View Full Version : Hgt לא מתחממת כשקר בחוץ
שמתי לב לבעיה מוזר הברכב, אתמול ביצעתי נסיעה מחוץ לעיר של כ-50 ק"מ וחום מנוע לא מגיע לחצי אלה עומד בין הרבע לחצי, האם המצב הזה תקין?
בדרך כלל גם לוקח לו להגיע לחצי כ-5 דקות של נסיעה בתוך העיר.
קרוב לוודאי שהטרמוסטט תקוע על מצב פתוח מלא (בעצם נקרע) וזה גורם לזרימה מתמדת של נוזל קירור בין הרדיאטור למנוע גם כאשר לא צריך - שהמנוע קר.
הדבר גורם לעלייה בצריכת הדלק ולעוד נזקים. לכן כדאי לא להזניח את זה ולטפל בבעיה.
1. האם הרכב התחמם לאחרונה ?
כמו כן יש הבדל גדול בין נסיעה עירונית לנסיעה בין-עירונית,
באם אתה מיד עולה על כביש מהיר ונוסע מתון גם אחרי 50 ק''מ הרכב לא יתחמם
כמו נסיעה קצרה בעיר.
האם זו פעם ראשונה שזה קורה?
האם לאחר נסיעה נוספת התופעה חוזרת? כי באמת יתכן שהמנוע לא הספיק להגיע לטמפ' עבודה...
זה קורה לא פעם ראשונה, בלילה שיותר קר המחוג חום לא מגיע לאמצע הסקאלה.
לרכב לוקח קצת יותר זמן להתחמם מאשר לפונטו השנייה אצלנו.
גם אצלי לוקח יותר זמן בחורף, בד"כ זה מתבטא בעוד כמה דקות, אבל הוא מגיע לטמפ' עבודה.
גם אצלי לוקח יותר זמן בחורף, בד"כ זה מתבטא בעוד כמה דקות, אבל הוא מגיע לטמפ' עבודה.
גם בנסיעה מחוץ לעיר?
אם הבעיה חוזרת על עצמה כדאי לבדוק את הטרמוסטט.
מוזר מאוד. היום גם אצלי הייתה אותה תופעה. יצאתי מירושליים וטמפ' הסביבה הייתה נמוכה מ- 20 מעלות. לקח לרכב יותר זמן מהרגיל להתחמם, רק שסיימתי את הירידות של ירושליים המחוג התייצב במקומו הנורמלי.
מה שמוזר במיוחד הוא שרק אחרי 20 דקות של נסיעה, חלקה בטורים גבוהים בעליות של ירושליים (לפני הירידות) מד הטמפ' התייצב.
עד לכמה ירד שעון חום המנוע ?
אם זה ירד עד בערך לקו של הרבע אז זה לא תקין.
מה גם שאחרי שאתה עולה את הקסטל לכיוון מבשרת-ציון אז המנוע מתחמם טוב טוב ולכן בירידה של הקסטל לכיוון אבו-גוש ואחר-כך בירידות משורש לכיוון שער הגיא אז טמפרטורת המנוע יורדת אולי בקו אחד מתחת לאמצע.
אם ירד יותר מכך אז לדעתי המצב לא-תקין! ויש לבדוק אם הטרמוסטט תקוע על מצב פתוח מלא.
עד לכמה ירד שעון חום המנוע ?
אם זה ירד עד בערך לקו של הרבע אז זה לא תקין.
מה גם שאחרי שאתה עולה את הקסטל לכיוון מבשרת-ציון אז המנוע מתחמם טוב טוב ולכן בירידה של הקסטל לכיוון אבו-גוש ואחר-כך בירידות משורש לכיוון שער הגיא אז טמפרטורת המנוע יורדת אולי בקו אחד מתחת לאמצע.
אם ירד יותר מכך אז לדעתי המצב לא-תקין! ויש לבדוק אם הטרמוסטט תקוע על מצב פתוח מלא.
לאורך כל הירידות הטמפ' העמדה קצת מעל רבע הסקאלה (המצב הנורמלי אצלי, מעט מעל חצי הסקאלה) לאחר סיום הירידות לקח 5 דקות ואז המנוע הגיע לטמפ' עבודה נורמלית.
יש לך רעיון איך ניתן לבדוק עם התרמוסטט תקין מבלי לפרק אותו?
GSK:
לדעתי עשית בדיקה - הטרמוסטט נשמע שלא תקין. גם בימי חורף קרים חום המנוע אצלי בפונטו לא יורד לרבע בזמן הירידות. אולי יורד שני קווים אבל בטח לא ממש לרבע.
שאתה מתניע את הרכב והמנוע קר לחלוטין אז אם הטרמוסטט תקין שתיגע בצינור השחור שמוביל מים מהמנוע לרדיאטור (בצד ימין שאתה עומד מול המנוע) אז הצינור יהיה קר לגמרי למשך 1-3 דקות לאחר ההתנעה כי הטרמוסטט סגור.
שהטרמוסטט קרוע אז לאחר ההתנעה תרגיש תוך שניות ספורות שהצינור מתחיל להתחמם. זה לא תקין.
התיקון בכלל לא מסובך ולא מאוד יקר.
GSK:
לדעתי עשית בדיקה - הטרמוסטט נשמע שלא תקין. גם בימי חורף קרים חום המנוע אצלי בפונטו לא יורד לרבע בזמן הירידות. אולי יורד שני קווים אבל בטח לא ממש לרבע.
שאתה מתניע את הרכב והמנוע קר לחלוטין אז אם הטרמוסטט תקין שתיגע בצינור השחור שמוביל מים מהמנוע לרדיאטור (בצד ימין שאתה עומד מול המנוע) אז הצינור יהיה קר לגמרי למשך 1-3 דקות לאחר ההתנעה כי הטרמוסטט סגור.
שהטרמוסטט קרוע אז לאחר ההתנעה תרגיש תוך שניות ספורות שהצינור מתחיל להתחמם. זה לא תקין.
התיקון בכלל לא מסובך ולא מאוד יקר.
תודה רבה. אבדוק את הנושא ואחזור לדווח.
פיליפ אתה יכול להיות רגוע לגמרי זהו מצב תקין לחלוטין ב Hgt הרכב הזה קצת שונה מפונטו ספייס רגיל יש מצבים בחורף שמחוג החום לא מגיע לאמצע בכלל.
ויש מצבים שמחוג החום גם יורד מתחת לרבע הסיבה היא שה HGT מותאם לארצות חמות ויש לו רדיאטור מוגדל ושני מאווררים שמקררים מאוד בקיץ אבל בחורף זה הופך לחיסרון.כשהגיעו הדגמים הראשונים של ה HGT חשבו במרכזי שיש בעיה עם התרמוסטטים אחרי בדיקה עם היצרן נתקבלה תשובה שהערכים האלה ביום קר הם תקינים. היתה גם בדיקה עם דגם אחד של HGT שהגיע לנסיון לארץ עם רדיאטור קטן יותר ומאוורר אחד זה דגם שמותאם לארצות יותר קרות נסעו עלו קצת לבדיקה אבל ביום חם הוא התחמם ושעון החום הגיע לשלושת רבעי לכן פסלו את הדגם הזה.
יש יתרונות וחסרונות לרדיאטור הגדול ב HGT אבל היתרון עולה על החיסרון במקרה הזה.
דרך אגב בHGT התרמוסטט נפתח פתיחה מלאה ב 88 מעלות. שביום קר מאוד קשה לו להגיע לפתיחה מלאה ביחוד בנסיעה מחוץ לעיר.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.