התחבר

View Full Version : הרעידות נמשכות ונשאר רק עוד דבר אחד לנסות


mishel27
05-11-09, 23:19
מדובר בפונטו SX 2001
רעידות קלות, לפעמים מלווה בתזוזה של הסל"ד אך לא תמיד, פליטת אוויר מהאגזוז לא נקיה ונראה כאילו יש משהו שמפריע.

מה בוצע עד כה:
1. ניקוי בית מצערת
2. החלפת פלאגים NGK מוקריים
3. החלפת חוטי הצתה

אני חושב שנשאר לנסות לנקות אינגטורים ופה בא השאלה.
האם זה מצריך פירוק של כל המזרקים ? האם K44 יכול לעשות את העבודה ? ועם כן אז מה עדיף K44 או גולד לייבל ?

יש לי מישהו שאני מכיר שהוא חשמלאי רכב, הוא דיבר משהו על סליל הצתה שיכול לגרום לאותה הבעיה. בכל מקרה כמו מזה נראה לכם ?

עוד משהו שאני רוצה לשתף, מכיון שזה רכב ראשון שלי, אין לי כל כך מושג מה זה "סוחב"
חבר שהיתה לו את אותה הפונטו בדיוק 3 שנים, לקח סיבוב על הרכב ואמר שהרכב לא כזה סוחב כמו שהיה לו. הוא הציע לי משהו שנמע קצת הזוי, אמר לי להתחיל למשוך את הטורים וככה המנוע יפתח יותר וכל הפיח ירד, נראה לי קצת מוזר והזוי ההסבר הזה.
ד"א הפונטו שלו הפגינה אמינות מופלא, רוב הטיפול הבחור היה עושה לבד ולעולם לא שם פראפלו אלא מים ירוקים. במכירה היא עמדה על 194K הבעיות היחידות היו : הגה חשמלי, תיקון בעיה במחשב משהו עם הזרקה. כיף לשמוע שפונטו גם מצליחה לסגור כזה ק"מ גבוהה :)

Ron_Dadon
06-11-09, 00:52
בטוח שהדגם שהיה לו הוא SX ולא ELX? כי אם זה הELX אז ברור שהוא ירגיש הבדל בסחיבה, זה הבדל של עוד 20 כ"ס.

אני בספק אם תוסף סטנדרטי שקונים בכל DIY יפתור בעיה כמו שאתה מתאר.
אולי שווה באמת לגשת למכון הזרקה ולעשות ניקוי כמו שצריך - השאלה אם לא ניתן לבדוק לפני זה אם זו באמת הבעיה, או בעיה אחרת?

mishel27
06-11-09, 02:23
כן הדגם היה SX.
אתה יכול להפנות אותי למכון הזרקה, אצל שמשון עושים ? או שזה לא משנה כל כך איפה ?

יכול להיות שהבעיה אחרת, על K44 אתה אומר לא לסמוך יותר מדי ?

רפי לין
06-11-09, 13:16
גש אל "מוסך פיאט שמשון" כי יש לו את ההסתכלות הרחבה של כל הגורמים האפשריים כולל הזרקת דלק, הצתה ומכניקת מנוע רגילה.
תאם קודם את בואך עם חיים.
בברכה - רפי לין

mishel27
06-11-09, 15:53
תודה רפי!
סוף חודש אקבע אצל חיים ואחזור עם עידכונים ותשובות.

yakirkli
06-11-09, 20:06
הייתה לי את הבעייה הזו וזה עבר אחרי שפירקתי וניקיתי בית מצערת ביסודיות.
בניקוי בית מצערת פירקת אותה לגמרי? או שניקית אותה כשהיא עדיין מורכבת?
החלפת פלאגים - ראוי. מצמצם לך אופציות לבעייה.
החלפת חוטי הצתה תשקול כאופציה אחרונה כי זה קצת יקר. והעשן מהאגזוז לא נראה לי שזה קשור לרעידות.
אם תירצה לבדוק מזרקים ("אינפוזיה") עדיף לך לעשות במורשה, זה עולה בערך 150 שקל.. ועל הדרך תקבל אבחנה מקצועית לבעייה שלך. בהצלחה

mishel27
10-11-09, 15:14
חזרתי משמשון. אני חייב לציין את השירות המעולה והמהיר, למרות שיש הרבה אנשים חיים התפנה והקדיש זמן לכל השאלות שלי. אך לצערי לא פתרנו את הבעיה. חיים מצא שיש תושבת אחת פגומה אך לטענתו זה לא מה שיפתור את ה"זיוף". הוא ביקש שאני אשאיר את הרכב ליומיים כדי שהוא ימצא את התקלה, כרגע אני לא יכול להשאיר את הרכב וקבעתי בחודש הבא כבר לסיים את כל הישור.

yakirkli - אתה בטוח שהבעיה היתה כמו שלי ?
יש לי זיוף ושמועים מהאגזוז שיש תקיעות ואין זרימה חופשית.
יום שבת אני אפרק את בית המצערת והפעם אבצע ניקוי יוסודי, אני בספק שזה מה שיפתור אבל בכל זאת לא יזיק לנקות.

