PDA

View Full Version : כדאיות רכב מהשכרה


snufkin
24-11-09, 00:17
שלום לכולם

אני יודע שלקנות רכב תלוי בהמון פרמטרים אבל רציתי לשאול אותכם באופן כללי אם נראה לכם שפונטו שנת 2006 מהשכרה מ-budget (לא מפורט דגם או כל דבר אחר) ב-35 אלף שווה בדיקה יותר מעמיקה או שכדאי להמנע.

כמובן שזה מגיע עם שנה אחריות או 15 אלף קמ', מה שנגמר ראשון.

תודה!

קליין
24-11-09, 00:22
אין צורך לצטט את ההודעה מעליך

יש להם מבצע ב 30 אלף תראה בעיתונים

snufkin
24-11-09, 15:26
זה אומר שזה נשמע סביר?

יש לי כרגע פונטו s60 שנת 97 ואני סה"כ מאוד מבסוט ממנה כבר כ-4 שנים. חשבתי לשדרג לדגם חדש יותר והשאלה היא האם כדאי. הרכב שלי במצב טוב כרגע ומטופל במורשה אבל בכל זאת קצת ישן.

הרכב הנוכחי שלי גם מהשכרה ולכן אני מאמין שכדאי לקנות רכב מהשכרה, גם בגלל המחיר הנמוך וגם בגלל שמקבלים אחריות.

הבעיה שאין לי נסיון חוץ מעם הרכב הנוכחי שלי והייתי רוצה ללמוד מנסיון של אחרים ולשמוע עצות מאנשים חכמים יותר.

אז תודה מראש!

snufkin
27-11-09, 02:43
מישהו שמבין יכול להגיב בבקשה?

אני מצרף קישור.

http://www.budget.co.il/show_vehicle_sell.asp?i=1&v=206&l=1

בגדול מדובר על פונטו אקטואל ידנית שנת 2006. המחיר - 29900. מחיר לוי יצחק - 41000.

אני רק רוצה לדעת אם זה משהו שכדי בכלל להתיחס אליו בעקבות מה שכתבתי בתגובה הקודמת.

תודה

mishel27
27-11-09, 12:28
אתה שואל ועונה לעצמך, מה שלי נראה שאתה סה"כ מחפש אישור לדעה שלך.
לדעתי, כל עוד הרכב עבר בדיקה, יש היסטורית טיפולים, לא עבר תאונות ומצב מכני תקין, אני לא רואה כאן בעיה.
הבעיה היחידה שיכולה להיות היא בעיה פסיכולוגית בלבד, לי אישית לא נוח לקחת רכב שכל אחד "חגג" עליו קצת.
אני שחיפשתי ספייס, היתי בטרייד מוביל, כמעט לקחתתי גרנטה במימון, אך לבסוף המחסום הפסיכולוגי לא נתן לי.
עזוב שנפלתי גם ככה אחרי זה, אבל זה לא נושא הדיון. לענינו, אם הרכב תקין, שהיה במזל.

snufkin
29-11-09, 15:32
תודה, זה באמת נראה לי פסיכולוגי אבל יש פה גם הרבה עניין של מזל.

הרי עדיף אוטו מהשכרה שחלק שמרו עליו וחלק לא מאשר רכב שהיה אצל מישהו שלא טיפל בו טוב אף פעם. הבעיה שאי אפשר לדעת כל כך איך הרכב מטופל ומה בדיוק עבר עליו.

אני יודע את הדברים האלה אבל מה שחסר לי זה נסיון, לכן כל מה שרציתי זה לשמוע תגובות לגבי נסיון שיש לאנשים עם רכב מושכר/לא מושכר. אני מבין שאי אפשר לקבל תגובה מכל אחד פה.

בקיצור, תודה למי שהגיב. המסקנה היא שבדיקה של הרכב תראה הכי טוב באופן ספציפי את מצבו.

amitbl
29-11-09, 16:38
אני קניתי מהשכרה לפני שנתיים את אותו הדגם בדיוק (אקטואל 2006).
אני סה"כ מבסוט מהרכב למרות שנפלתי על חיישן מומנט שנדפק לי אחרי שנה, ומנוע הגה שכרגע גוסס ואני סוחט את טיפות החיים האחרונות שלו כרגע. לדעתי המנוע הזה לא יחזיק לי עד הקיץ.
באופן כללי מכלול ההיגוי בספייסים 2001-2006 בכל הדגמים זה מחלה רצינית וכואבת מאוד בכיס.
הרכב הספציפי שאתה מתכוון לקנות היה 3 שנים (!!!) בהשכרה ולכן סביר להניח שמערכת ההיגוי עברה בלאי גבוהה וזה מגדיל את הסיכוי שתקלע לבעיה דומה לשלי.

אם הייתי במקומך הייתי מעדיף לא לחפש רכב מהשכרה שיותר משנה על הכביש.

mishel27
29-11-09, 16:40
בדיקה במכון לא אומרת כלום. הסעיף הכי מדיוק הוא הסעיף 8 [שילדה] וכל השאר כיסוי תחת של מכונים.
אני לא אומר לוותר על הבדיקה, אך בדיקת מכון לא תספיק כאן. אתה צריך להתעקש על כמה דברים:

א. היסטוריית טיפולים
ב. בדיקה רכב במכון בו אתה בוחר
ג. לקפוץ למוסך מורשה פיאט (המלצה שלי זה שמשון יהוד אך זה נראה רחוק לך) ולבקש חווד על הרכב.
ד. לדאוג שבעלים / מגרש / סוחר, יסדרו את כל הליקוים שיש ברכב או שיוריד את המחיר בהתאם.

