View Full Version : נוזל קירור פרסטון מול פראפלו
שלום,
ברשותי פונטו 2005 אקטואל. לפני כמה חודשים חיפשתי "מים אדומים", והמליצו לי באוטו דיפו לקנות נוזל של Prestone שנקרא Dex-Cool 50/50 Prediluted. כלומר שהוא כבר מהול במים 50%.
לאחרונה ראיתי שקו המים ברדיאטור ירד מעט מתחת למינימום ואני רוצה להוסיף מים, לצורך העניין אין לי מושג במה השתמשו קודם (אני יד שלישית).
האם אני יכול להוסיף את הפרסטון בראש שקט? או שכדאי לחכות לטיפול במוסך ולקנות פראפלו?
תודה!
שי
לא להתפשר על נוזל אחר. ניתן לרכוש נוזל פארפלו מקורי במוסכי הרשת. אם אתה מאזור המרכז ניתן לרכוש גם בחנויות חלפים - מ.י.ר. חלפים או אצל סודאי. אם הנוזל שאתה קומה מרוכז צריך למהול אותו במים מזוקקים.
לא אמורים להיות חסרים מים במערכת. בדוק גם נזילות.
את המים ברדיאטור צריך להחליף/למלא רק מטיפול לטיפול? אני עושה בדיקה פעם בשבוע למיכל ולא ממש מאבד מים. (קצת מתחת למקסימום)
שאלה נוספת-למישהו יש מושג מה פשר הידית הקטנה שנמצאת במושב הנהג מעל לידית של משיכת המושב קדימה ואחורה? (לא ראיתי אותה בעינים-הרגשתי אותה דרך כיסוי המושב שלי)
. אם הנוזל שאתה קומה מרוכז צריך למהול אותו במים מזוקקים.
לא במים מזוקקים. רק מי ברז או מים רכים.
לא במים מזוקקים. רק מי ברז או מים רכים.
עוד פעם הויכוח הזה?
אני עדיין חושב שמים מזוקקים הם המתאימים ביותר. מי שמתעניין יכול לבדוק בעשרות התגובות שנכתבו על הנושא בפורום זה ובקארספורום.
ראיתי תגובה של איש תמיכה טכנית של החברה שמייצרת את הנוזל הזה.
מים רכים - מבקבוקי שתיה - הם המתאימים ביותר ע"מ למהול את הפראפלו (מי הברז בישראל, עם כל הכבוד, לא דומים במורכבות שלהם למי ברז אירופאים, שאיתם הוא נועד להימהל)
עוד פעם הויכוח הזה?
אני עדיין חושב שמים מזוקקים הם המתאימים ביותר. מי שמתעניין יכול לבדוק בעשרות התגובות שנכתבו על הנושא בפורום זה ובקארספורום.
כתב כאן אורן חזן, שהנו בעל מקצוע בתחום ועובד עם פיאט, שכבר ראה רכב שמולאו בו מים מזוקקים שגרמו לחורים בראדיאטור. חשוב להבין, מים מזוקקים הינם בעלי חומציות (PH) גבוהה ולכן יתכן ויגרמו לנזקים למכלולים כאלו ואחרים.
אני קטונתי מלהבין, אבל כשבעל מקצוע אומר במפורש משהו על סמך משהו שראה בעיניים, אני לא הייתי חושב פעמיים אם להקשיב או לא.
דבר נוסף, כשנותנים המלצות ללא הסתייגות, כדאי גם לחשוב על ההשלכות שלהן כלפי בעל הרכב.
שאלה נוספת-למישהו יש מושג מה פשר הידית הקטנה שנמצאת במושב הנהג מעל לידית של משיכת המושב קדימה ואחורה? (לא ראיתי אותה בעינים-הרגשתי אותה דרך כיסוי המושב שלי)
אני מניח שאתה מדבר על ידית הכיוון לגובה. זו הידית היחידה חוץ מזו שמכוונת את הכיסא קדימה-אחורה.
לפותח השרשור. פארפלו, ואך ורק פארפלו. לא להקשיב לשום דבר שממליצים לך באוטו-דיפו. לאנשים שעובדים בחנות כלבו אין ידע מעבר לאיזה מוצר ההנהלה רוצה למכור יותר.
