PDA

View Full Version : ספייס ELX - רכב התחמם ברמזור ונכבה, כנראה ראש מנוע. הצעות? (כ"ע)


YOSI-BR
02-12-09, 19:49
לצערי הרב ככל הנראה אני צריך לעשות באוטו ראש מנוע,לאחר שהאוטו התחמם לי ברמזור ונכבה .חברי בדק את הפלגים ואמר לי שיש מים על הפלג.
אני מנסה לחפש כאן מידע על ראש מנוע ולא מצליח בשורת חיפוש,אם זכרוני לא מטעה אותי היה כאן איזה פרוייקט של ראש מנוע אשמח אם מישהו יכול לשלוח לי לינק.ואשמל להמלצות האם כדאי לעשות טיימינג,משאבת מים,האם חייבים להחליף את הפלאגים,טרמוסטט?????
בתודה מראש חברים.

yair068
02-12-09, 20:46
האם אתה עושה לבד?
כמה שסתומים יש לרכב
לישור קו עליך לשלוח למכון שמטפל בראשי מנוע צריך לבדוק לחץ לראש מנוע החלפת גומיות לשסתומים
ישור ראש מנוע ניקויי והשחזת מעברים.
טיפול כזה אם יש לך 8 שסתומים יעלה עד500 ש"ח 16 שסתןמים כמעט כפול.
עליך לקנות סט שלייף רק אורגינלי לפיאט שכולל את כל האטמים לראש מנוע בסביבות 100 150 ש"ח.
חובה להחליף טרמוסטט ועליי להדגיש אם אפשר אורגינל יחסוך לך כסף בעתיד רוב הבעיות שנגרמות לראש מנוע בא מהטרמוסטט .
החלף על הדרך משאבת מים לא חייב ברמה אני קניתי סיני 120 ש"ח החלף פלגים שמן ופילטר שמן אורגינלי.
לסיום נוזל קירור פראפאלו מיועד לפיאט חובה.
על הדרך נקה את בית מצערת הטיפול יהיה לך קל.
ישנם פרוייקטים עשה חיפוש תמצא הכל

YOSI-BR
02-12-09, 21:56
מדובר על 16 שסתומים.דווקא טרמוסטט הוחלף לפני חצי שנה והוא מצויין(בדקנו אותו),אני מטפל ברכב רק במורשה. המים הם רק פארפלו מקורי מהול,אני פשוט חושב שמדובר על עייפות החומר כי הרכב פיקס, מזכיר לי את המקרה שקרה לסטודנט שטיפל ברכב ביסודיות ולבסוף החליף ראש מנוע.
הטיפול ייעשה לא במוסך המורשה מכיוון שהם דורשים 4,000 ש"ח. העבודה תתבצע אצל חבר מומחה לשיפוץ מנועים(בעיקר אופנועים).

אשמח אם תבהיר בעניין שליחת הראש למכון.האם זה לא נעשה אצל החרט?
יש עוד המלצות?

yair068
02-12-09, 22:21
מכון חרט היינו הך.
צריך מומחה שמטפל רק בראש מנוע.
החלף גם חגורת טיימינג ובדוק מותחן.
טרמוסטט החלף גם אם תקין זאת ולאחר שהרכב בטוח התחמם.

upetar
03-12-09, 00:18
הכול כמו לגו,בדוק אים צריך כלים מיוחדים (בירגי ראש)תכין טורק מטר.בדוק אים תוכלו לכוון טימינג(אני לא מכיר את המנוע שלך)אולי צריך כלי לכיון טימינג.אתם רק מפרקים,מחליפים חלקים בלוים,ומרכיבים חזרה,רצוי עים ספר.את כול העבודות על הראש עושים בבית מלאכה לשיפוץ ראשים.תוכל להעזר גם בשירשור שלי(על מנוע 8שסטומים).בדוק גם מצב הפקקים מיים על הבלוק(כשהראש מפורק קל להגיע),ושוב בהצלחה.

ארילו
03-12-09, 09:31
שים לב שבראש מנוע עם 16 שסתומים חייבים להשתמש בנועלי קאמשאפט ואם אני זוכר נכון יש גם נועל לקראנק וכלי למתיחה של הטיימינג. אפשר לייצר את הכל לבד, אבל אי אפשר בלי להשתמש בכלים האלה.

כבר שמעתי על אנשים שניסו לעבוד בלי זה ואחרי כמה חודשים הטיימינג התפרק להם והם היו צריכים לעשות ראש מנוע.

YOSI-BR
03-12-09, 16:38
חברים מה עושים הכל יקר מחירים בשמיים.
סט שלייף מקורי עולה מעל 400 ש"ח.ליאיר אמרת 150 ש"ח היכן?
בדקתי אצל סודאי המחירים בשמיים. האם כדאי לקנות חליפי? או שיש חלקים מסויימים שאסור לוותר על מקורי?
כרגע אני צריך את החלקים הבאים:
רצועת טיימינג-
מותחן-
סט שלייף-
משאבת מים-
טרמוסטט-
פלאגים-
צינור מים שיוצא מהמשאבה-
פקק "נס קפה"-
המלצתכם.

שחפיתי
03-12-09, 20:36
המלצתי היא שתלך למוסך מורשה ותעשה את זה כמו שצריך בלי כאבי ראש,
חבל לך סתם להתעסק בישביל עוד כמה שקלים.

YOSI-BR
03-12-09, 21:32
יקירתי ההפרשים הם לא שקלים זה פשוט פי שתיים.
מחכה עדיין להמלצה מה לדעתכם חייב להיות מקורי ולא חליפי.

gadi1234
03-12-09, 22:03
אין לי כל כוונה לעשות פרסומת! אבל אני יכול להמליץ לך על מוסך פאלח בטיירה (אולי קצת רחוק בשבילך...) אבל שווה כל שקל איש מקצועי עם תעודות שכל חייו בילה מתחת למכוניות!?
גם אני הגעתי כמעט למצב שלך ובזכות פאלח זה נגמר ב-2000 ש"ח (רדיאטור, צינורות -גומי/מתכת, פקקים - כולם, אפילו פירוק גיר, וקלאץ) והרכב כמו חדש, לא לפני שפלאח בדק לחצים בראש ע"מ לוודא שאין צורך בשיפוץ.

תעשה את המאמץ - אם תרצה צור עימי קשר במייל ואני העביר לך את הטלפון שלו.

YOSI-BR
04-12-09, 00:12
יקירי אני מודה לך אבל הראש כבר פורק והוא אצל החרט.

Lexxxa
04-12-09, 03:42
שלום יוסי.
יש לך מי שירכיב את הראש + טיימינג?

לגבי חלקים :

רצועת טיימינג- מקורי או משהו איכותי
מותחן- מקורי או משהו איכותי
סט שלייף- מקורי או משהו איכותי
משאבת מים- מקורי או משהו איכותי
טרמוסטט- מקורי או משהו איכותי
פלאגים- NGK, BOSCH
צינור מים שיוצא מהמשאבה- פירוק או תחליפי
פקק "נס קפה"- תחליפי (מחיר זניח)

אתה מכיר את הסיבה למה הרכב התחמם ? אתה חייב לטפל קודם בתקלה זו כדי שלא תחזור אחרי שיפוץ ראש מנוע!