אל תמהר לרכוש רכב, זה עניין שיכול לקחת חודשים. אני וכמו עוד רבים שמיהרו שילמנו מחיר, תלמד מטעיות של חברי הפורם. בדוק את הרכב טוב טוב לפני הרכישה.

gadi1234
30-11-09, 00:24
מילים כדורבנות - ואפילו מצחיק קצת, גם אני הייתי פזיז ואכלתי אותה (כמעט כולם מודים) עם הפיאט שלי :(
אז למה בכלל לקנות פיאט? לי סיפרו שהחלקים זולים - ממש לא! אפילו יקרים. אמינות - ממש ממש לא, חווית נהיגה - עדיין מחפש (אלא עם אתה נהנה להרגיש כל סריטה על הכביש), חסכונית - לא ממש! פשוט עבדו עלי אז שלא יעבדו עליך.

הצעה שלי - לך על יפאני בסכום הזה תביא אחלה רכב.

בהצלחה

matanmelman
30-11-09, 01:52
גדי נראה לי שאתה לא בפורום הנכון.
ובנוסף לזאת כדי לקנות רכב יפני צריך לרדת בשנים וזה לא תמיד עדיף.
אני מעדיף רכב חדש יותר באותו סכום.
ומבחינת חסכון בדלק או שיש לך בעייה ברכב או אולי אתה נוהג בצורה אגרסיבית מדי.
הפונטו מאוד חסכונית בדלק.

dodihob
30-11-09, 02:18
גדי אני לא יודע איזה רכב היה לך וככל הנראה לא טופל כמו שצריך או פשוט אקזמפלר רע.
יש לי פיאט כשנה פלוס, מאוד נהנה מהרכב, אחזקה זולה, אמינות טובה, האוטו לאחר הגדלת מידת הג'אנטים וצמיגים טובים מתנהג סבבה לגמרי, והגרסא 80 כ"ס חזקה מספיק.
נכון, גם לדעתי היפניות יותר אמינות אך הפונטו בקטגוריה שלה נותנת את התמורה הכי רבה למחיר.

רק מעניין לדעת, גדי איזה יד הרכב שלך? כמה קילומטראז'? האם טופלה תמיד במורשה? והאם הייתה בהשכרה?
פשוט מעניין:rolleyes:

עדכון מהודעתו של גדי:
"לפני חצי שנה לערך רכשתי פונטו ספייס 2002 SX ידני בטיפשותי ללא בדיקה היות והרכב נראה טוב."
כל מילה נוספת מיותרת

snufkin
30-11-09, 02:40
יופי, זה בדיוק מה שהתכוונתי לשמוע! למרות שאני לא מסכים בכלל עם גדי. יש לי כרגע פונטו שנת 97 כבר יותר מ-4 שנים ואני מאוד מרוצה. מאוד חסכונית בדלק, לא עושה בעיות למרות שהיא כבר די זקנה, והאחזקה גם לא יקרה. והיא עוד מהשכרה.

אם הייתי הולך על יפנית הייתי צריך לפשוט את הרגל עוד לפני שהייתי נכנס לאוטו...

אז סגרנו שאני מבסוט על פונטו ולפי עמית לא כדאי לקנות מהשכרה רכב שיותר משנה על הכביש.

ראיתי באותו מקום גם גרנדה פונטו שנת 2008 במחיר די מדהים של 55000. איך זה שהם כל כך זולות? משהו לא בסדר איתם או שזה פשוט שאין להם שוק?

לפי עמית אני מבין גם שאין להם את המחלה במערכת ההיגוי כי השנתון אחרי 2006. אז כדי להתאמץ עוד קצת ולרכוש כבר גרנדה פונטו? (כמובן לפי דעתכם, זה מה שמעניין לשמוע)

amitbl
30-11-09, 09:01
בגרנדה מערכת ההיגוי עברה כמה שדרוגים.
כמובן שאם תהיה תקלה בגרנדה עם ההיגוי התיקון יעלה אפילו יותר, אבל לא שמעתי על בעיות ברמת "המחלה" שיש בפונטו בשנתונים קודמים.

הגרנדה - אותו מנוע בסיסי ופשוט כמו השנתונים הקודמים (פייר 1242 סמ"ק לא סגור אם על גרסת 8V או 16V, אבל זה לא משנה כי בכל מקרה לדעתי המנוע הזה קטן מדי לרכב הזה).
שלדה כבדה וגדולה יותר באופן משמעותי מהדגמים הקודמים - ברמה שזה לא ממש מרגיש רכב סופר מיני אלא אולי אפילו מיני-משפחתי.
עיצוב יפה ונוח הרבה יותר, מרגיש ונראה איכותי יותר מהדגמים הקודמים - אבל מה לעשות פיאט חוסכים איפה שהם יכולים ואיכות ההרכבה ואיכות החומרים לא בשמיים. נו פונטו...