אם אתה לא יודע איזה נוזל יש לך ברכב, גש למוסך לרענון נוזלים ותמלא פארפלו.
אם אתה צריך רק להוסיף קצת, למשל לאחר טיפול (השלמת נוזלים), אין בעיה להוסיף את התרכיז המרוכז ללא מהילה במים. שוב, רק אם חסר מעט נוזל.
עוד פעם הויכוח הזה?
אני עדיין חושב שמים מזוקקים הם המתאימים ביותר. מי שמתעניין יכול לבדוק בעשרות התגובות שנכתבו על הנושא בפורום זה ובקארספורום.
אתה מוזמן למלות מים מזוקקים אצלך ברכב ככה יהיה עוד אחד שיזהיר מפני מילוי מים מזוקקים ברדיאטור.
לפעמים אנשים חייבים לחוות על בשרם מה שנקרא רק כדי לראות אולי הם צודקים.
תלמד משהו בחיים "אין חכם כבעל ניסיון".
כתב כאן אורן חזן, שהנו בעל מקצוע בתחום ועובד עם פיאט, שכבר ראה רכב שמולאו בו מים מזוקקים שגרמו לחורים בראדיאטור. חשוב להבין, מים מזוקקים הינם בעלי חומציות (PH) גבוהה ולכן יתכן ויגרמו לנזקים למכלולים כאלו ואחרים.
אני קטונתי מלהבין, אבל כשבעל מקצוע אומר במפורש משהו על סמך משהו שראה בעיניים, אני לא הייתי חושב פעמיים אם להקשיב או לא.
דבר נוסף, כשנותנים המלצות ללא הסתייגות, כדאי גם לחשוב על ההשלכות שלהן כלפי בעל הרכב.
אורן חזן כנראה התייחס לרכב שמולאו לו ברדיאטור רק מים מזוקקים. אני דיברתי על מים מזוקקים למהילת נוזל הקרור המרוכז.
מים מזוקקים עם פארפלו פשוט אוכלים את האלומיניום עשיתי ניסוי כזה במערכת קירור מים של מחשב. אחרי חודש נוצרו נזילות בגלל סדקים וחורים ברדיאטור!
אורן חזן כנראה התייחס לרכב שמולאו לו ברדיאטור רק מים מזוקקים. אני דיברתי על מים מזוקקים למהילת נוזל הקרור המרוכז.
שיהיה ברור אני מדבר על מילוי מים מזוקקים ביחד עם פראפלו ביחס של 50 אחוז.
אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה עם מילוי רק של מים מזוקקים.
תודה לכולם על התגובות.
למי שהתעניין, ביררתי והמחירים לליטר פראפלו אדום לא מהול הם:
סודאי - 55 שקל.
מ.י.ר - 64 שקל.
האם יש מקום להשיג את זה בזול יותר? כמה זה עולה במוסך מורשה של פיאט?
בזבזתי כבר 70 שקל על הפרסטון ואין לי יותר את הקבלה כדי להחליף אותו :neutral:
למי שכתב לבדוק נזילות, האם זה לא טבעי שמפלס המים ירד כל כמה חודשים? כשקניתי את הרכב באפריל המפלס עמד במחצית הדרך בין המינימום למקסימום. לאחר שבעה חודשים, המפלס מעט מתחת למינימום. האם זה בהכרח מעיד על נזילה? או שמא הפונטו שלי מראה הזדהות עם הכנרת?
שי
בהחלפת משאבה תחתונה של הקלאטץ אצל שמשון, שמו לי 2 פחיות של פראפלו, כל אחת ליטר. חיובו אותי על כל פחית 45 ש"ח.
אתה לא כל כך רחוק מיהוד, היתי ממליץ לך לטפל ברכב אך ורק אצל שמשון. יש אנשים שמגיעים מירושלים עד עליו.
תודה לכולם על התגובות.
למי שהתעניין, ביררתי והמחירים לליטר פראפלו אדום לא מהול הם:
סודאי - 55 שקל.
מ.י.ר - 64 שקל.
האם יש מקום להשיג את זה בזול יותר? כמה זה עולה במוסך מורשה של פיאט?
