PDA

View Full Version : דיון: הדלקת אורות חזית בשעות היום בחודשי הקיץ: מעשה חכם או מיותר?


stio
27-10-09, 15:39
החל מיום ראשון הקרוב, ה- 1/11/09 תחול חובת הדלקת אורות חזית (מעבר/נמוך) בכבישים הבין עירוניים בישראל.

רבים מתווכחים בנושא האם כדאי להדליק אורות חזית בשעות היום בחודשי הקיץ. האם לדעתכם הדלקת אורות תורמת לבטיחות או שמה מדובר בפעולה מיותרת לחלוטין?

דעתי היא כזו:
עקב קרינת שמש חזקה מאוד בישראל וכמו כן זוית השמש בחודשי הקיץ, הדלקת אורות מיותרת מכמה סיבות:
1. בפנסי רפלקטור כמעט לא רואים האם האורות עובדים או לא- וזאת עקב זוית השמש שמסנוורת. בפנסי זרקור רואים במעט יותר טוב, ורק בפנסי קסנון יש הבדל משמעותי.

2. הדלקת אורות גורמת לשחיקת נורות מואצת, כלומר תדירות החלפת הנורות תהיה גבוהה יותר. מדובר בהוצאות כספיות משמעותיות לאורך זמן, במיוחד ברכבים שהחלפת הנורה בהם מסובכת יחסית.

3. עקב הדלקת אורות האלטרנטור והמצבר מתאמצים מעט יותר, אשר מוביל בסופו של דבר לצריכת דלק גבוהה מהרגיל.

לסיכום:
לעולם אני לא מדליק אורות ביום בחודשי הקיץ, לא בעיר ולא מחוץ לעיר. הדלקת אורות לא תורמת לבטיחות, מיותרת, בזבזנית ומובילה להוצאות כספיות מיותרות.

דעתכם היא...?

agent5
27-10-09, 16:25
כאחד שהגיע מעולם האופנועים- ראות ונוכחות על הכביש הם הדבר הכי חשוב החל מהולך רגל שיראה אותך יותר בבירור ועד הרכב ששוקל האם לבצע עקיפה כאשר אתה בדיוק מגיח או לא.
השחיקה בנורות\אלטנטור\מצבר זניחים למדי, לא ברור בכלל אם ההפרשים בבלאי מבחינה כספית ניתנים למדידה, סביר יותר שהמערכת שלי הורגת לי את המצבר ואלטנטור הרבה יותר מהר.

דעתי :-)

Caveman
27-10-09, 16:57
הוצאות כספיות מיותרות? בלאי נורות גבוה יותר? על מה אתה מדבר גיא?
צריכת החשמל של הנורות היא כל כך נמוכה, שהיא זניחה מאוד

ארילו
27-10-09, 18:21
כאשר אתה נוהג מול השמש ובאים רכבים ממולך, אז רכבים עם פנסים דולקים נראים מרחוק יותר.

vRS
27-10-09, 18:47
דעתי היא כזו:
עקב קרינת שמש חזקה מאוד בישראל וכמו כן זוית השמש בחודשי הקיץ, הדלקת אורות מיותרת מכמה סיבות:
1. בפנסי רפלקטור כמעט לא רואים האם האורות עובדים או לא- וזאת עקב זוית השמש שמסנוורת. בפנסי זרקור רואים במעט יותר טוב, ורק בפנסי קסנון יש הבדל משמעותי.

שטוית במיץ - גם ביום ניתן להבחין האם האורות עובדים או לא.
סוג בית הפנס פחות קריטי, אך ההבדל בנורות משמעותי יותר - קסנון ברור יותר לעין גם ביום

2. הדלקת אורות גורמת לשחיקת נורות מואצת, כלומר תדירות החלפת הנורות תהיה גבוהה יותר. מדובר בהוצאות כספיות משמעותיות לאורך זמן, במיוחד ברכבים שהחלפת הנורה בהם מסובכת יחסית.