בפועל - צריכת דלק דומה מאוד. מרגיש טיפה יותר כבד אבל לטענת בעלי ניסיון עם הרכב הזה עדיין מספיק "זריז" בשביל להסתדר בכביש (לדעתי זה גבולי מדי). פחות רעש במהירויות גבוהות (מבנה אוירודינמי יותר ואיטום טוב יותר של תא הנהג).

קח בחשבון שבעיות מכניות יכולות להיות בגרנדה באותה המידה בדיוק כמו בפונטו אחרת במידה ואתה נופל על אחת שלא טופלה כמו שצריך. אחרי הכל מבחינה מכנית הן דומות מאוד - בקרביים שלה הגרנדה כמעט זהה לדגמים הקודמים ולכן גם ערכה הכספי דומה.

זה אוטו פשוט, זול, ואיטלקי - שהם היתרונות והחסרונות של כל הפונטואים ובדיוק מה שמייחד אותם משאר הרכבים בקטגוריה.

Lexxxa
30-11-09, 09:49
מילים כדורבנות - ואפילו מצחיק קצת, גם אני הייתי פזיז ואכלתי אותה (כמעט כולם מודים) עם הפיאט שלי :(

אז למה בכלל לקנות פיאט? לי סיפרו שהחלקים זולים - ממש לא! אפילו יקרים - אתה חושב שחלקים לטויוטה/מזדה/אודי יותר זולים ??.

אמינות - ממש ממש לא - כשמטפלים ברכב כמו שצריך הוא יחזיר לך אמינות! (יש לי פיאט שנת 96,בבעלותי יותר מ0.5 שנה. אף פעם לא עשה לי "פדיחה" על הכביש. כמובן שיש תיקונים, אבל לא קיים רכב שלא מתקלקל. הזמן עושה את שלו.

חווית נהיגה - עדיין מחפש - בזמן שקנית פונטו ספייס חשבת שזה מרצדס מייבך ? לדעתי הנהיגה בפונטו די כפית :) .
אלא עם אתה נהנה להרגיש כל סריטה על הכביש - מתי פעם אחרונה החלפת בולמ"ז וכריות בולם? או שבאת בגישה: למה להחליף ? סה"כ פיאט...
חסכונית - לא ממש! - ממש לא בלהשוות למה ? אופניים ? תביא דוגמאות חביבי :).

פשוט עבדו עלי אז שלא יעבדו עליך - מציא לך לשקול שוב את הנאמר ולהתייחס לדברים שרשמתי לך, לך תדע, אולי תבין על מה אני מדבר..
הצעה שלי - לך על יפאני בסכום הזה תביא אחלה רכב - דוגמה בבקשה :).

בהצלחה

:)

mishel27
30-11-09, 12:14
אני באמת לא מבין את הצורך של כל בעלי הפיאט להתגונן כל הזמן מפני העדר. אני כבר רגיל לשמוע אנשים מזלזלים ברכבים אירופאים ומעדיפים לקחת רכב רוטט עם חצי כוכב בטיחות, בלי ABS או כריות אוויר רק בשביל להמשיך ולזרום עם העדר. הרי זה תמיד יהיה ככה, סטיגמות לא ישתנו. לפעמים כשממש משעמם בעבודה, אני גורם לאנשים בדרך ההפוכה לגרום להם שגם היפני עושה בעיות.

נכננס אליי לחנות מוסכניק פרטי, ראיתי שהגרנד לאונה שלו שמורה בטרוף עם ק"מ נמוך, השיחה זרמה על רכבים.
הוא שאל אותי מה אני יש לי, הצבעתי על הפונטו שלי, כמובן התגובה המזלזלת לא איחרה לבוא. המוסכניק עם הרכב ה"מושלם" מיהר לקטול ולהכליל את כל רכבי פיאט, המסקנה "פיאט זה לא רכב". כמובן שתוך כדי השיחה הוא לא מפסיק לשבח את הגרנד לאונה 95 כמה שהיא 0 תקלות. לידי היו עוד כמה חברים לעבודה , אמרתי נעשה למוסכניק קטע. ניגשתי אליו ואמרתי לו, אתה צודק, אני ממש מצטער שרכשתי את פיאט, באמת עושה המון בעיות, המסוכניק מבסוט, אני ממשיך לזרום איתו ולשבח לו את הרכב. תוך כדי השיחה אני מעלה אפשרות שאני אמכור את הרכב וארכוש את שלו, אמרתי לו תספר לי קצת מה היא עברה, במידה ומתאים לי, אני אשלם 4 מעל המחירון.
הענייםשל המוסכניק נפתחו, והינה, רכב שאצלו רק שנתיים, הוא התחיל לשפוך את כמות העצומה של התיקונים שהרכב עבר, לא מפסיק להתפאר על כמות דברים שהוא החליף ברכב, אמרתי לו, הרכב אצלך רק שנתיים איך הגעת למצב שאתה החלפת כל כך הרבה דברים, ואז גם הגיעו תירוצים "זה לא רכב חדש" , " זה טוב בשבילך, החלפתי הכל, לך נשאר לשים דלק ולנסוע".
כמובן איך שבעל הרכב שמע שאני מעוניין לרכוש את הרכב הישן והמעפן שלו, ישר שפך את כל הטיפולים והוצאות.
בסוף השיחה שאלתי אותו "קטלת בלי סוף את פיאט והשווצת כמה שהרכב שלך 0 תקלות ולבסוף החלפת הכל ברכב ?!" הוא התחיל להתעצבן, תשאר עם הפיאט שלך, אתה קשקשן לא רציני.