אם למישהו יש מושג מאיפה מגיע התקלה הזאת, אני אשמח לשמוע.

Lexxxa
10-11-09, 17:43
הרעידות בכל סל"ד או רק בניוטרל?

רעידות בכל סל"ד - יכול להית שהמשאבת דלק לא מספקת מספיק לחץ.

ברכב אזרקה חד נקודתית או רב נקודתית ? במידה ורב נקודתית יכול להיות שווסט לחץ דלק בככניסה למזרקים לא תקין.

נדרש לבצע בדיקות לחץ של משאבת דלק ושל ווסט לחץ דלק.

mishel27
10-11-09, 18:03
הרעידות גם בנוטרל וגם בהילוך. חיים ציין שיש גימגום שאפשר לראות בברור יותר כשהסלד עולה לאזור ה 1000.

אם אני לא טועה ויתקנו אותי חברי הפורם, מדובר בחד נקודתית.

ותסלח לי, מזה משוואת ? יש מצב שהתכוונת למשאבת ? או שיש חלק שקוראים לו משוואת ?
מתנצל מראש על הבורות.

Lexxxa
10-11-09, 18:07
מישל, צודק, טעות שלי. :) . תוקן.
אני פשוט בעבודה ואין זמן לעבור על שגיאות אחרי פרסום תגובה :)

במידה ומדובר באזרקה חד נקודתית תבדוק לחץ של משאבת דלק.

mishel27
10-11-09, 19:32
לקסה, תודה על העזרה. אני אדבר עם חיים שוב, להיפרד מהרכב ליומיים זה כרגע ממש לא אפשרי.
אני אקפוץ בקרוב לחיים ונראה מה הוא חושב לנכון לעשות, אבקש ממנו לבדוק לחץ משאבת דלק כמו שהמלצת.
אם ישנם עוד דברים שחברי הפורם ממליצים לבדוק ע"מ לאתר את התקלה, אני אשמח לשמוע.

mishel27
16-11-09, 00:33
טוב, נראה שסוף סוף עלינו על הבעיה. הבאתי חבר מהנדס מכונות ועבד בעבר במוסך, הוא אמר לי שצריך לכוון שסתומים כיוון תיזמון והרעדות יעלמו.
השאלה שלי אם אפשר לכוון מבלי לפרק את המנוע ? כמה יעלה כיון שסתומים / תזמון ?

moty003
16-11-09, 01:28
השסתומים לא הידרואליים?
כי עד כמה שזכור לי הם כן, וזה לא כיוון שסתומים אלא גובה הכוסיות.
בכל אופן אני רק מעלה כאן את תהיותיי ונמתין למי שיודע בוודאות

mishel27
16-11-09, 01:32
מחר אני אקפוץ לשמשון, אני אבקש מחיים שיחבר לסקאנר נראה מה הולך שם.
פיניתי את הבוקר להתקין מערכת ושוב אני במוסך.

yair068
16-11-09, 21:21
יש שימסים אלו טבעות במידות שונות שיושבות בתוך הכוסיות ואתם מחליפים.
נשמע מעניין אבל לא נראה לי כיוון שסתומים.
תשמע יש לי אותה בעייה רק בהילוך סרק הסל"ד משחק בין 800 ל-1000 הרוב המכריע אומר מנוע צעדים.
אם מזייף לך גם בנסיעה אז יש לך בעייה במשאבה אם תרצה אוכל להשאיל לך משאבה לבדיקה
עוד אופצייה בריחה של ווקום מצינור שמתחבר לסעפת יניקה

mishel27
17-11-09, 17:33
יאיר תודה על העזרה. הנסיעה מאוד חלקה. הרעידות הם בד"כ ברמזורים ובעצירה.
כשאני בנוטרל ולוחץ על הגז מרגישים את הרעדות ממש חזק. לא יצא לי לקפוץ לשמשון, הרכבתי מערכת וזה התעכב ליום שלם. מחר אני ממש אנסה לקום מוקדם וללכת לחיים. אני אבקש ממנו שיתחבר לסקאנר ועל הדרך נחליף תושבת גיר.

