התחבר

View Full Version : טמפרטורת מנוע אופטימלית של פיאט בראבה 1.6 96


Lexxxa
09-11-09, 18:17
שלום חברים.

מישהו יודע מה טמפרטורת מנוע אופטימלית של פיאט בראבה 1.6 96 במד חום ?
המד חום שלי מגיע עד ל0.5 סנטימטר מעל החצי.

חשוב לציין שהוחלף יוניט חום ברדיאטור לחדש בעל 2 מהירויות. (הייתה קומבינה עם יוניט חום של מהירות 1 בלבד).
הוחלף חיישן חום בטרמוסטט (זה שמעביר נתוני חום למד חום)
טרמוסטט תקין (נפתח, הצינור העליון שהולך מטרמוסטט לרדיאטור מתחמם)
בוצע ניקוז אויר מהמערכת (לפי ספר היינס).

האם חום זה תקין או גבוה מידי ???

מצורפת תמונה של מד חום (לא שלי :) ) שציירתי עליו את הטמפרטורה.

Amit-IL
09-11-09, 19:50
מצב זה אינו תקין בתנאי נסיעה רגילים וללא מזגן פועל,
אין סיבה למד חום לעבור את חצי הסקלה
אם מערכת הקירור תקינה אפילו פחות מחצי (אצלי עומד מעט מעל הרבע).
בפקקים ורמזורים לפעמים המחוג עולה ונעצר קצת לפני החצי ומיד חוזר לרבע עם המשך הנסיעה.
ברור לי שהרכב שלך שונה משלי אך מחוג מעל החצי הינו מצב לא תקין.

Lexxxa
09-11-09, 20:37
Amit-IL.

אתה בטוח במה שאתה אומר?
כי לדעתי מצב הטמרטורה שלך אינו תקין, הטרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח או יוניט חום ברדיאטור הינו מקורי וסוגר מעגל בטמפ' נמוכה יותר,

1/4 זה לא תקין. טמפרטורה אופטימלית לרכבים היא פחות או יותר 90-105.

כידוע לי מערכת תקינה זה "חצי" יציב (יכול לגלוש טיפה מעל). לכן שאלתי האם זה מצב רגיל או שישנה בעייה?

moty003
09-11-09, 20:51
אני חושב ש-Amit-IL צודק ואני יסביר,
כאשר המנוע במצב סרק אכן הסקאלה תהיה על החצי מה שקורה גם אצל Amit-IL,
רק שהוא מוסיף שבהתחלת נסיעה כשסיבובי המנוע עולים, כך גם סיבובי משאבת המים, והנוזל קירור מסתחרר מהר וכך הוא גם מתקרר יותר והסקאלה יורדת אל טיפה מעל לרבע.
לסיכום: לי ניראה שמצב אידיאלי של מערכת הקירור היא שהסקאלה היא ב"חצי" רק במצב סרק.

saar
09-11-09, 21:01
אני לא אכנס פה לדיון בינכם מי טועה ומי צודק כי אין טעם.

עם זאת לגבי פותח השרשור המצב אינו נורמלי.

עם זאת היות ואתה אומר שהוחלפו החלקים שציינת, הייתי ממליץ לבדוק היטב אם היוניט חום מותאמת למנוע שלך, יכול להיות שהיא לא.


אותו הדבר לגבי הטרמוסטט, יכול להיות שהוא נפתח רק במעלות גבוהות, בדוק שהוא אכן מתאים למנוע.

אותו הדבר לגבי היוניט מאוורר, בדוק שהיא פותחת מהירות נמוכה בזמן הנכון, וגבוהה בזמן הנכון.

Lexxxa
09-11-09, 23:01
moty003.
ברגע שהטמפרטורה יורדת פחות מחצי, טרמוסטט צריך להיסגר ואז צינור נוזל קירור שהולך לכיוון הרדיאטור נסגר ומתבצעת צירקולציה פנימית (בתוך המנוע). ברגע שהחום מגיע לחצי הטרמוסטט אמור להיפתח ולפתוח ציונר נוזל קירור לכיוון רדיאטור, אז המים שהתקררו ברדיאטור מתארבבים עם המים החמים שבמנוע, החום יורד, טרמוסטט מתחיל להיסגר וכו'..