שחיקה מואצת?
במקום להחליף נורה פעם בשנתיים - תחליף נורה פעם בשנה.

הוצאות כספיות משמעותיות?
ידידי, נורה עולה כמה ש"ח בודדים.
אם תיהיה נחמד - יתכן ואפילו לא יגבו לך כסף על הנורה (וראיתי מקרים כאלה בשקודה).

3. עקב הדלקת אורות האלטרנטור והמצבר מתאמצים מעט יותר, אשר מוביל בסופו של דבר לצריכת דלק גבוהה מהרגיל.

גיא, אתה באמת חושב לפני שאתה כותב?
רק אני רואה פה ערימה של שטויות?

לא מדובר בצרכן חשמל אימתני, אלא בכולה נורות מסכנות.
ידידינו, תכנס לפרופורציות.

לסיכום:
לעולם אני לא מדליק אורות ביום בחודשי הקיץ, לא בעיר ולא מחוץ לעיר. הדלקת אורות לא תורמת לבטיחות, מיותרת, בזבזנית ומובילה להוצאות כספיות מיותרות.

מאז ומעולם (משהו שאימצתי מימי לימוד הנהיגה) אני מדליק אורות, בלי קשר לעונה (אביב, קיץ, סתיו וחורף) - עצם העובדה שהאורות דולקים, רואים אותך טוב יותר וזה מעט יותר בטיחותי - מצדיקה את הדלקתם.

לגבי ההוצאות ושאר השטויות שמסביב - כבר הגבתי. שטויות.

דעתכם היא...?

תשובות באדום.

stas203
27-10-09, 19:44
הדלקת אורות לדעתי מיותרת,צריך להיות מרוכזים בכביש ואז תראו רכבים מרחוק גם בלי תאורה
הדלקת אורות ברכב תצרוך כ-200W זה לא כזה הרבה, אבל עדיין מיותר ביום!
גם בחורף ברוב הימים אין צורך בהדלקת אורות,לדעתי זה סתם כסת"ח.

stio
27-10-09, 20:28
אוראל היקר, הנך מתבקש להפסיק עם ההערות ביניים המיותרות - יש לך משהו להגיב? תגיב לעיניין.

לעיניין ההערות האדומות, אתייחס בקצרה:

א. מבחינתי הדלקת אורות ביום, בקיץ, כשבחוץ 37 מעלות- לא תורמת כלום, מכיוון שמרוב שהשמש חזקה לא רואים בכלל את הפנסים.
ב. אני לא מחליף נורה פעם בשנתיים, יותר בכיוון של החלפה כל 5 שנים, נכון לנורה איכותית.
ג. נורה נורמלית עולה כ- 60 ש"ח, זה ממש לא "כמה שקלים בודדים", אלא אם אתה מתכוון להתקין זבל סיני.

shachar
27-10-09, 21:09
אני מדליק ע"פ שיקול דעתי וע"פ מצב הראות בחוץ
כמו שכבר נאמר, רבים המקרים שמיותר לחלוטין להדליק אורות ביום

Caveman
27-10-09, 21:15
גיא, כן רואים את האורות באור יום. נקודה. הויכוח כאן הוא מיותר כי עובדתית זה נכון.
אורות דולקים יעזרו למשוך את תשומת הלב שלך מהר יותר לרכב שבא ממולך.
אם אתה לא רואה אותם זו כבר בעיה אחרת :)

ובוא אני אתקן אותך קצת, 37 מעלות בחוץ כמעט בוודאות ייצור מצב של אדי חום שעולים מהאספלט ומטשטשים את הבא ממולך. האורות יעזרו לך להבחין ביתר קלות ברכב.

וכן, 60 שקלים זה מחיר קטן לשלם בשביל הבטיחות שלך.
והן לא שוחקות לך האלטרנטור, או את המצבר או כל דבר אחר, בפעם השניה, אלו לא צרכני חשמל משמעותיים ברכב. עוד מעט תגיד לי שגם רדיו אתה לא מדליק בגלל זה.
חוץ מזה שהאלטרנטור מעולם לא מתאמץ, המנוע הרי מסובב אותו.

