התחבר

View Full Version : סקודה VS פיאט


ארילו
30-09-09, 12:07
אחרי השרשור האחרון (ועוד כמה) בהם אנשים מסויימים אמרו שסקודה הכי טובה ואנשים אחרים אמרו שפיאט הכי טובה - החלטתי לפתוח את הדיון הזה פה.

אז בלי השמצות אישיות, בלי לגלוש לשרשורים אחרים ולא קשורים - רק עובדות.

אני מוכן להתחיל:
נכון שסקודה מייצרים אחלה של פאביות, ונכון שיש להם מורשת (בתור מפעל נשק) אבל אני עדיין טוען שזה לא חוכמה לטעון שהם טובים אחרי הסכומים האדירים והידע שהגרמנים העבירו למפעלי סקודה מתוקף בעלותם.
ולטעון שסקודה מייצרים את המנועים לקונצרן פולקסווגן זה שקול לחלוטין לטענה שקונצרן פולקסווגן מייצר את המנועים לעצמו.

מילא אם הם היו מייצרים את המנועים ל-במוו או מרצדס או פיאט ;).

מצד שני פיאט (תחת המותג מגנטי מרלי) מייצרים תיבות הילוכים בשביל אסטון מרטין :D

נכון שהפונטו לא איכותית כמו הפאביה מבחינת ההרגשה של הפלסטיקה - אבל ה-500 והכרומה מרגישות מעולה. השמועה אומרת שגם הבראבו.

stas203
30-09-09, 13:03
לפיאט יש לפחות 450 דגמים שונים של רכבים בהסטוריה לשקודה יש כ-150.
לפיאט היו גם כמה הברקות מוטוריות מה שקשה לומר על סקודה\שקודה גם אחרי ש-VW נכנסו לעניינים.
פיאט זה חברת ענק שבבעלותה חברות רבות!
לסקודה אין ממש מה להציע בתחום הספורט: ולא ,פביה RS או אוקטביה זה לא רכב ספורט
אבל בסופו של דבר אין לי כלום נגד החברה הזאת ,אני נהנה לראות רכבים כמו פביה על הכביש, אפילו הייתי קונה לי אחת ליום יום אם היה לי כסף(כדי שהקופה תנוח קצת-לה באמת שאין מתחרה בסקודה).

yair068
30-09-09, 13:17
אין מה לעשות נגד עובדות אתה לא יכול להתווכח .
יש לי את שני הרכבים ומה אומר לך אם שמתי מרימים הדראוליים למכסה מנוע מסבירה את הבעייה.
אומנם הפונטו שלי בין השנה השמינית לתשיעית הוחלפו רוב החלקים אבל הייה לי גם אוקטביה בין חמש וחצי שנים שאחרי שמכרתי אותו פשוט נישקתי אותו על מכסה המנוע.
אף אחד לא מנסה להגיד פה ששלי יותר גדול ואין לי בעייה שפיאט גם יהיה יותר טוב בשמחה .
אתן לך דוגמה על קצה המזלג בפיאט בסביבות 120K הולך פקום ראש שלא נדבר על התחממויות בעיות חשמל תושבות וקפיצים.
לי ידוע דבר אחד שהגרמנים מוציאים רכב עם בעייה מודל אחרי זה פותרים אותו.
בפיאט מעל 20 שנה אני שומע על בעיות התחממות למה לא פתרו את הבעייה עד היום.
אתה מדבר על הרכבים החדשים מה אתה מקבל למחיר שאתה משלם ומה תקבל לאחר שנה או כמה שנים.

stas203
30-09-09, 13:42
פיאט יותר רגישה להזנחה ,זה כן .
יש תחושה שכאילו האיטלקים מחפפים בדברים מסויימים,כמו פיוזים לא נכונים שגורמים לבעיות חשמל ועוד..
מה גם שהשירות בארץ לפיאט הוא לא משהו, ובהרבה מוסכים גם המיקצועיות .
כמו שאמרו כבר שהרבה אנשים בכלל לא מטפלים במורשה, ומרכיבים חלקים תחלפיים זולים!
כבר ראיתי מוסכים (לא מורשים) שממלאים מים במערכת קירור כי הלקוח אומר: עזוב זה פונטו אין לי כסך להשקיע בנוזל קירור או ברגים שנשארים בחוץ ,והמוסכניק אומר "עזוב אתה לא באמת צריך אותם!!"

vRS
30-09-09, 16:54
סטס, הפביה vRS הייתה מוצלחת ומהנה מהפולו TDI130 והאיביזה TDI130 שנחשבו "ספורטיביות" ממנה.
ה-vRS אומנם הייתה מדוזלת, אבל הייתה הוט האץ' לכל דבר והייתה מכונית מאוד מוצלחת ונמכרת בבריטניה בעיקר.

האוקטביה vRS - דור ראשון - הייתה יותר GT משפחתית מהירה מאשר ספורטיבית
אך זכור לי שהיו שהעדיפו אותה על פני הלאון 20VT עם ההנעה הכפולה.

האוקטביה vRS - דור שני - מהווה שיפור משמעותי ביחס לדור היוצא.
מציעה תא נוסעים איכותי, מושבים מצויינים, רשימת איבזור מכובדת, התנהגות מחודדת וביצועים משופרים.

