התחבר

View Full Version : עזרה בפיענוח דוח בדיקה לפונטו HGT 01


Asher_B
14-10-09, 19:48
מנוע, מערכת קירור, מערכת דלק, מערכת הצתה: בלאי פנימי גבוה, רעשים ונקישות פנימיות, נזילות שמן, קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים
סימני מעבר לחת למערכת קירור, תצרוכת דלק גבוהה, לתקן-סיבובי מנוע לא יציבים, בוצעו שינויים במערכת יניקה*, מנוע מזייף,
תושבות מנוע פגומות.

מערכת פליטה: מערכת פליטה רועשת, שינויים במערכת פליטה*.

סרן קדמי ומערכת היגוי: חופשים במערכת היגוי, נקישות במתלה, שחיקת צמיגים, לתקן זוויות היגוי.

קפיצים: דפיקות בכביש משובש.

שילדה ומרכב - ליקוים בעל משמעות נמוכה: תיקוני תאונות בגוף הרכב, צבע פגום*, שמשה קדמית הוחלפה.

מערכת בלמים(ללא פירוק גלגלים): צינור בלמים קדמי מקופל, בלימה לקויה, רפידות שחוקות, צלחות שחוקות.

צמיגים: צמיגים קדמיים פגומים.

מערכת תאורה(כולל מצבר): תקין.

העברת הכוח: מצמד מחליק, נזילות שמן תיבת הילוכים, רעש מתיבת הילוכים*, חריקה בשילוב הילוך אחורי, גומיות לציריות פגומות, מצמד קשה.

מחוונים: נורת ABS דולקת(לבדוק תקלות מחשב).

הערות כלליות: מצב כללי ברכב ירוד, לברר מקוריות הרכב.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
הבדיקה נערכה במכון "מבדק" בפ"ת
מדובר ברכב מסוג פיאט פונטו HGT יד 4 עם 92 אלף ק"מ
המחירון הוא 32K.

* מערכת יניקה = יש פילטר אוייר פתוח.
* רעשים מערכת פליטה = אגזוז זרימה חופשית של דרגון(ללא אישורים, אולי בגלל זה הזיהום אויר)
* פגמים בצבע = הרכב בצבע שחור ובגג קצת דהה.
* רעש מתיבת הילוכים = כשהוא הכניס לרוורס, כשאני נהגתי ולחצתי קלאץ' עד הסוף, נכנס חלק ללא רעשים.
* לא שמעתי רעשים מהבלמים בזמן נסיעה.
* בלימת זעזועים = לא הרגשתי משהו חריג בנסיעה, מידע כללי אני יודע שהם לא משהו בפונטו.
* נורת ABS בעל הרכב טוען שזה רק איפוס במוסך בעלות 250 ולא היה לו לחוץ לעשות את זה.
* מבחינת חזות חיצונית הרכב במצב מצוין חוץ מהגג שחלק ממנו התחיל לדהות שזה לא כ"כ מפריע לי
ועוד תיקון צבע בצד ימין קדמי(בקושי שמים לב).
* לגבי המנוע, הבוחן אמר שהמנוע לא עומד ללכת או צריך שיפוץ אבל יש לו בלאי גבוה O_o

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

מה דעתכם?
אני יודע שיש להם את הכסת"חים שלהם השאלה כמה מפה באמת חמור
ובכמה לדעתכם ישתלם לקנות את הרכב אם בכלל...

בעיקר מדאיג אותי המצב של המנוע שצוין פה..
אגב, ברישיון רכב(בתוקף) רשום שם של הבעלים הקודמים
אבל קיים טופס העברת בעלות לאדם שדיברתי איתו
הוא טוען שזה פשוט לא התעדכן במשרד הרישוי בגלל שיש לו את הרכב פחות משנה(עומד להתגייס)

תודה מראש, אני ממש אבוד :|

ido
14-10-09, 20:05
ז"א שיש לרכב טסט עוד מעט, אז זה עוד 1000-1500 ש"ח במקרה הטוב. זיהום אוויר יהיה רק אם הוא הוריד את הממיר, אגזוז זרימה חופשית לא מזהם את האוויר. איפה הרכב מטופל? האם באמת יש נזילות שמן או רק הזעות? "הרעשים מהמנוע" כנראה מהווריאטור. נסעת על הרכב? איך הוא מגיב? נורת ABS דולקת! תזהר לך ושלא תחשוב לרגע שאם זה היה "רק איפוס" הבעלים של הרכב לא כבר היה עושה את זה ממזמן. בקיצור יש השקעה על הרכב, תחשבן את זה במחיר ובהצלחה! בכל מקרה אל תמהר.

Asher_B
14-10-09, 20:15
ז"א שיש לרכב טסט עוד מעט, אז זה עוד 1000-1500 ש"ח במקרה הטוב. זיהום אוויר יהיה רק אם הוא הוריד את הממיר, אגזוז זרימה חופשית לא מזהם את האוויר. איפה הרכב מטופל? האם באמת יש נזילות שמן או רק הזעות? "הרעשים מהמנוע" כנראה מהווריאטור. נסעת על הרכב? איך הוא מגיב? נורת ABS דולקת! תזהר לך ושלא תחשוב לרגע שאם זה היה "רק איפוס" הבעלים של הרכב לא כבר היה עושה את זה ממזמן. בקיצור יש השקעה על הרכב, תחשבן את זה במחיר ובהצלחה! בכל מקרה אל תמהר.