אותו דבר עשיתי לבעל כריזמה (כן , אני נהנה להשתעשע בעבודה), איך שאמרתי לו שאני מעוניין ברכב לא הפסיק המוכר להתפאר בכמות הדברים שהחליף ופתאום ה 0 תקלות הפך ל בלאי טבעי, זה לא רכב חדש.

לסיכום:
אז נכון, יש רכבים יותר רגישים, יש רכבים יותר סלחניים ופחות סלחניים. בכל רכב יש את המחלות שלו, לא קיים רכב שלא עושה בעיות או לא מתקלקל. כל רכב יפגין אמינות אם טופל כראוי, וכמובן שבכל כלל יש יוצא מן הכלל, תמיד יהיו כאלו שיפלו על איזה פגם ביצור וימהרו להכליל את כל החברה ולהשמיץ. גם בטיוטה או במזדה אפשר ליפול מאוד חזק. אבל בסה"כ כל עוד מקפידים על שמירה על הרכב, הרכב ישמור על הכיס.
הביטוי הישראלי המוכר ביותר "שים דלק סע" מצליח להרגיז אותי בכל פעם מחדש .
ככה זה בארץ שלנו, כל אחת מתפאר בקאקי שלו ודואג לקטול את הקקה של האחר.
אני מאוד מקווה שיום אחד בעלי הפיאטים לא יצטרכו להתגונן ולהתחיל לספר סיפורים על מוסכים מורשים, פלאגים מקוריים וסיפורי פארפלו למינהם.

Caveman
30-11-09, 12:29
אין מה לספר סיפורים.
אין בושה בלטפל באוטו כמו שצריך, ולפחות כמו שמגדיר היצרן.

מילים כדורבנות - ואפילו מצחיק קצת, גם אני הייתי פזיז ואכלתי אותה (כמעט כולם מודים) עם הפיאט שלי :(
אז למה בכלל לקנות פיאט? לי סיפרו שהחלקים זולים - ממש לא! אפילו יקרים. אמינות - ממש ממש לא, חווית נהיגה - עדיין מחפש (אלא עם אתה נהנה להרגיש כל סריטה על הכביש), חסכונית - לא ממש! פשוט עבדו עלי אז שלא יעבדו עליך.

הצעה שלי - לך על יפאני בסכום הזה תביא אחלה רכב.

בהצלחה

היית פזיז עם הרכב שלך ואכלת מרורים, בגלל שהיית פזיז ורכשת רכב שלא טופל כמו שצריך, לא בגלל שקנית פיאט.

בוא נבהיר משהו. אין, אין ושוב -אין- רכב שלא מתקלקל. נקודה. גם אחד שמיוצר ביפן, גם אחד שמיוצר באיטליה, וגם אחד שמיוצר מלגו.
זו מכונה שדורשת תחזוקה שוטפת, ומעצם העובדה שהיא בנויה מהרבה מערכות שונות, עם בלאי מעצם העובדה שהן עובדות, כל כמה זמן, אחת מהן תתקלקל.

הדוגמאות הולכות לכאן ולכאן בכל רכב.
הרכב שלי, אחד שנחשב ללא אמין בתדמית (פיאט, ספורטיבי, מסובך וכו') מפגין אמינות יוצאת דופן. הכל עניין של טיפול נכון.

מר ישראלי חושב שרכב אמין הוא רכב שקונים, נוסעים בו 3 שנים, ומוכרים אותו. אם כלום לא קרה, הרכב אמין. הוא שוכח שאם הוא יהיה בצד שקונה את הרכב, הוא יאכל מרורים (כמו שקרה לך), כי השמוק מקודם לא טיפל באוטו בכלל.

בכל מקרה, אם מה שאתה טוען נכון, אז למה טויוטה, או הונדה, או ניסאן, דואגים להכשיר מכונאים ומוסכים? הרי הרכבים שלהם רק צריכים החלפת שמן. כי שאר החלקים עשויים מחומרים שלא מושפעים מבלאי בכלל...

הניאסן של אבי היא דוגמא מצויינת למחירי חלפים יקרים, מאוד. למול הפונטו שלי למשל (ששוב, בעלת עלויות אחזקה קצת גבוהות מהממוצע)

משום מה, אני לא מבין למה, ישנם רכבים (בגלל סטיגמות וטיפשות יצחקית הן יפניות בעיקר), שעולות המון לקניה, ונותנות פחות תמורה. מזל שיש פראיירים שיקנו אותם.
באותו הסכום מקבלים רכב שבאמת עונה על הצרכים שלך, הוא מאובזר יותר, בטיחותי יותר, חסכוני יותר, צעיר יותר.

רכב זו לא השקעה, זו הוצאה.

ארילו
30-11-09, 12:49
סנופקין ביליתי כמה ימים בחברתן של גרנדה ידנית 1.2 וגרנדה ידנית 1.4.

