התחבר

View Full Version : בעיית ההגה המתקשה והקשר לטמפרטורה


Assi
22-11-09, 18:10
בעבר כבר שאלתי כאן על הבעייה הידועה של ההגה המתקשה כאבן, כשיש כנראה בעיה עם מחשב ההגה (נדלקת נורת אזהרה בלוח השעונים). עכשיו כבר ברור לי שזה תלוי בטמפרטורה. כלומר בקיץ זה היה קורה לי כמעט בכל יום (אחה"צ, אחרי שהרכב עמד בשמש כמה שעות, בבוקר בדר"כ הכל היה בסדר), בחודשיים האחרונים זה כמעט ולא קורה. האם ידוע הקשר בין ההגה - או המחשב שלו - לטמפרטורה? ועכשיו כשברור הקשר, האם הפיתרון לבעיה של ההגה לכשתופיע שוב בימים חמים, היא עודנה החלפת מה שנקרא "מחשב ההגה", או שאולי חסר איזה מנגנון קירור למערכת...?

תודה לכל העוזרים!

moty003
22-11-09, 18:21
מעניין אותי לדעת שכמעט כל מי שיש לו רכב פונטו ספייס ניתקל בתופעת "ההגה המתקשה" , או "כשנורת ההגה נידלקת ההגה מגיב קשה" והבעיה היא לרוב במנגנון או בחיישנים.
אני חושב שכדאי לבעלי הפונטו ספייס לייעץ לאחרים איך להימנע עד כמה שניתן מלפגוע במכלולים הנ"ל.
אם אני אחשוב לרכוש פונטו ספייס זה הדבר היחיד, ואם לא היחיד אז הראשון שאבדוק ברכב הנ"ל.

ארילו
22-11-09, 18:30
הבעיה ברוב המקרים נובעת מכשל במנוע העזר של ההגה (וליתר דיוק הממסרים שבתוכו מתחממים ונפגעים), ובחלק מהמקרים מהחיישנים על מוט ההגה - אבל זה נדיר יותר.

צריך להתחבר למחשב הגה ולבדוק מה מקור התקלה לפני שמסיקים מסקנות.

Assi
22-11-09, 18:59
מה זאת אומרת "להתחבר למחשב הגה"?

moty003
22-11-09, 19:10
זאת אומרת שהמחשב הגה הוא עצמאי, מה שמחייב חיבור צפציפי אליו.
וזה לא יעזור אם תתחבר למחשב הרכב, כי אלו שני יחידות נפרדות!

Caveman
22-11-09, 21:44
אם אני אחשוב לרכוש פונטו ספייס זה הדבר היחיד, ואם לא היחיד אז הראשון שאבדוק ברכב הנ"ל.

זו לא תקלה שאפשר לעלות עליה מראש. ככה שלא יעזור לבדוק כלופ לפני :)

mishel27
22-11-09, 21:48
אני חושב שמן הראוי שפיאט יכירו בזה כתקלה ויורידה את מחירי התיקון או החלפה.
לא יתכן שנמכרים עשרות אלפי רכבים עם מנוע הגה שעלול לשבוק כל רגע. כל בעלי HGT שיפנו לפיאט לגבי הוריאטור והגה חשמלי, כל בעלי ספיסים עם הגה חשמלי צריכים לפנות שיוזילו מחירי תיקון.

Caveman
22-11-09, 21:52
כבר לא נמכרים רכבים כאלה, כאמור, הרכב לא מיוצר יותר.
ומה לעשות, כך זה החלק. לכל חלק יש את אורך החיים שלו ואת הצורה שבה הוא מתנהג.
כאן זה יכול להיות משהו במערכת ההיגוי, וברכב אחר זה יכול להיות משהו בסנכרון של הילוך רביעי בגיר.

Assi
23-11-09, 02:09
זאת אומרת שהמחשב הגה הוא עצמאי, מה שמחייב חיבור צפציפי אליו.
וזה לא יעזור אם תתחבר למחשב הרכב, כי אלו שני יחידות נפרדות!

אוקיי איך עושים את זה? איך מתחברים למחשב ההגה? הכוונה היא לאבחון? חשמלאי רכב יבין במה מדובר?

raanan_t
23-11-09, 04:07
האם ידוע הקשר בין ההגה - או המחשב שלו - לטמפרטורה?

גם אצלי, כשהבעיה התחילה שמתי לב לנושא. כשמזג האוויר היה חם יכולתי לצפות לתקלה לעומת תקופות קרות שהיא כמעט והנעלמה. כנ"ל לגבי הנעה בשעות הבוקר לעומת הצהריים כשחם בחוץ.
במנועים התקולים יש אחת משתי תקלות:
1. ממסרים תקולים
2. נתק בסליל

1. ממסר תקול\מפוייח ייתכן ויעבוד יום כן יום לא. ויתכן שכאשר הוא "על הגבול" בין החיים למוות, שינויי טמפרטורה ישפיעו. במקרה כזה, המנוע החשמלי עלול לחזור לחיים לאחר כיבוי הרכב והתנעתו מחדש.
2. נתק בסליל יגרום ל"מוות מיידי" של המנוע וזהו.

