PDA

View Full Version : מילוי חד פעמי של מים ברדיאטור במקום נוזל קירור


mishel27
13-10-09, 02:48
חבר ביקש ממני לשאול אותכם עבורו את הבעיה הבאה:

בדרך לעבודה הוא שם לב שהחום מנוע עולה ועצר בצד. לאחר כמה דקות התניעה נסע עוד קצת ושם החום המשיך לעלות.
עשה בדיקת שמן מים וגילה שאין לו מים. לפני כן היו מים ירוקים בלבד. הוא התקשר לחבר שיעץ לו למלא מים רגילים להמשך הנסיעה.

מהבוקר הכרב נסע עם מי ברז. השאלה היא כזאת:

האם מילוי חד פעמי במים יכול לפגוע במשהו ?
האם יש צורך בשטיפת רדיאטור ?
לי ברכב יש פרפלו ואני יודע שזה מה שצריך להיות. אני יכול פשוט לתת לו את הנוזל שלי יש ?

אשמח לקבל עצות מה לעשות במקרה כזה

amitbl
13-10-09, 03:00
מים רגילים ונוזל קירור יעודי עושים בדיוק את אותה עבודה של קירור המנוע ברדיאטור.
ההבדל הוא שבטווח הרחוק מים רגילים משאירים משקעים והורסים את הצנרת/משאבה/רדיאטור עצמו בעוד שנוזל הקירור היעודי נועד לשמור על הרכיבים הללו. בנוסף הוא גם בעל טמפ' רתיחה גבוהה יותר ממים, וטמפ' קפיאה נמוכה יותר ממים - אבל זה פחות רלוונטי לארצנו הקטנטונת.

בכל מקרה לא סביר שייגרם נזק כלשהו משימוש במים רגילים בטווח הקצר.
אני במקומו הייתי פחות מודאג כרגע מסוג הנוזל שיש ברדיאטור ויותר מודאג מהעובדה ש"נעלמו" לו כל המים הירוקים. ככל הנראה שיש נזילה איפשהו ויש לבדוק את זה במהרה.

כמו כן בהזדמנות הקרובה, פשוט לרוקן את הרדיאטור ולמלא בנוזל הקירור היעודי (לאו דוקא פאראפלו. זה תלוי בסוג הרכב ובהוראות היצרן שלו - יש הרבה סוגים של נוזלי קירור).

mishel27
13-10-09, 03:04
תודה על התשובה המהירה.
מדובר בפונטו ELX. לנקז את המים לפני ששמים שם נוזל קירור ?
אז רק בשביל להרגע את הבחור, לא נגרם נזק משימוש חד פעמי ?

amitbl
13-10-09, 03:13
לא נגרם נזק משימוש חד פעמי/זמני במים רגילים.

יש לנקז את הרדיאטור מהמים הרגילים (כאשר המנוע כבוי!! ורצוי לאחר שנח לפחות 5-10 דקות מהנסיעה האחרונה).
לאחר ניקוז הרדיאטור לסגור את ברז הריקון, ולמלא עד הסימון מי קירור יעודיים - בפונטו 8V אני יודע שזה דווקא פרפלו אדום, אבל אולי ב16V (בELX) זה ירוק? לא סגור על זה - תקרא בספר הרכב מה היצרן ממליץ.

לאחר מכן יש להוציא אוויר מהמערכת - אני עשיתי את זה פשוט ע"י הנעה של הרכב עם פקק מילוי נוזל פתוח, והמתנה של 2 דקות לפני סגירת הפקק. ייתכן ויש שיטה יותר טובה לעשות את זה - תמתין לתגובה יותר מקצועית משלי.

כמובן שכל זה מומלץ לעשות לאחר שתוקנו הנזילות / החורים במערכת שגרמו לנוזל המקורי להיעלם מלכתחילה

moty003
13-10-09, 03:21
נישמע כמו משאבת מים שסיימה את חייה.

simon377
13-10-09, 03:47
מה קשור משאבת מים? אם הייתה בעייה עם המשאבה, גם אם הוא הייה ממלא 3 קוב זה לא היה פותר את ההתחממות.

אין פראפלו ירוק, יש כחול. פראפלו UP הוא האדום והוא נכנס החל משנתון מסויים ולא לדגמים מסויימים.

אמור לחבר שלך שיגש למוסך ויבקש לעשות בדיקת לחץ למע' הקירור. אני מהמר שיש לו נזילה.
לאחר תיקון הנזילה, שימלא נוזל קירור פראפלו ויסע לשלום.

moty003
13-10-09, 03:56
שמעון נזילה יכולה להיות גם ממשאבת המים!

mishel27
13-10-09, 06:54
תודה לכל העוזרים !

הנוזל קירור שהוא היה שם זה מתחנות דלק. גריקן של 4 ליטר ב 35 ש"ח.
על הבוקר הוא קבע עם המוסך שלו. אין צורך בשטיפת רדיאטור לפני ששמים פראפלו ?
המוסכניק שלו נראה לי בחור די חאפר. אני ביקרתי אצלו ובחרתי לא לטפל ברכב שלי שם.
כשהבאתי את הרכב שלי לשם, באתי אליו עם דף של בקשות אישיות. ביקשתי מצתים מקורים, חוטי הצתה וקלאטץ.
הבחור צחק עליי ואמר לי שכל זה סתם יעלה לי כסף ואין צורך בשום דבר מקורי ושכל פלאג יעשה את העבודה. כאמרתי לו שאני מחפש לקנות נוזל פראפלו הוא שאל אותי מזה בכלל. אמרתי לו נוזל קירור, הבחור ענה לי שאפשר לשים גם מים ולא יקרה כלום. אמרתי לו שאני אחשוב על הצעת מחיר שלו ונפרדנו לשלום.

לצערי חבר שלי בוחר לטפל אצלו עקב מחירים הזולים. ועכשיו לבעיות שלי:

היום עשיתי ישור קו לרכב. החלפתי קלאטץ והוא כבר מרגיש טוב ,אבל לא מצוין. כשאני לוחץ עד הסוף ומתחיל להרים את הכף רגל לאט , הקלטץ מרגיש נתקע כאילו הוא בדליי. הקלאטץ החדש הרבה יותר רך אבל יש הרגשה כאילו משהו דורש שם שימון, כאילו משהו מפריע לו לעלות. יש רעינות לפתרון ?
הקלאטץ בא בקופסה ירוקה ועליה היה כתות וולאו (VALEO).

לאחר החלפת תושבת גיר + ניקוי מצערת, עדיין יש רעדיות קלות ברכב (רבאק). אלו לא רעידות חזקות כמו שהיו אבל אני עדיין רוצה להיפתר מזה. אשמח לשמוע את דעתכם.