בקיצור, תדליקו אורות חבר'ה, זה לא כואב.

stio
27-10-09, 21:27
גדעון, אין פה ויכוח (יותר בכיוון של דיון), אבל בכל מקרה אני עדיין טוען שהדלקת אורות בעיקר בפנסי רפלקטור מיותרת לחלוטין. מרחוק רואים פשוט שבתוך הפנס יש משהו צהוב, במקום בצבע כסף (צבע הרפלקטור) עם אורות כבויים- כאמור, מיותר.

יותר מזה, בטמפ' חוץ של 37° יש אדי חום, אך לא ברמה כזאת של טישטוש הבא ממולך. אני אתן לך דוגמאות מהחודש:
16/10/09: טמפ' מקס' של 37.0°.
17/10/09: טמפ' מקס' של 37.8°.
18/10/09: טמפ' מקס' של 38.0°.
19/10/09: טמפ' מקס' של 37.8°.
20/10/09: טמפ' מקס' של 37.1°.

בכל הימים האלו נסעתי ולא הבחנתי בהגבלות ראות עקב אדי חום מהאספלט. יותר מזאת, אני אשאל אותך שאלה:
ביום שישי עשית את דרכך מנס ציונה לכיוון מחלף פולג, בדרך עברת בכביש החוף, בקטע שיש 3 נתיבים לכל כיוון ושטח הפרדה מבטון. השאלה היא כזו:

בשביל מה זה טוב לנסוע עם אורות בכביש הזה? בשביל מה צריך שאלו ממולך ייראו אותך יותר טוב, הריי הם רואים בטון במידה והם יביטו לכיוון הנתיב הנגדי.

stas203
27-10-09, 23:32
ההסבר פשוט , מישהו מרוויח מזה ואני יגזים שגם בחורף לא באמת צריכים להדליק אור

vRS
27-10-09, 23:32
אוראל היקר, הנך מתבקש להפסיק עם ההערות ביניים המיותרות - יש לך משהו להגיב? תגיב לעיניין.

א. מבחינתי הדלקת אורות ביום, בקיץ, כשבחוץ 37 מעלות- לא תורמת כלום, מכיוון שמרוב שהשמש חזקה לא רואים בכלל את הפנסים.
ב. אני לא מחליף נורה פעם בשנתיים, יותר בכיוון של החלפה כל 5 שנים, נכון לנורה איכותית.
ג. נורה נורמלית עולה כ- 60 ש"ח, זה ממש לא "כמה שקלים בודדים", אלא אם אתה מתכוון להתקין זבל סיני.

גיא היקר, הגבתי לעניין.

1. רואים גם רואים.
2. זאת סתם הייתה דוגמה - לא באמת התכוונתי שמחליפים נורות כל שנה. לא צריך להתפס לקטנות.
3. נורה איכותית (Hella) עולה סביב 40 ש"ח - מבחינתי, זאת בהחלט הוצאה זניחה.

stio
27-10-09, 23:47
גם שחר וגם סטס צודקים בהחלט. במדינה שלנו החוקים נחקקים במטרה לגנוב כסף מהאזרחים ואין בהם מטרה אחרת (מלבד דיבור בטלפון, אלכוהול וכ').

מהירות= אף אחד לא נוסע 90 > כסף לאוצר מקנסות.
אורות= אף אחד לא זוכר תמיד להדליק אורות כשלא צריך > עוד כסף לאוצר.
חניה= הגישה של עריית תל אביב עם מדיניות הגרירות בזוייה > כסף לערייה מהגרירות והקנסות.

וסטס- אני גם לא מדליק אורות בחורף ביום יפה, המשטרה מוזמנת לתפוס אותי. לדעתי רוב האנשים חושבים שיש צורך באורות ביום בקיץ כי ככה הכניסו להם לראש, אין בכך צורך אמיתי.

