PDA

View Full Version : הדלקת אורות גם ביום


ארילו
01-11-09, 11:30
החל מהיום חובה להדליק אורות גם ביום בדרך בין עירונית - ותלמידי חכמים אומרים כי יפה להדליק אורות גם בדרך עירונית.

stio
01-11-09, 11:36
מדליק אורות ביום בדרך עירונית ובין עירונית רק במידה וסגרירי/ גשום/ ערפל/ אובך או הגבלות ראות אחרות.

במקרה של מזג אוויר נאה, גם בחורף, אני לא מדליק את האורות. משתתף בצערם של מייבאי הנורות לרכב, תיאלצו לעשות קופה על חשבון אנשים אחרים.

moty003
01-11-09, 12:16
stio שלום,
מה יקרה כאשר יראה אותך שוטר?
תתחיל לריב איתו ותקבל קנס אשר בטוח יהיה מעל עלות זוג הפנסים + הצריכה שלהם.

stio
01-11-09, 12:32
הקנס עולה 100 ש"ח.

עלות נורות קדמיות עולות 120 ש"ח, עלות 2 נורות חנייה קדמיות עולות 15 ש"ח, עלות 4 נורות דרך אחוריות עולות כ- 30 ש"ח, ועלות 2 נורות תאורה ללוחית רישוי עולות 10 ש"ח.

במידה ואני אחגוג על האורות ואדליק אותם תמידית, אני אצא בנזק של 175 ש"ח לשנה לעומת 100 ש"ח של הדו"ח, ועוד לא התייחסתי לצריכת הדלק המוגברת (שיכולה להגיע לעוד כמה עשרות שקלים בודדים בשנה) ולבלאי המצבר והאלטרנטור.

במידה ויעצור אותי שוטר אני אצא ללא קנס, וזה בזכות שיטה/ רעיון קטן שפיתחתי במיוחד למקרים אלו.

ארילו
01-11-09, 16:13
ככה זה במדינת היהודים - כולם יודעים הכי טוב ובוחרים לעצמם איזה חוק לקיים ואיזה לא ;)

ולעניינינו, זה לא חלק מהדיון אותו יזמת אלא רק תזכורת לחברי המועדון.

raanan_t
01-11-09, 16:24
אני בינתיים יורד לחנות הטמבור הקרובה לקנות מנעול.

Amit-IL
01-11-09, 19:09
מדליק אורות קבוע בכל עונות השנה ובכל שעות היממה

agent5
01-11-09, 19:26
גם אני מדליק אורות כל השנה, זה מוסיף לראות ויש גם בונוס נוסף שאני שמתי אליו לב- בנסיעה קצת יותר מהירה, מפנים את הנתיב השמאלי מבעוד מועד הרבה יותר מאשר בלי אורות.

אני באמת לא מבין את הויכוח לא להדליק אורות, זה בערך כמו להמנע מברקס כדי להמעיט את הבלאי במנורות בלימה. :confused:

stio
01-11-09, 19:42
אתם יכולים להדליק גם את האור הגבוה וכמו כן גם להתקין פרוז'קטור 500 וואט על הגג ולהדליק אותו, בשורה התחתונה זה לא תורם לכלום (רק למוסכניק שלכם).

אני יכול להבין את הדלקת האורות בימים גשומים (שאין שמש) ו/או בימים עם ערפל, אובך, שלג וכ', אבל סתם להדליק אורות באמצע היום זה גובל בבעיה פסיכולוגית, אובססיה או פחד כלשהו מנהיגה, תיאלצו לסלוח לי.

עד שלא יעשו מחקר בלתי תלוי בישראל הקובע שהדלקת אורות תורמת לבטיחות - לא אשנה את דעתי, ויותר מזה: היום נסעתי עד לטבריה וחזרה בלי אורות, ולשמחתי עוד המון לא מדליקים (היה מזג אוויר נאה - מעונן חלקית עד בהיר).

מס שאלות:
1. למה אתם לא מדליקים את האור בחדר מדרגות ביום? אז מה אם יש אור, ככה תראו את המדרגות יותר טוב.
2. למה מע"צ לא מדליקה את תאורת הכבישים ולמה העיירות/ מועצות המקומיות לא מדליקות את הפנסים בתחום השיפוט שלהן? ככה יראו את הרחובות יותר טוב, לא? זה יותר בטיחותי...
3. למה בעלי חנויות לא מדליקים את תאורת חלון הראווה גם ביום? ככה יראו את הפריטים המוצעים למכירה יותר טוב, לא?

shachar
01-11-09, 21:20
אני באמת לא מבין את הויכוח לא להדליק אורות, זה בערך כמו להמנע מברקס כדי להמעיט את הבלאי במנורות בלימה. :confused:

:D אם אפשר לבלום עם המנוע ע"י הורדת הילוך אז למה לא ?? :D

Caveman
01-11-09, 21:31
גיא, אולי עוד לא הבנת, תפקיד האורות באור יום הוא לגרום לך להראות. לא להאיר את הדרך שלך.
זה נבדק מספיק פעמים, מושרש בתרבות הנהיגה במספיק מדינות בעולם, וזה משפיע לטובה. הרכב שלך בולט יותר. אין לך מה להתווכח כאן. זו גם פיזיקה פשוטה מעבר לכל הטררם.
העיניים שלך קולטות אור. אם תאיר עליהן בפנס, אתה תבחין בפנס הרבה יותר טוב, מאשר אם השמש תאיר על הפנס, שבתורו יחזיר את האור אל העיניים שלך (שככה אגב, אתה מסוגל לראות עצמים).

פחד מנהיגה? אולי תפסיק להשתמש בבלם יד בעליות, ועוד ברכב אוטומטי. תיאלץ לסלוח לי, או שלא.

stio
01-11-09, 21:38
גדעון, אולי אתה עוד לא הבנת, אבל מה שאני מנסה להסביר כאן ובשרשור ההוא זה שהאורות בשילוב שמש חזקה לא גורמים לך להיראות יותר טוב, ואם כן ההבדל מזערי ובטח שלא תורם לבטיחות.

כשהשמש נעלמת בגלל תנאי מזג האוויר, התיאוריה שלך נכונה ואז העיניים קולטות יותר אור, מכיוון שמעט חשוך בחוץ.

אגב, אני משתמש בבלם היד בעליה קשה כדי לא להדרדר בטעות על הרכב שנמצא מאחוריי, לא בגלל שאני "פוחד", אלא בגלל שאין לי כוח לסחיטות כספים מצב נהגים אחרים או הצגות ודרמות מיותרות בכביש.

אתם יכולים להמשיך להדליק אורות באמצע הקיץ, אח"כ אל תגידו שבפונטו הנורות נשרפות מהר ו/או שהפנסים נעכרו לכם.

Caveman
01-11-09, 22:25
ואני טוען, והמדע לצידי, שאור המכוון אל העיניים שלך, מבליט את העצם ממנו הוא יוצא, שבמקרה שלנו זוהי הנורה.
שוב, מדע ופיזיקה בסיסיים. בדיוק כמו הצבת מראה במקום כלשהו, שהכיוון שלה מאפשר לשמש להשתקף מול העיניים שלך. לא רק שאתה תראה את המראה בקלות ובמידיות, אתה גם תסתנוור מהשמש מיידית.
אגב, לא סתם אוסרים על חיילים בשירות קרבי להצטייד בחפצים נוצצים. זוהי בדיוק הסיבה. בלילה וביום.

אני שוב אתן את הדוגמא מהנסיון האישי שלי, שמשפיע על החיים שלי. נהגים שמדליקים אורות עוזרים לי להבין יותר מהר, יותר בקלות ויותר ביעילות מה קורה סביבישאני על האופניים שלי. שניה אחת כאן, ויש סיכוי לא רע שאני לא אכתוב יותר בפורום הזה :(

חושב אחרת? בבקשה. אני מקווה שהשוטר שיעצור אותך יחלוק איתך את אותה החשיבה. אחרת תוכל לרכוש הרבה נורות חדשות בדו"ח שתקבל.

בכל רכב, כן, בכל רכב, הפנסים נעכרים. זה ממש לא קשור לאם הדלקת אורות או לא, אלא לכמות הזמן שהרכב מבלה בשמש ישירה. האמור מתייחס לרכבים בעלי פנסים מפלסטיק כמובן.

מעניין, לפני 3 שנים התקנתי את נורות הHELLA שקניתי באוטודיפו, עד היום לא נשרפה אפילו אחת. ואני מדליק אורות קבוע. העלות אגב הייתה 40 ש"ח לזוג. למעשה, אף נורה אחרת באוטו לא נשרפה מאז שקניתי אותו.
יאמר לרעת הOSRAM COOL BLUE שהיו לפני, שהן כן נשרפו. כנראה לא תאמו את הפנסים כמו שצריך.

אם היית יודע לנהוג, ותסלח לי, אבל מי שמשתמש בבלם יד בעליה, ועוד ברכב אוטומטי, לא יודע לנהוג, לא היית צריך את זה. מכאן אני מסיק שאתה מפחד, ויתכן שאינך יודע לשלוט ברכב שלך.
מעניין, עד היום לא נתקלתי במישהו שנוהג כך, כולל אותי. מעולם לא הייתה לנו בעיה להתחיל נסיעה בכל עליה.

stio
01-11-09, 22:47
מעולם לא ראית כיצד אני נוהג ומעולם לא נסעת איתי ברכב, כך שכל המסקנות ו/או התיאוריות שאליהן הגעת הם קישקוש מוחלט.