טרמוסטט תקין לא מאפשר למים לעבור ברדיאטור כשהטמפ' היא קצת מעל 1/4.

סער.
אין פה שום דיון בין מי צודק ומי לא. במידה ואנשים לא מכירים אופן פעולה של מערכת הקירור ברכב אני ישמח לפרט לו. כנ"ל ישמח גם ללמוד מאנשים. פשוט הם לא לקחו בחשבון את פעולת הטרמוסטט.

לגבי יוניט מאוורר : http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=54768#post54768

יוניט עם (קונקטור) שנפתח ב92 מעלות (מהירות 1) וב97 מעלות (מהירות 2).

לגביי יוניט חום: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=57263#post57263

הורכב חיישן אדום לפי מה שרפי כתב.

לגבי טרמוסטט אך אני יכול לבדוק? מישהו מכיר באיזה טמפ' נפתח טרמוסטט של בראבה SX 1.6 96 ?

עוד סיבות: יכול להיות שרדיאטור סתום ?

נ.ב תודה רבה לכם חברה!

גיא127
10-11-09, 07:27
בוקר טוב לכולם
קודם כל היונית האדום ברכב שלך משפיע רק על שעון חום מנוע. נתק אותו ותיראה שהשעון חום מפסיק לעבוד.
לגבי הטרמוסטט. הטרמוסטט בעצם הוא חישן רגיל שבחום מסויים זז אחורה סוגר מעגל קטן, ופותח מעגל מים גדול.
לכן ביטול הטרמוסטט ברכב הנ"ל תיגרום רק לחימום יתר. איך יש מצב שברכב שלך הטרמוסטט לא פותח מספיק את המעגל הגדול, ולא סוגר מספיק את המעגל הקטן, ולכן החום שלך לא תקין.
לגבי הרדיאטור: ברדיאטור שלך בד"כ יש מעברים עגולים, כך שסיכוי שייסתם הוא קלוש.
תיבדוק אם המאורר מיסתובב בכיון הנכון (מוציא אויר חם לכיון המנוע, שואב אויר מהרדיאטור).

Lexxxa
10-11-09, 13:30
בוקר טוב לכולם
קודם כל היונית האדום ברכב שלך משפיע רק על שעון חום מנוע. נכון, צמוד עליו יש גם חיישן חום כחול בעל 2 פינים שנותן פיקוד למחשב.
נתק אותו ותיראה שהשעון חום מפסיק לעבוד. בוצע, אפילו הוחלף לחדש!
לגבי הטרמוסטט. הטרמוסטט בעצם הוא חישן רגיל שבחום מסויים זז אחורה סוגר מעגל קטן, ופותח מעגל מים גדול. זה מה שאמרתי בתגובה הקודמת
לכן ביטול הטרמוסטט ברכב הנ"ל תיגרום רק לחימום יתר. איך יש מצב שברכב שלך הטרמוסטט לא פותח מספיק את המעגל הגדול, ולא סוגר מספיק את המעגל הקטן, ולכן החום שלך לא תקין.
לגבי הרדיאטור: ברדיאטור שלך בד"כ יש מעברים עגולים, כך שסיכוי שייסתם הוא קלוש.
תיבדוק אם המאורר מיסתובב בכיון הנכון (מוציא אויר חם לכיון המנוע, שואב אויר מהרדיאטור) אכן מסתובב לכוון הנכון.

יכול להיות גם שהמהירות ראשונה לא נכנסת לפעולה (נגד תקול או מגעים).
אני אבדוק ויחזור עם תשובה.

תודה לכולם!

Lexxxa
17-11-09, 22:18
עדכון.

מהירות הראשונה עובדת.

לפי הבדיקה באקזמינר מהירות ראשונה מופעלת ב90 מעלות בדיוק!

החום לא עובר את 90 מעלות. למרות זאת ברגע הפעלת מהירות ראשונה המד חום מראה מעל החצי. במורשה פיאט (רעננה) נאמר שזה אכן תקין בבראבה.

תודה לכולם :)