המנוע 1.2 (1242 סמ"ק 8V) הוא אותו אחד שקיים בפונטו דור ראשון, כמובן עם מערכת הזרקה טובה יותר וניהול מנוע מדוייק יותר. המנוע הזה נחשב לאמין מאוד (גם לך בפונטו יש אחד כזה) ומפיק 64 כ"ס.

המנוע 1.4 (1368 סמ"ק 8V) נחשב לאמין מאוד ומפיק 77 כ"ס.

שתיהן לא מכוניות תאוצה (וחבל שלא מייבאים את גרסאות ה-16V העדיפות) אבל הן לא ירגישו איטיות משאר הרכבים בעדר.
אני הייתי בוחר את המאובזרת יותר עם נטיה קלה למנוע הקטן יותר בגלל צריכת הדלק והעובדה שבמקרה של רצועת טיימינג קרועה אין נזק לשסתומים.

רק כדי לסבר את האוזן, גרסת ה-16V מגיעה עם גיר 6 הילוכים ידני, ו-89 כ"ס.

snufkin
30-11-09, 16:29
תודה.

אני באמת לא מהאנשים שצריכים להגיע מ-0 ל-100 קמש בפחות מ-8 שניות ואני בהחלט מעדיף רכב שצריכת הדלק שלו טובה יותר ושיהיה אמין יותר וקל יותר לטיפול.

נשמע שהגרנדה בחירה די טובה בשבילי. העניין הוא רק ההוצאה הנוספת של כ-25 אלף שח.

אבל כדאי להתחיל לחפש עכשיו כי זה גם ככה יכול לקחת כמה חודשים עד שמוצאים את הרכב הנכון.

לגבי היפניות, לפי דעתי יש רוב שמרוצה מהפיאט שלו ויש מיעוט שלא מרוצה, וזה בד"כ בגלל שהם לא טיפלו נכון ברכב, והם עושים הרבה רעש וצילצולים.

אין רכב שלא עושה בעיות. כמו ש-caveman (גדעון?) אמר, גם רכב מלגו מתפרק.
כשזה קורה, וזה קורה לכולם במוקדם או במאוחר, אני הייתי מעדיף להשאר עם הפונטו שלי.

שוב תודה לכולם

gadi1234
30-11-09, 22:01
חברים חברים, נראה לי שעוררתי את המתים ;)
בואו נהיה ראלים ונודה בעובדה שפיאט הוא לא הרכב הכי אמין שיש גם אם נטפל בו לפי הוראות היצרן.
אני מכיר חבר שיש לו סוזוקי בלנו, נכון זה 1600 ולא 1250 וגם אוכל יותר דלק אבל אמינות זו כנראה הסיסמה שלהם, הרכב שנת 2000 (פרטי) עשה 125000 ק"מ וחוץ מציריות קדמיות וטיפול כל 10000 ק"מ לערך (שמן,פלאג,פילטר) אפס תקלות.
לעומת זאת, ניקח פונטו ספייס חדשה יותר 2001 - 2002 עם אותו ק"מ (מהשכרה/ליסנג כמובן - כי כמעט כולם כאלו) ותקבלו רכב שעבר עליו לא מעט (בלי לפרט).

אני חייב לציין הפונטו ברשותי נוסעת טוב (אחרי שהשקעתי כ 3000 ש"ח תיקונים, ויש אפילו מקום לעוד - כנראה זה אף פעם לא יגמר), צריכת הדלק יפה (15/1), לכן המחיר (קניה+תיקונים) מול התמורה בפועל מתקזז. אף על פי שאני חייב להודות ויסכימו איתי חכמים נוחות זה ממש לא! ואמינות (אפילו בטיפולים לפי הספר) זה הרבה פחות מיפני!

המלצה שלי כל רכב לקניה חייב להיבדק ע"י מומחה (לא מספיק מכון בדיקה) אסור לוותר גם אם מדובר בכמה מאות שקלים, השקט אחרי יהיה שווה.

matanmelman
30-11-09, 22:36
במחיר של בלנו 2000 אתה יכול לקנות פונטו 2003-2004 שהיא יותר בטוחה ומודרנית.
אני יכול להגיד לך שיש לנו במשפחה מאזדה 3 שנוסעת פחות המפונטו בהרבה ושותה יותר דלק.
נכון שהמאזדה לא עושה בעיות בכלל אבל בכל כניסה למוסך לטיפול יוצאים בנזק של לפחות 2000 שקל ועזוב שהטווח טיפולים שלה יותר קצר מהפונטו.
אז דעתי היא שאם אין לך צורך ברכב משפחתי,הפונטו תיהיה הרבה יותר זולה לאחזקה למרות הבעיות שאתה אומר.

snufkin
30-11-09, 22:57
גדי, אם כל הכבוד למה שאתה אומר אתה לא יכול להכליל את מה שקרה לחבר שלך עם הבלנו ועם הפונטו לכל הבלנואים והפונטואים שיש.

אם לחבר שלי היה פרארי והיא היתה מתקלקלת לו אחרי חודש זה אומר שאני צריך לחשוב שכל הפרארי הם רכבים לא אמינים? אם לחבר שלי היה נוקיה ואחרי שבוע היה מפסיק לעבוד זה אומר שכל הסלולרים של נוקיה לא טובים?

נכון שיש ליפניות שם של אמינות, לפחות יותר מלפיאט, אבל צריך להסתכל גם על התמונה הגדולה. המחיר, החסכוניות בדלק, הבטיחות, התחזוקה וכו.