כל מי ששומע את המנוע שלי אומר שזה לא "עגול" אני מקווה לחזור מחר עם בשרות טובות. כרגע אני נוסע בעדינות ולא מושך הלוכים, מנסה לא לעלות טורים יותר מדי.

yair068
17-11-09, 22:49
http://clickit3.ort.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=fa89cad4-b65b-42e4-927d-f897ddb77eb5&page=0a53cf94-38ff-4ed1-9c66-f2e33af6f052&fol=ec662afb-ecad-4331-8536-224af6541645

קצת אינפורמציה על מערכת הדלק והחיישנים

mishel27
18-11-09, 19:26
שוב פעם חזרתי משמשון בלי פתרון. חיים רוצה שאני אשאיר את הרכב ליומיים, קצת בעיתי בשבילי בתקופה הזאת להיות בלי רכב. בדקנו את כל מה שהצעתם, רצועות מנוע, לחץ משאבת דלק וכו' הרעידות עדיין קיימות.
אם למישהו יש רעיון מה עוד זה יכול להיות, אני אשמח לשמוע.

yair068
18-11-09, 19:39
אתה אומר כשאתה לוחץ על הגז בסרק הרעידות גוברות.
לדעתי אינגקטורים לא מרססים טוב.
נסה על מיכל כמעט ריק להכניס K44 ולנסוע במשיכת הילוכים וטורים גבוהים מקסימום הפסדתה 88 ש"ח באוטו דיפו

Lexxxa
18-11-09, 20:09
מישל. החלפת תושבת גיר ? בדיקת לחץ תקינה ? מה מצב של תושבות מנוע ?

mishel27
18-11-09, 22:14
נסה על מיכל כמעט ריק להכניס K44 ולנסוע במשיכת הילוכים וטורים גבוהים מקסימום הפסדתה 88 ש"ח באוטו דיפו

אני מסיים עכשיו מיכל עם K44. אין שיפור בריעדות.

לקסה, הוחלפה תושבת גיר,לחץ היה תקין, תושבות מנוע אין לי מושג אבל גם חיים וגם עוד עובדי המוסך הסתכלו טוב טוב על המנוע ואומרים שהם לא רואים בעיה. אחד המסוכניקים יצא סיבוב עם הרכב ואמר לי פשוט להתעלם מזה כל עוד הרכב סוחב ואין שום נורות אזהרה אין לי מה לדאוג. חיים הציע שנחכה שהרעידות יגברו וככה יהיה לו יותר קל למצוא את הביעה.

אני שמתי לב, ככל שהמנוע חם יותר הרעידות גוברות. בהתנעה כבר ניתן לשמוע את המונע מזייף טיפה, תחילת הנסיעה יש רעידות קלות ככל שהמנוע ממשיך ומתחמם הרעידות גוברות. שאני שם על נוטרל ומעלה את הסלד ל 1.5 אז ממש אפשר לשמוע מהאגזוז את הגמגומים.

אני מבין שמאוד קשה לבחון את הבעיה מבלי לראות אותה, ניסיתי לתאר כמה שיותר את הבעיה.
זה משגע אותי שאין דברים כאלה. להשאיר יומיים במוסך זה בעיתי, אין לי ספק שחיים ימצא את הבעיה, השאלה כמה בדיקות ידרשו לו ע"מ להגיע אל אותה הבעיה. 4.5 כבר הלך על ישור קו, להמשיך לשפוך עוד כסף אני כבר לא יכול. אמרתי לחיים שאני רוצה שיחברו את הרכב למחשב, לדעתו אין צורך וזה לא יראה כלום.
אני ממש אשמח שתציעו רעינות שאני אוכל לפנות לחיים ונחפש את התקלה ביחד מבלי שאני ישאיר את הרכב שם.

yair068
18-11-09, 22:59
אתה מסיים מיכל עם K44 לדעתי צריך על 10 ליטר במיכל אבל זה לא העניין.
תן עוד פרטים על הרכב .שנה. ק"מ.יד .איזה הזרקה.האם חסר מים או מוסיף.החלפת אטם ראש .

ארילו
19-11-09, 01:56
זה קורה כשהאוטו חם או קר, או גם וגם?

mishel27
19-11-09, 08:03
יאיר, מדובר בפונטו ספייס SX שנת 2001 יד 2 עברה 81. מים לא חסר גם לא שמן.
מזה החלפת אטם ראש ? להגיע למוסף ולבקש החלפת אטם ?

