התחבר

View Full Version : בנסיעה מתקרר המנוע


דידו
06-12-09, 21:10
אז כך בעמידה המחוג מגיע לחצי ובנסיעה הוא מתקרר הרבה .
בעית טרמוסטט?

upetar
06-12-09, 21:25
נכון,בינגו.

דידו
06-12-09, 21:28
איפה הוא ממקום אני רוצה לחליף?.
תודה מראש

upetar
06-12-09, 21:33
אני מכיר רק פינטו שהיה המפקד שלי במילואים.

yair068
06-12-09, 21:39
הצינור העליון שיוצא מהרדיאטור מחובר לראש המנוע
החיבור לראש המנוע נמצא הטרמוסטט 2 ברגים יוצא הטרמוסטט

upetar
06-12-09, 21:46
רק שאי אפשר להחליף רק את הטרמוסטט,הוא מובנה יחד עים הבית.

דידו
06-12-09, 21:47
כמה עולה הטרמוסטט בערך?..((שכחתי לגיד שמדובר בפונטו שנת 2000 s60).

ארילו
06-12-09, 22:59
פונטו דור ראשון?
אם הטמפ' יורדת עד לרבע ולא מתחת לזה - אז הכל תקין.

דידו
07-12-09, 19:08
אז מה לקנות טרמוסטט וזהו? או שיש גם אטם לטרמוסטט?.
אם משהוא יכול לפרט לי תהליך ההחלפה .
תודה מראש.

ארילו
07-12-09, 19:56
לפני שאתה קונה - האם הטמפ' יורדת אל מתחת לרבע?

בעקרון יש טרמוסטט ואטם קרטון נחמד.

דידו
07-12-09, 20:35
הטמפ יורדת למתחת הרבע. ולפעמים עד הרבע.
(בעמידה שתי הצינורות חמים אבל נראה לי שהעליון פחות מהתחתון כי אני תפסתי אתו 6 שניות ואז הרגשתי שהוא חם אני חושב שצריך לחוש את החום בנגיעה הראשונה לא)?.

upetar
07-12-09, 23:35
שמיתחבר לרדיאטור אל חלקו העליון ,שם הם מיתקררים ,וחוזרים קרים יותר אל המנוע דרך הצינור גומי התחתון שמיתחבר לצינור מתכת שמיתחבר לבלוק באזור של המשאבת מיים.(כך זה אצלי) ושכשהמנוע בט"מ עבודה הצינור העליון יותר חם מהתחתון .אים בפונטו זה דומה, כניראה שהמנוע שלך עוד לא הגיע לט"מ עבודה שביצעתה את הבדיקה.ונישמע לי מוזר שט"מ עבודה זה רבע (כמה זה במיספרים?)ותודה לעונים.

Kfirz
07-12-09, 23:45
כמו אצל דידו בפונטו שנת 2000 ידנית S60 אותה התופעה חלה אצלי.
האם יש מצב שפירקו את הטרמוסטט אצלי?ובגלל זה הרכב לא מתחמם לטמ"פ עבודה האידיאלית?(אמצע הסקאלה).נאמר לי שאין מצב שפירקו את הטרמוסטט וחיברו את הצינור בלעדיו...מכיוון שזה בלתי אפשרי לחבר את הצינור בלי טרמוסטט ...האם יתכן?וגם אם אין טרמוסטט האם הדבר פוגם במנוע?האם גורם לצריכת דלק מוגברת?הרכב אוכל לי 1 ל 12...
תודה לעונים!!!

ארילו
08-12-09, 15:12
פרה פרה:

בפונטו דור ראשון חום המנוע בעמידה צריך להיות לא יותר מהחצי, ובנסיעה לא פחות מהרבע.

נשמע לי שהטרמוסטט אצלך תפוס במצב פתוח. החלק עולה פחות מ-100 ש"ח כולל אטם.

