 ש"ח! על כניסה קלה בטמבון האחורי שגרמה לסדק ועיקום קל. היא כמובן ניפחה את הכל, כללה פנס שבור ועוד חמוצים.
כמובן שהם ניפגשו בבית משפט, לא כל הפרטים זכורים לי אך אני זוכר שלבסוף בגלל התנהגות לא הולמת של הנפגעת בתאונה, ונסיון לרמות בבית משפט היא לא קיבלה כלום!.
סוף טוב הכל טוב, רק מאחל לך אותו דבר (בלי כל הכאבי ראש של בית משפט)
ערן

stas203
11-12-09, 04:59
abs נותן אופצית היגוי בזמן בלימה בכול מצב,פשוט צריך למצא נתיב מילוט

raanan_t
11-12-09, 13:39
רון, בכל מה שקשור לנושא הביטוח (כולל העברת מסמכים וכו) דבר ישירות עם סוכן הביטוח שלך.
כל התביעה הולכת להתנהל דרכו וחשוב שהוא יידע הכול.

סטאס צודק. כל הרעיון ב-ABS הוא אפשרות ההיגוי בבלימה, מה שאיפשר לי השבוע לבלום חירום ולכוון את הרכב בצורה טובה בכדי להמנע מהתאונה. במקרה של נעילת גלגלים מחליקים ישר ואז רק מרחק הבלימה הוא זה שיקבע אם תהיה תאונה או לא, ללא כל יכולת של שליטה מצד הנהג.

יאיר, משיכה של בלם יד תגרום לנעילה של הגלגלים האחוריים. הדבר הזה יוביל להקטנת החיכוך בחלקו האחורי של הרכב ויגרור סחרור של הרכב. המצב זהה בדיוק לסיבוב חד בעזרת בלם היד שם כל המטרה היא לנעול את האחוריים בכדי שיחליקו ו"יעקפו" את הגלגלים הקדמיים.

shachar
11-12-09, 15:40
הפונטו ברשותי חמש וחצי שנים
אני נוהג בה באופן יום-יומי לפחות 60 ק"מ ביום.
בגשם,בשרב,סופות,שיטפונות ובכל תנאי דרך אפשריים
בכל השנים האלו ה ABS פעל פעמים בודדות מאוד (1 או 2) וזה היה באמת רק כי הגיע הזמן להחליף את הצמיגים שהגיעו עם הרכב , לכן , אני לא מצליח להבין את הטענות של ה ABS פועל מוקדם מדי או למה לעזעזל אני צריך ABS .

שמרו מרחק וטפלו במערכות החירום בזמנים היעודיים ולא תצטרכו לבלום בלימות חירום למינהן גם בתוך העיר וגם בחוץ

ורון,מצטער לשמוע שהבובה נפגעה שוב :confused:

yair068
11-12-09, 19:10
צריך להכניס בורר לABS ז"א רק מחוץ לעיר הוא מתאים .
בתוך העיר ביום גשם זה פשוט התקף לב.
אבל לי יש פתרון אם הרכב מפמפם אני מוציא רגל ועוצר

stas203
11-12-09, 19:28
הרכב מפמפם במהירות של כ-10 פעמים בשניה זה לא אמור להפריע,ABS כן מקצר את מרחק הבלימה בכביש רטוב.
הוא קצת מעצבן בכביש משובש,אבל עדיין היתרונות עולים על החסרונות,בקיצור מומלץ קורס נהיגה מתקדמת על מנת ללמוד איך לעבוד נכון עם ABS

raanan_t
11-12-09, 19:29
אבל לי יש פתרון אם הרכב מפמפם אני מוציא רגל ועוצר
:D
עובד מעולה עם פונטו אך לא יעיל עם הקונקורד של שמעון.

yair068
11-12-09, 20:54
לשמעון אין בעייה כי להגיע למכולת הוא צריך לנסוע מחוץ לעיר