אור אכן מבליט את העצם שממנו הוא יוצא, אך רק אם הוא מכוון ישירות לעיניים שלי, זה נכון. לא הבנתי מה הקשר לרכב שנמצא 500 מטר מולך, הפנסים מכוונים ישר לעיניים שלך? הם מכוונים לכביש עצמו במטרה לא לסנוור. אם היית אומר אור גבוה היית אומר לך "מילא", אותו באמת רואים מצויין ביום, אבל מצד שני מסנוור.

הפנסים נעכרים בעיקר מהשמש, אך נתקלתי בפנסים שנעכרו מבפנים- וזה כתוצאה משימוש מוגזם באורות כשלא צריך.

בנושא הנורות של הרכב שלך והדוגמא שנתת, אני לא רוצה להעליב, אבל לפי מה שאני מבין על האופניים שלך אתה נוסע יותר. אני טועה? גם לי אם יהיה רכב שכל היום יעמוד מכוסה בחניה ונוסע 5 ק"מ ביום, הנורות שלו לא יישרפו גם במידה ואני אדליק אותם ביום. מהי החוכמה כאן בכלל?

Caveman
01-11-09, 23:01
איזו חוכמה בדיוק צריכה להיות כאן?

על האופניים התחלתי לרכוב ברצינות לפני כחודשיים. אני רוכב בערך 3 פעמים בשבוע, פעם אחת מתוכן לבסיס ובחזרה. לשמחתי זה מתאפשר לי וזה פשוט תענוג. מביא אותי למחוז חפצי תוך כדי פעילות כושר גופני טובה מאוד, וכמובן שמהנה.
ועם כל הכבוד גיא, הרכב שלי נוסע יותר מהרכב שלך (לא שאני מבין מה טוב, או רע כאן בכלל, או מה בדיוק זה מוכיח, אבל שווין), המספרים מדברים בעד עצמם. אתה זה שממש לא מהווה דוגמא לצרכן רכב. דווקא הרכב שלך נוסע 5 דקות ביום, לא שלי.
הרשתי לעצמי לחשב קצת, ואתה נסעת בממוצע בשנה האחרונה 17.835 ק"מ ביום. אם נהיה נדיבים ונניח שמהירות הנסיעה הממוצעת שלך היא 70 קמ"ש, נסעת 3.924 דקות ביום בממוצע. מה זה בדיוק מוכיח לגבי הדיון כאן? אין לי מושג. אני באמת סתם נהנה לחשב שטויות :)

וכן, האורות גורמים לעדשה במקרה שלנו להאיר, או לנצוץ, או איך שלא תקרא לזה, על רקע הפנס. זה מבליט אותה. אני באמת לא מבין למה להתווכח, תעשה חיפוש קצר בגוגל ותראה תמונות לכאן ולכאן, תקרא קצת, ואז תכתוב שוב את מה שכתבת.

לא טענתי שראיתי אותך נוהג, או נסעתי איתך (ואולי טוב שכך). את ההשערות שלי אני מסיק מגיבובי השטויות שאתה כותב כל פעם. יתכן שהן נכונות, יתכן שלא, העקביות של הדברים שאתה כותב דווקא כן נכונה, וכן מאשרת את ההשערות שלי בצורה כזו או אחרת.
לדוגמא, על שימוש בבלם יד כדי שהרכב לא ידרדר לך. או למשל שהאלטרנטור מתאמץ שמדליקים את האורות.
או, שאתה מנסה לעשות "פתיחות" עם נהגים תמימים בכביש. למשל עם כל מיני רכבים כגון ברלינגו (אם זכרוני אינו מטעה אותי), ואז חוזר לכאן ומתרברב שהפאביה משיגה כל אחד ברמזור. ברור שזה המצב בהנחה שהנהג השני לא מודע לעובדה שהוא משתתף בכלל במרוץ.
אין בנאמר לצאת נגד הרכב שלך, שמאז ומתמיד טענתי שהוא רכישה מעולה.

stas203
01-11-09, 23:14
בן אדם שרואה תקין לא צריך אורות דלוקים באור יום כדי לזהות רכב על הכביש.
אני לא מבין למה לעשות דברים סתם כי אמרו? ולהדליק אורות ביום בהיר זה מיותר,זה אפילו מעצבן אותי בזמן נהיגה כשיש מולי רכב אם אורות דלוקים ביום.
לגבי חוקים שיש במדינת ישראל אני מעדיף לא להגיב זה סתם יגרום לי עצבים לכל היום

shachar
01-11-09, 23:21
תראו אילו חוקים קיימים בעולם : (אתנחתא קומית קלה מהויכוח מעלה הפיהוק שנולד פה )

אין להתנשק על פסי הרכבת בשום מקרה שהוא . (צרפת)

בפריז המאפרה נחשבת כנשק קטלני ( לצומת לב המטילים ) . (צרפת)

חל איסור לירות בחיה כלשהי מתוך רכב נוסע פרט ל....לווייתן . (טנסי)

ועברת על החוק אם יצאת מביתך ללא תחתוניך ! ( תאילנד)

אם חשקה נפשך במסטיק בזמן טיול בסינגפור על פי חוק אסור למכור את אותו ממתק ! (סינגפור)

על פי חוק כול שוטר אשר מקבל שוחד חייב לדווח על זאת, אחרת הוא עובר על החוק . (קוריאה הדרומית)

בצרפת אין זה חוקי לחלוטין לקרוא לחזירך האהוב נפוליאון . ( צרפת)

אם בעל כרכרה רוצה לעקוף עם סוסו רכב כלשהו ובעל הסוס מרגיש את אי הנוחות של הסוס מחויב הנהג לעצור ואם זה לא עוזר הוא חייב לכסות את הרכב המטריד . ( דנמרק)

חל איסור על בעל להכות את מושא אהבתו ברצועה אשר עבה יותר מ6 ס"מ , אלו אם כן היא מאשרת לו . ( קליפורניה)

אין זה חוקי באלבמה להסתובב עם גביע של גלידה ........... בכיס האחורי . ( אלאבמה )

חל איסור מוחלט על כל סוגי החיות להזדווג כ 500 מטר מבתי ספר או מקומות קדושים . ( קליפורניה )

עוד חוק שקשור לחיות בקליפורניה אסור לצוד לפי החוק עשים תחת פנס רחוב . ( קליפורניה )

אם אתם לא רוצות שהבית שלכן יוכרז כבית-בושת , אז לפי החוק אסור שיגורו בו יותר מ 8 נשים ביחד תחת אותה קורת גג . ( טנסי )

לא חוקי לחלוטין לדרוך על כסף בשום מצב שהוא ( כסף שיוצר על-ידי המדינה ) - תאילנד

בסין יש חוק שקובע שעליך להיות אינטליגנטי על מנת ללמוד במכללה ( סין )

שכחתה להוריד את המים בשירותים הציבוריים יוטל אליך קנס גבוה ביותר ( סינגפור )

עוד בסינגפור זרקתם משהוא ברחוב סתם אתם יכולים למצע את עצמכם בכלא . ( סינגפור )

ביפן מגיל 13 חוקי לקים יחסי מין ( יפן )

כל אזרח בקליפורניה יוכל ליהנות מהשמש לפי חוק . ( קליפורניה)

לגבר אסור לפי החוק לירוק ליד נשים ( לבד מותר לו ) - אלאבמה -

באלבמה זה לא חוקי להעיף פסולת מן האף כנגד כיוון הרוח . ( אלאבמה)

stio
01-11-09, 23:24
גדעון, לפני שאתה עושה חישובים כמה ק"מ נסעתי, תבדוק כמה אתה נסעת. אני טועה או שעוד לא הגעת ל- 70K? :o
תוך חודש אחד (בחודש האחרון) הרכב שלי נסע 1000 ק"מ, זה קצת הורס לך את החישובים אני מניח... אגב, איביזה שחורה 3 דל' עשתה לי ביה"ס בזינוק מ- 0 קמ"ש היום, למרות שהגיר היה על S, מדחס מזגן כבוי והסל"ד הגיע עד 6K... מישהו יודע איזה מנוע מותקן ברכב הזה?

וגדעון, אני באמת ממליץ לך להפסיק להגיע למסקנות ממה שאתה קורא בפורום הזה או בפורומים מקבילים. תגיע קצת לטיולים (אתה אף פעם לא בא) ותראה את הדברים מול העיניים שלך, ואז תגיע למסקנות. אם מישהו כאן היה בטיול האחרון ומוכן לספר לגדעון אם היו לי בעיות כלשהן בנהיגה- מוזמן.

מעבר לזה אני מוכן לעשות במיוחד בשבילך ניסוי: אני אעמוד ביום שמשי ליד הרכב שלי (נניח במרחק 50 מטר), ואצלם אותו פעם אחת עם אורות כבויים, ופעם אחת עם אורות עובדים. אתה תגיד לי אם יש הבדל משמעותי, מסכים להשתתף בניסוי הזה?

וממליץ לכולם בלי שום קשר להפסיק להתנהל ע"פ החוקים הדביליים של המדינה הזו, שנעשים למטרת כיסוי תחת ו/או לסחיטת כספים מהציבור. לפעמים צריכים להפעיל שיקול דעת! אני עד היום לא מבין על מה העירייה רוצה 260 ש"ח על "היטל צריכה". גנבים.