דידו
08-12-09, 18:07
טוב אז הלכתי וקניתי טורמוסטט ואטם .מחר אני מרכיב אתו ואעדכן אם נפטרה הבעיה.
אבל לפני הכל צריך לשים סיליקון לאטם או מתקיני את זה בלי?.

moty003
08-12-09, 18:13
Kfirz הפירוק של הטרמוסטט שעשו אצלך כניראה, זה שהוציאו את התרמוסטט עצמו, החלק הפנימי (החלק שנפתח בחום - וחוזר לעצמו בקור) ולא את הבית שלו כי זה באמת בלתי אפשרי!

upetar
08-12-09, 20:01
כמה זה חצי,רבע, במעלות צלזיוס?ואים למישהו מהפונטואים יש ספר טכני ויפרסם את הנתונים המדויקים על ט"מ פתיחה וסגירה של הטרמוסטט ועל ט"מ עבודה של המנוע.וארילו ממש לא ניראה לי הבדל כזה משמעותי בין מצב עמידה לנסיעה.ותודה.(אצלי אגב בעמידה 95-90מ" ובנסיעה 80-85).

ארילו
09-12-09, 09:16
אין צורך בסיליקון רק תוודא ששני המשטחים יהיו נקיים.

יופטר, ככה זה בפונטו דור ראשון ובאונו. אני לא מכיר את ההתנהגות של הטמפרה.
בערב אני אהיה בבית ושם יש לי היינס עם נתונים מדוייקים לגבי טמפ' פתיחה וסגירה של הטרמוסטט.
(אם אני זוכר נכון אז האמצע הוא 95 מעלות והרבע הוא בערך 80)

Lexxxa
09-12-09, 16:56
ביום א' החלפתי טרמוסטת בבראבה שלי. אחרי החלפה בנסיעה בכביש מהיר החום עומד בין חצי לרבע (יותר לכיוון החצי). גם לי לא נראה שהחום צריך לרדת עד רבע. חצי = 90 מעלות.
אצלי הטרמוסטט נתקע במצב סגור (טיפה פתוח). האוטו התחיל להתחמם ונהיה לחץ במערכת הקירור (בחום של 90 מעלות המים נוזלים מהמיכל עיבוי בזמן שהמכסה פתוח)

אצלי הטרמוסטת הולך עם בית + הברגות ל 2 חיישני חום + יציאה ל 4 צינורות, מחירו 250 ש"ח.

אחרי החלפה הכל תקין.

נ.ב השתמשתי הפעם בנוזל קירור של פרסטון. קראתי פה תגובות חיוביות לגביו.

ארילו
09-12-09, 19:03
לך יש בראבה - בראבה זאת לא פונטו דור ראשון.

Lexxxa
09-12-09, 19:56
ארילו, זה ברור :).

עקב כך אמרתי "גם לי לא נראה שהחום צריך לרדת עד רבע"

דידו
09-12-09, 20:58
ואאאי חברים יש משהוא לא ברור לי . הקפיץ של הטרמוסטט שקניתי תקוע יש שני אוזניים שמחזיקות אותו שלו ישתחרר.
שאלתי האם צריך לשחרר אותו מהאוזניים ואז להרכיב אותו.
כי חיממתי מיים בקומקום ושמתי בהם את הטרמוסטט אבל לא נפתח.
איך זה יכול להיות?
תודה מראש.

Lexxxa
09-12-09, 21:27
דידו, לא יותר פשוט לקנות טרמוסטת ביחד עם הבית?

upetar
09-12-09, 21:29
הטרמוסטט ניפתח כתוצאה של חום ולא כנגד לחץ קפיץ.(הקפיץ) שאתה רואה זהו "בימיטל"(דו מתכת בעיברית) שמשנה את אורכו כשהטמפרטורה עולה. תרתיח מיים(לא רק לחמם)ואז טבול את הטרמוסטט,ותיראה איך הוא ניפתח.

דידו
09-12-09, 21:41
זה הטרמוסטט שקניתי ואלה שני האוזניים מחזיקות את הקפיץ שאני מדבר עליהם.
השאלה שלי היא :- שארכיב את הטרמוסטט איך שהוא נראה בתמונה ונגמר הסיפור או לשחרר את הקפיץ וזא להכניסו לראש המונע?.
תודה.

דידו
09-12-09, 22:01
ואאי חברים יש בעיה בהעלאת התמונות סליחה ממכם.
אני עובד על זה.