1. טסט היה בחודש יוני.
2. הבחור לפני גיוס טוען שאבא שלו לוקח את הרכב למוסך כשצריך והוא יכול לברר לי לאיפה.
3. איך אני יכול לדעת אם יש נזילות או הזעות? אני אישית בשעה וחצי שהייתי עם הרכב לא ראיתי
שהיתה נזילה מתחת לרכב ובעל הרכב נראה מאוד מופתע לראות את הסעיף הזה(למרות שזה לא
אומר הרבה).
4. נורת ABS אני רוצה להגיע איתו להסכם שאם זה רק איפוס אני אשלם(זה 200 בערך, לא?)
ואם זה משהו רציני הוא ישלם על הבדיקה במוסך... האמת שבעניין הזה אני נוטה להאמין לו
כי מה שהוא סיפר לי שקרה מופיע פה בפורום בהודעה ישנה שהוא כתב...
5. איך לחשב? ללכת לבדיקה נוספת אצל מוסכניק? אז למה הולכים בגלל למכון? :|

Lexxxa
14-10-09, 20:21
לפני טסט תצתרך להחליף :
צלחות, רפידות, גומיות לציריות, פילטר אויר מקורי, דודאחורי מקורי, צמיגים קידמיים.

לסדר:
חופשים במערכת היגוי, נזילות שמן, תצרוכת דלק גבוהה, סיבובי מנוע לא יציבים, יכול להיות גם קלאץ'.

לגבי ABS מאוד חשוד העניין.

איפה הרכב היה מטופל ? יש הסטוריית טיפולים ?

תצתרך להשקיע עוד סכום די רציני בעניין.

Asher_B
14-10-09, 20:42
אני מוכן להשקיע 2-3K בתיקון הרכב לאחר הקניה,
מה שמדאיג אותי בעיקר בכל הסיפור זה הסעיף של המנוע שהוא נראה הכי מפחיד בכל הסיפור.

לא ידוע היכן היה מטופל לפני כמו שהגבתי לבחור מעליך,
השאלה עד כמה יש להשקיע ברכב? בעיקרון הסיבה העיקרית שנדלקתי עליו
זה הצבע השחור, יש גם אחת צהובה יותר שמורה אבל צהובות יש הרבה :|

Michael
14-10-09, 21:40
מחירון 32K עם תוריד אותו ל28 אז זה אולי משתלם לפחות לדעתי. האוטו לא חדש מהחברה זה ברור אבל עדיין למה אתה צריך לתקן את משהו הרס תגיעו להסדר שאתה מוריד לו מהמחיר את כל הליקויים, זה ניראה לי פתרון יפה ונוח בישבילך וגם בישבילו.
לגבי ה-ABS עדיף שתפתור את הבעיה לפני הקניה שלא אקרה מצב לא נעים *** זה.

simon377
14-10-09, 21:45
פחחות וצבע ברמה סבירה יעלו לך 5K. תוכל לצבוע גם בירוק כוזברה אם בא לך.
חפש רכב במצב טוב יותר \ במחיר משוקלל טוב יותר.

idango
15-10-09, 08:28
חשוב לברר מתי בוצע טיימינג! לוודא שימוש בפראפלו ולהוציא הסטוריית טיפולים , כאשר כל זה יהיה בידך תהיה חכם יותר.1. סיבובי מנוע לא יציבים - 90% יפתר עם ניקוי בית מצעת ( בהנחה שהקילומטרז אמיתי)
2.אל תתרגש מהאגזוז ומהפילטר - אם ישלך מזל אז אפשר לעבור טסט עם זה.
3.סט בלימה של 4 צלחות ורפידות יעלה באיזור ה 1500 ש"ח .
4.תבקש לבצע איתו ביחד את ה איפוס לABS ותראה שעובד.

5. אתה באמת רוצה את הרכב בשחור? בדר"כ רכבים בשחור מאוד יפים אך לצערי בHGT לדעתי האישית זה הפוך מכיוון שאתה מפספס את כל הטמבונים והקימורים הייחודים ת זה פשוט נבלע בצבע.

BentzZz
15-10-09, 08:51
לפני טסט תצתרך להחליף :
צלחות, רפידות, גומיות לציריות, פילטר אויר מקורי, דודאחורי מקורי, צמיגים קידמיים.

לסדר:
חופשים במערכת היגוי, נזילות שמן, תצרוכת דלק גבוהה, סיבובי מנוע לא יציבים, יכול להיות גם קלאץ'.

לגבי ABS מאוד חשוד העניין.

איפה הרכב היה מטופל ? יש הסטוריית טיפולים ?

תצתרך להשקיע עוד סכום די רציני בעניין.

פילטר אויר למקורי?? אף אחד לא ידבר איתו על הכיוון הזה בכלל...

תשמע רוב הדברים שרשומים שם זה דברים שרושמים בכל בדיקה, קח את האוטו למוסך מורשה פיאט שיכניסו אותך לפרופורציות ותסגור אם הבנאדם שהוא עושה את האיפוס מחשב הזה ובמידה וזה לא רק האיפוס אז התיקון עליו.

מסכים עם עידו צבע בהיר הרבה יותר יפה לHGT אבל זה הרכב! גם אני לא בחרתי את הירוק אבל למדתי לאהוב אותו.

ido
15-10-09, 11:03
אם היה לרכב טסט אז הבעלות הייתה אמורה להשתנות.