אף אחד לא מתווכח עם הדעה שלך. פשוט לנו יש דעה שונה משלך ואתה יכול לקבל את זה או שלא, אבל לא צריך להכליל מקרה פרטי למשהו כללי, בשום דבר. זה גורם לאי הבנות ולרושם מוטעה.

dodihob
01-12-09, 01:01
סוזוקי בלאנו אם אני לא טועה הינו הרכב מספר 1 שלא הורד מהכביש באירופה, הרכב באמת אמין מאוד, חזק, לא בטיחותי,אוטו נטו.
גם יש לי מכר עם מאזדה 323 שנת 2001 יד 1 מהחברה שהלך לו הגיר האוטומט:confused: ב~80K נשמע הגיוני? אז מה מאזדה לא אמינים בכלל? ממש לא. (הוא גם לא השתולל עם האוטו, בנאדם מבוגר).
אתה פשוט עצבני כי עשית טעות וקנית רכב שהיה בהשכרה ובלי בדיקה והוצאת 3K? זה הכל? טיפול קטן על יונדאי אלנטרה במורשה עלה לקרוב משפחה 2,000 פלוס, וזה אחרי הנחה של עובדי יונדאי.
מה ציפית כל תקלה בפיאט זה 200 ש"ח? אז נראה לי מתאים לך אונו (וגם לא).
וכפי שראיתי אתה לא מטפל במורשה...שיהיה בהצלחה:D

נ.ב. תוכל להסביר למה המד חום מנוע שלך יורד בנסיעה בכביש מהיר? הוא יורד מהחצי? אישית לא נתקלתי במקרה כזה.

ארילו
01-12-09, 13:05
דודי אני מבקר באירופה לא מעט ולא יצא לי לראות שם סוזוקי בלנו, בטח שלא בשנתיים - שלוש האחרונות.

אגב בסוזוקי בלנו יש את הבעיה הידועה של חשמל בכל הרכב שמת בבת אחת בגלל נמלים בממסרים. (וזאת בעיה ידועה בכל העולם).

אף רכב לא אמין ב-100 אחוז, השאלה היא רק אם התקלות הן כאלה שמשביתות את הרכב או מאפשרות נסיעה למוסך, וכמובן איכות השירות והתיקון במוסך (ומכך נגזר גם אחוז תקלות חוזרות).

אצל ההורים שלי יש טויוטה קורולה שנת 99' שמעולם לא נתקעה אמנם אבל כל טיפול שלה יוצא לפחות 2000 ש"ח.

הפונטו שלי מצד שני מעולם לא נתקעה והטיפול שלה אמממ בוא נגיד ככה: בהפרש הייתי יכול לקנות כבר עוד פונטו ;)

אבל מה אכפת לי? ככה אני יכול לקנות רכב מודרני יותר ובטוח יותר במחיר הרבה יותר זול.

gadi1234
07-12-09, 23:29
שלום לכולם,
יכול להיות שאני מאוכזב (קלות) מהרכב שרכשתי עכב הפזיזות ולחץ הזמן, אבל ממה שנראה לי הפורום עושה עבודה נפלאה לכל אלה שמתלוננים על בעיות (ויש לא מעט) - בשורה תחתונה אכן יש הרבה רכב בתמורה למחיר אולם מבחינתי עשיתי טעות ויסלחו לי כל אלה שחושבים אחרת! כנראה שהייתי צריך להשקיע קצת יותר ולקנות רכב יפאני חדש יותר - זו דעתי.

dodihob,
לגבי חום המנוע שיורד מתחת לחצי (מגיע לרבע) בנסיעה בכביש מהיר - לפי דעתי נעשתה עבודה טובה ונכון לעכשו מערכת הקירור עובדת להפליא תורם לזה גם המנוע שנמצא במצב מצוין (טפו טפו...) לאחר 130K.

במידה והרכב ימשיך להפתיע אני מבטיח לעדכן :]

dodihob
07-12-09, 23:37
אני לא המבין הכי גדול במכניקה של הרכב, אבל אתה אומר שבכביש מהיר הטמפרטורה של המנוע יורדת לרבע, כלומר הרכב יורד מטמפרטורת עבודה אופטימלית - משהו לא תקין.
מה ההשלכות של זה על המנוע אני אשמח לדעת מהמומחים פה בפורום, מה שהכי הגיוני לי הוא בלאי מואץ ואולי צריכת דלק יותר גבוה.

amitbl
08-12-09, 09:41
dodihob,
לגבי חום המנוע שיורד מתחת לחצי (מגיע לרבע) בנסיעה בכביש מהיר - לפי דעתי נעשתה עבודה טובה ונכון לעכשו מערכת הקירור עובדת להפליא תורם לזה גם המנוע שנמצא במצב מצוין (טפו טפו...) לאחר 130K.


