PDA

View Full Version : שלום.יש לי פיאט פונטו ספייס 2002 עם 60 כ'ס, הגיוני?


vaking
27-09-09, 12:11
שלום,
לא מזמן קיבלתי מאחותי פיאט פונטו שנת 2002 והסתכלתי ברשיון ורשום שיש 60 כ'ס, הגיוני?
יש מצב שאני נוסע על מכונת כביסה?##!

ואם אני רוצה טיפה להעניק חיים וכוח למנוע אחרי דיי זמן שהוא על הכביש..
מה אני יכול לעשות? ואני לא מדבר על קיטים או מערכת פליטה משופרת..
אני מדבר על להחליף שמנים או משו בסגנון.. אני לא הכי מבין בעולם ואני אשמח לעזרה :]

תודה .

dodihob
27-09-09, 13:19
מכונת כביסה??
עם גישה כזאת אתה לא תקבל הרבה תגובות חיוביות
כוח המנוע זה לא הכל ברכב, תקנה באותו מחיר כל רכב אחר בשנתון 97 ומטה ותקבל רכב פחות בטיחותי, פחות חסכוני ופשוט פחות אוטו.
וחוץ מזה יש את אופציית החיפוש באתר, ויש מלא מידע על הרכב אתה מוזמן לחפש.
שינוי בכוח המנוע אתה לא תקבל מהחלפת שמנים או כדומה, ולא משתלם לנסות להוסיף כוח למנוע, אלה עדיף לשדרג לגרסאת ה-ELX עם ה-80 כ"ס, שפותחת כמעט כל 1600 אוטומטית לשם השוואה.
וסתם עצה, להיכנס לפורום של פיאט ולהשוות את הרכב למכונת כביסה, בוא נגיד התחלת על רגל שמאל.

גיא .ב
27-09-09, 14:15
60 סוסים זה לא מעט בימינו.
זה בערך 4 אורוות ביחד, המון!

moty003
27-09-09, 14:24
dodihob לי נראה שהוא רצה להעביר את מה שהוא חושב על הרכב בצורה חדה וזה היה התיאור שלו.
(לא שאני מצדיק את הגישה )

stio
27-09-09, 14:29
עדיף לשדרג לגרסאת ה-ELX עם ה-80 כ"ס, שפותחת כמעט כל 1600 אוטומטית לשם השוואה.

אתה רציני? :shock::lol::lol:

vaking
27-09-09, 14:34
אני לא בא להתחיל כלום אבל מכיוון שאני רואה שאתה דיי רגיש למכונית הזאת אז שיהיה..
בסופו של דבר היא כולה מכונית.
ואני לא אשדרג עכשיו לרכב אחר בוא ניהיה קצת ריאלים.

מה שאני התכוונתי זה אם אפשר טיפה כוח למנוע..אין לי תקציבים מטורפים
אבל כל הצעה תתקבל בברכה..

הרכב בכללי מצויין לא זולל דלק , מאוד נוח , העברת הילוכים חלקה, קילמטרז' נמוך ובכללי טוב..
רק רוצה להוסיף לו קצת ...

תודה מראש
צטם קל וגמר חתימה טובה

avil84
27-09-09, 16:12
מנסיון שיש לי (עוד מעט 3 שבועות) עם ה ELX האוטו באמת זריז מהרבה 1600 שנהגתי עליהם.
למשל הס לנסר של אבא וגם אחת של דודה (שנהם עם פחות מ100K במד) ושנהם מרגישות עגלות .
אפילו כשאני נוסע עם מזגן .

dodihob
27-09-09, 16:13
stio אכן כן, פתחתי כבר טויוטה קורולה, סובארו אימפרזה (זה היה ברור), רנו מגאן, מיצובישי לאנסר, יונדאי אלנטרה ומאזדה 3. אגב גם מאזדה 6 2.5 אשר ניסה לאבד אותי בעיר לא הצליח אבל את זה נשמור בשושו ביננו.
כמובן שיש עכשיו מכוניות חדשות יותר אשר מציעות יותר כ"ס במנוע 1600 סטנדרטי, אך הרכב סה"כ לעומת הרכבים בשנתו עושה את העבודה.
זה שלא מייבאים את המנועים הרציניים יותר של פיאט זה לא אומר שהרכב איטי, אני בטוח שהפיאט 500 הקטנה תשבור את הסקודה החמדמדה שלך.

stio
27-09-09, 16:51
נשמע מוזר, מה התאוצה של הרכב שלך 0-100 וכמה הוא שוקל?

vRS
27-09-09, 16:59
גיא, אתה באמת מתכוון לרדת לרמה שפלה שכזאת?

וידידי היקר בעל הפונטו 80, אומנם הפונטו שברשותך בהחלט זריזה, אבל אין צורך להגזים.

מניסיוני עם פונטו מעט יותר חזק וקלילה משלך (פונטו MK1 עם מנוע 16V, גרסת 85 16V - הגרסה הראשונית למנוע שנמצא אצלך) - אין ספק שהיא זריזה, אלא שאין לה שום סיכוי לתת "בראש" לפביה MK1 ובעיקר לפביה MK2 (כמו שיש ברשותי וברשות גיא).