מבחינת התנהגות והנאה מנהיגה היא ממותגת בין ה-GTI דור חמישי לבין לאון FR דור שני.

הגולף מציעה התנהגות מחודדת עוד יותר, ביצועים מעט יותר טובים (ב-DSG) אך נוחות הנסיעה שלה נוקשה יותר, הרבה פחות פרקטית ויקרה יותר מידי.

האוקטביה מציעה התנהגות מעט פחות מחודדת (בעיקר בגלל תוספת המשקל) אך מציגה ביצועים טובים למדי, התנהגות טובה וכיפית, נוחות נסיעה עדיפה משמעותית ופרקטיות מטריפה.

הלאון... עזבו. חבל לפרט. בזבוז של זמן.
לא מעט תת היגוי, תא נוסעים שנראה נורא והחומרים בו מרגישים הרבה פחות נעימים ואיכותיים, נוחות נסיעה נוקשה עוד יותר, עיצוב חיצוני מזעזע ומחיר מוגזם.
אבל מה, יש לה מנוע טוב... ;)

סטס, לסיכום...
ספורטיבית בהחלט - רק צריך להבין שהיא לא מיועדת להיות הוט האץ' מסלולית כמו פוקוס ST או מגאן 225 (המדהימה).
היא נועדה להיות משפחתית מהירה עם יכולת טובה גם בכבישים הטכניים וכל זה מבלי לפגוע בנוחות הנוסעים, באיבזור או בפרקטיות - והיא טובה בזה. מאוד טובה בזה.
וכמובן, המחיר שלה שפוי הרבה יותר משל הגולף GTI והלאון FR.

עם הצגת מתיחת הפנים - התחיל יבוא גרסת 2.0T עם DSG6 - בנוסף לידני 6.
חבל ששוב שוכחים את גרסת 2.0TDI CR170 בצ'יכיה...

אומנם פיאט היא חברה גדולה - בעלת הבית של אלפא, מזרטי, פרארי...
שקודה היא חלק מקונצרן גדול. גדול הרבה יותר.
מיותר לפרט מה כולל קונצרן VAG בתוכו, נכון?

spiderman
30-09-09, 18:51
האמת שנראה שהשרשור נפתח כדי שנתווכח עם עצמנו...

אף אחד אינו יכול להכריע ב"סוגיה",אין תשובה אחת לשאלה מי טובה יותר,מה פירוש "טובה יותר"? מה סדר התכונות הנדרשות לפי החשיבות?

לא לשכוח שסקודה נרדמה למשך המון שנים ולא עמדו לרשותה התנאים והאמצעים שעמדו לרשות יצרנים מחוץ לגוש הקומוניסטי. לא ניתן שלא להתפעל ממה שקרה לסקודה תוך פחות מעשור!

לא לשכוח שבתוך קונצרן פולסוואגן יש "חלוקת תפקידים" וההחלטה מה לייצר אינה של סקודה בלבד.

פיאט תמיד הייתה חופשיה להמציא מה שרצתה,גם ממשלת איטליה לא הצליחה לעצור אותה,פיאט היא בראש הקונצרן הנושא את שמה,השוק האיטלקי ופתיחותה של איטליה למערב מציבים את פיאט לכל אורך השנים מאז מלחמת העולם השנייה בעמדה אחרת ושונה מזו של סקודה.
אסור לשכוח שלצד הברקות מדהימות היו לפיאט (הרבה!) כשלונות צורבים.

לכל אחד מהמותגים יש יתרונות,לכל אחד יש גם חסרונות.

הייתי בעלים גאה של המון פיאטים,חלקם נרכשו חדשים,חלקם לא (850,124,124 ספורט,124 ספיידר,127,ריתמו,אונו,פונטו) והיו לי גם רכבים מהקונצרן (אלפטה,אלפא ספיידר,לנציה פריזמה,לנציה תמא).

היום אני בעלים גאה של סקודה אוקטביה.

מה לומר? ברמת המחיר המקבילה אין תחליף לאיכות הבניה וההרכבה של סקודה,הרכב מתוכנן בצורה חכמה ביותר (אגב-זה גם צד חזק של פיאט),האמינות מעולה ומעבר לכל סטנדרט אירופאי והנוחות עולה גם על המקבילות הצרפתיות שחלקן איבד תכונה זו..

מצד שני,לסקודה אין את ה-500... 8)

אז מי טובה יותר?

אסטון מרטין....;)

Ron_Dadon
30-09-09, 20:16
זה לא עניין של מי טובה יותר, הרי זה ברור שאם מישהו מחפש רכב "מגניב ומיוחד", אז ה-500 תקרוץ לו, ומי שמחפש פרקטי יותר אז הפביה תקרוץ לו (אלו סתם 2 דוגמאות אם נשארים בתחום פיאט-סקודה).

זה גם לא עניין של "הפיאט שלי תקרע כל 1600 של סקודה בפתיחות".

ובעיקר זה לא עניין של "פיאט טוב - סקודה סתם".

אני פשוט לא מבין מה כל דברי ההלל והשבח הבלתי פוסקים על רכב שיש לו בקושי שנה על הכביש. אז נכון, מניסיון (של אחרים) עם רכבים קודמים של החברה הוא רוב הסיכויים ימשיך לגלות אמינות גם בהמשך, אבל דחילק - מספיק.