בזבזתי כבר 70 שקל על הפרסטון ואין לי יותר את הקבלה כדי להחליף אותו :neutral:
למי שכתב לבדוק נזילות, האם זה לא טבעי שמפלס המים ירד כל כמה חודשים? כשקניתי את הרכב באפריל המפלס עמד במחצית הדרך בין המינימום למקסימום. לאחר שבעה חודשים, המפלס מעט מתחת למינימום. האם זה בהכרח מעיד על נזילה? או שמא הפונטו שלי מראה הזדהות עם הכנרת?
שי
מבחינה אידאלית אם ממלאים לך בדיוק עד האמצע - בין המינימום למקסימום - את הנוזל קירור בטמפ' חדר סטנדרטית של 20 מעלות צלסיוס אז:
בחורף או בבקרים קרים מפלס המים יראה קרוב יותר לגבול התחתון.
בקיץ או בסוף נסיעה מפלס המים יראה קרוב יותר לגבול העליון.
(התרחבות / התכווצות כתוצאה משינויי טמפ' של הנוזל)
אם אתה בודק תמיד בטמפ' חדר את גובה הנוזל - הגובה צריכה להיות זהה, והנוזל לא אמור "להיעלם" סתם כך.
ובכל מקרה אגב, בכל טמפרטורה, לא תקין שיש יותר מהגבול העליון או פחות מהגבול התחתון.
מישל. יש גם משאבה עליונה ? :)
לגבי פראפלו.
כמה ליטר נכנס במערכת הקירור שלך ?
אצלי בבראבה נכנס 7 ליטר של נוזל קירור.
במורשה פיאט רעננה אמרו לי לשפוך פחית 1 (ליטר) ומים, עכשיו זה לא מסתדר לי :) :
7 ליטר (נפח מערכת קירור) - 1 ליטר(פראפלו מרוכז) = 6 ליטר (מים שצריך להוסיף)
זה יוצא 85% מים ורק 15% פראפלו :confused:. לזכרוני פראפלו צריך להיות מהול 50% - 50%.
ברגע שהיתי במוסך ל ידעתי מה הנפח של מערכת הקירור שלי. עכשיו אני מחפש עוד 2 פחיות פראפלו.
כנראה יקפוץ לחיים (זה יותר קרוב בשבילי מאשר מ.י.ר או סודאי :) )
לא שמעתי דברים רעים על מורשה רעננה. מסתבר שחלק מהמכונאים לא מקצועים!!! :mad:
למרות זאת החשמלאי שלהם בחור מקצועי וטוב. (מכיר אותו אישית).
בהחלפת משאבה תחתונה של הקלאטץ אצל שמשון, שמו לי 2 פחיות של פראפלו, כל אחת ליטר. חיובו אותי על כל פחית 45 ש"ח.
אתה לא כל כך רחוק מיהוד, היתי ממליץ לך לטפל ברכב אך ורק אצל שמשון. יש אנשים שמגיעים מירושלים עד עליו.
צלצלתי אליו עכשיו, והמחיר שם הוא גם 64 ש"ח (55 לפני מע"מ)
יכול להיות שנתנו לך פראפלו ירוק/כחול? המחיר שלו הוא 45 לפני מע"מ.
אני לא מבין את כל העניין שעושים סביב הפראפלו.
בסך הכל ראש אלומיניום כמו כל ראש אלומינים ונוזל קירור כמו כולם,
רק שמאוד משתלם למישהו פה לשווק את הפראפלו .
נוזל קירור זה נוזל קירור, דלק זה דלק ושמן זה שמן .
אז אני מציע להיות מציאותיים ולא הגיוני שרק פראפלו מתאים למנוע "המעבורת" של הפונטו.
אני בטוח שעל כל פיאט שנוסעת עם פראפלו יש עשר שנוסעות עם נוזל קירור אחר וגם לכם ולהם יש קורוזיה אז ככה שאני שוב מציע להיות מציאותיים ולא ליפול ברשת השיווק המשומנת של כל מוסכי הרשת ומשווקי נוזל הפלאים. :evil:
יכול להיות שאין הבדל בשימוש בין G12+ של וואג לבין פאראפלו לבין פרסטון. אבל כאשר המחיר זהה פחות או יותר והחלפה מבוצעת אחת לשנתיים אינני מוצא סיבה לחרוג מהוראות היצרן. על אחת כמה וכמה כאשר החומר שאני מבקש קיים במוסך בו אני מטפל.