יותר מזה: האם יש מחקר מקצועי שבוצע בישראל/ מתייחס לישראל שקובע שהדלקת אורות בקיץ תורמת לבטיחות?

simon377
28-10-09, 04:51
אין שום צל של ספק שגם באור יום מלא נורה עוזרת להראות ממרחק גדול יותר!
כמובן שבתנאי אובך, עננות וכד' אורות מגדילים את המרחק ממנו אתה נראה.

גיא- אם אתה מדבר על חסכון כספי, מה ההגיון בדבריך?
הרי אם שוטר יקנוס אותך בגין אי הדלקת אורות הרי שזה יתקזז לך עם עלות הנורה ל 35.4 שנים.

לגבי "אלטרנטור מתאמץ"- שטויות.

אתה יודע מה?
אל תפתח חלון- מגדיל את התנגדות הרוח = פחות דלק.
אל תדליק אזעקה- אם היא תדלק בטעות= בזבוז המצבר.
אל תפעיל מזגן- מנוע מתאמץ= צריכת דלק גבוהה.
אל תתקין ריפודים ברכב- יותר משקל= צריכת דלק גבוהה.
אל תאכל לפני נהיגה- יותר משקל=צריכת דלק גבוהה.
כמובן שתבטל את תאורת תא הנוסעים, תא המטען ותא הכפפות אחרת תגרר להוצאות כספיות עצומות.

תתחיל מזה שתכבה את פנסי הפוזערפל.

דבר אחרון- עוצמת אור מודדים ביחידות לוקס או ביחידות נר\רגל. לא במעלות צלזיוס המשמשות למדידת טמפ.
אני אסביר לך שתבין: גם כאשר על פי המפה הסינופטית ישנו שקע ברומטרי (שרבי, עם רום ניטרלי) מעל איזור פלסטין (ע"פ המפה שהבאת), יתכנו תנאי שרב, מתחת ל 30% ממוצע לחות ארצי מה שילווה ככל הנראה באובך עקב האבק והחול שיש באוויר. נניח שבאותו יום תגיע הטמפ' ל 42 מעלות צלזיוס ועוצמת האור תהייה כ-350 Lux.
לשאר חברי הפורום:יום שרב עם עם אור חלש.
אני מבטיח לך שבחורף מואר פה לא פחות מישראל. גם במינוס 15.

ארילו
28-10-09, 09:22
גיא, זוכר את הפרסומת של "הדלק אורות כדי להיראות" עם התמונה שיש בה הרבה מכוניות בתנאי גשם ואז הן מדליקות את האורות ואפשר בקלות לראות את ההבדל באיכות הראיה?

אם אתה לא זוכר, כנראה שזה עקב גילך הצעיר משהו :) בכל מקרה בתנאי ראיה לקויים (וכן, גם שמש בשקיעה או בזריחה אלה תנאי ראיה לקויים) כדאי לך להדליק את האורות.

וסתם הערת אגב בקשר לחניה בת"א - ניסית פעם לחנות בבנגקוק? לונדון? פריז? ניו יורק? או אפילו בערים קטנות יותר באירופה במרכז העיר?
אני אתן לך רמז - אין שם חניה בלי תשלום ואם תחנה באופן שמפריע (תחנת אוטובוס, או כאשר יש תמרור של אין חניה) אז הרכב שלך יגרר או יסונדל כתלות בעיר. גם החניונים שם גובים מחיר הרבה יותר גבוה.

Michael
28-10-09, 16:29
אני אישית מדליק כמעט תמיד אורות סוג של הרגל, ואני לא מרגיש שיש לי הוצאות מיותרות.

stas203
28-10-09, 18:46
זה ברור כשיש ראות גרועה צריך להדליק אור, אבל בניינו כמה ימים כאלה יש? ובמיוחד בקיץ!
בגלל זה יש שיקול דעת לבן אדם להבין לבד מתי צריך להדליק אור.