כמה דברים נוספים:
א. האלטרנטור אכן מתאמץ יותר עם מערכת אורות עובדת.
ב. אני לא עושה "פתיחות" עם נהגים תמימים, אלא רק במקרים בודדים (מאוד) ורק כשהנהג השני יודע מזה.
ג. אם היית גר בצפון, היית יודע אילו עליות יש פה. אני משתמש בבלם היד לשקט הנפשי, אתה יכול לחסוך זאת, אחרי הכל באיילון אין עליות.

joseph64
01-11-09, 23:24
חברים,

המחוקק חשב על כל הנקודות שהעלתם ולכן:
א. נקבע בחוק שרק בחודשי החורף נדרשת הדלקת אורות בדרך בן עירונית , וזאת בכדי לאפשר לרכב בתנועה להראות טוב יותר.
ב. עלתה הנקודה של הבלאי המואץ לרכב (בעיקר אלטרנטור ומצבר) ולכן נקבע כי החובה היא אך ורק בדרך בן-עירונית. יתר על כן נקבע כי רכבים 'גדולים' (משאיות וכדומה) ידליקו אור בכל מצב , מתוך הנחה שהבלאי כתוצאה מכך עבורם זניח.
ג. המחוקק לא מותיר לכל אחד מאיתנו את הזכות להחליט מתי צריך להדליק אורות, ומתי לא, ולכן הקביעה היא חד משמעית (מנסיוני השוטרים לפעמים מפעילים שיקול דעת..)
ד. לרכב מסוכן וקטן במיוחד - אפנועים , קבע המחוקק כי הם צריכים להדליק אורות כל השנה , למרות הבלאי המוגבר (ולדעתי בצדק!!!).

יוסי

Caveman
02-11-09, 00:02
גדעון, לפני שאתה עושה חישובים כמה ק"מ נסעתי, תבדוק כמה אתה נסעת. אני טועה או שעוד לא הגעת ל- 70K? :o כן, אתה טועה
תוך חודש אחד (בחודש האחרון) הרכב שלי נסע 1000 ק"מ, זה קצת הורס לך את החישובים אני מניח... לא ממש, החישוב היה לפי הדיון האחרון שפתחת לגבי סיכום שנה עם הרכב שלך. מעבר לזה, 1K ק"מ בחודש זה מצחיק יחסית לממוצע. במיוחד שזה חודש בודד פה ושם. אני לא ממש רחוק משם אגב, אבל בעקביות. שוב, באמת שאין לי מושג למה זה תורם לשנינו חוץ מאימון הקלדה במקלדת :) אגב, איביזה שחורה 3 דל' עשתה לי ביה"ס בזינוק מ- 0 קמ"ש היום, למרות שהגיר היה על S, מדחס מזגן כבוי והסל"ד הגיע עד 6K... מישהו יודע איזה מנוע מותקן ברכב הזה? איזו שנה? עצם העובדה שהגעת למצב הזה כבר מראה כמה אתה מתעסק בשטויות.

וגדעון, אני באמת ממליץ לך להפסיק להגיע למסקנות ממה שאתה קורא בפורום הזה או בפורומים מקבילים. סליחה, חשבתי שמה שאנשים כותבים כאן מגיע מעצם העובדה שהם באמת מתכוונים לדבריהם. אני אתייחס לדבריך כאל שקר מוחלט מעתה והלאה. אם הדברים הם כמו שאתה מתאר, אין טעם בפורום בכלל, הרי כולנו סתם כותבים דברים ללא בסיס אמיתי. תגיע קצת לטיולים (אתה אף פעם לא בא) האמת שזה באמת צירוף מקרים מעניין שלא הגעתי לטיולים שאליהם אתה הגעת. ותראה את הדברים מול העיניים שלך, ואז תגיע למסקנות. אם מישהו כאן היה בטיול האחרון ומוכן לספר לגדעון אם היו לי בעיות כלשהן בנהיגה- מוזמן. אני לא צריך לראות אותך נוהג ומנסה להוכיח למישהו שיש לך, או אין לך את מה שאתה מנסה להוכיח שיש לך או אין לך. זה גם לא ממש מעניין אותי האמת.

מעבר לזה אני מוכן לעשות במיוחד בשבילך ניסוי: אני אעמוד ביום שמשי ליד הרכב שלי (נניח במרחק 50 מטר), ואצלם אותו פעם אחת עם אורות כבויים, ופעם אחת עם אורות עובדים. אתה תגיד לי אם יש הבדל, מסכים להשתתף בניסוי הזה? לזה אתייחס מחוץ לציטוט

וממליץ לכולם בלי שום קשר להפסיק להתנהל ע"פ החוקים הדביליים של המדינה הזו, שנעשים למטרת כיסוי תחת ו/או לסחיטת כספים מהציבור מישהו אמר 1984?. לפעמים צריכים להפעיל שיקול דעת! אני עד היום לא מבין על מה העירייה רוצה 260 ש"ח על "היטל צריכה". גנבים. שיקול דעת מופעל אחרי החוקים, שהם הבסיס להכל. חלקם ניתנים לכיפוף ולהתחשבות במקרים קיצוניים. ללא הבסיס הזה, ימי הביניים היו דרך החיים שלנו נראה לי.

כמה דברים נוספים:
א. האלטרנטור אכן מתאמץ יותר עם מערכת אורות עובדת.
ב. אני לא עושה "פתיחות" עם נהגים תמימים, אלא רק במקרים בודדים (מאוד) ורק כשהנהג השני יודע מזה. אז הוא לא ממש נהג תמים, וזה עדיין מעשה אידיוטי לחלוטין לדעתי.
ג. אם היית גר בצפון, היית יודע אילו עליות יש פה. אני משתמש בבלם היד לשקט הנפשי, אתה יכול לחסוך זאת, אחרי הכל באיילון אין עליות. זה בסדר, יש לי את הנסיון שלי בנהיגת שטח בארץ ובאירופה (4 מדינות שונות עם שבועיים שהות בכל אחת מספיק?) באווירויות שבהן אתה מתקשה בכלל ללכת. אני מתורגל מספיק בעצירות/התחלות נסיעה בשיפועים של מעל 50 מעלות (עליות וירידות), עם/בלי הצלבות, בסלעים, חול ומים, וברוב המקרים ללא נעילות דיפרנציאלים. על רכבים ידניים (חלקם משנות ה80 ומטה, שזה אומר גז ביניים, דאבל קלאץ'. מכיר את המושגים הללו?), ועל רכבים אוטומטיים.

אדום הוא הצבע באופנה !

ולשאר: (מקווה שכל הקישורים עובדים. הוספתי קישור לתמונה עצמה גם)
http://www.osram.com/_global/img/Misc/News/Products/Automotive_Lighting/LightDay681753.jpg
http://www.allpar.com/photos/fix/DRLs/DRL.jpg


וזו דוגמא לדעתי, מ-ע-ו-ל-ה:
שים לב טוב, תמונה ראשונה, ללא אורות.http://www.allpar.com/photos/fix/DRLs/1-no-lights.jpg
http://www.allpar.com/photos/fix/DRLs/1-no-lights.jpg
תמונה שניה, עם אורות יום (Daytime Running Lights).http://www.allpar.com/photos/fix/DRLs/2-parking-lights.jpg
http://www.allpar.com/photos/fix/DRLs/2-parking-lights.jpg
תמונה שלישית עם אורות. http://www.allpar.com/photos/fix/DRLs/3-headlights.jpg
http://www.allpar.com/photos/fix/DRLs/3-headlights.jpg
בלאי לנורות כמובן יש, כמו שהם כותבים, וכמו שכבר ציינו אנשים לפני ואנוכי, הוא מינורי לעומת ההבדל של עם ובלי אורות.
אתה צודק גיא. בתמונה הראשונה מבין השלוש. רואים את הרכב הכי טוב. סליחה.
לילה טוב.

stio
02-11-09, 00:19
אני לא אומר שהדברים הכתובים הם "שקר מוחלט", אני אמרתי שאתה לא צריך לשפוט ע"פ מה שאתה קורא, אלא לראות בעצמך.

האיביזה היתה כמו הצהובה שהיתה לאוראל, רק 3 דלתות. כלומר לא זו החדשה, אלא דור קודם.

התמונות שהעלת והקישורים לא עובדים, אלא רק התמונה הראשונה. מבחינתי נהיגה בצל זאת כמו נהיגה במז"א סגרירי, ויש להדליק אורות. חוץ מזה, אני בטוח שהוא (בתמונה הראשונה) נוסע על אור גבוה.

idango
02-11-09, 01:24
הקנס עולה 100 ש"ח.

עלות נורות קדמיות עולות 120 ש"ח, עלות 2 נורות חנייה קדמיות עולות 15 ש"ח, עלות 4 נורות דרך אחוריות עולות כ- 30 ש"ח, ועלות 2 נורות תאורה ללוחית רישוי עולות 10 ש"ח.אתה מדבר כאילו כל הנורות יכבו ויישרפו לך בו זמנית

במידה ואני אחגוג על האורות ואדליק אותם תמידית, אני אצא בנזק של 175 ש"ח לשנה לעומת 100 ש"ח של הדו"ח, .

שבעה אחוזים מהנהגים בישראל, שהם כ-190,000 נהגים, אינם יודעים שהחוק בישראל מחייב כל כלי רכב להדליק אורות בדרכים בינעירוניות בחורף ו 13% שהם כ 360,000 נהגים אינם מקפידים להדליק ביום באופן קבוע מכיוון ששוכחים אך רק נהג אחד מאזור הצפון לא מדליק אורות מטעמי חסכון וקמצנות – אלו תוצאות סקר בנושא הדלקת אורות בחורף שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת אור ירוק.

הקנס על נסיעה בלי אורות היא 165 שקל בתוספת 2 נקודות חובה

תחסוך 10 ש"ח אך תפספס את הנקודות! ומה יקרה אם תקבל פעמיים דו"ח ?

תדליק אורות ותפסיק להתבכיין!

stio
02-11-09, 01:54
הקנס הוא 100 ש"ח ולא 165.