ארילו, כשהמנוע קר הרעידות מורגשות פחות. ככל שהמנוע מתחמם, הריעדות הופכות להיות חזקות, הזיוף מורגש חזק יותר, ניתן לראות את מד הסלד מזנק מ 800 ל 1 ואפילו יותר ואז יורד. לפעמים הסל"ד יציב ולא זז ולפעמים רוקד.
כמו שאמרתי, גם שחם וגם שקר. כשחם, הסל"ד בנוטרל זז יותר מאשר שקר.
את הגמגומים אפשר לשמוע גם דרך האגזוז, שומעים שאין זרימה חופשית של האוויר ומריגישים תקיעות.
את הגמגומים מרגישים בתא הנוסעים ואפשר לשמוע בלי בעיה שהמנוע לא עובד עגול. כשחיים בדק את הרכב הוא אמר שיש זיוף ב 1000 סל"ד.

Lexxxa
19-11-09, 10:41
מישל. יאיר התכוון האם החליפו פעם את האטם ראש ? אטם ראש יושב בין ראש מנוע לבלוק מנוע.
החלפה של האטם דורשת הורדת ראש. לא מבצעים זאת סתם.

חיים בדק לך מנוע צעדים ?
ביצעת ניקוי בית מצערת כולל הורדה של בית מצערת ??

mishel27
19-11-09, 22:05
חיים בדק מנוע צעדים, הכל תקין.
לא פירקתי את בית מצערת מהמקום, אני חושש שלא אוכל להחזירה למקום. למראית העין היא נראת מאוד נקייה, המוסך הקודם השפריץ ספריי כלשהו. במוסך ביהוד נאמר לי שהיא נקייה.
מצערת מלכולכת יכולה לגרום לגמגומים כאלו ?

Lexxxa
20-11-09, 00:28
יכול. (אנו לא ידעים איזה גמגומים יש לך במדויק)

ניקוי יסודי של בית מצערת לא יזיק :)

mishel27
20-11-09, 13:27
אני חושש לפרק, אני לא חושב שאני אצליח להרכיב חזרה.
לקס, מזה סליל הצתה ? החלפתי חוטי הצתה ופלאגים.

yair068
20-11-09, 14:37
אין לך מה לפחד כל בית המצערת עומד על 2 ברגים.
מחולק לשלושה חלקים.
החלק האמצעי לשם מתחברים הצינורות רצוי לצלם ואו לרשוםן.
ספרי קרבורטורים ואתה תהנה מהעבודה.
צריך מפתחות משושים לפתיחת מנוע צעדים לנקות פנימה לא לגעת במנוע עצמו רק לנקות מבחוץ
חיישן מצערת לא לגעת.
זהירות עם האטמים.
לפני טיפול הוצא קבל מינןס מהמצבר

חיים יוד
20-11-09, 18:09
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
אין צורך וחבל לפרק מצערת לחינם.
מצערת ומנוע צעד לא גורמים לזיופי מנוע.
בדיקת 4 גזים וסורק יעזרו באבחון .
הבסיס הוא לחץ דחיסה תקין בכול הצלינדרים, אח"כ אלק ומכניקה של ההזרקה.
בברכה.
חיים יוד.

mishel27
28-11-09, 16:57
היום היה לי ולרכב הרבה שעות ביחד, וקס, שאיבה וכו
אני חוקר את הריעדות והזיופים כל הזמן. לאחר ההתנעה, 10 דקות המנוע עבד ללא זיוף ולא היו רעידות.
ככל שהמנוע התחמם הוא התחיל לזייף ואיתו הרעידות.

חיים, נעשתה בדיקת 4 גזים בקומפ בראשון:

CO 0.00 VOL
CO2 14.60 VOL
0.00 CO מתוקן VOL
HC 12 PPM
O2 0.50 VOL
למבדא 1.023

למבדה, CO2, CO נעקפו בעיגול ע"י הבוחן.

מצורף גם דף עם כל מני דיאגרמות. בחלק מהשורות אני חושב שמציון פעילות המצבר. השורה הראשונה זה קומפרסיה ואני אעתיק אותה:

46
44
45
45

MAXIMUM 46
MINIMUM 44
DIFF 2

ATTENTON - NO CYLINDER ALLOCATION

ENGINE REVOLUTIONS 325 RPM

אשמח לעזרה.

אני מבין שלא כל הצילנדרים מעמיסים באופן זהה, מכאן שהדחיסה לא אחידה. יכול להיות זה מקור הבעיה ?
מזה אומר אין זיהוי של הצילינדר ?
סיבובי מנוע נראים תקינים ?