Caveman
28-10-09, 19:25
בקיץ לא מחייבים אותכם להדליק אורות.

דוגמא שאני לא מבין אין לא רשמתי קודם, ונמצאת מתחת לאף שלי: שאני רוכב על האופניים (3 פעמים בשבוע לפחות), רכבים עם אורות דולקים בולטים יותר כאשר אני בודק מה קורה סביבי.
למשל, כאשר אני מתקרב לצומת. הפנית הראש צריכה להיות מהירה והחלטית, ואני צריך לקבל כמה שיותר מידע בשבריר שניה, ובבקרים (שלא נדבר על הערבים) רכבים עם אורות דלוקים בולטים מאוד על הרקע.

אני אגב גם מדליק אורות ברכיבה גם באור יום...

stio
28-10-09, 20:30
אין שום צל של ספק שגם באור יום מלא נורה עוזרת להראות ממרחק גדול יותר!
כמובן שבתנאי אובך, עננות וכד' אורות מגדילים את המרחק ממנו אתה נראה.

גיא- אם אתה מדבר על חסכון כספי, מה ההגיון בדבריך?
הרי אם שוטר יקנוס אותך בגין אי הדלקת אורות הרי שזה יתקזז לך עם עלות הנורה ל 35.4 שנים.

עלות קנס הוא 100 ש"ח+ 2 נק', עלות 2 נורות ראשיות 120 ש"ח, ועוד לא דיברנו על עלות נורות הדרך והלוחית הרישוי האחוריות.

לגבי "אלטרנטור מתאמץ"- שטויות.

לא נתווכח- כל אחד ודעתו.

אתה יודע מה?
אל תפתח חלון- מגדיל את התנגדות הרוח = פחות דלק. [אני לא פותח, פתיחת חלון גורמת לרעש חזק. מקס' אני מפעיל את המאוורר הפנימי ללא המדחס, הרבה יותר שקט]
אל תדליק אזעקה- אם היא תדלק בטעות= בזבוז המצבר. [אין לי אזעקה]
אל תפעיל מזגן- מנוע מתאמץ= צריכת דלק גבוהה. [אבל חם]
אל תתקין ריפודים ברכב- יותר משקל= צריכת דלק גבוהה. [אבל ילכלכו לי את המושבים]
אל תאכל לפני נהיגה- יותר משקל=צריכת דלק גבוהה. [:o]
כמובן שתבטל את תאורת תא הנוסעים, תא המטען ותא הכפפות אחרת תגרר להוצאות כספיות עצומות. [למרות שזה נכתב בצחוק, אי אפשר להשוות. האורות האלו לא עובדים בנסיעה, ובפתיחת הדלתות הן עובדות מקס' 5 שניות. גם עוד 10 שנים הן לא יישרפו].

תתחיל מזה שתכבה את פנסי הפוזערפל. [אבל זה יפה...]

דבר אחרון- עוצמת אור מודדים ביחידות לוקס או ביחידות נר\רגל. לא במעלות צלזיוס המשמשות למדידת טמפ.
אני אסביר לך שתבין: גם כאשר על פי המפה הסינופטית ישנו שקע ברומטרי (שרבי, עם רום ניטרלי) מעל איזור פלסטין (ע"פ המפה שהבאת), יתכנו תנאי שרב, מתחת ל 30% ממוצע לחות ארצי מה שילווה ככל הנראה באובך עקב האבק והחול שיש באוויר. נניח שבאותו יום תגיע הטמפ' ל 42 מעלות צלזיוס ועוצמת האור תהייה כ-350 Lux.
לשאר חברי הפורום:יום שרב עם עם אור חלש.
אני מבטיח לך שבחורף מואר פה לא פחות מישראל. גם במינוס 15.