סקודה מייצרת רכבים פרקטים, אמינים, נוחים ונראים סבבה (רובם).
פיאט מייצרת רכבים פרקטים אבל עם קצת יותר פיצ'רים גאג'טים למינהם (ע.ע מערך הBlue ב-500), אמינים בהחלט (תוציאו כבר את הסטיגמות מהראש), אולי קצת יותר רגישים להזנחה, נוחים בהחלט ונראים מצויין (עניין של טעם כמובן, אני מאד אוהב את העיצוב האיטלקי לרכבים).

אני מנסה להבין איך בכל (הקצנה מכוונת) שירשור פיאט עם בעיות נכנסים להשוואה של כמה סקודה אמינה, שלרוב מדובר על רכב שנת 95-2002 ומשווים את האמינות שלו לרכב בן שנה שעבר את כמות הק"מ שאני עובר ב-3 חודשים - הרי זה ברור שגם בסקודה החביבה בסופו של דבר חלקים יתיישנו וידרשו החלפה אחרי כמה שנים על הכביש.

וגיא, אני מבין שאתה מתוסכל מפיאט בארץ :) אבל בחיית, דודי רשם שהוא "פותח את רוב ה1600" ואתה רשמת תגובה שציירה לי ישר פרצוף חצי עקום כזה של "אהה? איפה אתה חי?"
נסעת על ELX ידנית/רציפה? לא, נכון? אז איך אתה רוצה לחוות דעה על מה שנרשם על רכב שאתה לא מכיר? תתפלא מה 20 כ"ס נוספים ונהג שיודע להעביר הילוכים בזמן יכול לעשות אל מול רכב עם טיפה יותר כוח, אבל גם יותר משקל וגיר אוטומטי נשלט מחשב.
וכן, תסלח לי, אבל אם נקח לדוגמא את המזדה 3, חביבת הפתיחות של כל ילד שלוקח את הליסינג של אבא, אז מנוע 1600 שמאיץ (נתוני יצרן) מ0-100 ב12.4 שניות, הייתי אומר שזה דיי מצחיק אל מול מנוע 1250 שעושה זאת בפחות, ועם פחות כ"ס, ועל כן - על מה השאלה? ברור שהספייס הקטנה תעמוד בגבורה ואף תגבור על רוב ה1600 המשפחתיות, במיוחד בשנתונים הנמוכים יותר - כמובן שכל זה יפה כל עוד מדובר במישור, אני דיי בטוח שבעליות ל1.6 יהיה יתרון.

stio
30-09-09, 20:34
רון, יש לי הרבה מה לומר על מה שכתבת ועל נושא השרשור בכלל, אבל כבר נעשה זאת בהזדמנות אחרת בעל פה באחד מהמפגשים, כי חבל שימחקו לי את ההודעה וזאת בההנחה שתגיע- ואז גם אפשרי לבדוק של מי הרכב יותר מהיר... :wink:

התגובה של דודי בשרשור שננעל היתה מתנשאת וזה בדיוק סגנון התגובה שקיבל ממני אח"כ.

Ron_Dadon
30-09-09, 22:29
עד המפגש הבא יש עוד זמן לא ידוע, וגם לא ידוע היכן יתקיים ומתי, כך שאם אגיע או לא זו שאלה מאד קשה :)
אם אתה לא רוצה על גבי הפורום, אתה מוזמן לשלוח בפרטי בכיף.

dodihob
01-10-09, 01:53
Stio רון לא אמר שהאוטו שלו יותר מהיר משלך, הוא דיבר על בכלל על רוב המשפחתיות ה-1600 האוטומטיות, ושוב גם אני לא אמרתי שהאוטו שלי יותר מהיר משלך, אף פעם.
אז אני לא יודע למה לדחוף תמיד את הקטע בוא נעשה פתיחות ותראה שהאוטו מיני שלי עם 1600 ו-105 כ"ס לוקח את המיני שלך עם 1200 ו-80 כ"ס ושהיא ישנה יותר באיזה 7 שנים.
אני נתתי דוגמא כנגד רוב ה-1600 אוטומטיות, והרכב שלך ממש לא מייצג אותם, רוב ה-1600 הינם מכוניות משפחתיות ואילו שלך היא מיני עם מנוע דיי גדול בהשוואה לשאר.
זה שאמרתי שאני פותח את רוב ה-1600 אוטמטיות ממש לא נראה לי כדבר מתנשא להגיד, אולי פירשת את זה ככה.

stio
01-10-09, 02:25
רון, עדיף במסנג'ר- אתה יכול להוסיף אותי: lvi8@hotmail.co.il

בכל אופן, אני בד"כ נמנע מלעשות פתיחות וכ' בכבישים ציבוריים. למשל היום נתקלתי בנהג חדש עם רנו קנגו 1.5 שהתלהב יתר על המידה, אך תנאי הדרך לא איפשרו לי ללמד אותו קצת על הנושא (ירידה ועיקול), אז נתתי לו לנסוע לדרכו.

בשני מקרים עיקריים הנהגים התלהבו יותר מידי והיה צורך להרגיע אותם מעט:

- עם פיאט גרנדה פונטו 1.4 77 כ"ס- הנהג קיבל את ההלם של החיים שלו, יותר הוא לא יעיז לצחוק מבעד לחלון על נהגים שנוהגים בפאביות.
- עם פיאט 500 1.4 100 כ"ס- לא יודע מה יש ברכב הזה אבל בקושי הצלחתי לעבור אותו, היה ממש קשה. בסוף הצלחתי אבל הפער היה מזערי- בכל אופן לא זוכר אם מדחס המזגן היה מנותק אצלי בכלל...

