PDA

View Full Version : חודש אם הפונטו צריך עזרה לגבי חימום ברכב


doctor99
02-11-09, 08:30
התחדשתי לי בפונטו 02 גיר רגיל 1.25 ,ובאמת אחלה רכב ,חסכוני מאוד מאוד (היה לי גטס אוטו לפני )
יש לי בעייה בחימום בפנים הרכב ,החימום בכלל מנותק ,2 הצינורות מנותקים מקיר הרכב עם מגשר ,
האים יש דרך לבדוק את הרדיאטור הפנימי אם הוא נוזל ע"י חיבור צינור מיים חיצוני ואז לבדוק אם יש נזילה ?או בכלל לחבר את הצינורות המנותקים חזרה ואז לבדוק ?(בדקתי את העלות במוסך שלי רוצים 1500 ש"ח )האים אפשר לתקן את הרדיאטור עיי הכנסת חומר לטיפול בסתימות כמו ברדיאטור רגיל ?
לא יודע משהוא שאפשר לנסות לחסוך את ההוצעה הזאת ?
אני יודע שהוחלף רדיאטור מזגן לחדש אולי סתם ניתקו ?(או סתם אני מקווה.:-|.)
תודה ויום טוב ,הזהרו בגשם היום ....

r.a20
02-11-09, 09:40
בוקר טוב :)

אצלי יש אותה בעיה עם הרדיאטור חימום שהוא מנותק ועקב כך אני קופא באוטו בערב/לילה ומה שמפשיר את האדים זה מזגן קירור ואני סתם קופא עוד יותר.
עקב כך הלכתי אתמול למזגניסט ידוע מאוד בצפון, הסתכל על הרכב ונתן לי הצעת מחיר לתיקון כ-1000שקל. פירוק הדשבורד והחלפה לרדיאטור חדש. עבודה של 5-6 שעות.

בדקתי בחברה והם רוצים כ1500 שקלים.

אין סכנה שהרכב יתחמם אחרי ההחלפה? צריך למלא פראפאלו מחדש ולנקז אוויר?

raanan_t
02-11-09, 09:44
לדעתי, אתה סתם מקווה, אך אתה יכול לקפוץ למוסך שיבחן את הנושא. כדאי שתקפוץ למוסך אמין.
תכלס, אין שום סיבה לנתק צינורות אלא אם יש נזילה.
האם החימום באמת קריטי לך?

doctor99
02-11-09, 10:20
הוא אמר אם ניתקו בטוח הרדיאטור התפוצץ!
ביקשתי לבדוק אבל הוא אמר שב 100% צריך להחליף
האים לנסות לבדוק לבד ?ומה אני צריך להקפיד !

Ron_Dadon
02-11-09, 11:26
פירוק הדשבורד זה תהליך ארוך, לא קל, שדורש סבלנות וידע (אתה לא רוצה חלילה להפעיל את הכרית אוויר בזמן שאתה יושב מולה נכון?). יש סיבה שהעלות פירוק והרכבה שלו גבוהה ושהעבודה לוקחת זמן רב.

אצלי יש את אותה הבעיה, ובחורף זה בהחלט מעיק ומציק (אף אחד לא מוכן לנסוע איתי ברכב :rolleyes: לפחות זה חוסך דלק :rolleyes:), ונכון להיום אני לא תיקנתי זאת פשוט עקב המחיר הגבוה, אבל אני חושב שאעשה זאת החורף, או שפשוט אחסוך ואתקן כבר לחורף הבא.
לדבר כזה (פירוק דשבורד) אני אישית הייתי מעדיף להשקיע עוד כסף, ולקחת את הרכב למוסך מורשה פיאט טוב ואמין, שיפרק את הדשבורד כמו שצריך והכי חשוב - ירכיב אותו כמו שצריך (עוד 2 קירקושים מהרכב ואני אשבור משהו :)).

הדילמה העיקרית שלי בעניין (מלבד הכסף) זה עצם העובדה שנוזל הקירור החם תמיד זורם מתחת לדשבורד (במצב תקין שהוא מחובר לרדיאטור הפנימי) ולפי מה שהבנתי זה מוסיף עוד חום לתא הנהג בימי הקיץ החמים גם ככה.

