התחבר

View Full Version : סל"ד בהאצה ספייס דינמיק 16V


roei_s
21-11-09, 16:27
בשעה טובה התחדשתי בפונטו ספייס דינמיק 16V אוטומט גיר רציף, לאחר המון חיפושים, רציתי לשאול באיזה סל"ד מומלץ להתחיל נסיעה על מנת לחסוך בדלק? בגלל שהאוטו מגיב קצת לאט בהתחלת נסיעה אז אני מתחיל נסיעה ב 2800 סל"ד בערך ואני מפחד שזה גבוה מדי ויכול לגרום לביזבוז דלק, מה אתם אומרים?
תודה מראש.

gsk
21-11-09, 18:54
אתה משקיע יותר מידי מחשבה בעניין הזה.

אםאתה רוצה לחסוך דלק פשוט דאג לרגל רכה על הדוושה, להאיץ במתינות ולנסות לצפות קדימה בכדי להשתמש בבלמים כמה שפחות.

בנוסף: להוציא את כל הציוד המיותר מתא המטען/ משקל מיותר ברכב, לא לעבור את ה-90 קמ"ש, לבדוק לחץ אוויר תקין בצמיגים, בכביש מהיר - חלונות סגורים; לנהוג בשעות בהן אין עומסי תנועה, לשלב נסיעות ולא לנסוע שלא צריך.

roei_s
21-11-09, 19:35
כן אבל חלק מרגל רכה על הדוושה הוא בתחילת הנסיעה, ורציתי לדעת אם להתחיל נסיעה ב 2800 סל"ד זה בזבזני מבחינת דלק.

moty003
21-11-09, 21:06
עדיף לא למשוך טורים מעבר ל- 3Kסל"ד, לנסוע עד כמה שניתן בהילוך הגבוה ביותר, וכמו שציין קודמי גלגלים מנופחים לפי ההוראות תורמים משמעותית לצריכת דלק נמוכה.
וכדי להוסיף על מה שכתב קודמי בקשר לנסיעה ב- 90 קמ"ש, אציין שעדיף להדליק מזגן במהירות הנ"ל מאשר לפתוח חלונות מבחינת צריכת הדלק.

roei_s
22-11-09, 02:04
אני מדבר על אוטומט, מה הכוונה לנסוע עד כמה שניתן בהילוך הגבוה ביותר? אני לא עובר את ה 3000 סל"ד, אני רק אומר שבתחילת נסיעה האוטו מאיץ יחסית לאט ולכן יוצא שאני לוחץ על הדוושה עד שהיא מגיעה לסביבות 2800 סל"ד, לא עובר את ה 3000 כפי שציינתי, ורציתי לדעת אם זה בזבזני בדלק ולא נכון לעשות.

Caveman
22-11-09, 21:40
אם תתחיל נסיעה ב 2800 סל"ד או 2000 סל"ד, לא תראה את ההבדל גם לאורך שנה. הוא יהיה מינורי מאוד. הכמה שקלים הבודדים האלה ממש לא משמעותיים.
צריכת דלק טובה מתקבלת כאשר נוהגים בצורה רציפה, בלי האצות פתאומיות מיותרות, ומתן אפשרות לגיר לעבוד על יחסי העברה גבוהים.

roei_s
23-11-09, 02:20
מה הכוונה לתת לגיר לעבוד על יחסי העברה גבוהים?
אגב אני שמח שהרגעת אותי בקטע של הסל"ד בתחיל נסיעה, פשוט אני מרגיש שחייבים לפתוח ב 2800 סל"ד אחרת מתחילים נסיעה בצורה ממש איטית.
בנוגע לנהיגה רציפה אני משתדל לא להאיץ בצורה פתאומית, אבל כפי שאמרתי אני לא עובר את ה 3000 סל"ד, כשהגעת לתוצאות של 1 ל 19 בבין עירוני ו 1 ל 13.5 בעירוני נהגת בצורה ממש איטית או נורמלית? עברת את ה 2500 סל"ד בתחילת נסיעה? או שכל הנסיעה נסעת על 2000 סל"ד?
פשוט אני נוהג על האוטו כשבוע ולא ניראה לי שאני מגיע למספרים האלו, ואני מנסה להבין במה אני שוגה, אני אמור להחליף את כל הצמיגים השבוע (במוסך אמרו שהם לא תקינים), יכול להיות שיש לזה השפעה?
מקווה לתשובה לכל השאלות, תודה על הכל מראש, רועי.