כמובן שיש את אלו עם האונו, הפיג'ו 205 והדייהטסו שרייד שחותכים אותי באכזריות וכשאנו מגיעים לרמזור (זה לצד זה) הם מחייכים כאילו הם מינימום טייסים. חבל שאח"כ הרמזור מתחלף לירוק ואני לא יכול לראות איך החיוך נמחק להם מהפנים...

בכל אופן, dodihob, בוא נעזוב את הפאביה ברשותך. לא הצלחתי להבין איך הצלחת להשיג מאזדה 6 עם מנוע 2500 סמ"ק- כשאני רואה רכב כזה מאחוריי אני עובר לימני.

dodihob
01-10-09, 02:34
לא הצלחתי להשיג את המאזדה, אמרתי שהיא לא הצליחה לאבד אותי בנסיעה עירונית.
הפונטו נועלת 195/45 R15, אוחזת דיי טוב כך שאת ההבדל בתאוצה במישור השלמתי בפניות.
משהו חד פעמי, אני לא נוסע כך.

raanan_t
01-10-09, 03:36
משהו חד פעמי, אני לא נוסע כך.
גם אני לא.

רבותיי, אל תתנו לשרשור הזה להידרדר. הנושא הוא לא פתיחות בין פיאט, מזראטי, שקודה וחיפושית. השתדלו לשמור על הקווים הכלליים של נושא השרשור.

asaf123
01-10-09, 04:10
רגע שאלה קטנה....
מישהו פה שכח שיש גם אונו עם טורבו...
זה עדיין מיני מול מיני לא?
יש פאביה להיתנדבות לעניין?
רק שמי שלוקח משלם את הבדיקה על הדיינו אחרי זה אני כבר המון זמן רוצה לדעת כמה כח מגיע לגלגל אצלי...:)
ואגב זו אונו 4 דלתות ככה שזה דיי דומה לפאביה. והאונו זקנה ממנה גם ב14 שנה.
ובלי קשר אם כבר מדברים על קטנות חמודות אני ממש אבל ממש אהבתי את הסוזוקי סויפט.
או המאזדה 2 שהיא גם ממש מהירה יחסית .

stio
01-10-09, 14:08
איך אפשר להשוות את האונו טורבו לפאביה? האונו שוקלת מאות ק"ג פחות ומצויידת במגדש טורבו- הפאביה לא.

vRS
01-10-09, 15:06
זה הרגע שאני מצטער שלא לקחתי פביה TDIPD... :D

stio
01-10-09, 16:00
מה זה פאביה TDIPD? דיזל? איזה מנוע יש לה בכלל וכ"ס/מומנט?

vRS
01-10-09, 16:57
1.9TDI PD הותיק.

במקור יש לו 105 כ"ס ו-25 קג"מ.

בשינוי קליל יהיו לו 140 כ"ס ומעל 30 קג"מ...

ובשינויים טיפה יותר מעמיקים ויקרים ניתן להגיע גם לאיזור 170 כ"ס ומעל 35 קג"מ.

ואגב, במידה ויש את הממון ואת הטירוף - ניתן להרים פרוייקט חיזוק מאסיבי, ולהגיע להספק שנע בין 240 ל-260 כ"ס ומעל 50 קג"מ מומנט - על דיינו.

יש בחור שהרים פרוייקט כזה על פביה vRS (רק שאצלה המנוע בבסיס הוא בגרסת 130 כ"ס ו-31.6 קג"מ) והוא נוסע על 260 כ"ס מדודי דינו.

הפביה החזקה ביותר שיש - למיטב ידיעתי.

asaf123
02-10-09, 06:20
אמממ... זה הי סתם למען החיבה ולא מעבר .
אני בטוח שנעים יותר ברכב ממוזג ולא ברכב שהכל ירד ממנו וכמובן ברכב חדש..
וחוץ מזה האונו שלי תנוח כנראה בסוף שבוע הזה יש בעיה בחשמל לצערי.עיה גדולה.

BentzZz
02-10-09, 10:36
- עם פיאט גרנדה פונטו 1.4 77 כ"ס- הנהג קיבל את ההלם של החיים שלו, יותר הוא לא יעיז לצחוק מבעד לחלון על נהגים שנוהגים בפאביות.
- עם פיאט 500 1.4 100 כ"ס- לא יודע מה יש ברכב הזה אבל בקושי הצלחתי לעבור אותו, היה ממש קשה. בסוף הצלחתי אבל הפער היה מזערי- בכל אופן לא זוכר אם מדחס המזגן היה מנותק אצלי בכלל...

כמובן שיש את אלו עם האונו, הפיג'ו 205 והדייהטסו שרייד שחותכים אותי באכזריות וכשאנו מגיעים לרמזור (זה לצד זה) הם מחייכים כאילו הם מינימום טייסים. חבל שאח"כ הרמזור מתחלף לירוק ואני לא יכול לראות איך החיוך נמחק להם מהפנים...
.