כמה הערות נוספות:

א. פלסטין היא לא מדינה.
ב. כרגע בצפון 34% לחות, אין אובך. לחות נמוכה לא מחייבת התפתחות אובך.
ג. שאר הדברים הם יידועים, בכל מקרה נהיגה בתנאים מכבידים מחייבת הדלקת אורות חזית ואורות ערפל אם צריך.

גיא, זוכר את הפרסומת של "הדלק אורות כדי להיראות" עם התמונה שיש בה הרבה מכוניות בתנאי גשם ואז הן מדליקות את האורות ואפשר בקלות לראות את ההבדל באיכות הראיה?

אם אתה לא זוכר, כנראה שזה עקב גילך הצעיר משהו :) בכל מקרה בתנאי ראיה לקויים (וכן, גם שמש בשקיעה או בזריחה אלה תנאי ראיה לקויים) כדאי לך להדליק את האורות.


אני זוכר את התשדיר, אבל אני תמיד מדליק אורות בנהיגה בתנאים מכבידים ללא קשר לחוק, צריך להפעיל שיקול דעת, אבל אני לא אכנע לממשלה של סחטנים שמחוקקים חוקים רק כדי להכניס כסף לקופת האוצר.


אני אגב גם מדליק אורות ברכיבה גם באור יום...

התקנת דינמו שמייצר חשמל מסיבוב הגלגלים או שזה פועל על סוללות? אגב, יש לי פנס אחורי אדום לאופניים כולל מתקן תלייה (פועל על 2 סוללות קטנות), כולל מצב הבהוב ופעולה רציפה. אם תרצה את הנ"ל תגיד, יושב במחסן כבר 10 שנים לפחות.

Caveman
29-10-09, 08:13
סוללות AA רגילות ונפוצות :) האמת שאם מחשבים את זה, יש על האופניים בכל רגע נתון 7 סוללות שתפקידן לתת חשמל לתאורה.

ותודה על ההצעה :) אבל יש לי שניים כאלה מאחור. זה באמת אחד מהדברים שמצטברים אצלך בבית בלי סיבה מיוחדת.

ארילו
29-10-09, 09:48
גיא ברור ששיקול דעת זה דבר מבורך. אבל החוק הזה נועד כדי שתדליק אותם אוטומאטית כי זה עדיף על מקרה שבו פשוט תשכח להדליק אורות כשהמצב מחייב, או גרוע יותר אנשים לא ידליקו אורות כדי לחסוך בדלק ונורות.

אגב חסכון הנה סיפור שקרה לי בפעם הראשונה שנסעתי לסיני:
עברנו את מעבר הגבול ולקחנו מונית לכיוון דהב. היה ערב והתחלנו לנסוע. הבדואי שנהג את המונית בכל ירידה היה מכבה את המנוע וכשהוא היה מגיע למטה הוא היה משחרר את הקלאץ' וככה מניע אותו מחדש. כמובן שהוא לא טרח להדליק אורות ורק כשהוא ראה רכב מתקרב ממול הוא היה מדליק את האורות לרגע ומכבה אותם בחזרה.
והכל כמובן בשם החסכון :D

זאת הייתה אחת הנסיעות המפחידות בחיים שלי.

simon377
29-10-09, 10:19
שמע גיא, אתה בנאדם הזוי.

מה ז"א כל אחד ודעתו?
יש פה אמת אחת. זה כמו שתדרוס בן-אדם ותהרוג אותו. הוא יהייה מת ע"פ כל קרטריון שמוכר לאנושות, אבל אתה תגיד לשופט "לדעתי הוא חי. בוא לא נתווכח".
לגבי שאר מה שכתבת באדום, תקרא אותם שוב ושוב. בסוף תבין למה אתה הזוי.


