View Full Version : בעיה חמורה במנוע של פונטו שנת 2000
אני לא יודע מה לעשות כבר ומבקש עצות מכם...
ברשותי פונטו דור1 שנת 2000, לפני כארבעה חודשים הרכב התחיל להוציא עשן חזק מהאגזוז, הרכב עבר בגרירה אחר כבוד למוסך פיאט ושם התברר כי בוכנה מס' 4 הלכה לעולמה. שאלתי איך זה קרה וענו לי שזה כנראה מהתחממות שהיתה למנוע בעבר. הוחלפה הבוכנה, סט רינגים חדש, לאגרים, החליפו משאבת מים וטיימינג כבר באותו הזמן כולל טיפול שהיה צריך והכל היה בסדר.
האוטו נסע יפה כארבעה חודשים והיום בצהריים שוב פעם אותו הסיפור ומזל שהייתי 3 דק' מהמוסך.
הרכב הוכנס למוסך מיד אחרי שחנק אנשים שעברו בצד הדרך, לאחר כמה שעות התקשר בעל המוסך ואמר שבוכנה מס'2 הלכה לעולמה ויש להחליף אותה עם סט רינגים חדש וטיפול כי מאז הרכב עבר 15 אלף ק"מ (בארבעה חודשים).
איך הולכת בוכנה? ממה זה קרה? יש לציין שהאוטו מטופל אך ורק במוסכי פיאט לפי הספר.
האם שווה לתקן, האם צריך להחליף מנוע?
אני לא יודע מה לעשות ואשמח לתשובות מכם.
חתימה טובה וצום קל.
עבדים עליך במנוע פייר לא הולכות בוכנות ככה סתם עשו פשלה פעם שעברה
ואתא משלם על זה ביוקר עכשיו.
מזה אומר לגביי, מה אני צריך לדרוש מהמנהל עבודה/מכונאי, להחליף מנוע או את הבוכנה?
נמאס לי שזה מה שקורה כבר פעם שניה ואני לא רוצה שזה יקרה פעם שלישית.
איזה פשלה זאת? ולמה זה לא יכול לקרות במנוע פייר?
אשמח אם תסביר ואחרים גם יתנו את דעתם.
קודם כל כמה האוטו עשה ק"מ <??
אם אני במקומך הייתי מחליף מוסך דבר ראשון
דבר שני אם התקלה חוזרת על עצמה זאת אומרת שבפעם ראשונה לא עלו על הגורם האמיתי לבעייה
וכנראה לא יעלו היום יגידו בוכנה 2 בעוד חצי שנה בוכנה 3 וגם יחליפו את 4 בבת אחת כאילו שחסכו עלייך כסף ואחרי זה שנה יגידו המנוע הלך
אני במקומך מחליף מוסך למוסך מכרזי אחר ואחליף מנוע
האוטו עשה כ157 אלף ק"מ
לאיזה מוסך אני צריך לקחת אותו?
אני לא מכיר מוסכים טובים באיזור הצפון שיודעים לעשות את זה.
האוטו שלך לא עשה כלום 157000 זה צחוק ממש שילך לך בוכנות
תפנה לSTIO ועמית והחברה או תריץ חיפוש בפורום אני בטוח שתמצא דברו על מוסך בחיפה טוב רק לא זוכר שמו עדכן אותנו בעתיד מה קרה בסוף?
שלום!
בהחלט נשמע חריג שבוכנה אחת נהרסה ועכשיו השניה .
האם אתה בודק שמן ?
בעת שפרקו את המנוע היו צריכים לבדוק חופשים בבוכנות ולראות אם יש שחיקה לא טבעית בצילינדרים המעידים על שחיקת המייסבים או הצילינדרים . או מייסביי קראנק שיוצרים חופש בקראנק .
כמו שנאמר קודם לכן הייתי פונה למוסך בטענות עקב אי ביצוע העבודה כהלכה אם ניתן לדרוש מהם תיקון זה על חשבונם .
אני ממליץ לך עקב העלות הגבוהה של התיקון לא לקחת סיכון נוסף ולחפש מנוע מפירוק או מיבוא לצורך הרכבתו ברכב אני מניח כי עלות ההחלפה במוסך סביר לא תצא בהרבה יותר יקרה מעלות התיקון .
אני קורע את המנוע כבר יותר מ 14 שנים ולא יצא לי לשבור בוכנה עדיין .
עמית
אני לא הייתי מחליף מנוע וזאת בהנחה שהצלינדרים והקרנק תקינים.
עלות מנוע בסביבות 3500 +מע"מ לפני הרכבה ובמינימום במורשה פי 2.
לדעתי צריך להחליף 4 בוכנות +רינגים+ומיסבים+אטם מנוע וישור ראש וכל מערכת הקירור גם אם הוחלפה.
גם כאן העלויות זהות אבל התוצאה תהייה כפולה ומכופלת.
גם אם יוחלף מנוע האם תדע שהמנוע תקין או לכמה זמן יחזיק לך תתעסק עם המכרים.
יאיר, אתה מכיר בתי מלאכה שיודעים לבדוק את תקינות המידות של הצילינדרים והקראנק?
בראזני ברחוב חננאל תותח על 35 שנה ויותר אנשים נחמדים ויסבירו לך כל פרט וללא תשלום
שם כתובת טלפון
ברזני חריטת מנועים ב רבנו חננאל 21 תל אביב - יפו 7830588 - 077
ערב טוב
האם נכנסת לאותו מוסך לפני ארבעה חודשים
וגם בשבוע שעבר? באיזה מוסך אתה מטפל?
לפני ארבעה חודשים האם ראית שבאמת הלכה בוכנה?
כמה עלה לך כל הסיפור לפני ארבעה חודשים ? (בוכנה לאגרים טיימינג ומשאבה)
אולי זה זול במוסך שאתה מטפל אז תחליף בוכנה
שנה טובה !
פותח השרשור, מאיפה אתה מהצפון ובאיזה מוסך הרכב מטופל כעת?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.