נוסע על פאביה מרגיש בS2000 משהו..
אני חושב שהבחור בפיאט 500 עוד שיחק ברדיו כשאתה "פתחת" איתו, או שאתה מאלה שעוקפים בכביש רכב ספורטיבי שמשייט על 100 ואומרים לקחתי פורשה 911 סגירות ?

idango
02-10-09, 10:43
ההשוואה אינה פרקטית כלל!

אם תיגש לנהג מונית ותשאל אותו מה עדיף פיאט או סקודה תקבל תשובה של :"מזה פיאט ? רק סקודה ידידי !"

תשאל את אותה שאלה נהג חדש וצעיר והוא יענה לך :"איכס סקודה , מה אני נהג מונית? אני רוצה רכב חסכוני וצעיר , רק פיאט!"

אני יודע שיש גם מותגים צעירים לסקודה אך היום בחור צעיר נהג חדש לא יכול להרשות לעצמו רכב כזה - ראיתם פעם נהג חדש או צעיר שנוהג על רכב של יותר מ30,000 - נדיר ביותר. אין מה יותר טוב בהשוואה באופן כללי ,יש מה יותר טוב לי כרגע בתקופה שבא אני נמצא!

דוגמא נוספת: היום אני מאורס ומתחתן בקרוב , כיום אני נוהג על פונטו HGT ואני מת על האוטו הזה ומבחינתי כרגה זה הרכב המושלם!(אחזקה זולה , טיפולים נוחים,תאוצה יפה ולוק שלא מבייש אלפות ספורטיביות) בקרוב יגיע הזמן ויהיו לי X ילדים וכלב ואני יהיה צריך רכב בסגנון של סקודה אוקטביה או סיאט ליאון ולאותה תקופה או רגע זה יהיה הרכב המושלם עבורי .

נקודה למחשבה.

stas203
02-10-09, 10:47
גיא בוא לערד נראה איך הביצועים של הפביה על המסלול :idea:

stio
02-10-09, 11:04
איפה אני ואיפה ערד... אם היה מסלול כזה בצפון אז בכיף.

שחרון
02-10-09, 12:14
גיא בוא לערד נראה איך הביצועים של הפביה על המסלול :idea:

סטס אל תזלזל. הפביאה נוסע לא רע בכלל! ממה שהצלחתי להרגיש בכמה דקות שישבתי ליד הנהג!
ולדעתי הויכוח ממש מיותר ולא קשור לכלום .
אז היום סקודה טובה יותר עוד כמה שנים היוצרות יתהפכו. ככה זה בשוק הרכב כל פעם חברה אחרת מפתיעה!


שחרון

vRS
02-10-09, 12:40
שחר, מתי נסעת בפביה? :eek:

שחרון
02-10-09, 15:09
אצלך באוטו יגחנון.

stio
02-10-09, 15:10
:lol::lol::lol:

עם נהג כמו אוראל- הפאביה תטוס. בטיול לא הצלחתי לעקוף אותו, אבל אל דאגה, גם זה יגיע...

vRS
02-10-09, 17:13
וואלה?
איך אני לא זוכר דבר כזה... :D

וגיא, אני מצטער לאכזב אותך - הנהיגה בטיול הייתה איטית עד מאוד בשבילי.
היו כבישים מצויינים, אבל קצב הנסיעה הכללי היה מדכא (בכל זאת - טיול מועדון. אף אחד לא מנסה להתחרות בשני).

אתה מוזמן להצטרף אלי באחד השבתות לאיזור ירושלים ואז תוכל להתרשם מנהיגה מהירה מה היא :)

stio
02-10-09, 17:18
טוב, אל תשכח שפרשת מוקדם, קצב הנהיגה (וגם העקיפות) היו אח"כ מאתגרים עד מאוד... היה אחלה טיול, אבל מצד שני בכבישים בסגנון הזה אני נוהג בכל יום, הבית שלי מוקף בכבישים כאלו.

שים לב לצילום- ממש ליד הבית נמצא כביש מאוד מאתגר:
http://www.uploadfileyou.com/files/0kcyyan1cuphmup906ic.jpg

gil_a
03-10-09, 17:21
רון, עדיף במסנג'ר- אתה יכול להוסיף אותי: lvi8@hotmail.co.il

בכל אופן, אני בד"כ נמנע מלעשות פתיחות וכ' בכבישים ציבוריים. למשל היום נתקלתי בנהג חדש עם רנו קנגו 1.5 שהתלהב יתר על המידה, אך תנאי הדרך לא איפשרו לי ללמד אותו קצת על הנושא (ירידה ועיקול), אז נתתי לו לנסוע לדרכו.

בשני מקרים עיקריים הנהגים התלהבו יותר מידי והיה צורך להרגיע אותם מעט:

- עם פיאט גרנדה פונטו 1.4 77 כ"ס- הנהג קיבל את ההלם של החיים שלו, יותר הוא לא יעיז לצחוק מבעד לחלון על נהגים שנוהגים בפאביות.
- עם פיאט 500 1.4 100 כ"ס- לא יודע מה יש ברכב הזה אבל בקושי הצלחתי לעבור אותו, היה ממש קשה. בסוף הצלחתי אבל הפער היה מזערי- בכל אופן לא זוכר אם מדחס המזגן היה מנותק אצלי בכלל...