בקצב הזה המנוע לא יראה כ"כ טוב ב140K.
זה נראה כאילו יש לך איזה בעיה בתרמוסטט או משהו אחר במערכת הקירור.
חום מנוע שנמצא על הרבע הוא לא תקין ולא משנה באיזה מהירות אתה נמצא.
לא מדובר כאן על מוצר אלקטרוניקה, אלא על מנוע מכני שמיועד לעבוד בטווח טמפ' מאוד מסויים. מנוע קר הוא לא מנוע "בריא" יותר או טוב יותר או נותן תפוקה טובה יותר - ההפך הוא הנכון. טמפ' נמוכה גוררת מרווחים מיקרוסקופים בפעולות הבוכנה ובסופו של דבר לפריצות בגוף עצמו.
שלא נדבר על צריכת הדלק שכנראה נמצאת אצלך בשמיים בנסיעות בינעירוניות (לתשומת ליבך - בפונטו אמור להיות 15-17 ק"מ לליטר בבינעירוני, תלוי באיזה דגם).

אצלי לעומת זאת המנוע במצב מצויין. תוך 2-3 דקות מההנעה המנוע מגיע לחצי ונשאר שם בכל מכל מהירות - כפי שצריך להיות במצב אופטימלי.

זה נכון אגב, לכל רכב, מכל שנה, מכל דגם - גם ליפניות, וגם לפיאט.

moty003
08-12-09, 18:21
אצלי למשל הרכב בחמש דקות אחרי ההנעה מגיע טיפה מעל הרבע!
כאשר האוטו בעמידה הוא יכול להגיע לחצי הסקאלה, ולרדת טיפה מתחת לחצי בשל פעולת המאווררים!
ובנסיעה בינערונית האוטו יהיה קצת מעל לרבע, ניראה תקין?!
כי האוטו מגיע למצב של חצי סקאלה בעמידה, זה לא משהו שלא קורה - כך שאפשר לשלול טרמוסטט וכל השאר.
לכן אני חושב שזה כן תקין בפיאט MK1.

ארילו
09-12-09, 09:12
מוטי - האוטו שלך תקין

moty003
09-12-09, 13:45
תודה על הדיאגנוסטיקה ארילו! :)
אבל ניראה לי שאתה סותר את דברי amitbl, שטוען שאמור לעמוד על החצי בכל מצב ובכל תוואי דרך.

ארילו
09-12-09, 15:54
לעמית יש פונטו ספייס ולך פונטו דור ראשון.

שעון החום מתנהג שונה בכל אחת מהן

moty003
09-12-09, 16:12
אני מצטט את דבריו: "זה נכון אגב, לכל רכב, "מכל שנה", מכל דגם - גם ליפניות, וגם לפיאט".

דגש על "כל דגם" ו"מכל שנה" - עדיין חולק עליך! :)

dodihob
09-12-09, 17:17
הדבר לא נשמע לי הגיוני
אז ממה שנאמר פה, אם המצב הינו תקין בפונטו דור ראשון שהמד חום משחק במהלך תוואי נסיעה שונים אז יש שם מערכת קירור לקויה מלכתחילה.
לא הגיוני שהמנוע במהלך נסיעה כל הזמן ישחק בין רבע לחצי, הלא יש הבדלים בביצועי המנוע בטמפרטורות שונות כגון צריכת דלק? פעילות תקינה?
רוב התפוקה של המנוע חייב לבוא בטמפרטורה מסויימת לא? אז הרכב לא פועל לפי הביצועים המירביים באם זה בנסיעה בין עירונית או עירונית.
אשמח אם מישהו יוכל להאיר אור על הנושא (מבחינת הפונטו דור 1).
כי אני בטוח שהמערכת קירור אצל גדי אינה תקינה ובזה עמית צודק

ארילו
09-12-09, 19:06
אני אסביר:
טמפרטורת המנוע משתנה בהתאם לטמפ' בחוץ ובהתאם למידת הקירור של הרדיאטור והעומס המופעלעל המנוע.
הטרמוסטט הוא רכיב מכאני, ובתור כזה אין לו רק שני מצבים של פתוח / סגור אלא אין סוף מצבים ביניהם.

בכל המכוניות טמפ' המנוע משתנה בהתאם לתנאים האלה והיא נעה בתוך טווח מסויים שנחשב תקין מבחינת יצרן הרכב.

כדי למנוע תהיות מהסוג הזה, ברכבים חדשים יותר שעון החום מופעל ע"י מחשב וכל עוד הטמפ' של המנוע תקינה מבחינת הטווח שלה המחט תישאר באותו המקום. היא תזוז רק כאשר המנוע יהיה קר מדי או חם מדי.

בפונטו דור ראשון המחשב לא מפקח על שעון החום, לכן אפשר לראות בו תזוזות.

moty003
09-12-09, 19:29
אם כך, אז תפקיד היוניט שמחובר לתרמוסטט אצלי בעל מחבר של 2 פינים, הוא רק לשעון חום?

dodihob
09-12-09, 20:02
תודה רבה ארילו, הבנתי ;)

Lexxxa
09-12-09, 20:08
אם כך, אז תפקיד היוניט שמחובר לתרמוסטט אצלי בעל מחבר של 2 פינים, הוא רק לשעון חום?

