View Full Version : טרינרי בפונטו 2000
בהמשך לעניין מאוורר הרדיאטור שעובד אצלי באופן קבוע מרגע הפעלת הסוויטצ'.....היום נבדק במוסך מורשה והתגלה שהטרינר לא קיים ובמקום יש ברזלית לקצר בפלאג האמור להתחבר לטרינרי.
הרכב נבדק לפני 3 שבועות במכון לבדיקה לפני קניה ולא עלו שם על הבעיה..
מה העלות של הטרינרי והאם ישנו תחליפי?ועלותו כמובן.
בהמשך אעדכן מהוא מכון הבדיקה שבו לא עלו על הבעיה(במידה ולא יקחו אחריות) למרות ששילמתי 500 ש"ח לבדיקה והם אלו האנשים המקצועיים שאמורים להבחין במאוורר עובד באופן קבוע.
הייתי במכון הבדיקה היום ואמרו שהם לא אחראיים על הבעיה,ולאחר לא מעט צעקות הסכימו לחשוב על העניין ולהחליט ביום א' אם הם לוקחים אחריות על התקלה
כאן יש בדיוק מה שאתה צריך, אבל זה אולי קצת רחוק ממך:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=54916#post54916
בברכה - רפי לין :)
במוסך טענו שאני צריך טרינרי,ואתה טוען שאני צריך קוודרינרי...אם כך,מה נכון?לא רוצה לשים משהו לא מתאים....
בהרבה מוסכים לא יודעים שהמינוח שונה והם ממשיכים להשתמש בשם טרינרי למרות השדרוג והבדלים כאן:
טרינרי - יש בו 3 מצבי פעולה, סגירת מעגל המדחס כשלחץ הגז תקין, ניתוק מעגל המדחס אם לחץ הגז נמוך מזי (חוסר) או גבוה מדי, הפעלת מאורר רדיאטור/מעבה המזגן כהלחץ עולה לערך מסוים.
קוודרינרי - יש בו 4 מצבי פעולה, 3 הפעולות כמו בטרינרי בתוספת פעולה רביעית נוספת הפעלת מאורר הרדיאטור במהירות גבוהה כשלחץ הגז עוד עולה לשיעור גבוה יותר.
נא עדכן במצצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין :)
אם כך...איך אבחין אם תעשה טעות וירכיבו לא את הקוודרינרי?
בטרינרי מתחברים 4 חוטים ובקוודרינרי מתחברים 5 חוטים.
בברכה - רפי לין :)
רפי אצלי בפונטו 2000 יש 5 חיבורים ז"א קוודרינרי איך אני מזהה את החוט התוספת הרביעית להפעלת מאוורר הרדיאטור למהירות גבוהה יותר והאם הוא נותן מתח +.
מכיוון שאת המאוורר הנוסף שהרכבתי בחזית הרכב לקירור המעבה הייתי רוצה לחבר לאפשרות הזאת.
תודות לרפי שמאיר את עינינו .
דיברתי מוקדם יותר עם עופר(בחור נחמד)ואמרתי שמחר אני נמצא באיזור ת"א,הוא אמר שיארגן לי למחר את החלק...האם ישנם תחליפיים שלא יתאימו לי לרכב?איך אזהה שזה אכן החלק הנדרש?כרגע לא מותקן לי ברכב החלק ואין לי תיאור שלו,כמו כן האם בזמן הרכבתו הגז במזגן בורח?
בדרך כלל במכוניות פיאט יש מתחת לטרינרי/קוודרינרי שסתום (ונטיל) שמונע את בריחת הגז בזמן הוצאת הטרינרי/קוודרינרי.
להלן חוטי הקוודרינרי בפונטו 2000:
שחור - הארקה קבועה (מינוס).
אפור/שחור - אות הארקה (מינוס) אל מחשב המנוע להפעלת מהירות 1 (איטית) של מאורר הרדיאטור.
צהוב/לבן - אות הארקה (מינוס) אל מחשב המנוע להפעלת מהירות 2 (מהירה) של מאורר הרדיאטור
שחור/לבן - + שמגיע מטמוסטט המזגן האלקטרוני.
ורוד - + שיוצא מקוודרינרי אל מחשב ניהול המנוע אם לחץ הגז תקין (לא נמוך מדי ולא גבוה מדי).
אזהרה - מכיוון שהחוטים מתחברים אל מחשב ניהול המנוע, אסור לבצע בדיקות עם נורת בקורת אלא רק עם מד מתח (וולטמטר) דיגיטלי או לד בקרה.
יתכנו צבעי חוטים אחרים לקוודרינרי.
הפעלה של מאורר נוסף צריכה להיות ע"י הממסר שמפעיל את המאורר הרגיל ולא לחבר דבר אל הקוודרינרי.
בברכת חג שמח - רפי לין :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.