View Full Version : אשתי היקרה, עולה ביוקר - עזרה עם תאונה
שלום חברים,
קרה המקרה, אשמח לכל עזרה בהבנה של הנזק, ברור לי שמדובר על בחינה שטחית דרך תמונות, המטרה היא להבין האם לפנינו מקרה של נזק קוסמטי (מכסה מנוע, פנס וטמבון) או שאולי קיים גם נזק בטיחותי / מסחרי.
תודה מראש
http://img88.imageshack.us/img88/82/dsc2461.jpg (http://img88.imageshack.us/i/dsc2461.jpg/)
http://img20.imageshack.us/img20/1019/dsc2462y.jpg (http://img20.imageshack.us/i/dsc2462y.jpg/)
http://img517.imageshack.us/img517/4858/dsc2464w.jpg (http://img517.imageshack.us/i/dsc2464w.jpg/) http://img517.imageshack.us/img517/dsc2464w.jpg/1/w2664.png (http://g.imageshack.us/img517/dsc2464w.jpg/1/)
http://img84.imageshack.us/img84/5492/dsc2466.jpg (http://img84.imageshack.us/i/dsc2466.jpg/)
לפי דעתי הנזק הוא רק קוסמטי. מגן של הפגוש קדמי נשאר יציב וישר, איבחון יותר מדויק נדרש לפרק פגוש.
צירפתי את התמונות שלך , סימנתי לך מקומות שקיבלו את המכה אך נשארו יציבים.
לפי התמונות צריך להחליף את פנס ראשי ימין, להחליף את הפגוש הקדמי ולתקן את מכסה המנוע באמצעות חומר פחחים וצביעה בתנור של כולו או של האיזורים הפגועים בלבד (לפי שיקול דעתו של הפחח).
אם יתברר שהפחח רוצה להחליף לך מכסה מנוע לחדש (פחות עבודה בשבילו) - תסרב. החלקים החדשים אלו בעצם חלקים תחליפיים באיכות ירודה. תאפשר החלפה רק אם מדובר בחלק חדש ומקורי, כנ"ל הפגוש הקדמי - זו דעתי בכל אופן.
אם יש או אין נזק נוסף, זה יתברר עם פירוק הפגוש הקדמי מהרכב.
לא חושב שניתן לתקן את המכסה מנוע הזה ולא נראה שיש עוד נזק חוץ מפחחות.
גיא תגיד אתה רציני לגבי מכסה מנוע? להחליף וחובה הייתי אומר.
לגבי השאר צודק בהחלט אל תסכים על תחליפי יקבל חלודה עם הזמן גם המירווחים לא יהיו תואמים בין המכסה לכנף מנסיון.
תנסה לבדוק אפשרות רכב לאחר תאונה ולקנות חלקים ממנו.
לדעתי הגשר עליון ואוליי גם תחתון ובדיקה לאחר פירוק יתכן וקיבלו עיוות .
לפי התמונות אין צורך להחליף, ניתן גם לתקן. מיישרים ע"י פטישים, מורחים חומר פחחים ומחליקים, צובעים בצבע יסוד, שמים בשמש (או בתנור), צובעים בצבע הייעודי לפי קוד הצבע, כשמתייבש מרססים גם שכבת לכה.
הבעיה היא שעלות העבודה, חומרי ההחלקה, הצבע, הלכה והחשמל שצורך התנור גדולים, לכן מעדיפים להתקין מכסה מנוע חדש תחליפי באותו המחיר ואף פחות מזה. אני ראיתי בעיניים שלי תיקונים של מכסים (ולא רק) במצב הרבה יותר גרוע מזה. לתקן את נזקי התאונה הזאת זה "כסף קטן", פחחים מתבאסים מעבודה כזו, הם רוצים תאונות גדולות.
תודה חברים, הנושא הקוסמטי לא מדאיג אותי (הרכב נרכש עם מכסה מנוע וטמבון לא מקוריים), האם רואים בתמונות את קורת הרוחב? מישהו יכול לסמן אותה בבקשה?
האם יש משמעות בטיחותית / מסחרית להחלפת / יישור גשרים ?
אני מנסה להחליט אם להתפשר על תיקון במוסך הסדר או להוציא כמה אלפים יותר על תיקון במוסך הקבוע (שמשון)
אל תכנס לסרטים יפתחו יבדקו .
לא נראה לי קורת רוחב קיבלה משהו רציני .
לגבי גשר עליון בטוח שעוות אבל מושכים חוזר למקום ללא בעייה בשום אופן לא להחליף ולפי מה שנראה אין צורך.
