התחבר

View Full Version : ספייס,המחשב לא מתאפס


ברא
16-10-09, 01:11
באתר יש מדריך איפוס לפונטו דור ראשון ראיתי שאנשים כתבו שזה עבד להם גם בפונטו ספייס
היום נסיתי לאפס ופעלתי לפי השלבים המצוינים ולא התאפס לי המחשב ??למישהו יש רעיון למה??
פונטו ספייס 2002 ידני 60כ"ס

simon377
16-10-09, 01:16
מה בדיוק עשית?

ברא
16-10-09, 01:40
How to reset the ECU
--------------------------------------------------------------------------------
To reset an ecu, put the key in the ignition set to on but the car not started, disconnect both battery terminals and with a spanner if not enough slack touch them together, this will complete the circuit and remove all electrical energy within your cars ecu (the alternative is to disconnect and leave overnight...).
You then reconnect the battery. you start the car and do not touch the pedals while the engine get to optimum temperature (wait for the rad fan to come on the second time) you then switch off.
Switch on again and you can drive the car however keep the revs below 4,000rpm for the first 20 miles as you need lambda settings to map the higher rev range... after 20 miles the car is now reset and you can drive it as an italian car should be driven.
(if you thrash from the go, after 4,000rpm the ecu cannot read the emmissions so will go lean most likely)

כיצד לאפס את מחשב הרכב
כדי לאפס את המחשב, הכנס את המפתח לסוויץ סובב אותו שידלקו הנורות אבל לא להניע את הרכב.
נתק את שני הקטבים מהמצבר וחבר בינהם למס'שניות . פעולה זו תסגור מעגל ותסיר כל השראה שיש במערכת
( האפשרות השניה היא להשאיר מנותק למשך הלילה)
כעת חבר את הקטבים למצבר.
הנע את הרכב אולם לא לגעת בדוושת הגז כלל.
המתן עד שהמנוע יגיע לטמפ' האופטימלית (המתן ללהפעלת מאוורר הרדיאטור פעם שניה )
כבה את המנוע.
הנע שוב וכעת ניתן לנהוג ברכב אולם אסור לתת למנוע לעלות מעל 4000 סל"ד לאורך נסיעה של 30 ק"מ הראשונים,
זאת כדי לאפשר לחיישן הלמבדה ללמוד את תחום העבודה האופטימלי שלו.
לאחר 30 ק"מ המע' מאופסת וכעת המנוע יפעל כפי שצריך .
הגבלת סיבובי המנוע חיונית משום שמעל 4000 סל"ד החיישן לא יכול לקרוא את פליטת הגזים



עשיתי כמו ההודעה הזו אני חברתי הקטבים של המצבר למשך 3 דקות אולי לא מספיק??

simon377
16-10-09, 02:49
אני לא מכיר את השיטה הזו, אני לא הייתי מנתק את המצבר בזמן שהסוויץ' דולק.

מה שכן, אתה יכול לנתק את המצבר, לאחר מכן לפתוח סוויץ' ע"מ לרוקן קבלים ולסגור את הסוויץ.
אח"כ לחבר את המצבר מחדש.

אפשרי גם לנתק את המצבר למשהו כמו 10-15 דק'.

מה בדיוק אתה רוצה לאפס?
ייתכן והמחשב אופס אך התקלה אותה אתה מנסה למחוק עדיין קיימת.
תוכל לפרט על הבעייה?

ברא
16-10-09, 03:10
הבעיה היא שלפני כשבוע החלפתי את המצבר
ברגע שחבר המצבר ש והתנעתי נדלקה לי נורה של כרית האוויר נורה אדומה אמר לי המוכר שזה קורה בספייס וצריך איפוס אני מנצרת עלית והמוסך המורשה שהיה בנצרת נסגר לא יודע עדיין הסיבה האמתית והמורה הקרוב זה בחיפה אז אמרתי למה לא לחסוך קצת ולנסות לאפס לבד

simon377
16-10-09, 03:47
אני מסכים איתך שיש מקרים שכדאי לנסות לבד.
בכל מקרה, אם כל מה שעשית לא פתר את הבעייה הגיע הזמן להתקדם.
(אני יוצא מנק' הנחה שהמחשב כבר אופס)
בדוק את הפיוז של כרית האוויר, ייתכן שהוא נשרף משום מה.

רפי לין
16-10-09, 10:57
למע' כריות האויר יש מחשב עצמאי משלה ואין לו כל קשר אל מחשב נהול המנוע.
נתוק מצבר והחזרתו לא מבצע כל איפוס במחשב כריות האויר ולכן השיטה היחידה הנה להתחבר עם מחשב/סורק אבחון ולראות מה התקלה שרשומה במחשב כריות האויר ולהתייחס אליה.
מחשב/סורק האבחון מאפשר מחיקת התקלה לאחר תיקונה או אם היא תקלה רגעית בלבד ואינה קיימת יותר.
בברכה - רפי לין :)

fila1
02-11-09, 13:35
הלכתי למוסך המרכזי והם חיברו את האוטו למחשב ותיקנו (איפסו אותו)

רפי לין
02-11-09, 23:12
מוסך מרכזי פיאט יש רק אחד ברמת החי"ל בת"א.
יש הרבה מוסכים מורשי היבואן ברחבי הארץ.
בברכה - רפי לין

fila1
09-11-09, 21:05
נו טוב לא מרכזי המוסך המורשה "פטין" בעכו

Michael
29-01-10, 10:08
כמה עולה איפוס מחשב ?