כמובן שיש את אלו עם האונו, הפיג'ו 205 והדייהטסו שרייד שחותכים אותי באכזריות וכשאנו מגיעים לרמזור (זה לצד זה) הם מחייכים כאילו הם מינימום טייסים. חבל שאח"כ הרמזור מתחלף לירוק ואני לא יכול לראות איך החיוך נמחק להם מהפנים...

בכל אופן, dodihob, בוא נעזוב את הפאביה ברשותך. לא הצלחתי להבין איך הצלחת להשיג מאזדה 6 עם מנוע 2500 סמ"ק- כשאני רואה רכב כזה מאחוריי אני עובר לימני.

אני לא מבין משהו למה אתה לא עושה השוואה הוגנת?
כל המכוניות שאתה משוואה את הפאביה שלך הם עד מנועים של 1.4, יש לך מנוע של 1.6 ידני איפה ההשוואה? תתחיל להשוואות את הפאביה שלך למכוניות חדשות 1.6 ידניות וזה לא תרוץ שאין בארץ אני בטוח שהיא לא תהיה מהמהירות לקבוצה (1.6 ידני) באירופה.
נ.ב
אולי במקום לקרוא תיגר על פונטו 1.2 או רנו קנגו 1.5 או דייהסטו שרייד, תקרא תיגר על פיאט בראבו 1.6 ידני זה יהיה קצת יותר הוגן אני חושב.

stio
03-10-09, 17:31
איזו השוואה עשיתי? אני רשמתי את רשמיי מניסוי זינוק מול 2 המכוניות המפורטות בציטוט שלך. מעבר לזה אין לי שום ניסיון ב"פתיחות", אני לא נוהג כך והנושא לא ממש מעניין אותי. כמו כן הרכב שלי הוא אוטומט ולא ידני.

shachar
03-10-09, 20:42
ומי אמר לך שלנהג השני גם עבר בראש הנה אני אלחץ עד הסוף בזינוק כדי להראות לילד הזה בסקודה מאיפה משתין הרכב שלי

לדעתי הכל בראש שלך גיא,בלי להעליב לא כל נהג שעומד איתך ברמזור רוצה "לפתוח" איתך, אחרת לפי התאוריה שלך אני פתחתי הרבה מרצדסים ב.מ.ו ויגוארים עם הפונטו הקטנה :)

vRS
03-10-09, 21:40
גיא, ההשוואות שלך באמת לא פסדר...

אני לא אכנס לרשימה שלי מי נגד מי - בכל זאת...
אני לא מאלה שאוהבים ללחוץ בקו ישר, אלא אני מאלה שאוהבים לסוע מהר בסיבובים.

בעקרון, כל המשפחתיות 1.6 האוט' והידניות - איטיות יותר אפילו משמעותית.
ישנן גם משפחתיות גדולות 2.0 אוט' - המתקשות לעמוד בקצב.

ושוב...
קו ישר לא מעניין.
יחי הסיבובים וכמה שיותר מהר :)

stio
03-10-09, 23:58
ומי אמר לך שלנהג השני גם עבר בראש הנה אני אלחץ עד הסוף בזינוק כדי להראות לילד הזה בסקודה מאיפה משתין הרכב שלי

יש כאלו שסימנו ויש כאלו שאמרו...

גיא, ההשוואות שלך באמת לא פסדר (...) אני לא מאלה שאוהבים ללחוץ בקו ישר, אלא אני מאלה שאוהבים לסוע מהר בסיבובים.

גם אני אוהב לנסוע בכבישים עם סיבובים הרבה (הרבה) יותר מקו ישר. באמת ההשוואה שלי לא בסדר, הייתי צריך להשוות מידות צמיגים כדי לשער אחיזה- אז חבר'ה- רוצים להתחיל להשוות מידות צמיגים (גם לעומת סופר מיני חדשות ומשפחתיות חדשות)? שלי 205/45R16... :D

Ron_Dadon
04-10-09, 02:06
רון, עדיף במסנג'ר- אתה יכול להוסיף אותי: lvi8@hotmail.co.il

בכל אופן, אני בד"כ נמנע מלעשות פתיחות וכ' בכבישים ציבוריים. למשל היום נתקלתי בנהג חדש עם רנו קנגו 1.5 שהתלהב יתר על המידה, אך תנאי הדרך לא איפשרו לי ללמד אותו קצת על הנושא (ירידה ועיקול), אז נתתי לו לנסוע לדרכו.

בשני מקרים עיקריים הנהגים התלהבו יותר מידי והיה צורך להרגיע אותם מעט:

- עם פיאט גרנדה פונטו 1.4 77 כ"ס- הנהג קיבל את ההלם של החיים שלו, יותר הוא לא יעיז לצחוק מבעד לחלון על נהגים שנוהגים בפאביות.
- עם פיאט 500 1.4 100 כ"ס- לא יודע מה יש ברכב הזה אבל בקושי הצלחתי לעבור אותו, היה ממש קשה. בסוף הצלחתי אבל הפער היה מזערי- בכל אופן לא זוכר אם מדחס המזגן היה מנותק אצלי בכלל...

כמובן שיש את אלו עם האונו, הפיג'ו 205 והדייהטסו שרייד שחותכים אותי באכזריות וכשאנו מגיעים לרמזור (זה לצד זה) הם מחייכים כאילו הם מינימום טייסים. חבל שאח"כ הרמזור מתחלף לירוק ואני לא יכול לראות איך החיוך נמחק להם מהפנים...