מצטער לאכזב אתכם, ניתן להשתמש גם בפרסטון, מדובר בנוזל קירור מצויין.
את הפיאט 127 אמי רכשה בשנת 1984, אין לי מושג עם איזה נוזל הרכב הגיע מברזיל, אבל לאחר החלפת הנוזל בפעם הראשונה מולאו מים ירוקים מהתחנת דלק. בשנת 1997 הלכה המשאבת מים (עקב נזילה) והוחלפה, ובתחילת 1998 הלכה היוניט של המאוורר והוחלפה. מעבר לזה לא היו בעיות במערכת הקירור נכון ליום המכירה, בשנת 2000.
את הפיאט אונו (93') רכשנו ממישהו בשנת 2001. הרכב הגיע עם מים מהברז והוחלפו למים ירוקים של פרסטון. בשנת 2005 הרדיאטור התחיל לזייף בגלל הצטברות אבנית וסתימות אחרות, כתוצאה מההזנחה של המים מהברז של הבעלים הקודמים. הוחלט להחליף ולא להיכנס להרפתקאות, ביחד עם התרמוסטט שהחליט להיתפס. בשנת 2008 הלך שוב התרמוסטט ושוב הוחלף (הפעם למקורי). עם השנים היו כמה צינורות שהתייבשו והוחלפו, מעבר לזה לא היו בעיות במערכת הקירור. נכון ליום המכירה בסוף 2008 לא היו בעיות מעבר לזה ולא הוחלף כלום. כן, לא משאבת מים, לא ראש מנוע ולא נעליים.
מה המסקנה?
1. הפיאט 127 היתה פי 100 יותר אמינה מהאונו.
2. אין חשיבות של שימוש בפראפלו, ניתן להשתמש גם בנוזל קירור ירוק איכותי (כדוגמת הפרסטון). הרדיאטור והתרמוסטט הוחלפו בגלל מי הברז של הבעלים הקודמים ולא בגלל בעיה בנוזל הירוק.
שכל אחד ישתמש בנוזל שראוי לו, אני הייתי משתמש בנוזל ירוק. נוזל קירור ירוק (איכותי) לא נופל מזה של היצרנים.
גיא אין לך שום אינדיקציה מוכחת שאכן הבעיות הרבות שציינת כאן נבעו ממי הברז
ושלנוזל הירוק לא היתה שום יד בדבר.
אני אשאל אותך שאלה מאוד פשוטה, היית שם היום פרסטון בפאביה ?
הרכב שלו שנת 2005 , יחסית חדש ולכן אני לא רואה סיבה לחרוג מהוראות יצרן
לא בפביה אני ממליץ לשים מים כבדים מבית היוצר של אחמדיניגד
חבר'ה יש מס יצרני נוזלים בעולם שמיצרים לכל יצרני הרכב את המותגים .
הרי לא יעלה על הדעת שמחר מישהו יחליט שצריך לתדלק את הרכב מתוצרתו בדלק ורוד מיצרן בלעדי.
אני לא מבין בכוח אתה רוצה למלא פרסטון שכבר נאמר שהעלות כמעט וזהה?
ואיזה רשת שיווק של מוסכי הרשת? הנוזל מומלץ על ידי היצרן לא על ידי סמל"ת, וחובה של מוסך מורשה להחזיק את הנוזל הקירור הזה, זה המינימום.
תראה את התמונות בשרשור הנ"ל:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=45457&highlight=%EE%F9%E0%E1%FA+%EE%E9%ED#post45457
עכשיו, פראפלו מומלץ ע"י היצרן, הוכיח את יעילותו ואינו יקר לעומת מתחרים האחרים
ויש את פרסטון שיש לו שם טוב, הוא אינו מומלץ ע"י היצרן, ולכן אני לוקח סיכון איתו
למה בשביל 10 שקל לפה ולשם אני יקח סיכון על האוטו? בשביל להגיד שלא הלכתי עם העדר??:confused:
גיא אין לך שום אינדיקציה מוכחת שאכן הבעיות הרבות שציינת כאן נבעו ממי הברז ושלנוזל הירוק לא היתה שום יד בדבר.