ואם אתה חושב אחרת - גם אני נס ציוני ואין לי שום בעיה לגרום לך להחזיר את הסרט במידי לבלוקבסטר.

amitbl
27-09-09, 17:31
שלום,
לא מזמן קיבלתי מאחותי פיאט פונטו שנת 2002 והסתכלתי ברשיון ורשום שיש 60 כ'ס, הגיוני?
יש מצב שאני נוסע על מכונת כביסה?##!

תודה .

נראה לך?!
מכונת כביסה מרעישה הרבה יותר מהפונטו.

אבל ברצינות רגע, אם נתעלם שניה מהעובדה ש60 כ"ס זה די והותר לרכב בקטגורית הגודל וגם בקטגורית המחיר של הפונטו, אסור לשכוח שלמרות ש60 כ"ס זה לא המון ואתה לא ממש תרשים את הבחורה כשתתן פול גז בניוטרל (ואולי אפילו תצא קצת דביל), אתה מקבל המון דברים שאין לך בשאר הרכבים שבסביבת 50-80 כ"ס.
בין היתר: רכב מאובזר, בטיחותי מאוד, מנוע 1.25 קטן-שקט-מוצלח-וחסכוני מאוד, מבחר תיבות מוצלחות מאוד שמעבירות את מירב ה60 כ"ס האלה ישירות לגלגלים, ותחזוקה מהזולה שיש.

אני נוהג בעצמי על "מכונת כביסה" כזו, ומעולם לא הרגשתי בצורך עז ליותר כח - גם כשהרכב היה עמוס עד כדי גיחוך בכמות גדולה של אנשים "גדולים".

ארילו
28-09-09, 12:34
כן, אתה נוסע על מכונת כביסה. אני מוכן לקבל אותה ממך במתנה :)

ולשאלתך - אם הרכב מתוחזק טוב, אין מה לעשות בנושא הכוח בלי להיכנס להוצאות גבוהות מאוד.

dodihob
28-09-09, 17:24
vRS דבר ראשון לא רשמתי בשום תגובה שהיא תיתן "בראש" לסקודה פאביה, ואילו רשמתי שהיא תפתח כמעט כל 1600 אוטומטית, ואילו הרחבתי בהמשך שזה מתכוון בשנתונים שלה ואילו כיום גם מציעים יותר כ"ס על מנועים 1600 סטנדרטי כך שאין מה להשוות.
נתתי השוואה זאת בגלל שהוא השווה את הפונטו ל"מכונת כביסה" ואין זה כך בכלל. (למרות שהוא דיבר על ה-60 כ"ס).
אני אישית קניתי את הרכב כי הוא חסכוני מאוד, וגם נחמד שאם רוצים אפשר להאיץ איתו במהירות סבירה לגמרי (זה איננו רכב ספורטבי).
המכוניות שאני אומר שאכן פתחתי זה אמיתי, מבדיקה מהירה מאזדה 3 עושה 12.4 מ0-100 והפונטו לפי נתונים עושה 11.4 מ0-100 (80 כ"ס ידנית).
אני ממש לא בא לבדוק למי יש פה יותר גדול וממש לא איכפת לי, אני מרוצה מהאוטו שלי וזהו, נקודה :).

vRS
28-09-09, 18:25
מזדה 3, פורד פוקוס וכדומה - בהחלט מאיצות בעצלנות יתרה לאיזור 100 קמ"ש.

Ron_Dadon
28-09-09, 23:01
הפונטו לפי נתונים עושה 11.4 מ0-100 (80 כ"ס ידנית).

והרציפה, עשתה את זה (לא נתונים על נייר - מדידה עם סטופר, אדם אחד ברכב (אני מין הסתם) וללא מזגן) ב11 שניות במצב הטיפטרוניק.

אז כן, את רוב ה-1600 הישנות, היא עוקפת בהאצה מעמידה, דבר דיי ברור שלוקחים רכב שבקושי מגרד את ה800 קילו ונותנים לו 80 כ"ס ויש לו גיר ידני/רציף, אל מול רכבים ששוקלים פי בין 1.25-1.5 ממנו, יש להם גיר אוטומטי רגיל והמנוע 1600 שלהם מספק לרוב בסביבות ה90+ כ"ס (בשנתונים ההם).

אני אישית שמתי לב, שבהאצה מהמקום, עם הרציף רואים את היתרון הברור שלו בהאצה, שכן בזמן העברת ההילוך ברכב אוטומטי (בידני פחות מורגש), זה בדיוק השנייה שבה הפונטו החביבה והרציפה שלי צוברת את הפער וממשיכה להאיץ קדימה, בזמן שלרכב השני לוקח זמן עכשיו ל"צבור תאוצה" מחדש.