אגב, צריך לעזור ל- ynet עם הכתבות, אז שיפצתי אחת בנושא השרשור.

http://img20.imageshack.us/img20/7047/57291343.jpg

Caveman
02-11-09, 08:14
העלתי את התמונה לIS, מקווה שזה מבהיר את הנושא יותר טוב.
http://img410.imageshack.us/img410/4530/lightsw.jpg

simon377
02-11-09, 08:49
אני לא רואה שום דבר ב2 התמונות האחרונות.
בתמונה הראשונה מס' הרכב הוא 89-2354 DH. מה זה אומר?

איביזה שחורה 3 דל' עשתה לי ביה"ס בזינוק מ- 0 קמ"ש היום בלה בלה... מישהו יודע איזה מנוע מותקן ברכב הזה?


כעיקרון כל דגמי האיביזה השחורים עד 3 דלתות הגיעו עם מנוע בנזונה. מ4 דלתות ומעלה המנוע היה מנוע לא סוחב.

עדיפים האדומים או הצהובים עם 2 דלתות ומטה כי שם המנוע הוא בנבנבנזונה.

מעל 6 דלתות לא כדאי להתעסק כי המנועים הם קקה ואכלים שמן.
(כל האמור לעיל מתייחס לאיבזות ככלל, ללא תלות בשנתון.)
אגב, ברכב הזה ספציפי מותקן מנוע מס' 138-9487935665-09.



וגדעון, אני באמת ממליץ לך להפסיק להגיע למסקנות ממה שאתה קורא בפורום הזה או בפורומים מקבילים. תגיע קצת לטיולים (אתה אף פעם לא בא) ותראה את הדברים מול העיניים שלך, ואז תגיע למסקנות. אם מישהו כאן היה בטיול האחרון ומוכן לספר לגדעון אם היו לי בעיות כלשהן בנהיגה- מוזמן.

:shock::shock::shock:
:):):)
:D:D:D

קשוט עצמך... מכיר?

idango
02-11-09, 08:58
הקנס על נסיעה בלי אורות היא 165 שקל בתוספת 2 נקודות חובה

תחסוך 10 ש"ח אך תפספס את הנקודות! ומה יקרה אם תקבל פעמיים דו"ח ?

תדליק אורות ותפסיק להתבכיין!


תיכףתגיד לי שאתה גם לא מפעיל מגבים , לא מדליק מפשיר אדים ולא מדליק את הרדיו גם ... מה שהעתקת מYNET מציג את הצרכן הישראלי המצוי שמזניח את הרכב ומחכה לרגע האחרון בלבד!לא ממחיש כלום ממה שהתנהל בשרשור .

לפי אך שאתה מתנסח ומדבר הייתי מנחש שאתה נהג חדש , אני צודק ? בן כמה אתה ?

vRS
02-11-09, 10:23
לפי אך שאתה מתנסח ומדבר הייתי מנחש שאתה נהג חדש , אני צודק ? בן כמה אתה ?

עידן, גיא אוטוטו מסיים נהג צעיר... :|

וגיא, הגיע הזמן להפסיק עם השטויות ולהפסיק להתנצח מול כולם, בעיקר עם גדעון.

מה יוצא לך מזה?

אתה מתווכח עם עובדות בשטח ואתה מתקשה להבין שהפעם הטעות היא בידיך והצדק עם השאר.
אתה חושב שאתה חכם גדול ובינתיים אתה רק מ**** ת'מוח עם אוסף של שטויות שאין לי המושג מהיכן הבאת ומהיכן אתה מביא.

אתה עושה חושבים לפני שאתה רץ להגיב לכל תגובה?

אתה מוכרח להפסיק לחשוב שכולם נגדך - תתחיל להבין שאתה נוטה להגיב מבלי לחשוב בכלל והתגובות שלך טיפשיות לחלוטין ולא מעידות על חוכמה גדולה.

מנהלים, אני חושב שהדיון הזה פשוט מיותר והגיע הזמן לנעול אותו לפני שהשטויות ימשיכו לזרום פה והת'רד הזה יגיע לרמה של גנון.

mishel27
02-11-09, 10:39
גיא, ממתי YNET מהווה מקור סימוכין כל שהו ? לא משנה, הנושא הדיון הוא תזכורת הדלקת נורות.
אתה לא יכול להתווכח מול הוכחות מדעיות ובנוסף לחוקים שנקבעו, שתבין, אני מסכים איתך וגם לדעתי ביום קיץ בהיר וכשהשמש יוקדת אין טעם להדליק אורות. כל אלו שכתבו "אני מדליק כל הזמן אורות" כל הכבוד, גם בבית תדליקו כל הזמן, הרי באמת רואים יותר טוב עם אורות. אם היה הגיון במה שאתם אומרים (הדלקת אורות גם בקיץ ביום בהיר), אז אני מניח שהינו מוצאים את שלטי הדרך מוארים גם כן, גם אורות כביש היו דולקים, אך אני לא רואה זאת בפועל ולכן אחסוך בהדלקת אורות בקיץ אך בחורף אצמד לחוקים כדי להימנע מעימות מיותר עם משטרת ישראל ובזבוז זמן על תשלום הדוח וכו'

Ron_Dadon
02-11-09, 11:20
אני חושב שכמה מהחברה האחרונים שהגיבו לא הבינו שההודעה מYNET מפוברקת (עריכה של גיא לכתבה מקורית).

בשורה התחתונה, גדעון הציג 3 תמונות שאומרות הכל.
גיא, אם אתה ממשיך להתעקש, שיבושם לך. שתקבל את הדו"ח אתה מוזמן לבוא לפורום להתבכיין על כך (או להתפאר איך "סיבבת" את השוטר ויצאת מזה), או שתעבור עוד חורף בלי להתקל בשוטר שזה יעניין אותו. אני רק מקווה שלא תגיע למצב שתתקל בנהג שאתה לא מעניין אותו כי הוא פשוט לא ראה אותך בזמן (או רוכב אופניים, כמו שגדעון הדגיש על הנושא הזה).

בקיץ בהחלט לא חייבים להדליק אורות (בטח לא מבחינת חוק), ואפשר להפעיל שיקול דעת ולהפעילם רק במקרי אובך וכדומה. בחורף מעבר לזה שזה חוק כתוב, אנשים יקרים, תדליקו אורות (גם ככה אנחנו משקיעים אלפיי שקלים בדלק בשנה, בטיפולים וכו' - עוד 150 שקלים בשנה לא יהרגו כבר אף אחד), סעו בזהירות (ולא כמו הפסיכוליסינג שאתמול בגשם זלעפות בשעה 11 בלילה שכולם בקושי נוסעים 70 עקב ראות מאד לקויה, זיגזג בין כל המכוניות במהירות של 100+), ותחזרו הביתה בשלום :)

moty003
02-11-09, 11:53
לפי דעתי התמונות לא משקפות את מה שתראה באמת על הכביש,
זה צולם עם מצלמה לא כ"כ איכותית.
לכן אם עיניים אנושיות יראו באותו מרחק הם יראו בוודאות את הרכב שמגיע גם בלי אורות.
אמנם עם אורות הרכב יבלוט יותר, זה קשור כבר לכמה ערני אתה בנהיגה.

ארילו
02-11-09, 12:00
האמת - הפונטו שלי אצלי כבר 6 שנים בערך, אני מטפל בה רע ומעולם לא החלפתי אלטרנטור או נורות קדמיות בה. ליתר דיוק - אין לי מושג אפילו של איזה חברה הנורות האלה, הן פשוט מאירות.
אני מניח שהיא משהו מיוחד כי אני נוסע עם אורות כל הזמן (בקיץ ובחורף ביום ובלילה). צריך באמת לבדוק מה קורה כשמכבים את האור פעם....

והפונטו האומללה הזאת עושה כ-70 ק"מ ביום כל יום!.

לסיכום - כמו שאמרתי בהתחלה השרשור הזה לא נועד לויכוחים שונים ומשונים. אבל בגלל שהתחלתם ועשיתם את זה כל כך מהר (ואני עצלן ואין לי כוח וחשק להעביר את ההודעות) אז אני אתן לזה לרוץ עוד קצת.

אני מצדד במדליקי האורות. רכב שנוסע עם אורות דולקים נראה למרחוק יותר גם בקיץ.

stio
02-11-09, 12:59
כעיקרון כל דגמי האיביזה השחורים עד 3 דלתות הגיעו עם מנוע בנזונה. מ4 דלתות ומעלה המנוע היה מנוע לא סוחב.
עדיפים האדומים או הצהובים עם 2 דלתות ומטה כי שם המנוע הוא בנבנבנזונה.
מעל 6 דלתות לא כדאי להתעסק כי המנועים הם קקה ואכלים שמן.


שמעון, באמת, תעשה לי טובה... זה לא מתאים עכשיו. :|
אותו נהג קודם לכן עקף בצורה מסוכנת ונאלצתי לרדת לשוליים כי הוא נצמד יותר מידי מאחור, ורציתי לזנק לפניו. אני בטוח שיש ברכב הזה מגדש טורבו, או לפחות מנוע חזק הרבה יותר ממה שמותקן ברכבי.

וגיא, הגיע הזמן להפסיק עם השטויות ולהפסיק להתנצח מול כולם, בעיקר עם גדעון.

ה"שטויות" הם לפי דעתך ודעתך בלבד.

מה יוצא לך מזה?
אתה מתווכח עם עובדות בשטח ואתה מתקשה להבין שהפעם הטעות היא בידיך והצדק עם השאר.
אתה חושב שאתה חכם גדול ובינתיים אתה רק מ**** ת'מוח עם אוסף של שטויות שאין לי המושג מהיכן הבאת ומהיכן אתה מביא.