נתי5050
09-12-09, 22:06
לך יש בראבה - בראבה זאת לא פונטו דור ראשון.

חברים לצערי כנראה מדובר בגומייה של האטם ראש שמתחילה להאכל

בעקבות בדבר הזה יכול להיות שהמים של הרדיאטור מתערבבים על השמן מנוע והדבר גורם

לראש מנוע ללכת ואחר כך מנוע עצמו

אני ממליץ לגשת למוסך ולראות מה הבעיה לפני שממשיכים לנסוע ולהחמיר את הבעיה

דידו
09-12-09, 22:14
סליחה על האיחור.

http://eliad.org/viewer.php?id=1260403532.jpg
http://eliad.org/viewer.php?id=1260408780.jpg
--------------------------------------------------------------------------------

זה הטרמוסטט שקניתי ואלה שני האוזניים מחזיקות את הקפיץ שאני מדבר עליהם.
השאלה שלי היא :- שארכיב את הטרמוסטט איך שהוא נראה בתמונה ונגמר הסיפור או לשחרר את הקפיץ וזא להכניסו לראש המונע?.
תודה.

דידו
09-12-09, 22:17
רק תעדכנו אותי אם ראיתם את התמונות ..

ארילו
09-12-09, 22:32
אין צורך בסיליקון רק תוודא ששני המשטחים יהיו נקיים.

יופטר, ככה זה בפונטו דור ראשון ובאונו. אני לא מכיר את ההתנהגות של הטמפרה.
בערב אני אהיה בבית ושם יש לי היינס עם נתונים מדוייקים לגבי טמפ' פתיחה וסגירה של הטרמוסטט.
(אם אני זוכר נכון אז האמצע הוא 95 מעלות והרבע הוא בערך 80)

לגבי הטרמוסטט בפונטו דור ראשון 1242 סמ"ק בנזין 8 שסתומים:
מתחיל להיפתח: 85-89 מעלות
פתוח באופן מלא: 100 מעלות

לא צריך לשחרר את הקפיץ או משהו כזה. הוא בסדר גמור כמו שהוא.

upetar
09-12-09, 23:19
85-89 וזה רבע סקלה?.איפו סטיו שיעלה לנו תמונה של סקלה.

Lexxxa
09-12-09, 23:32
חברים לצערי כנראה מדובר בגומייה של האטם ראש שמתחילה להאכל

בעקבות בדבר הזה יכול להיות שהמים של הרדיאטור מתערבבים על השמן מנוע והדבר גורם

לראש מנוע ללכת ואחר כך מנוע עצמו

אני ממליץ לגשת למוסך ולראות מה הבעיה לפני שממשיכים לנסוע ולהחמיר את הבעיה

נתי, אני אישית דברתי על לחץ במערכת. ברגע שהמים מתערבבים עם שמן אתה תראה את זה ישירות בבדיקה הראשונה על מד שמן. גם בפקק של השמן אתה תראה "טחינה".
כמובן שבדקתי הכל. בסופו של דבר המחשבה שלי נפלה על טרמוסטת. (שמן תקין, יוניט מאוורר הוחלף קודם, משאבה הוחלפה קודם ביחד עם טיימינג, חיישן חום של לוח שעונים הוחלף קודם, הרכב נוסע טוב ולא נחנק) למרות ש 2 הצינורות שמגיעים לרדיאטור היו חמים (הטרמוסטת נתקע קצת פתוח).
קניתי טרמוסטת חדש, אחרי החלפתו הכל תקין (החום לא עולה יותר מחצי, לא יורד מתחת לרבע, הלחץ של המים תקין, ניתן לפתוח פקק של מיכל עיבוי ברגע שהחום עומד על חצי. לפני החלפתו המים נזלו אחרי שחום עבר את רבע) הדיאגנוזה שלי הייתה נכונה :)

דידו
10-12-09, 08:47
נווו חברים אני העלאתי את התמונות של הטרמוסטט.
אייך מרכיביייים?.

upetar
10-12-09, 09:38
ובהרכבה שים לב "שהקפיץ"לכיון יציאת המיים מהמנוע.אני מישתמש בנוסף לאטם ניר גם בסיליקון אדום שעומד בחום גבוה.בהצלחה.