עריכה: שחכתי לציין, אחרי K44 הרכב ממש התחיל לסחוב, כאילו המנוע נפתח או משהו. בקיצור שווה את ה 90 ש"ח אבל לצערי לא פתר את הרעידות.

yair068
28-11-09, 17:17
לדעתי חובה לנקות את בית המצערת ומנוע צעדים ללא קשר.
מכיר את הבעייה שגם אצלי וחוקר לאט יותר
היכן עשיתה את הבדיקה?
השלב השני לדעתי מזרקים מזייפים כשהם חמים.
מוכן להזמינך אליי לביתי גר ברשל"צ ונטפל בניקויי בית המצערת ומנוע צעדים.
יכול להיות שאכניס את הרכב לאיל נוימן להערכה וטיפול כך שאדווח על שינויים

mishel27
28-11-09, 17:29
המון תודה על העזרה יאיר.

כתבתי בתחילת ההודעה על מיקום הבדיקה.

חיים, נעשתה בדיקת 4 גזים בקומפ בראשון:

אני אשמח להיפגש עימך, אשלח לך פרטית.

חיים יוד
28-11-09, 19:41
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
שלום מישל.
אני מזמין אותך אלי למכון ההזרקות לבדיקה ואבחון , נבודד את הבעייה ודרכי הטיפול בה ואז תחליט מה לעשות .
על פניו בדיקת 4 גזים תקינה לגמרי גם נתון הלמד"א גבולי למעלה (יכול להיות גם מחור קטן באגזוז אך גם מצוקת דלק למנוע).
לגבי נתוני הדחיסה - הבדיקה היא חשמלית באמפר ולא מייצגת - יש לבדוק עם שעון דחיסה .
נתוני סורק יעזרו באבחון.
בברכה.
חיים יוד.

משה זר - הזרקות דלק וקארבורטורים.
רח הרכב 5 סגולה פ"ת.

mishel27
18-12-09, 10:12
בשעה טובה הבעיה נפתרה. לא סמכתי על אף אחד חוץ ממוסך שמשון שיגע לי ברכב, חיכיתי שחיים יתפנה אליי, קבעתי יום והגעתי לשמשון.

הגעתי לחיים בשעה 7:45 ומ 8 בבוקר פריד התחיל לבצע בדיקות על הרכב. אחרי אין ספור בדיקות, החלפת מחשב, החלפת סלילי הצתה ומה לא, הוחלט לנסות לשים מזרקים מפירוק.
אחרי ההרכבה, אני ניגש לסויטץ, מתניעה והופ, אין זיופים !! הרכב עובד חלק ועגול. מזרקים מפירוק לא זולים בכלל, חיים ניגש אליי והסביר לי שלהחליף את כל 4 יהיה לי מאוד יקר והוא ינסה קודם לנקות את המזרקים הישנים. ניקוי המזרקים הישנים לא עזר, חיים החליט שהוא הולך לחפש את המזרק הבעיתי ולהחליפו. עבודת נמלים מעצבנת במיוחד ועוד אני היתי בתור צופה. מחליפים את הראשון, מזייף. מחליפים את השני, מזייף וכך הלאה.. מסתבר שארבעתם לא פועלים היטב חלקם סתומים וחלקם סתומים פחות. הוחלט להחליף את כל הארבעה ולצאת לנסיעת מבחן.
איך שיצאתי מהמוסך הרגשתי בשינוי האדיר, הרכב סוף סוף סוחב. חזרתי למוסך לשלם וחיים לא מיהר לשמוח ואמר שצריך לחכות ולנסוע עוד קצת ושלח אותי הביתה. בכמה ימים האלו יצאה לי לנסוע די הרבה, היתי בשוק מצריכת הדלק שהשתפרה לטובה. הגעתי אפילו 1:18.
חזרתי לחיים לאחר שבוע מרוצה מאוד. החברה עבדו על הרכב מ 8 בבוקר עד 5 רצוף, בתשלום באו לקראתי ועוד ביצעו לי כמה דברים ככה על הדרך.

אין ספק שמוסך שמשון הוא אחד המוסכים האמינים והישרים שיש. את המקצועיות שלהם הם מוכחים פעם אחר פעם. אני מאוד מודה לכל צוות העובדים: אהרון, שמואל, נאיף ובעיקר לפריד ולחיים שלא הרפו מהרכב 9 שעות והצליחו לאתר את התקלה.

שחפיתי
18-12-09, 11:20
המוסך הבאמת באמת מיקצועי ביותר שקיים.
אנשים מקסימים ויחס חם.
אני שמח שהכול הסתדר לטובה אצלך.