אני לא מתווכח עם עובדות בשטח, מהעובדה הפשוטה שאין בינתיים שום עובדות בשטח, שלא נדבר על זה שלא נעשה שום מחקר לפי האקלים בישראל.

אתה עושה חושבים לפני שאתה רץ להגיב לכל תגובה?

בינתיים אתה הוא זה שמתרברב בכל תגובה שנייה שלך.

אתה מוכרח להפסיק לחשוב שכולם נגדך - תתחיל להבין שאתה נוטה להגיב מבלי לחשוב בכלל והתגובות שלך טיפשיות לחלוטין ולא מעידות על חוכמה גדולה.

אתה מוכרח לצאת מסרט האקשן שבו את חי, כל תגובה שניה שלך היא "כולם נגדך", זה נהייה פשוט מגוחך. צורת הניסוח שלך מטופשת ומיותרת, אם אין לך מה לתרום לדיון פשוט אל תגיב.


בשורה התחתונה, גדעון הציג 3 תמונות שאומרות הכל.


התמונות שהציג גדעון לא שוות כלום. התמונות צולמו באיכות נמוכה ולא באור שמש- אי אפשר להבין מכך כלום.
אני אמרתי ואומר זאת שוב: בתנאי מזג אוויר סגרירי הדלקת אורות עוזרת, חבל שאתם ממשיכים להתעלם או שאתם פשוט לא מבינים את הנקרא. אני אמשיך לא להדליק אורות במזג אוויר נאה כאשר זורחת השמש בחוץ, חלק מכם יכולים לעשות את ההפך.

כשהשמש זורחת על עדשת הפנס הוא נראה בגוון צהוב בגלל השמש גם עם וגם בלי אורות, לכן הדלקת אורות במזג אוויר נאה מיותרת לחלוטין.


לפי אך שאתה מתנסח ומדבר הייתי מנחש שאתה נהג חדש , אני צודק ? בן כמה אתה ?

בטח צודק. אני בכלל בן 13, רק בשבוע הבא עושים לי בר מצווה. בינתיים נוהג על אופני BMX עם גלגלי עזר (מפחד ליפול). :evil:

במקום לנהל דיון ולהוכיח את הטענות שלכם אתם יורדים לפסים אישיים ומעלים תמונות בצל, למרות שכבר אמרתי אלף פעם שהדלקת אורות בשמש היא המיותרת. יתרה מכך, כשהתנדבתי להוכיח בעצמי, עם המצלמה שלי והרכב שלי את הטענות שלי- אתם לא מוכנים. מה קרה?

idango
02-11-09, 13:32
רענן לא אמר בתחילת שרשור שהוא יורד לקנות מנעול בטמבור , שישתמש בו .

גיא - אל תתרגש , תסע בלי אורות רק תיסע בזהירות . לגבי הדו"ח הסבירות שתקבל דוח היא באמת אפסית ( השוטר הרי לא יראה אותך בלי אורות ).סתם לקחת סיכון ביטיחותי.
חשבו חכמים מאיתנו על החוק הזה וכנראה יש משהו מאחוריו , אל תמרוד בו .

לגבי האיביזה קשה לדעת איזה דגם מדובר , מה שבטוח זה היה ידני ,גם אם היה 1.4 מדובר ב100 כ"ס . האיביזות חזקות מאוד . 1.8 טורבו כבר היית יודע , לא היי מספיק להעביר את הרגל מהברקס (או את היד מהאמברקס במקרה שלך) והוא כבר היה 40 מטר לפניך ומתרחק. אל תופתע.

vRS
02-11-09, 14:01
ה"שטויות" הם לפי דעתך ודעתך בלבד.

אתה לבדך בדעתך.

אני לא מתווכח עם עובדות בשטח, מהעובדה הפשוטה שאין בינתיים שום עובדות בשטח, שלא נדבר על זה שלא נעשה שום מחקר לפי האקלים בישראל.

לא ידענו שאתה מדען.
רוצה לחדש לנו משהו?

בינתיים אתה הוא זה שמתרברב בכל תגובה שנייה שלך.

אף אחד לא מתרברב. אני פשוט חולק על דעותיך.

אתה מוכרח לצאת מסרט האקשן שבו את חי, כל תגובה שניה שלך היא "כולם נגדך", זה נהייה פשוט מגוחך. צורת הניסוח שלך מטופשת ומיותרת, אם אין לך מה לתרום לדיון פשוט אל תגיב.

יש דרכים אחרות להגיב.

אתה רוצה לעקוץ?
אתה רוצה לרדת לפסים אישיים?

אין לי שום בעיה - להפך, בכיף.
גם אני יודע לעקוץ וגם אני יודע לרדת לפסיים אישים עד מאוד.

זה לא יתרום כלום - ויוריד את רמת הת'רד הזה לרמה נמוכה עוד יותר.
אז בוא נפסיק כאן.

ולגבי האיביזה - כנראה איביזה 1.6 "ספורט" ידנית - בהחלט זריזה יותר מהפביה האוט', אבל לא מלהיבה.
איביזה 1.4 "ספורט" ידנית - נוסעת פחות טוב וקשה לי להאמין שמדובר באחת כזאת.
האיביזות הגודשות (FR ו-CUPRA) לא קשורות לכאן בכלל.

stio
02-11-09, 14:05
א. אני לא לבדי בדעתי, תעבור שוב על השרשור.
ב. אני אומנם לא מדען, אבל כן אחד שיכול להפעיל שיקול דעת ולא להתנהל כמו רובוט ע"פ החוק היבש.
ג. בינתיים אתה התחלת עם העקיצות וכ', אני רק המשכתי. אין לי בעיה להמשיך עם זה, כמובן אם תחפוץ בכך. גם אני יודע מצויין לעשות זאת.

amitbl
02-11-09, 15:28
לפי דעתי התמונות לא משקפות את מה שתראה באמת על הכביש,
זה צולם עם מצלמה לא כ"כ איכותית.
לכן אם עיניים אנושיות יראו באותו מרחק הם יראו בוודאות את הרכב שמגיע גם בלי אורות.
אמנם עם אורות הרכב יבלוט יותר, זה קשור כבר לכמה ערני אתה בנהיגה.

ולכמה אנשים יש ראיה 6/6?? 20%? וגם אלו שיש להם משקפיים שמתקנים ראייה (ואני כאן בהנחה המטופשת שה80% שאין להם ראיה 6/6 שמים כולם משקפיים) - כמה מהם באמת הולכים לבדיקת ראייה כל חצי שנה ומתקנים את המרשם? 60% (כן בטח)?
ואני נדיב...
מסקנה - אם תסע בלי אורות רק 0.8x0.4=0.32=32% מהאנשים יראו אותך ממרחק רבע מייל (400 מטר) בקיץ, ובחורף הרבה הרבה פחות.

רק נהג אחד מכל שלושה יראה אותך. במקרה הטוב.
תדליק אורות!

הקנס עולה 100 ש"ח.

עלות נורות קדמיות עולות 120 ש"ח, עלות 2 נורות חנייה קדמיות עולות 15 ש"ח, עלות 4 נורות דרך אחוריות עולות כ- 30 ש"ח, ועלות 2 נורות תאורה ללוחית רישוי עולות 10 ש"ח.

במידה ואני אחגוג על האורות ואדליק אותם תמידית, אני אצא בנזק של 175 ש"ח לשנה לעומת 100 ש"ח של הדו"ח, ועוד לא התייחסתי לצריכת הדלק המוגברת (שיכולה להגיע לעוד כמה עשרות שקלים בודדים בשנה) ולבלאי המצבר והאלטרנטור.

במידה ויעצור אותי שוטר אני אצא ללא קנס, וזה בזכות שיטה/ רעיון קטן שפיתחתי במיוחד למקרים אלו.

אחרי כמעט 3 שנים עם הפונטו שלי - מעולם לא נשרפה נורה (ואני נוסע עם אורות גם בקיץ, פשוט כי האור נכבה עם הסוויץ' אז למה להתעסק עם זה).
כנראה שהפונטו קצת יותר שווה מהפאביה (בדברים מסויימים) ;)

ארילו
02-11-09, 16:12
הלכתי וחיפשתי קצת ברשת, וכל המחקרים שמצאתי מראים ששימוש באורות במהלך היום מפחיתים את מספר תאונות הדרכים מכל סוג כמעט.
המחקרים הנ"ל נערכו בקנדה, ארה"ב, אוסטרליה, נורבגיה, שבדיה ודנמרק.

המחקרים מראים שגם בימים יפים (זאת אומרת עם ראות טובה) השימוש באורות הפחית מכמות התאונות.

מעניין לציין ששימוש באור גבוה או פנסי ערפל לעומת זאת לא השפיע.

Turning your headlights on during the day may save your life. Even on sunny days, unlit vehicles can be difficult to see at times. NRMA research has found that more than half of all collisions in daylight are due, in part, to one road user failing to see the other road user in time to avoid a collision. In fact, failure to see other road users early enough is a contributing factor in four out of five daytime intersection accidents.

However, it's important that you use the right lights and use them correctly. Fog or parking lights, for instance, are of little benefit during the day, and high beam headlights can dazzle and irritate oncoming traffic. Low beam headlights are the best available option until specially designed 'Daytime Running Lights' become more widely available and accepted in Australia.

לדעתי זה סוגר את הדיון.

המקורות:
1Elvik, R. 1993. The effects on accidents of compulsory use of daytime running lights for cars in Norway. Accident Analysis and Prevention 25:383-98.

2Hansen, L.K. 1993. Daytime running lights in Denmark: evaluation of the safety effect. Copenhagen, Denmark: Danish Council of Road Safety Research.