לרוע המזל, בשלב מסויים ההגה לא יעבוד לך באופן קבוע ואז לא יהיה מנוס מלהחליף\לתקן. לדעתי, עדיף לתקן עכשיו ולהנות מהגה תקין בלי תחושת החוסר נעימות שתהיה באיזה ערב חביב.

moty003
23-11-09, 13:31
raanan אם אלו הם האפשרויות בהם ההגה שובק חיים, למה העלויות כה גבוהות?
כי משרשורים קודמים ראיתי הצעות מחיר של 2300 ש"ח ואף יותר!

raanan_t
23-11-09, 17:18
אלו לא הסיבות היחידות להגה ששובק, אלו הסיבות הידועות לי שבגינן מנוע ההגה שובק. לפעמים הבעיה היא לא במנוע. בכל מקרה, עלות התיקון היא גבוהה מפני שהחלקים יקרים. מנוע הגה מקורי חדש עולה כ-2700 ש"ח אם אינני טועה אך מסתובבים בשוק גם משופצים ברמות כאלו ואחרות.

Assi
23-11-09, 21:36
גם אצלי, כשהבעיה התחילה שמתי לב לנושא. כשמזג האוויר היה חם יכולתי לצפות לתקלה לעומת תקופות קרות שהיא כמעט והנעלמה. כנ"ל לגבי הנעה בשעות הבוקר לעומת הצהריים כשחם בחוץ.
במנועים התקולים יש אחת משתי תקלות:
1. ממסרים תקולים
2. נתק בסליל

1. ממסר תקול\מפוייח ייתכן ויעבוד יום כן יום לא. ויתכן שכאשר הוא "על הגבול" בין החיים למוות, שינויי טמפרטורה ישפיעו. במקרה כזה, המנוע החשמלי עלול לחזור לחיים לאחר כיבוי הרכב והתנעתו מחדש.
2. נתק בסליל יגרום ל"מוות מיידי" של המנוע וזהו.

לרוע המזל, בשלב מסויים ההגה לא יעבוד לך באופן קבוע ואז לא יהיה מנוס מלהחליף\לתקן. לדעתי, עדיף לתקן עכשיו ולהנות מהגה תקין בלי תחושת החוסר נעימות שתהיה באיזה ערב חביב.

אז אם ההגה שלי מושפע משינויי טמפרטורה אפשר לקבוע בוודאות שהמנוע שלי תקול, ושהוא תקול בגלל הממסר? אם כן, יש דרך כלשהי לחסוך בהוצאת מחשב משופץ שאמורה לעלות בסביבות 1500 ש"ח?

והכי חשוב - לאחר ההחלפה יש דרך כלשהי "לשמור" על ההגה כך שהתקלה לא תופיע שוב?

raanan_t
23-11-09, 22:39
בוודאות ניתן לקבוע רק בעת התחברות עם מחשב הדיאגנוסטיקה של פיאט בעת הופעת התקלה בלוח המחוונים.

אצלי, כשהיתה התקלה, אובחנה התקלה במנוע. אין קשר למחשב ההגה ואין צורך להחליפו אלא אם אובחנה התקלה בו (מה שעדיין לא קרה לאף אחד ע"פ מה שאני יודע) בד"כ התקלה היא או במנוע ההגה או בחיישני מומנט במוט ההגה.

Assi
24-11-09, 01:23
את האבחון הזה אפשר לעשות רק במוסך מורשה של פיאט? כמה זה צריך לעלות?

raanan_t
24-11-09, 01:30
סביב ה-250 ש"ח אך אם התיקון מבוצע ע"י המוסך, בד"כ האבחון יהיה על חשבונו.

matanmelman
24-11-09, 01:57
היום בררתי במוסך מורשה ואמרו לי 110 ש"ח לבדיקה במחשב.
אני גם יודע שהמחיר היה 250,כנראה שהם הבינו שהסכום קצת גבוהה.

VivaItalia
24-11-09, 09:55
במידה ויש בפונטו חיישן ולא כבל לספידומטר, בדוק גם את זה כי יש קשר בין ההגה והספידומטר. אם חיישן הספידומטר תקול זה משפיע על ההגה, היתה לי בעבר לנצ'יה קאפה טורו ושם יש הגה סרווטרוניק המתקשה ככל שהמהירות עולה, חיישן הספידומטר נדפק פעם וההגה נותר במצבו הרך ביותר וזה ממש לא כיף לנהוג מהר עם הגה קל כל כך, אצלך הבנתי שהמצב הפוך - שההגה כל הזמן קשה. בפונטו ההגה החשמלי מתקשה אוטומטית כשעוברים 70 קמ"ש גם אם הוא במצב הרך. בקיצור, בדוק חיישן ספידומטר גם.

ניר.

Assi
24-11-09, 21:23
אני מניח שבאבחון יבדקו גם את נושא חיישן הספידומטר (אם יש לי) אבל טוב שאמרת לי.
אני מקווה שאעשה את האבחון תוך שבוע ואעדכן כאן.

רפי לין
24-11-09, 22:47
בפונטו "ספייס" אין חיישן מהירות אלא חיישני המהירות בגלגלים ממילא משדרים את המהירות אל מחשב הABS המשדר זאת אל המחשב המרכזי ברכב (BODY COMPUTER) שמצידו משדר נתון משוקלל של מהירות הרכב אל לוח השעונים.
(מכונית קטנה, אבל חכמה ומתוחכמת).
בברכה - רפי לין