ברא
29-01-10, 14:02
מיכאל האיפוס במורשה בערך 250 ויכול לגלוש עד 300 שקל רק לא מעבר לזה

raanan_t
29-01-10, 14:10
איפוס אפשרי גם בעזרת כבל שעולה 40$ ולפטופ.

איפוס תקלה, לרוב הוא די פשוט. החכמה היא לפני האיפוס להבין מה התקלה אומרת ולפי זה "לצפות" איזה חלק מתחיל לזייף. לא כל התקלות ניתנות למחיקה עם הכבלים הזולים, אך תקלות הקשורות בניהול המנוע לרוב ניתן למחוק.

Michael
29-01-10, 14:58
איפוס אפשרי גם בעזרת כבל שעולה 40$ ולפטופ.

איפוס תקלה, לרוב הוא די פשוט. החכמה היא לפני האיפוס להבין מה התקלה אומרת ולפי זה "לצפות" איזה חלק מתחיל לזייף. לא כל התקלות ניתנות למחיקה עם הכבלים הזולים, אך תקלות הקשורות בניהול המנוע לרוב ניתן למחוק.

זה כבל OBD2/OBD ?

raanan_t
29-01-10, 18:40
OBD2

אפשר למצוא דגמים זולים סביב ה-30\40$ אך חשוב לדעת שכל המוצרים הסיניים האלו הינם חיקויים והצ'יפ הפנימי מזוהה כ"פרוץ" ע"י חלק מהתוכנות ומונע שימוש בו. לכן, למי שחשוב קצת מעבר שווה לרכוש צ'יפ מקורי (90$) ולהיות שקט לתקופה מאוד ארוכה.

ברא
30-01-10, 01:02
רענן אני מוכן לקנות ב 90$ רק מאיפה ואיך??
ומה אני צריך בדיוק חיבורים וכו'
את הלפטופ לפחות יש לי :D

אגב הקטע של איפוס או זיהוי תקלה זה שמוחקים את כל התקלות עושים לפעמים סיבוב קטן ברכב ואז אם יש התקלה היא נרשמת לפעמים לא צריך כל זה כי שמחברים ישר התקלה מופיעה לבד

Michael
07-02-10, 22:02
מצאתי כמה כבלים, מה אתם אומרים ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBD-2-OBD2-EOBD-Code-reader-DIAG-PC-INTERFACE-V1-3_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem414cc733c4QQitemZ2804 60997572QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/E-OBD-2-OBD-V1-3-USB-CAN-Code-Reader-Scanner-OBDII_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem56395f6730QQitemZ 370329741104QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CAN-BUS-EOBD-OBD-2-OBD2-USB-Diagnostic-Interface-V1-3_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3efbc609f0QQitemZ2705 12032240QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

הכל סיני.

raanan_t
07-02-10, 23:46
רענן אני מוכן לקנות ב 90$ רק מאיפה ואיך??
ומה אני צריך בדיוק חיבורים וכו'
את הלפטופ לפחות יש לי :D

http://www.scantool.net/obdlink.html
אין צורך ברכישת כבלים מיוחדים, הם מגיעים בערכה. כדאי לוודא שהכלי הזה מתאים פרפקט לפונטו היות וישנן תקלות מסויימות שלא ניתן לראות עם כל סורק.


מיכאל - רכישת כבל סיני כזה תעשה את העבודה באיפוס תקלות מנוע בלבד (כלומר, מערכת ההזרקה וההצתה) תקלות אחרות לא בטוח שיקראו. תקלת הגה חשמלי לדוגמא, לא הצלחתי לקרוא עם הסורק הסיני.

Michael
08-02-10, 21:37
http://www.scantool.net/obdlink.html
אין צורך ברכישת כבלים מיוחדים, הם מגיעים בערכה. כדאי לוודא שהכלי הזה מתאים פרפקט לפונטו היות וישנן תקלות מסויימות שלא ניתן לראות עם כל סורק.


מיכאל - רכישת כבל סיני כזה תעשה את העבודה באיפוס תקלות מנוע בלבד (כלומר, מערכת ההזרקה וההצתה) תקלות אחרות לא בטוח שיקראו. תקלת הגה חשמלי לדוגמא, לא הצלחתי לקרוא עם הסורק הסיני.

זה טוב ?
http://www.scantool.net/obdlink-ci.html
ראיתי שזה אותו הדבר, רק יותר פשוט. ראיתי גם ב60 שזה רק כבל ותוכנה.
השאלה שלי עם יש הבדל בערכות, חוץ מאיך שזה נראה כי התוכנה אותו הדבר. אפשר לקנות את הכבל ב-60 ואת התוכנה היותר מגניבה ב-25.
שווה ?