3Hansen, L.K. 1994. Daytime running lights: experience with compulsory use in Denmark. Proceedings of the Fersi Conference. Copenhagen, Denmark: Danish Council for Road Safety Research.

4Arora, H.; Collard, D.; Robbins, G.; Welbourne, E.R.; and White, J.G. 1994. Effectiveness of daytime running lights in Canada. Report no. TP-12298. Ottawa, Ontario: Transport Canada.

5Stein, H. 1985. Fleet experience with daytime running lights in the United States. SAE Technical Paper Series 851239. Warrendale, PA: Society of Automotive Engineers.

6Cantilli, E.J. 1970. Accident experience with parking lights as running lights. Highway Research Record 332:1-13. Washington, DC: Transportation Research Board.

7Farmer, C.M. and Williams, A.F. 2002. Effects of daytime running lights on multiple-vehicle daylight crashes in the United States. Accident Analysis and Prevention 34:197-203.

8Tessmer, J.M. 2004. An assessment of the crash-reducing effectiveness of passenger vehicle daytime running lamps (DRLs). Report no. DOT HS-809-760. Washington, DC: National Highway Traffic Safety Administration

9Wang, J.S. 2008. The effectiveness of daytime running lights for passenger vehicles. Report no. DOT HS-811-029. Washington, DC: National Highway Traffic Safety Administration.

stio
08-11-09, 01:19
ביום שישי נסעתי לכיוון חיפה ללא אורות. בדרך חזרה, כ- 5 ק"מ אחרי שעברתי את צומת יגור, עמד רכב מסוג יונדאי I30 בצבע כסף על השוליים. חשבתי שזה רכב תקוע ולכן לא נקטתי אמצעי זהירות.

כשהתקרבתי לרכב גיליתי שזוהי ניידת משטרה מושכרת עם מגנטים של "משטרת תנועה" על הדלתות. למזלי הרב בדיוק כשעברתי ליד השוטר, נפל האפוד הזוהר שהוא לבש על הרצפה, ולכן הוא התכופף להרים אותו ולא שם לב שאני בלי אורות.

ברגע שראיתי את השוטר חתכתי לשמאלי, אבל זה לא מה שהיה עוזר לי אם הוא היה מבחין בי. מה המסקנה/ שורה התחתונה מכל הסיפור?

אני אדליק את האורות בכבישים בין עירוניים בכל תנאי מזג האוויר בין חודשים נובמבר עד סוף מרץ. אומנם אין בכך צורך, אבל אין ברירה... :sad:

idango
08-11-09, 02:47
אני אדליק את האורות בכבישים בין עירוניים בכל תנאי מזג האוויר בין חודשים נובמבר עד סוף מרץ. אומנם אין בכך צורך, אבל אין ברירה... :sad:

תודה :)

moty003
08-11-09, 03:44
אתה מעדיף לרכוש את הנסיון + הנפילה, רק בשביל להאמין :)
אני לפחות שמח שלא יצאת בנזק והרווחת את הנסיון.

ארילו
08-11-09, 11:28
אני אדליק את האורות בכבישים בין עירוניים בכל תנאי מזג האוויר בין חודשים נובמבר עד סוף מרץ. אומנם אין בכך צורך, אבל אין ברירה... :sad:


יש לך סימוכין כלשהם לטענה הזאת? מחקרים ממשיים עד עכשיו רק אני הבאתי.

Ron_Dadon
08-11-09, 12:02
ביום שישי נסעתי לכיוון חיפה ללא אורות. בדרך חזרה, כ- 5 ק"מ אחרי שעברתי את צומת יגור, עמד רכב מסוג יונדאי I30 בצבע כסף על השוליים. חשבתי שזה רכב תקוע ולכן לא נקטתי אמצעי זהירות.

כשהתקרבתי לרכב גיליתי שזוהי ניידת משטרה מושכרת עם מגנטים של "משטרת תנועה" על הדלתות. למזלי הרב בדיוק כשעברתי ליד השוטר, נפל האפוד הזוהר שהוא לבש על הרצפה, ולכן הוא התכופף להרים אותו ולא שם לב שאני בלי אורות.

ברגע שראיתי את השוטר חתכתי לשמאלי, אבל זה לא מה שהיה עוזר לי אם הוא היה מבחין בי. מה המסקנה/ שורה התחתונה מכל הסיפור?

אני אדליק את האורות בכבישים בין עירוניים בכל תנאי מזג האוויר בין חודשים נובמבר עד סוף מרץ. אומנם אין בכך צורך, אבל אין ברירה... :sad:

שמע, אתה הזוי.
אתה מתווכח פה עם כל העולם על העיקרון הזה של לא להדליק אורות כי לא צריך, מספר גם שאם תתפס יש לך דרך להתחמק מזה, ומספיק מפגש אחד עם שוטר שאפילו לא תפס אותך בשביל שהב****ם שלך ירעדו ופתאום אתה מוכן להדליק אורות?
מבחינתי, ברגע זה הוכחת שאתה חלש אופי ומדבר - בעיקר באוויר :confused:

stio
08-11-09, 13:33
יש לך סימוכין כלשהם לטענה הזאת? מחקרים ממשיים עד עכשיו רק אני הבאתי.

המחקרים שהבאת לא נעשו עבור ישראל, פה זוית השמש שונה וקרינתה יותר חזקה, לכן אינם רלוונטים. שים לב להודעות קודמות שבהן אמרתי ששום מחקר לא נעשה בארץ (או עבור הארץ), אני ידעתי מראש שיש מחקרים חיצוניים.

אתה מתווכח פה עם כל העולם על העיקרון הזה של לא להדליק אורות כי לא צריך, מספר גם שאם תתפס יש לך דרך להתחמק מזה, ומספיק מפגש אחד עם שוטר שאפילו לא תפס אותך בשביל שהב****ם שלך ירעדו ופתאום אתה מוכן להדליק אורות?


מבחינתי אין כאן סתירה כלשהי בדבריי. אני עדיין טוען בתוקף שלא צריך להדליק אורות, אכן אם אני אתפס יש לי דרך לצאת מזה (רק לא בטוח שזה בדיוק יעבוד, אך יש שיטה). ה- ***** שלי לא רעדו, פשוט מבחינתי דו"ח תנועה על אורות זה שדידה לאור היום, פשוט ממשלת ישראל שודדת אותך באמצע הכביש, ולכן אני לא רוצה שישדדו אותי. אני מעדיף לשלם את ה- 100 ש"ח האלו למוסך של בן דוד שלי על החלפת נורות ברכב (שמחזיק ארגזי נורות מכל הסוגים) ובכך לשפר את פרנסתו, מאשר לשלם את ה- 100 ש"ח האלו לקופת האוצר אשר ילכו בסופו של דבר למימון הסוויטות של ברק בפריז.

צר לי שיש חוקים שחוקקו בישראל לצורך כיסוי תחת של המחוקק, בכל אופן איך שמסתיים החוק הזה אני מכבה את האורות.

ארילו
08-11-09, 14:31
גם התפוח של ניוטון לא נפל לו על הראש בישראל, אלא באנגליה ועדיין חוק הכבידה עדיין פועל מעולה בארץ הקודש.
ארץ הקודש היא פסיק קטן על עולם שלם. הבאתי ציטוטים ממחקרים שנעשו בנושא באירופה ובצפון אמריקה וגם באוסטרליה.
אגב, הידעת שבאוסטרליה קרינת השמש בקיץ חזקה מהקרינה בישראל?

גיא אתה נלחם בשם העקרון כשאין לך אף סימוכין לדעות שלך (ועל כן הן דיעות) אף מדידה אמפירית או אפילו דיעה של מומחה תעבורה.
גם כשהבאנו מחקרים ותמונות אתה פוטר אותם ב-"הם לא נעשו בישראל".
אז מה?

אולי גם לא תשים חגורת בטיחות "כי היא לא תוכננה ונבחנה באקלים הישראלי"? (מזכיר לי שר תחבורה שאמר שהוא לא צריך חגורת בטיחות כי הוא נותן קונטרה עם הידיים על ההגה).

אתה חושב שלמשל יצרניות הצמיגים מתכננות אותם לפי האספלט הישראלי? או אולי למשל המחקרים בפיסיקה שנעשים בעולם לא תקפים בישראל? ישראל מדינה כזאת מיוחדת? הרשה לי לחדש לך. התנאים פה לא נחשבים קיצוניים ביחס לאף מדינה אחרת בעולם. יש פה שמש שהיא לא חזקה יותר מבמדינות אחרות, החורף פה לא קשה יותר, הקיץ פה לא חם יותר.

אז בקיצור - עד שתביא איזשהיא תמיכה (ולו של מכון מחקר אחד וקטן ועלום שם) מדעית / אמפירית או אפילו סטטיסטית בנושא הזה, אפשר לבטל את דבריך בקלות.

תפתח את הראש שלך קצת, ותתחיל לקרוא. הרבה.

stio
08-11-09, 14:56
אביעד, לא חידשת לי כלום, המחקרים מחו"ל ידועים. עדיין, שום מחקר לא נעשה בארץ, ולכן אני נמנע מלהתייחס- לא רלוונטי אלינו.

קרינת השמש חזקה מאוד בישראל, האם אתה אישית בדקת באמצעות ציוד מטארולוגי את קרינת השמש בישראל ובאוסטרליה ויש לך נתונים? כמו כן, על הדרך, האם בדקת את נתוני הטמפ' והלחות בישראל ובאוסטרליה ויש לך מה לחדש לנו? כי אם לא, אינך יכול לטעון דבר. הגיע הזמן להציג נתונים על האקלים באוסטרליה מול ישראל. לעשות זאת על עוד מדינות?