אני אשאל אותך שאלה מאוד פשוטה, היית שם היום פרסטון בפאביה ?
הרכב שלו שנת 2005 , יחסית חדש ולכן אני לא רואה סיבה לחרוג מהוראות יצרן
גם אין אינדיקציה שהבעיות נגרמו בסיוע הנוזל הירוק. הכל בגדר השערות.
בפאביה יש נוזל קירור G12 PLUS וכך הגיע הרכב מאירופה, אתה לא מצפה ממני לרוקן ולשפוך פרסטון... בכל מקרה, אם הייתי רוכש רכב משומש שנמצא כ- 5 שנים על הכביש הייתי שופך פרסטון.
גיא, כל כמה זמן מחליפים נוזל קירור בפאביה ? שנתיים ? שלוש ? ארבע ?
בפעם הראשונה שתצטרך להחליף נוזל קירור בטיפול תקופתי , אתה תגיע למוסך עם מיכל נוזל ירוק ותגיד להם שימו לי או שתחליף ל G12 הזה ? בכנות אבל.
גדי כל נוזל קרור איכותי (בדגש על האיכותי, לא סתם מים עם אתילן גליקול וצבע ירוק) יעשה את העבודה.
כל נוזלי הקירור האיכותיים עולים אותו הדבר. היצרן ממליץ להשתמש בפראפלו ואם המחיר דומה למה לא לעקוב אחרי הוראות היצרן?
(אגב שים לב שאין המלצה ליצרן שמן, ליצרן נורות וכו' אבל יש המלצה לפלאגים למשל).
כשהיו לי שתי אונו באחת שמתי פראפלו ובשניה פרסטון. בסיכומו של דבר עלה לי אותו דבר ושתיהן היו באותו מצב מבחינת מערכת הקירור. (זה נבדק ככה לאורך של כ-4 שנים).
גיא, כל כמה זמן מחליפים נוזל קירור בפאביה ? שנתיים ? שלוש ? ארבע ?
בפעם הראשונה שתצטרך להחליף נוזל קירור בטיפול תקופתי , אתה תגיע למוסך עם מיכל נוזל ירוק ותגיד להם שימו לי או שתחליף ל G12 הזה ? בכנות אבל.
בכנות? קשה לי לומר לך. הרכב אצלי יד ראשונה ואני שומר עליו אז יכול להיות שהייתי ממלא את המקורי, אבל אם הייתי רוכש רכב יד שנייה קשה לי להאמין שהייתי מקפיד כ"כ בנושא נוזלים. מה שבטוח שאני מגיע עם גלון שמן מנוע לטיפול הבא, אני אחסוך בצורה הזאת מעל 100 ש"ח.
בשורה התחתונה שכל אחד ימלא את מה שהוא רוצה, אני רק רשמתי את דעתי מניסיוני, ודעתי היא שנוזל קירור ירוק איכותי שווה ערך לנוזל קירור מקורי.
צלצלתי אליו עכשיו, והמחיר שם הוא גם 64 ש"ח (55 לפני מע"מ)
יכול להיות שנתנו לך פראפלו ירוק/כחול? המחיר שלו הוא 45 לפני מע"מ.
אכן, נוזל בצבע כחול.
ממליץ על הפארפלו . למה ללכת נגד העדר יש הוראות יצרן למה ללכת איתו ראש בראש?
אם מילאתי מעל המקסימום בטעות (קרוב לפקק), האם להשאיר כבר ככה או לנסות לנקז את זה?
תרוקן.
אמורה להיות כמות מסויימת של נוזל. לא פחות ולא יותר.
אתה לא צריך להסתבך עם עצמך. פתח מעט את בורג ניקוז האוייר שקרוב לקיר האש והנח לנוזל לזרום עד שיגיע למפלס הרצוי.
עשה זאת כשהמנוע קר. כאשר הצנרת חמה יש סכנה לשבור את הבורג העשוי מחומר פלסטי.
תודה,
איפה הבורג הזה נמצא בדיוק? מהו קיר האש?
כנראה אין לך רקע מכאני.
אל תסתבך, כך מזרק, תוציא את הכמות לא רצוייה בעזרת מזרק ממיכל עיבוי.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.