ארילו
02-11-09, 11:31
תחבר אותו בחזרה, תנקז אוויר כמו שצריך ותיסע איתו כמה ימים. אם הוא נוזל אתה תרגיש ותריח את זה ובמקרה הרע זה ישרוף את המחשב כריות אוויר. ;)

רקובי
02-11-09, 11:37
בחייך!!! לא דילמה ולא נעליים... אם התיקון היה זול היית כבר מבצע אותו מזמן!
החום שמוסיף נוזל הקירור שנכנס לקבינה, הוא פרומיל לעומת החום שנכנס מהשמש הישירה בקיץ.

בשביל זה יש מזגן.. :)

בקיצור, אין ספק שמדובר בעבודה מעיקה לבעל המקצוע, יותר מאשר רוב ה"פו"ה" הרגילים.
לכן המחיר הגבוה.

לפותח השרשור - מציע לך שלא להתעסק עם חומרים במקרים כאלו. אם הצנרת כבר נותקה, ברור שהיתה בעיה, ולשלם כסף עבור חיבורה מחדש, רק כדי לנסות חומרי אטימה, זה קצת מיותר ויעלה בסוף יותר...

moty003
02-11-09, 12:08
אני קורא את השרשור וצוחק!
יש עוד מישהו שלא הזכיר שגם לו ניתקו את הצינורות עם מגשר?
כי גם אני מצטרף לקודמיי, גם לי אין חימום באוטו וכל הסיפטומים הנלווים שתיאר r.a20.

ארילו
02-11-09, 12:43
לי יש חימום באוטו. אפילו באונו.
איזה עבודה מציקה זאת הייתה....

r.a20
02-11-09, 14:03
האם שווה לתקן או לא?

היו לי על האוטו המון הוצאות בזמן האחרון עם המנוע.
האם בכלל שווה להכניס את זה לתיקון או לסחוב עוד חורף בלי זה?
העניין שמציק זה ההפשרת אדים שצריך בשבילה להפעיל קירור

moty003
02-11-09, 14:49
r.a20 איזה מנוע יש לך?
ולפי דעתי לא שווה לתקן, משום שיתקנו לך את זה חצי דשבורד ישברו לך בדרך בגלל שזה ישן ומתפורר.
ועוד דבר זה שזה ייצר לך עוד בעיות בעתיד, במקרה שלא חיברו טוב או שהביאו אחד מפירוק והוא ינזל שוב.

r.a20
02-11-09, 15:02
א-בונטווווו שלי היא מנוע 1250. הרדיאטור חימום הוא חדש ולא מפירוק (ראיתי אותו באריזה שלו אתמול).
למה?, חדש יתקלקל כל כך מהר?

moty003
02-11-09, 15:11
כמה רוצים על הרדיאטור + עבודה?
ואני דיברתי על זה שיפרקו את הדשבורד וזה עבודה עדינה וזהירה כי כל החלקים שבירים ומתפוררים,
מה שיגרום להרבה רעידות וקירקושים בזמן נסיעה.
ואגב, איך האמינות של המנוע 1.25?
אני חושב להיפטר מה-1.6 שלי ולעבור ל-1.1 או ל-1.25 מה אומרים?

ארילו
02-11-09, 15:44
אם שווה לך להוציא כ-1500 ש"ח בשביל שיהיה לך חימום בחורף, אז זה שווה בהחלט.

אם לא - אז לא.

לדעתי זה שווה, אבל מצד שני אני לא באותו המצב כמוך.

doctor99
02-11-09, 16:37
חוץ מליבדוק מים כל יום ולראות שאין נזילה ?
מה עוד ?
אגב יש שני צינורות אחד כניסה אחד יציאה ,איך אני יודע מה לחבר למה ?....