אתר שמסביר את מז"א באוסטליה כותב:


ברוב חלקי המדינה (אוסטרליה) הטמפרטורות דומות לישראל כאשר בצפון המדינה חם כל ימות השנה ובדרומה קר מהרגיל.


במידה וקרינת השמש יותר חזקה, היא מחממת את סוכות הצל של התחנות המטארולוגיות, התוצאה: טמפ' גבוהות יותר, אך לא כך הדבר.

טמפ' מקס' באוסטרליה בשיא הקיץ, מתוך השמ"ט האוסטרלי:
http://www.aust.co.il/images/Climate/Temp_max_summer_big.gif

טמפ' מינ' ומקס' ביקנעם, מתוך התחנה המטארולוגית שלי. שים לב: אלו נתונים לצפון, בדרום חם הרבה יותר!
http://img41.imageshack.us/img41/275/15586945.jpg

בואו ניתן קפיצה לבית שאן, באותו החודש:
http://img40.imageshack.us/img40/6599/64508746.jpg

אם כך, האקלים נע עם נטייה למזג אוויר חם יותר בישראל, בעיקר באיזוריה הדרומיים ובעמק בית שאן. מה קורה באיזור ים המלח, סדום ואילת כאשר הטמפ' נעה סביב 40° ל- 45°?

טבלת נתונים לכל הארץ, מבוסס על השמ"ט הישראלי ותחנות פרטיות ב- 18/10/2009. חם, נכון?
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=17010&msgid=38853458

אגב, לא הבנתי מדוע ההודעות הרלוונטיות לא הועברו לשרשור שאני פתחתי מס' ימים קודם לכן, ומדוע בכלל נפתחה "תזכורת" לחברי המועדון מבלי לנעול אותה אח"כ.

שלב ההוכחות: סקודה פאביה מדגמנת עם ובלי אורות חזית וערפל - באמצע היום ועוד בצל!
התמונות ללא עריכה (מלבד הטבעת טקסט).

http://img682.imageshack.us/img682/9615/62349831.jpg http://img248.imageshack.us/img248/1478/58898915.jpg

לצלם גם בשמש או שאין צורך? כי זה בצל! אין לי בעיה לצלם גם מרחוק. רמז: חבל על הזמן של כולנו, אין הבדל באורות חזית! לא רואים. אורות הערפל קצת יותר חזקים.

ארילו
08-11-09, 17:36
אם הטמפ' באוסטרליה דומה לזו שבישראל - אז זה אומר שהמחקר שם רלוונטי אלינו יותר מתמיד לפי הטענה שלך.

באוסטרליה יש מדבריות חמים יותר מבית שאן או סדום. (או לפחות חמים באותה המידה).
(אגב, אל תשכח שהבדל בין טמפ' נובע מדברים נוספים מלבד קרינת השמש - אבל עזוב).

בוא אני אתן לך אתגר, הדלק אורות ברכב שלך וצלם אותו כאשר השמש מאחוריו ולא מאחוריך.
ממרחק של נגיד 200 מ'.

אה, ותצלם את כל הרכב ולא רק את הפנס שלו (באמצעות עדשת טלפוטו).

ודבר אחרון - במהלך הנהיגה התנאים משתנים ללא הפסק (ולו רק בגלל הזווית של הרכב) וגם אם נדמה לך שרואים אותך נהדר, יכול להיות שמנקודת המבט של הנהג שממולך מסיבה כלשהיא אתה לא נראה למרחוק.

והנה תמונה שצולמה במפגש מועדון, אפשר לראות בבירור שהאורות של הטיפו דולקים ושל האונו לא. צולם בארץ.
http://www.fiatclub.co.il/forum/attachment.php?attachmentid=52&d=1197497049

וכמובן - האורות בפונטו הזאת (של רענן) דולקים. צולם לקראת הצהריים.
http://img504.imageshack.us/img504/5089/DSCF1158.jpg

stio
08-11-09, 17:47
תביט שוב על המפה של אוסטרליה, הטמפ' שם בשיא הקיץ נעה סביב 30° ל- 38°, קרי בישראל יותר חם. אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על החום, היא קרינת השמש. החיישנים נמצאים בתוך מגני קרינה (או: סוכות צל), ולכן הם מתחממים הרבה יותר במידה והשמש יותר חזקה, בשורה התחתונה המחקר לא רלוונטי אלינו.
שים לב לזוית השמש: בקיץ ב- 12:00 בישראל השמש בדיוק באמצע השמיים, ולכן לטענה כי "השמש מאחורי הרכב" אינה רלוונטית גם היא. השמש מקבלת זוית לקראת השקיעה סביב 18:00, בשעה הזו תדליקו אורות.

מהתמונה שהעלת אי אפשר לראות כלום לגבי אורות החזית, בטח שלא בבירור (אולי גוון צהבהב לטיפו- לא משהו מורגש בכל אופן). מה שכן אפשר לראות בבירור, זה שאורות הערפל של הטיפו ספורטיבה דולקים, באוד אלו של האונו טורבו כבויים. הבעיה היא שלא ניתן לנסוע איתם, הם מסנוורים (כך לפחות לפי מתנ"א).

בפונטו של רענן רואים יותר טוב, אך שים לב לצל ליד הרכב. השמש לא היתה באמצע השמיים כמו בקיץ אלא בזווית מסויימת. שים לב להבדלים בין פנס שמאל לפנס ימין. פנס ימין מוסתר מהשמש ולכן רואים את האור, פנס שמאל מקבל ישירות את קרינת השמש ואינו נראה כלל. בקיץ שני הפנסים מקבלים את קרינת השמש.

בנוגע לאתגר- יבוצע, אך כבר עכשיו אני אומר לך שלא יראו את האורות עובדים, וגם אם כן זה יבוא לידי ביטוי בעדשת הפנס שצבועה קלות בצהוב, עדיין לא משהו שיכול לשפר את הבטיחות ולהציל חיים.

שים לב לפיאט האדומה שאותה אתה כה שמח לראות - היו בעיות בדיג'יפלקס אז השארתי את המנוע עובד עם אורות עובדים:
http://img175.imageshack.us/img175/5354/003un.jpg


שים לב גם לרנו הזאת: האורות עובדים כולל ערפל:
http://img690.imageshack.us/img690/9164/025i.jpg


שים לב גם לתמונה הזו: האורות באיסוזו, בסקודה וברנו עובדים:
http://img440.imageshack.us/img440/4369/043nq.jpg

Caveman
08-11-09, 18:37
גיא, אתה מצלם ומציג תמונות שבהן הרכבים נראה מהצד. מעבר לכך, כמעט בכל התמונות, ובמיוחד בתמונות שאתה צילמת של הפאביה שלך (עם/בלי), החשיפה גבוהה מאוד, ולכן הצבעים שרופים מאוד ונראים בהירים הרבה יותר. זה גורם לפנס להראות בגוון אחד שנוטה קרוב מאוד ללבן.
צלם את הרכב שלך מהחזית, בגובה ישיבה של רכב ממוצע, ממרחק של 70-100 מטר, עם ובלי אורות. וצמצם קצת את החשיפה, שזה יהיה מקביל קצת יותר למישהו שמרכיב משקפי שמש (הרי מדובר כאן על תנאי קיץ לא?)
כאן טמון המפתח לטעות שלך.

ולבסוף, שים לב כמה אורות הערפל שלך בולטים בתמונה בה הם דולקים (סתם אנקדוטה).

stio
08-11-09, 19:14
משהו כזה, גדעון? זאת תמונה שצולמה בעפולה פעם. האורות עובדים.
עדיין חוץ מגוון צהבהב קל ביותר שמופיע על העדשה - לא מבחינים באורות כלל (רק בערפל).

http://img257.imageshack.us/img257/1690/030zr.jpg

student
08-11-09, 19:23
לרגע חשבתי שקרה משהו לאתר ואני בפורום מזג האוויר לא בפורום פיאט. למרות שאני עדיין בספק.

לעניין - קרני שמש, זוויות השמש, מיקום כדור הארץ ביחס לשמש. אני לא מבין בזה כלום.
אני רק יודע את זה - כמעט בכל מצב שאני נוסע בכביש הרכב עם האורות הדולקים בולט יותר לעומת שאר הרכבים בכביש שלא מדליקים אורות. ההבדל היחיד הוא המרחק שממנו הרכב יותר בולט וזה תלוי כמובן אם בהיר או מעונן. אבל תמיד זה עם האורות נבדל מאלו שבלי (חוץ אולי מפונטו ספייס. :lol:.)

גם ביום בהיר שנוסעים בעיר יש אזורים יותר מוארים וכאלה פחות. כנ"ל גם מחוץ לעיר. לכן מזג האוויר הוא לא שיקול מבחינתי. האור תמיד דולק.

נורות נשרפות ושיקול כספי - אני מחליף נורות קדמיות ראשיות כל שנה, גג שנה וחצי, בלי קשר למצבן. ברגע ששמים נורות חדשות עוצמת האור מייד משתפרת. זה בדוק!. זוג נורות H7 של פיליפס דגם פרימיום (מוגדרות כ- 30+) עולות לי 60-70 ש"ח. וגם זה נחשב יחסית יקר.
נורות אחוריות אני מחליף כל 2-3 שנים. גם אם לא נשרפו. אתם תהיו המומים מכמה יותר אור נותנת נורה טרייה לעומת נורה שדולקת כבר איזה 3 שנים (במיוחד למי שנוסע עם אור כל הזמן).
אני שם אך ורק נורות איכותיות (לרוב אוסרם) ונהנה מעוצמת אור מצויינת לעומת הזבל הסיני.
כסף - עוד 100 ש"ח בשנה על נורות ? אוטו זה רק הוצאות !