moty003
23-11-09, 02:35
אני יביא לך דוגמא שהרכב צורך כמויות כאלה שיחסית הצריכה קטנה ביותר,
לאבא שלי יש רנו מגאן שהוא נוסע על האוטו הצריכה שלו היא בין 1:10 - 1:12, כאשר אני נהגתי על האוטו הגעתי ל-1:15 זה תלוי בכמה גורמים.
אני למשל לא "מרביץ" בתחילת נסיעה, וכאשר אני בשיוט במהירות של 90-100 קמ"ש אני מוריד את הרגל מהדוושה לגמרי! זה תורם משמעותית לצריכת הדלק, ואני יגיד כלל שאני בטוח שיהיו כמה שיתפלאו:
כאשר הסל"ד הוא מעל 1.5, בנסיעה בלי לחיצה על הדוושה הרכב לא צורך דלק "בכלל"!!
וההסבר הוא כזה, כשם שהמנוע מניע את הגלגלים כך הם (הגלגלים) מניעים את המנוע!
כל הנ"ל מתייחס לשנתוני רכב גבוהים לא יודע מה קורה עם הישנים.

raanan_t
23-11-09, 04:12
הדבר נכון לכל רכב בעל הזרקה.
נקודת הפסקת\התחלת הזרמת הדלק משתנה בהתאם להגדרות היצרן ולאו דווקא ב-1500 סל"ד.

Ron_Dadon
23-11-09, 09:20
הורדה של הרגל מהדוושה לגמרי (ויש לציין שכל הנאמר פה הינו מהיגיון בריא בלבד), לא תועיל לצריכת הדלק. אם אתה במהירות 90-100 ומוריד את הרגל, לאחר מספר שניות הרכב יאבד מהירות, הסיכוי שבלחיצה חוזרת על הדוושה תגיע בדיוק לאותה הנקודה שבה הרכב משייט על 90-100 קלוש, ורוב הסיכויים שיוזרק למנוע יותר דלק מאשר אם היית ממשיך ללחוץ על הדוושה באופן רצוף ומתון ולשמור על המהירות נסיעה בצורה זו.

לפותח השירשור, אם אתה לא ממהר לשום מקום, ורוב הנסיעות שלך בין עירוניות, תפעיל את מצב הE. הרכב מגיב טיפה לאט יותר, אך משייט על סל"ד נמוך יותר (כאשר מהירות הנסיעה 100 קמ"ש ומטה, מעל 100 אין הבדל בסל"ד). בהאצה אין צורך לעבור את ה-2500 אם אתה לא ממהר, במקרה הכי גרוע, הליסינג האוטומטית שלצידך תלחץ על הדוושה עד הסוף ותגיע ל-100 לפניך.
לי בהתנהגות רגועה (עד 2500 סל"ד), עם מצב E מופעל, יצאו צריכות דלק (משולב עירוני+בין עירוני) של 1:13 עד 1:14.5 לערך.
כיום לדוגמא, יש לי קצת לחץ, ומהלימודים לעבודה אין לי הרבה זמן אז אני קצת ממהר יותר, מצב הE מבוטל, ורוב הנסיעה הבין עירונית על 110, וגם האצות מעמידה נעשות במהירות (עד 5000 סל"ד), ובהחלט רואים הבדל ניכר בצריכה (כיום 1:10-11).

roei_s
23-11-09, 15:21
אין צורך לצטט את ההודעה מעליך
שמע אני בתחילת נסיעה נוסע על 2800 ככה, לעיתים נדירות נושק ל 3000 סל"ד במהלך הנסיעה, ולרוב אני נוסע בין 2000 ל 2800 סל"ד, זו נחשבת נהיגה רגועה?

roei_s
25-11-09, 00:41
מישהו?