התחבר

View Full Version : מפלס נוזל הקירור של הרדיאטור יורד לאט לאט


Stefan Shpunk
07-12-09, 01:35
שלום לכולם,

לאחרונה שמתי לב שנוזל קירור של הרדיאטור בפיאט פנדה 2006 שלי ירדמתחת לLow במיכל...כלומר משהו שם לא בסדר...
הירידה לא הייתה מיידית אלא הדרגתית...

יש לי מס' שאלות:
1. ממה זה לדעתכם נובע? האוטו עבר 43000 קילומטר וטיפול אחרון היה לפני חצי שנה ועשרת אלפים קילומטר.

2. האם בינתיים כטיפול זמני אפשר להכניס בנוסף למי רדיאטור הנוכחים שיש לי במיכל (ורודים כאלה המומלצים על ידי היבואן) נוזל קירור אחר?יש לי נוזל של אמריקן איגל, אריזה צהובה והנוזל בצבע ירוק זוהר כזה... ואם אשתמש בנוזל קירור זה לטווח הארוך תהיה עם זה איזושהי בעיה? מכיוון שבספר של האוטו ראיתי שאמרו להשתמש רק בסוג המסויים (הורוד) של נוזל הקירור.

3. במידה ושימוש בנוזל קירור אחר תהיה בעייתית היכן אני יכול להשיג את נוזל הקירור הספציפי הזה? וכמה הוא יעלה לי? אני נמצא באזור המרכז עם גישה למוסכים באזור,תל אביב, יהוד ולכל מקום אחר אשר יהיה ניתן להשיג את זה...

תודה מראש לעונים,

Amit-IL
07-12-09, 04:35
את נוזל קירור המדובר שנקרא פארפלו ניתן להשיג בכל אחד מהמוסכים המורשים ברחבי הארץ לצורך העניין במוסך המורשה פיאט ביהוד, בנוסף בשתי חנויות לחלקי חילוף שבת"א האחת מיר חלפים והשניה סודאי, חיפוש בגוגל יעשה פלאים.
מחיר באריזת ליטר עולה כ45 ש"ח
ניתן להוסיף מי קירור מכל סוג אך זכור שהמומלץ ע"י היצרן הוא פארפלו.
גש למוסך לבדיקת מערכת הקירור.

raanan_t
07-12-09, 05:08
בכדי לחדד את דברי קודמי.

1. נוזל הקירור שיש ברכבך כרגע הוא לא פאראפלו (שמגיע בצבע כחול) אלא פארפלו-אפ (שמגיע בצבע אדום).
2. אם חסר מעט נוזל קירור, כפי שאתה מתאר, תוכל פשוט להשלים עם מעט מים מהברז.
3. אל תערבב נוזלי קירור שונים ואל תשתמש במים מזוקקים.

הסיבות להיעלמות מים מגוונות החל מצינור שנפגע, ראדיאטור שחטף מכה מאבן שקפצה ועד לפקק לא תקין במיכל העיבוי. חשוב לבדוק את הנושא במקום אמין ומקצועי שלא יתחילו לפרק חלקים ברכב "כמעט חדש".

Stefan Shpunk
07-12-09, 11:02
לחלקי חילוף שבת"א האחת מיר חלפים והשניה סודאי, חיפוש בגוגל יעשה פלאים.


לפני שרשמתי את התגובה חיפשתי את סוג נוזל הקירור פאראפלו גם באנגלית וגם בעברית ולא מצאתי מי יודע מה מידע בגוגל...
תודה על המידע...


1. נוזל הקירור שיש ברכבך כרגע הוא לא פאראפלו (שמגיע בצבע כחול) אלא פארפלו-אפ (שמגיע בצבע אדום).
2. אם חסר מעט נוזל קירור, כפי שאתה מתאר, תוכל פשוט להשלים עם מעט מים מהברז.
3. אל תערבב נוזלי קירור שונים ואל תשתמש במים מזוקקים.


לגבי 1 אתה צודק, גם קראתי את זה בספר המכונית.
לגבי 3, רשום במפורש בספר שאם אני קונה פאראפלו אפ, אני צריך לדלל אותו עם מים מזוקקים. אז למה בדיוק לא להשתמש במים מזוקקים? אתה לא הראשון שאני רואה שכתב את זה.

שוב, תודה רבה על התשובה המהירה.