liorwohl
02-11-09, 18:59
אם כבר כולם אומרים שאין להם חימום אז גם אני יצתרף :D

אבל אצלי אין שום גישור בין צינורות בתא מנוע

יכול להיות שעשו גישור מתחת לדשבורד? או שסתם הגלגל שמדליק את החימום התקלקל? (ואם כן, איך מסדרים את זה)

fiat
02-11-09, 22:58
גם לי אין חימום בפונטו
לא לשכוח לשים באוטו מעיל כפפות כובע
לנסיעה בלילה
אבל בעצם הנסיעה בפיאט עצמה מחממת את הגוף מבפנים
אז לא נשתמש בחימום :]

moty003
02-11-09, 23:14
ניראה לי שכדאי לנו לעשות עיסקה קבוצתית ולהתקין רדיאטורי חימום לכולם,
מי בעד? :)

Niro
02-11-09, 23:44
אבל אין לי מושג אם זה מנותק אצלי..
מישהו יכול לשים תמונה שאני אראה איך זה נראה ואם זה מנותק אצלי?
תופעה מוזרה שזה קורה לכל כך הרבה אנשים

moty003
03-11-09, 00:09
אני לא חושב שזו תופעה מוזרה,
פשוט הגישה לשם קשה ומסובכת ודורשת השקעה מהמוסכים שמחפשים באותו זמן לעשות יותר כסף,
לכן הדרך שלהם היא לעשות גישור ולגמור עניין.

ארילו
03-11-09, 00:56
באונו זה דווקא פשוט - יש לך ברז חימום שנמצא מתחת לדשבורד וסביר להניח שהוא נתקע / נשבר. להחליף אותו זה לא נורא.

לגבי כל הפונטואים - צריך לפרק את הדשבורד.

snufkin
03-11-09, 01:33
מצטרף לחבורת הקופאים בפונטו :)

האמת שאצלי זה ככה כבר בערך 3 שנים ועד עכשיו לא סבלתי בלי חימום.

כמו שנאמר, ההמצעות בתוך הפונטו גורמת להתחממות פנימית :cool:

Amit-IL
03-11-09, 03:16
ואני מאד מרוצה מהחימום אצלי ברכב שרק לפני פחות משבוע חיברתי את הרדיאטור חימום
שהינו חדש והיה מנותק במשך הקיץ עם צינורות מגושרים הנה תזכורת:

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=6569

אין ספק שהעבודה השתלמה למרות שארכה יותר מיום או יומיים.

liorwohl
03-11-09, 13:45
באונו זה דווקא פשוט - יש לך ברז חימום שנמצא מתחת לדשבורד וסביר להניח שהוא נתקע / נשבר. להחליף אותו זה לא נורא.

לגבי כל הפונטואים - צריך לפרק את הדשבורד.

איפה רואים את החלק הזה? שאני ידע מה בדיוק קרה ומה צריך להחליף... תודה

ארילו
03-11-09, 19:24
צריך לפרק את צד ימין של הדש בורד (הצד של הנוסע) ולשחרר קצת את הברגים בצד שמאל.
ואז אם תרים את הדשבורד קצת תוכל להגיע אל החלק.

Amit-IL
04-11-09, 20:55
ארילו אם אתה מדבר מניסיון אז אני לא מתווכח אבל לי נראה בלתי אפשרי להגיע לרדיאטור חימום
מבלי לפרק גם את הדשבורד וגם את יחידת הקירור/חימום

בתמונה שהעלתי תוכל לראות את ראש הרדיאטור כאשר הגוף שלו יושב בתוך היחידה עצמה
והוא מקובע בעזרת שני ברגי פיליפס קטנים
האריזה של הרדיאטור חימום מוקפת גם היא באדום ועל המדבקה שלה רשום: אמסטרדם חלפים בע"מ (חלק תחליפי חדש שרכשתי ב-280 ש"ח)
בשום אופן לא להתקין משומש או משופץ אך ורק חדש תחליפי או מקורי לשיקולך

אמסטרדם חלפים בע"מ

שלמה בן יוסף 21 קרית אתא


http://www.d.co.il/cgi-prog/yp-applications/phonebook/makegif.pl?cust_id=14185400&heading_code=28295

moty003
04-11-09, 21:11
Amit-IL שלום,
ניראה לי שארילו בתגובתו התכוון לענות לבחור עם האונו ולא הפונטו ששם כניראה אין צורך בפירוק כל הדשבורד.

ארילו
05-11-09, 09:28
אכן דיברתי על האונו :)