כל אחד מוזמן לעשות מה שהוא רוצה אבל מזה למפות סינופטיות אני לא יודע איך הגענו.

Caveman
08-11-09, 19:34
משהו כזה, גדעון? זאת תמונה שצולמה בעפולה פעם. האורות עובדים.
עדיין חוץ מגוון צהבהב קל ביותר שמופיע על העדשה - לא מבחינים באורות כלל (רק בערפל).


לא גיא, זוהי תמונה מלא יותר מ5 מטרים, מגובה עמידה שלך.
אם הרכב הזה היה נוסע מולך בכביש באותו נתיב שלך, במרחק הזה, ולא תראה אותו, אז לא אורות, ולא שום דבר אחר ימנע תאונה :).

אמרתי, 70-100 מטר, בגובה דומה לגובה ישיבה ממוצע ברכב. נניח מטר וחצי (?).
זה פחות או יותר מייצג, ויתן לך את התשובה שאתה מפספס.

stio
08-11-09, 20:09
טוב, אז נפנה לראות מה קורה בגוגל.

האם אתם מצליחים לראות הבדל משמעותי בין אלו שמדליקים לבין אלו שלא? זה עונה על 100 מ' אני מניח...
http://www.ynet.co.il/PicServer2/20022007/1119972/_DSC7131_wa.jpg


עובד או לא עובד? זאת השאלה. כנראה שעובד, רק לא רואים...
http://www.autospectator.com/cars/files/images/2009-Chrysler-Aspen-Hybrid-02.jpg

עובד, לא עובד. עובד, לא עובד. עובד?!
http://www.h-6.co.il/images/news/500.jpg

http://www.kvishim.co.il/Uploads/galeria%202008/AUDI%20S8.jpg

http://82.80.224.17/content/articles/00/10/00/00/23011-4.jpg

http://motocar.co.il/include/Thumbnail.aspx?filename=/download/gallery/other/2007/IMG_1656_b.jpg&width=600&height=400

http://pricelist.yad2.co.il/ArticlsPic/image/Hyundai/I30_3.jpg

http://pricelist.yad2.co.il/ArticlsPic/image/Hyundai/I30_5.jpg

http://msc.walla.co.il/archive/413774-5.jpg

הערות:
א. כל המכוניות שצולמו בארץ ומופיעים עם מס' גלוי: כך זה פורסם ברשת, לא אני צילמתי, אלו רכבי הדגמה של היבואנים.

ב. למיטב ידיעתי, כל הרכבים עם אורות עובדים (רק שקשה לראות. טוב, זה אור יום...)

matanmelman
08-11-09, 21:50
לדעתי דווקא בתמונה של הכביש הפקוק ניתן לראות בקלות איזה רכב עם אורות דלוקים ואיזה לא.
אני לא מבין את החישובים האלה על מחיר נורות ובלאי של אלטרנטור,אולי כדאי לחזור לנסוע בכרכרות אין שם את הבעיות האלה.
רכב זה הוצאות, ואם אני אתחיל לחשוב פעמיים לפני שאני מדליק אורות כדי שלא יהיה עומס על האלטרנטור או אולי איזו נורה תשרף,אז רכב בעצם זה לא בשבילי.

Caveman
08-11-09, 22:21
גיא,
בתמונה הראשונה (למרות שהיא מצולמת מגובה מעניין) רואים יפה מאוד את הפנסים הדלוקים בכל הרכבים שבהם הפנסים דלוקים. אם אתה לא שם לב, משהו לא בסדר עם המשקפיים שלך.
בתמונות של הקרייזלר וה500 זה ברור כמו... כמו השמש ממש. אם את זה אתה לא רואה, תסלח לי, אבל אתה עיוור, פשוטו כמשמעו.
התמונה של הI30 קצת לא רלוונטית, אבל עדיין ממחישה יפה את הטענה שלנו.
התמונות של האיביזה, אודי, אקסידנט, והפאביה לא רלוונטיות. כאמור, זווית לא מתאימה בכלל לדיון, ומרחק קרוב.

ובאמת גיא, אתה לא מגיע לשום מקום. אנחנו סתם מורחים ביטים בזיכרון של הכונן הקשיח של השרת על ויכוח מיותר שהכנסת את עצמך אליו.

simon377
08-11-09, 22:25
אין ספק גיא, בזה הרגע זכית בתואר הכותב ההזוי ביותר בפורומי הרכב בישראל (למעט א.פ).
לא רק שאתה בוחר להבין מה שנוח לך (איזה חלק ב"מגובה עיני הנהג" קשה לך להבין? או שאתה בטח מדבר על נהג של קומביין), אתה חייב סוף סוף להבין ש(בפעם ה17)אין קשר בין מזג האוויר\ טמפ' לעוצמת האור.
בנוסף, כל ה"הוכחות" שאתה מביא עוזרות לקרקע להשמט מתחת לרגלי טיעוניך.

בקיצור, יש לך 2 אופציות בלבד:
1. להבין שטעית, להודות בכך, להתגבר ולהמשיך הלאה.
2. להביא עוד 2 מליון קישורים לאתרי מזג אוויר בזימבבואה, בקואלה לומפור ובצ'אד ולהכנס לחישובים חסרי תכלית על זוויות שמש, עוצמת קרינה ועוצמת אור בטמפ' צלזיוס. זה בטח לא יוכיח את טיעוניך שכן הם מוטעים מיסודם, אולי הם יצליחו לבלבל מישהו ולגרום לו להאמין שאתה צודק.

בשלב זה, אני מאמין שכולם, כולל אתה, מבינים שעל פי מחקרים שנעשו בעולם (וישראל, בפעם האחרונה שבדקתי, היא בעולם) ע"י מומחים גדולים ממך ומכולנו, הוכח מעבר לכל ספק שהדלקת אורות תורמת לנראוּת בכל שעות היממה, בכל עונות השנה, בכל כביש ע"פ כדור הארץ.
כל מילה נוספת, מיותרת.

stio
08-11-09, 22:44
גיא,
בתמונה הראשונה (למרות שהיא מצולמת מגובה מעניין) רואים יפה מאוד את הפנסים הדלוקים בכל הרכבים שבהם הפנסים דלוקים. אם אתה לא שם לב, משהו לא בסדר עם המשקפיים שלך.
בתמונות של הקרייזלר וה500 זה ברור כמו... כמו השמש ממש. אם את זה אתה לא רואה, תסלח לי, אבל אתה עיוור, פשוטו כמשמעו.
התמונה של הI30 קצת לא רלוונטית, אבל עדיין ממחישה יפה את הטענה שלנו.
התמונות של האיביזה, אודי, אקסידנט, והפאביה לא רלוונטיות. כאמור, זווית לא מתאימה בכלל לדיון, ומרחק קרוב.


טוב, אני לא יודע על מה אתה מדבר.
בכל התמונות, כולם, לא רואים בבירור האם הפנסים עובדים או לא. בתמונה הראשונה רואים אבל ממש לא בבירור!

אולי הבעיה אצלי במסך המחשב? אולי, אבל מהמסך שלי בכל אופן אני לא רואה הבדל. כנראה אתם משתמשים במסך LCD אשר קובע בעצמו את הצבעים, בהירות ואת קצב הריענון. אצלי זה CRT, ואני כיוונתי את ההגדרות לבד.

אין ספק גיא, בזה הרגע זכית בתואר הכותב ההזוי ביותר בפורומי הרכב בישראל (למעט א.פ).

אין ספק, שמעון, שהרגע זכית בתואר הכותב העויין של הפורום. בכל ההודעות האחרונות שלך אתה בוחר לתקוף ולתקוף בלי שום ביסוס לטענה שלך! להיפך, נראה כאילו אתה החייל של גדעון. כל מה שהוא אומר - ואתה אחריו.

שמע, אם אתה רוצה להביע את עמדתך- תביע ותוכיח את עמדתך (שבינתיים רק אני, אביעד וגדעון עשינו זאת), אתה סתם מוסיף אש למדורה. אם אין לך מה לרשום, אל תגיב. גם אני בנושאים שאני לא מבין/ אין לי דעה- אני לא מגיב! :mad:

"גובה עיני נהג"? סלח לי באמת, שכחתי שאני עובד אצלך, הייתי צריך להתלבש ולצאת מיד לצלם תמונות לפי הוראות הבימוי שלך. יודע מה? תוריד לי את זה מהמשכורת. לאיפה הגענו...

מעבר לזה אתה לא מבין את מה שאני כותב, חבל. איפה ראית שרשמתי שיש קשר בין מזג האוויר\ טמפ' לעוצמת האור? אנחנו דיברנו בכלל על עצמת קרינת השמש בין שתי המדינות. תהיה בריא. ולחשוב שרשמת שאני ההזוי פה... :lol:


בשלב זה, אני מאמין שכולם, כולל אתה, מבינים שעל פי מחקרים שנעשו בעולם (וישראל, בפעם האחרונה שבדקתי, היא בעולם) ע"י מומחים גדולים ממך ומכולנו, הוכח מעבר לכל ספק שהדלקת אורות תורמת לנראוּת בכל שעות היממה, בכל עונות השנה, בכל כביש ע"פ כדור הארץ.
כל מילה נוספת, מיותרת.

יפה אמרת. "בעולם". בפעם ה- 765, לא מעניינים אותי מחקרים שנעשו "בעולם" אלא "בישראל". המצא לי בבקשה מחקר שנעשה בישראל, לפי האקלים של ישראל, ולפי זוית השמש בישראל - שאם תרצה או לא, משפיעה מאוד על הצורך בהדלקת אורות.

Caveman
08-11-09, 23:03
טוב, בואו נפסיק את זה כאן לפני שזה יעשה עוד יותר מכוער :)