אני לא אכנע לממשלה של סחטנים שמחוקקים חוקים רק כדי להכניס כסף לקופת האוצר.
^
שאלוהים יברך אותך בכל יום ויום. במיוחד במפגש עם שופטים ושוטרים. (אם אתה לא מאמין באלוהים, אנא, חסוך ממני חפירה וסכם את תשובתך ב "אני לא מאמין")

stio
29-10-09, 14:51
שמע שמעון, מי אמר לך שאין עומס/ מאמץ על האלטרנטור? אתה בדקת את זה? יש לך תואר בחשמלאות?
יש עומס וכתוצאה מכך יש מאמץ על האלטרנטור, נקודה. וכן, לדעת חשמלאים ולא מעטים, אז יש 2 אפשרויות:

א. כל החשמלאים ששאלתי לאורך כל השנים (גם במוסכים מורשים) טועים.
ב. אתה טועה.

מה ז"א "כל אחד ודעתו"? מה שזה נשמע. אתה טוען X, אני Y. לגיטימי.

אני אספר לך קצת מעבר לזה:
היום נסעתי בכבישים עירוניים ובין עירוניים שבחוץ יורדים גשמים עזים מלווים ברד וכבד וס"ר. לא רק שהדלקתי את האורות, גם הדלקתי את הפנסי ערפל- לא ראו כלום, לכן אני מפעיל שיקול דעת בנושא ולא פועל ע"פ החוק היבש.

ואני מאמין באלוהים, אם הוא ירצה שתעשה חלילה תאונה- אתה תעשה, גם אם תדליק וגם אם לא תדליק אורות.

Ron_Dadon
29-10-09, 16:13
שירשור הזוי :p

עומס על האלטרנטור? ברור שקיים. זניח לחלוטין? ברור שכן!
זה בסה"כ נורה, נו באמת. מספיק שתפעיל את הרדיודיסק וכבר צרכת פי כמה (לא צריך תואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה בשביל זה, מספיק לקרוא מתחי עבודה, הספקים וכו').

החוק נועד בשביל המצב שבו שיש ספק - אין ספק, לא בשביל לעשות עליך קופה (אומנם זה שאתה פרנואיד לא אומר שלא רודפים אחריך, אבל בכל זאת). רכב נראה ברור יותר עם אורות, ופה אין בכלל ויכוח, כמובן שככל שתנאי הדרך קשים יותר, האורות מסייעים יותר.
למה בצבא מחייבים כל רכב צבאי לנסוע עם אורות דרך גם בחורף וגם בקיץ בפקודה? סתם שיעמם לקצין הבטיחות הראשי בצה"ל? הרי הם היו יכולים להסתפק בהדלקת אורות רק בחורף כמו כל אזרח וזהו.

זוג נורות איכותיות - 100-150 שקלים.
צריכת הדלק ה"מוגברת" עקב האורות - עוד 100 שקלים בחורף?

דוח + נקודות...פעם אחת, פעם שנייה, פעם שלישית - נמכר!

לא שווה, מיותר לחלוטין וביזבוז מוחלט של כסף ועצבים להתווכח אחר כך עם שוטר (שישים עליך קצוץ כי עברת על החוק - נקודה).

אגב, יש כבישים שבהם מגבלת המהירות היא 60, כאשר נסיעה ב-100 לא רק שאפשרית, אפילו "נדרשת" ע"י תנאי הדרך שמתאימים אף למהירות מעל 60 - גם פה את מוכן לעמוד על העיקרון שלך שהחוק לגבי המהירות הוא רק בשביל לגבות כסף ולנסוע שם 100? אם כן, אשמח לתת לך את נקודת הציון במפה. דוח אחד משם, ועוד אחד - שתיים על אורות, ולא רק שתשלם לקופת המדינה על הדוחות, גם תוסיף אחר כך לנהיגה מונעת.

שתהיה לי בריא, לפעמים אתה נתפס לקטנות :cool:

asaf123
29-10-09, 16:36
מדליק אורות בחורף,
אין לי ראש להיתפס בגלל שלא הדלקתי אורות ולסיים את זה עם הורדה מהכביש בגלל אגזוז ג'נטים ומי יודע מה.