בכל אופן, dodihob, בוא נעזוב את הפאביה ברשותך. לא הצלחתי להבין איך הצלחת להשיג מאזדה 6 עם מנוע 2500 סמ"ק- כשאני רואה רכב כזה מאחוריי אני עובר לימני.

הוספתי אותך.

אגב, אני לא מבין מה כל כך קשה להבין מה יש בפיאט 500 שבקושי הצלחת לעבור אותה - הנהג פשוט לא לחץ אותה עד הסוף.
אם כבר, יתכן שמדחס המזגן היה מופעל ב-500. אני לא מבין איך אתה מצפה לעקוף רכב שלפי נתוני יצרן מאיץ בשנייה~ יותר מהר ממך ל-100 (לפי יצרן בגירסה שלך זה לוקח 11.5 שניות).

Bottom line...
הספייס כבודה במקומה וכנ"ל הפביה. ההשוואה של רכב חדש לרכב שמתקרב כבר לעשור על הכביש, היא לא השוואה. אם אתה רוצה להשוואת, חפש גרנדה 1.4 16V (שלא מיובאת לארץ כמובן) נתונים על הדף.

BentzZz
04-10-09, 09:59
חח חיפשתי את הכתבה על המצלמות מהירות החדשות ומצאתי אתזה
עוד נק' השוואה בין סקודה לפיאט
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3776762,00.html

stio
04-10-09, 12:14
אגב, אני לא מבין מה כל כך קשה להבין מה יש בפיאט 500 שבקושי הצלחת לעבור אותה - הנהג פשוט לא לחץ אותה עד הסוף.
אם כבר, יתכן שמדחס המזגן היה מופעל ב-500. אני לא מבין איך אתה מצפה לעקוף רכב שלפי נתוני יצרן מאיץ בשנייה~ יותר מהר ממך ל-100 (לפי יצרן בגירסה שלך זה לוקח 11.5 שניות).

Bottom line...
הספייס כבודה במקומה וכנ"ל הפביה. ההשוואה של רכב חדש לרכב שמתקרב כבר לעשור על הכביש, היא לא השוואה. אם אתה רוצה להשוואת, חפש גרנדה 1.4 16V (שלא מיובאת לארץ כמובן) נתונים על הדף.

את הפיאט 500 צריך להשוות למכוניות במימדיה, קרי היונדאי I10, הפיג'ו 107, הסוזוקי אלטו וכל רכבי המיני האחרים. צריך לזכור שהפאביה חזקה מה- 500, גם בנפח המנוע (200 סמ"ק יותר) וגם בהספק (5 כ"ס יותר). ההבדל בשנייה לטובת ה- 500 נובע מהמשקל הנמוך שלה, שכן היא רכב מיני והפאביה היא סופר מיני.

כך או כך, בנסיעה בכבישים מפותלים אין לה שום סיכוי מול הפאביה.

חח חיפשתי את הכתבה על המצלמות מהירות החדשות ומצאתי אתזה
עוד נק' השוואה בין סקודה לפיאט
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3776762,00.html

הנה הכתבה על מצלמות המהירות החדשות:
http://www.mako.co.il/news-channel2/Weekend-Newscast/Article-099582873ab1421004.htm

Ron_Dadon
04-10-09, 12:37
אם אי אפשר להשוות, אז למה אתה משווה?
ומאיפה הביטחון שאין לה סיכוי מול הפאביה בסיבובים? ניסית? נסעת על 500?
הדבר היחיד שמפריע לי בכל הדיון הזה הוא קביעה של עובדות נחרצות מבלי שמי שקובע אותן נסע בכלל על הרכבים שהוא משווה אליהם.

אם מדברים סתם מהראש, אז כמו שההיגיון שלך אומר שהפאביה יציבה יותר, ההיגיון שלי אומר שהמיאוץ ביציאה מסיבוב של ה 500 מהיר יותר - אז מי צודק? אף אחד. כי הכל בראש.
קח נהג אחד, מקטע כביש אחד ו-2 רכבים. תן לנהג לנהוג באותו האופן על 2 הרכבים. שיהיו תוצאות של זה, תוכל לומר "X יותר טוב מY בסיבובים".

stio
04-10-09, 12:52
קרא שוב את הודעה 31 ותבין למה אני "משווה".

אני יכול לשאול אותך את אותה שאלה: מי אמר לך שיש לה סיכוי כלשהו מול הפאביה? ניסית? וכן, אם פיאט 500 מפגינה אחיזה יותר גבוהה מהפאביה בסיבובים אז אני נותן לך מה שאתה רוצה. ישנם דברים שאפשר להגיע למסקנה אליהם גם בלי לנסות, פשוט אפשר להסתכל בדף הנתונים תחת הסעיף משקל, מרווח גלגלים ומידת צמיגים תוך כדי הפעלת הגיון בריא, בדיוק כמו שעשית בנוגע ל- 500 ולפאביה תחת הסעיף "תאוצה 0-100".