על הדרך בדוק תושבות רדיאטור שתי עיגולים שיושבים מתחת לרדיאטור
את מכסה המנוע מחליפים.
קשה לתקנו כראוי כי יש בו פח כפול סגור.
בברכה - רפי לין
תודה חברים, הנושא הקוסמטי לא מדאיג אותי (הרכב נרכש עם מכסה מנוע וטמבון לא מקוריים), האם רואים בתמונות את קורת הרוחב? מישהו יכול לסמן אותה בבקשה?
האם יש משמעות בטיחותית / מסחרית להחלפת / יישור גשרים ?
אני מנסה להחליט אם להתפשר על תיקון במוסך הסדר או להוציא כמה אלפים יותר על תיקון במוסך הקבוע (שמשון)
בתמונה השלישית אפשר לראות חלק מהחלק הימני של קורת הרוחב. מהתמונה, וזו לא אינדיקציה מי יודע מה כי אני ממש לא בעל מקצוע, זה נראה בסדר.
אם תשאל אותי, שום הסדר ושום בטיח.
פגוש חדש, מכסה מנוע חדש, קורת משקפיים חדשה וכמובן פנס חדש.
סייג אחד הוא שמכיוון וקורת המשקפיים אינה מהווה חלק בטיחותי, אפשר אולי לנסות להסתכל אם התיקון שלה לא מסובך.
קשה לתקנו כראוי כי יש בו פח כפול סגור.
כשלקוח מגיע עם רכבו למוסך פחחות וצבע, ניגש לבעל המוסך ואומר: "אני רוצה שתתקן לי את זה, אם אתה לא רוצה אז אני מתקן במקום אחר" אז מתקנים בכל מחיר, גם אם זה קשה.
הלקוחות חוששים מהחלפה, כי אח"כ בבדיקה רושמים "הוחלף מכסה מנוע", ואם יתקנו את זה הם רושמים: "תיקון מכסה מנוע". כשאנשים רואים את תוצאות הבדיקה הם חושבים שאם החליפו מכסה מנוע התאונה היתה קשה יותר.
בכל מקרה אכן רוב בעלי המקצוע לא ירצו להתעסק עם זה ואכן יחליפו, אבל לתחליפי. פה עולה השאלה האם לא כדאי להתעקש על תיקון הנוכחי (גם אם זה קשה/ ייקח יותר זמן) מאשר להתקין תחליפי שספק אם יחזיק מעמד בתאונה חוזרת כמו המקורי.
גיא קמתה על צד שמאל היום תודה .
תקרא מה כתב רפי ישנם זרועות פנימיים שאתה לא יכול לתקן שם .
אחד התיקונים אכי קשים לפחח זה מכסה מנוע אף פעם לא ישב טוב אין סיכויי גם לא לדוד שלך.
אחת הבעיות של תחליפי שהם לא מדוייקים במידות החוזק כמעט דומה.
טיפול רשלני בצביעה ואחרי כמה חודשים יתחיל להחליד.
קח דוגמה עלות מכסה לפונטו דור 1 עולה פי 3 מממכסה תחליפי בדוק.
לפני כמה שנים אצלי השכנה עשתה רוורס ופגעה במכסה פגיעה קלה והחלף מכסה תחליפי ואז אתה רואה את ההבדלים מרווחים גדולים מסביב לכל המכסה והתחיל להחליד בנוסף.
לפני שבועיים קניתי מכסה מפירוק אבל אורגינלי עלה לי 300 ש"ח.
עכשיו נעשה פרוייקט צביעה למכסה
יאיר, האמן לי שהכל ידוע. מהתמונות האלו אי אפשר להבין כלום לגבי מכסה המנוע (ואם ניתן זה לכיוון תיקון המכסה כמו שרשמתי בהודעות קודמות) ויש סיכוי שניתן לתקן (אין תמונות מהצד הפנימי של המכסה). כשפנס נשבר אתה רואה שהוא שבור, אז אפשר להגיד לבן אדם "תחליף", אבל כשהוא מעלה תמונות כאלו אי אפשר להבין באופן חד משמעי מה קרה למכסה מנוע, בשביל זה צריך לראות בעין, ועין מקצועית.
לפעמים יש מכסים שפגועים באופן הרבה יותר קשה שניתן לתקן, ויש כאלו שקיבלו כיפוף הרבה יותר קל ממה שנראה כאן שלא ניתן לתקן. תלוי איפה בדיוק הפגיעה, כל מקרה לגופו וכנ"ל לגבי מכסה תא מטען.
לגבי המכסה התחליפי: אתה רואה את ההבדלים, אך האם בדקת את עמידתו בתאונה? לפי דעתי הוא יינזק הרבה יותר מהר מהמקורי, פה כבר יש עיניין בטיחותי.