חיישן בעל 2 פינים משדר למחשב כדי שיעשה תערובת בהתאם. חיישן בעל פין 1 משדר את החום ללוח שעונים.

moty003
09-12-09, 22:07
ארילו סיבכת אותי! :)
Lexxxa אומר שזה כן משדר למחשב, ולפני 2 הודעות רשמת שזה רק בחדשים!

gadi1234
09-12-09, 22:32
אני לא בטוח שיש מקום לדאגה - או אולי דברי לא הובנו כהלכה.
אני נוסע מאוד אבל מאוד בעדינות (לאחר שמרבית שנותי ביליתי על רכבי אלבר) ולכן צריכת הדלק שלי נעה בין 15-17 ק"מ לליטר (לפי נתוני המחשב) להערכתי הצריכה (המדוייקת) נעה סביב ה- 15 ק"מ לליטר. מעבר לזה חום המנוע יורד (קצת מעל הרבע) בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב המאוחרות (לצערי אילו שעות הנסיעה של הרכב). אין צריכת מים, אין צריכת דלק (כ-650 ק"מ למיכל). ומי יתן וכך ימשיך המצב - עד לקבלת רכב חברה :p

גדי

Lexxxa
09-12-09, 22:38
Moty003

ארילו אמר דבר אחר.


אני אסביר:


כדי למנוע תהיות מהסוג הזה, ברכבים חדשים יותר שעון החום מופעל ע"י מחשב וכל עוד הטמפ' של המנוע תקינה מבחינת הטווח שלה המחט תישאר באותו המקום. היא תזוז רק כאשר המנוע יהיה קר מדי או חם מדי.

שעון החום שלך לא מופעל ע"י מחשב אלה ע"י חיישן בעל פין 1 !!!
חיישן בעל 2 פינים כמו שרשמתי משדר למחשב כדי שיעשה תערובת בהתאם בלבד!!
כך המחשב שלך יודע לתת תערובת עשירה כשאתה מניע את הרכב בבוקר.

dodihob
09-12-09, 23:07
גדי באמת שלא בקטע לשגע אותך, רק בא להסביר שהמצב איננו תקין.
לפי ההסבר של ארילו, השעון חום זז רק כאשר חום המנוע אינו בטווח התקין אשר המנוע צריך לעבוד בו, כלומר זה צריך להיות רק בבוקר כאשר מניעים את הרכב כאשר המנוע קר.
כלומר שאתה נוסע בכבישים בין-עירוניים והחום מנוע יורד מתחת לחצי זה בגלל שהמנוע ירד מהטווח הטמפרטורה התקין שלו.
לפי מה שהבנתי בדור2 שהמחוג עומד על חצי הוא מציין טווח טמפרטורה מסויים, שהוא הטווח התקין.
בדור1 השעון מייצג טמפרטורה "אמיתית" והטווח התקין הוא בין רבע לחצי.
תעשה עם זה מה שתרצה, אבל אני אישית לא מכיר אף אחד עם פונטו דור2 שהשעון משחק אצלו וזה תקין.
ערן

moty003
09-12-09, 23:49
שעון החום שלך לא מופעל ע"י מחשב אלה ע"י חיישן בעל פין 1 !!!
QUOTE]

אתה מתכוון שיש לי יציאה של פין אחד?

Lexxxa
09-12-09, 23:53
כן יש לך חיישן בעל פין 1 שמשדר את החום ישירות ללוח שעונים.
יש לך גם חיישן עם 2 פינים כמו שרשמתי משדר למחשב כדי שיעשה תערובת בהתאם בלבד!!!(חיישן זה לא קשור ללוח שעונים אלה לנתוני תערובת דלק)
כך המחשב שלך יודע לתת תערובת עשירה כשאתה מניע את הרכב בבוקר.

moty003
10-12-09, 02:02
תודה חבר, החכמתני! :)

gadi1234
11-12-09, 20:52
ארילו שלום,
אני לא כלכך מבין את הבעיה (למרות שברור לי שכל מכונית יש את הטמפ' התקינה אליה היא צריכה להגיעה ולהישאר), אבל נאמר ויש בעיה אז:
1. כל עוד יש מחשב שיודע לתזמן תערובת נכונה לרכב כאשר המנוע קר/חם אז מה זה משנה אם נסעתי שעה או 2 דקות, התערובת שמוזרמת למנוע היא הנכונה - אז אין בעיה? תקן אותי עם אני טועה.
2. במידה וכן יש בעיה, כמה באמת היא חמורה? מישהו ציין פריצת בלוק מנוע - זה נשמע לי יומרני מידי. מה דעתך?
3. תוכל לכוון מה יכול לגרום לבעיה - האם מדובר רק בטרמוסטט?

תודה,
גדי

ארילו
12-12-09, 14:33
נסיעה במצב קר תגרור צריכת דלק גבוהה יותר, ופיוח של הבוכנות ומערכת ההזרקה ואפילו של חיישני הלמדה (אני לא זוכר אם יש אצלך אחד או שניים).

אני לא חושב שהבלוק ייפרץ כתוצאה מזה.

gadi1234
14-12-09, 00:12
תודה על התשובה.
שאלה אחרת שקצת פחות קשורה - האם מומלץ לעשות שטיפת מנוע (פלאשינג) לפיאט פונטו (2002 SX)?
אני יודע שהדעות חלוקות בנושא אבל אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית ממך.

תודה,
גדי

stas203
14-12-09, 02:22
לדעתי זה מאוד מומלץ,המנוע עובד חלק יותר ושקט יותר אחרי פלאש.
עשיתי את זה לפיאט שלי והיא שנת 96! כך שלא צריכה להיות בעיה.