BentzZz
04-10-09, 14:45
10X

Ron_Dadon
04-10-09, 14:48
קראתי, גם יותר מפעם אחת, אבל ברגע שאתה רושם לאחר מכן:
כך או כך, בנסיעה בכבישים מפותלים אין לה שום סיכוי מול הפאביה
אז אתה כן משווה. ברגע שאתה "פותח" מול מכונית אחרת, אז אתה כן משווה.
אני גם לא מבין איך אתה אומר ש"פתחת" רק פעמיים, ואחר כך רושם את השורה:
כמובן שיש את אלו עם האונו, הפיג'ו 205 והדייהטסו שרייד שחותכים אותי באכזריות וכשאנו מגיעים לרמזור (זה לצד זה) הם מחייכים כאילו הם מינימום טייסים. חבל שאח"כ הרמזור מתחלף לירוק ואני לא יכול לראות איך החיוך נמחק להם מהפנים...

והנקודה היא, שאני אמרתי שיש לה סיכוי, משמע - השערה, סיכוי הינו 50:50 - אתה אמרת, אין לה סיכוי - משמע 100:0, מכאן יוצא שאתה קבעת נחרצות, ואני אמרתי שאולי, ולכן השאלה של "מי אמר לך שיש לה סיכוי" מיותרת, כי אף אחד לא אמר לי, אני אמרתי, וזו השערה ולא קביעה, מכיוון שלא נסעתי לא על זה, ולא על זה.

ואם מדברים על נתונים יבשים, אז לסיריון יש נתונים דיי דומים לספייס (בנושא האחיזה). סע על זו וסע על זו, ההבדל באחיזה בולט לעין מהסיבוב הראשון.

נ.ב - מבדיקה של הרכבי מיני שציינת, ה500 עדין הכי מהירה :D האתר של סוזוקי פשוט זוועה :-x, והעיצוב של ה107 דוחה (ואני דווקא מאד אוהב את העיצובים של פיג'ו)

stio
04-10-09, 15:07
אם כבר, אז עשיתי השוואה בנושא יכולת אחיזה, לא בנושא זינוקים. בנוגע למכוניות הישנות זה לא נחשב, אני לא מתאמץ בכלל ואני מצליח לעקוף, המנוע לא עובר 3500 סל"ד בכלל במקרים האלו.

לדעתי הסיכוי הוא אכן 100:0, אבל כמו בכל דיון או ויכוח ברור שיהיו כמה שלא יסכימו, וזה בסדר.

נ.ב
לא רק האתר של מכשירי תנועה זוועה, אלא גם הרכב הספציפי שפשוט דוחה, ה- 107 מכוערת (ישבתי בפנים ואיכות החומרים גם כן ירודה עד מאוד). אגב, פיג'ו שיחקו אותה עם העיצוב של ה- 308.

VivaItalia
04-10-09, 15:13
XXXX נא לשים לב לשפה XXXX

ניר.

stio
04-10-09, 15:31
ניר, אם יש לך מה לתרום לנושא השרשור (העקיף) מטעם ניסיונך כבעל פיאט 500 1.4 100 כ"ס אז אתה יכול, אבל לקטוע את רצף הדיון עם מילים כמו "כאפות" זה לא מכובד ולא תורם כלום.

שים לב שכולם מביעים את דעתם בצורה בוגרת לחלוטין, גם אם יש חילוקי דיעות.

yair068
04-10-09, 16:22
איפה שמעון המשורר עם הכותרת הגדולה ומיד

gil_a
04-10-09, 19:43
רק משהו שאני לא מבין.
למה בתוכנית של ערוץ 11 "טסט ראשון" בחנו את הפיאט 500 על מסלול מרוצים? סיבובים תאוצות הכל.(תקנו אותי אם אני טועה אבל שמעתי כבר כמה פעמים בתוכניות טלויזיה שהיא כאילו המתחרה של המיני)
מה שבטוח את הפאביה בתוכנית היו בוחנים בעיר.
סתם מסקרן אותי לדעת למה?

yair068
04-10-09, 19:51
גיל הברבו שלך מסתובבת במוסך אמיר?

gil_a
04-10-09, 20:00
הבראבו שלי טופלה עד אתמול בהילוך חמישי אזור. והיום בדיוק עקב ההמלצות החמות היא ניכנסה לטיפול במוסך שמשעון.

stio
04-10-09, 20:04
רק משהו שאני לא מבין.
למה בתוכנית של ערוץ 11 "טסט ראשון" בחנו את הפיאט 500 על מסלול מרוצים?

אם אתה רוצה תשובה מדוייקת תפנה לצוות ההפקה ותשאל אותם, אני מניח שזה בגלל שה- 500 היא יותר פריט אופנה מאשר רכב, וכי סמל"ת צריכה כמה שיותר פרסום בגלל מכירות נמוכות- זאת היתה הזדמנות טובה לפרסום בחינם.

ארילו
06-10-09, 01:38
גיא אני ממליץ לך לקחת פיאט 500 לנסיעת מבחן. אתה תופתע לטובה מהאחיזה שלה בסיבובים.

אחיזה בסיבובים נובעת מאיכות הצמיגים, הרוחב שלהם, חלוקת המשקל שלהם והעבודה שמערכת המתלים עושה. נכון, פיאט 500 היא לא חורכת אספלט, אבל גם הסקודה (1.6 הרגילה כמובן) לא.

וכמובן שהיא לא ברת השוואה ליונדאי I10, פג'ו 107 וכו' כי היא לא סתם מכונית מיני אלא סוג של רכב פנאי. בדיוק כמו המיני של BMW.