לפי דעתי הנזק רק קוסמטי
מכסה מנוע הייתי מנסה לתקן - אולי אפילו לא צריך צבע - גם המנגנון צריך שיפוץ
לוודא שהקורות לא התעוותו - לפי התמונות לא נראה
לבדוק אם אין נזילת מים מהרדיאטור
במה פגעה המכונית שהפגיעה גבוהה כל כך?
גיא אי אפשר לתקן את המכסה הזה נקודה
ןאסביר פנים המכסה ישנו ביטנה כפולה שמתחילה מאזור הסמל ונמשכת לזרועות לכיוון השמשה.
בכדי לתקן דבר כזה צריך לנתק את הביטנה וליישר ואף אחד לא ירצה גם בעל הרכב והפחח.
וכשאני רואה את המכסה בהגדלה רואים גם את נקודות החלודה כמו שציין פותח השרשור שהמכסה תחליפי.
מצו"ב תמונה של החלק העליון של מכסה מנוע ותראה את הביטנה הכפולה והזרועות
תראה יאיר, אני ראיתי מספיק תיקונים של מכסי מנוע, אז בוא נעזוב את הנושא. בכל אופן אם המכסה תחליפי הייתי מפרק אותו וזורק (אבל מוציא את הסמל קודם).
אני מכיר ויודע איך נראה מכסה מנוע מבפנים... אבל שמתי לב יותר למוטות הטלסקופים האלו, באונו גם הייתי צריך כזה דבר.
במכה יחסית דומה, אם לשפוט לפי התמונות, הוחלפה אצלי קורת רוחב.
כמו כן הפנס נותר שלם, אך התפס נשבר (ולכן הוחלף הפנס בכל מקרה)
הטמבון היה מקורי, ולכן הנזק שבו היה הרבה יותר נעים לעין ממה שרואים בתמונות אצלך.
מכסה המנוע, למיטב זכרוני, תוקן ולא הוחלף.
בטיחותית אין ממש סיבה לדאגה. הדרעק היחיד הוא הטמבון החלופי, עיניך הרואות -
מדובר בפלסטיק מסוג אחר לגמרי מהמקורי. זה יתבטא גם בסדקים שיופיע ממכות חניה אם אתה
גר באזור עירוני, אך כאמור, אצלך החלופי היה מראש..
VivaItalia
05-11-09, 08:46
מה זה השטויות האלה, ממתי מתקנים מכסה מנוע ??? מכסה מנוע שניזוק תמיד מחליפים !
לגבי התמונות, לא ראיתי כל נזק לגשר ולרדיאטור ואם עוצמת המכה לא הגיעה לשם סביר שאין נזק אחר מלבד קוסמטי.
ניר.
עלות גבוהה של מעבה ושאר החלקים
מה זה השטויות האלה, ממתי מתקנים מכסה מנוע ??? מכסה מנוע שניזוק תמיד מחליפים !
לא תמיד מחליפים, נקודה!
מזכיר לי את התאונה שלי עם החזיר :p אפילו אותו הצד...
את הגשר העליון יהיו חייבים ליישר (הוא התעקם פנימה).
נזק לקורה ניתן יהיה לראות לאחר פירוק טמבון.
אצלי - הקורה נכנסה טיפה פנימה (פשוט קיבלה בטן, בלי נזקים לחיבורים שלה לקורות הרוחב), מה שלפי עובד המוסך בכל אופן, חייב אותם לחתוך את הקורה באמצע על מנת ליישר אותה (טען שלא הצליחו בלי זה). רוב הסיכויים שדבר כזה יהיה כאב ראש גדול בזמן מכירת הרכב (לך תוכיח למישהו שבסה"כ נתקעת בחזיר שהוחלף מכסה מנוע, פגוש, פנס ויש לך קורה עם ריתוך באמצע שלה), אבל אין ברירה אחרת.
אפשר לתקן מכסה מנוע! בכלל אפשר לתקן כמעט הכול.
ברור שאפשר השאלה אם משתלם לפחח לתקן ולא להחליף והוא יעשה מה שמשתלם לו וללקוח כלכלית. היום מחברים גם 2 מכוניות לאחת.
האם בתאונת חזית שהגיע לקורת רוחב לא אמורות להיפתח הכריות אוויר ?
איך עובד המנגנון? יש חיישנים בחזית שצריך אולי להחליף עכשיו ?
כנראה שהמכה לא הייתה מספיק חזקה בשביל שהחיישן יפעיל את הכריות אויר.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.