אף אחד לא בא לחפש למי יש הכי גדול (ובטח לא אני, הפעמים היחידות שאני מאיץ כך זה שאני ממש אבל ממש מאחר לדייט :p), אבל מעניין ש-2 הסקודות קפצו :D:D:D (ואגב, לפי נתונים על הנייר, הפיאט 500 בלחיצה עד הסוף בהחלט תציג את הישבן לראווה...)

vRS
29-09-09, 00:31
פיאט 500 בגרסת 1.4 100 כ"ס - לא תציג את ישבנה לראווה, אפילו לא לרגע - זמינות הכוח שלה נחותה אל מול זמינות הכוח של הפביה.

מעניין אותי מהיכן הוצעת את המידה השגוי והמצחיק הזה...

הרשה לי לתקן אותך ולעדכן אותך בנתוני היצרן הרשמיים...

פביה ידנית: 1.6 16 שסת' עם תזמון שסת' משתנה, 105 כ"ס (5800 סל"ד) ו-15.7 קג"מ (3800 סל"ד).
0 ל-100 ב-10.1 שניות (נתון היצרן בצ'יכיה אומר 9.9 - די מוזר העניין, אבל שיהיה) ועוצרת ב-194 קמ"ש (בפועל היא עוצרת מעט אחרי).

500 ידנית: 1.4 16 שסת', 100 כ"ס (6000 סל"ד) ו-13.4 (4250 סל"ד).
0 ל-100 ב-10.5 שניות ועוצרת ב-185 קמ"ש.

על הנייר לפביה יש יתרון די זניח של 5 כ"ס, יתרון די משמעותי של תזמון שסת' משתנה ויתרון משמעותי יותר של 2 וקצת קג"מ מומנט ורצועת כוח עדיפה (המומנט מגיע מוקדם יותר).

בקיצור, גם אתה יכול להחזיר את הסרט לבלוקבסטר.

שחרון
29-09-09, 00:35
אולי כדי שתפסיקו לצפות בטלטביז ילדודס:)

Ron_Dadon
29-09-09, 00:57
וחיסרון של 200 ק"ג נוספים למשקל העצמי...
נו באמת.
אם כבר אני לא הייתי מנסה להתגאות בזה שמנוע 1600 16V VVT מגיע בסה"כ ל-5 כ"ס יותר ממנוע 1400 16V של פיאט. (אם כבר, אז הקורולה 1.6 מגיעה ל 125 כ"ס, זה כבר נתון מרשים בהחלט ל 1.6)
ובנוסף - בגירסה האוטו' לסקודה לפי נתוני יצרן לוקח 11.5, בעוד שלפיאט 10.7...
עכשיו אפשר לנסות בבקשה להפסיק להלל את סקודה ללא הפסקה?

בלוקבסטר? :p מה זה? :D

amitbl
29-09-09, 01:25
אם כבר אני לא הייתי מנסה להתגאות בזה שמנוע 1600 16V VVT מגיע בסה"כ ל-5 כ"ס יותר ממנוע 1400 16V של פיאט. (אם כבר, אז הקורולה 1.6 מגיעה ל 125 כ"ס, זה כבר נתון מרשים בהחלט ל 1.6)
:D

אם כבר העלית את זה, אז המנוע של הגולף החדשה, 1.4 TSI הוא אחד המרשימים שנתקלתי בהם בנפח הזה:
16 שסתומים שנותן 160 כ"ס (1390 סמ"ק!!!) ב5800 סל"ד, 24.5 קג"מ ב2000 סל"ד
וזה דרך תמסורת DSG בוגרת ומפותחת מאוד עם 7 הילוכים (רובוטי נראה לי המתקדם ביותר שיש קלאץ' כפול)
נגמר לו הסוס רק מעל 220 קמ"ש
והוא עושה 0-100 ב8.0 שניות


זה קצת יותר מרשים מהקורולה שלך...
אגב זה קצת מבאס כי הגולף של ההורים שלי, שנת 2002 מנוע 2 ליטר שהיה מאוד נחשב בזמנו, היום ממש ממש עגלה בהשוואה מכל כיוון.

vRS
29-09-09, 01:32
וחיסרון של 200 ק"ג נוספים למשקל העצמי...
נו באמת.
אם כבר אני לא הייתי מנסה להתגאות בזה שמנוע 1600 16V VVT מגיע בסה"כ ל-5 כ"ס יותר ממנוע 1400 16V של פיאט. (אם כבר, אז הקורולה 1.6 מגיעה ל 125 כ"ס, זה כבר נתון מרשים בהחלט ל 1.6)
ובנוסף - בגירסה האוטו' לסקודה לפי נתוני יצרן לוקח 11.5, בעוד שלפיאט 10.7...
עכשיו אפשר לנסות בבקשה להפסיק להלל את סקודה ללא הפסקה?

בלוקבסטר? :p מה זה? :D

200 ק"ג אולי בגרסה האוט'...
אני מדבר על הגרסאות הידניות - וההבדל ביניהן הוא סביב 100 ק"ג ומטה.

בעבר VAG יצרו 1.4 16V עם 101 כ"ס. אז?

מניסיוני עם שני המנועים (1.4 16V ו-1.6 16V VVT) - זה מאוד נחמד על הנייר, אלא שפועל זה מרגיש אחרת לחלוטין - עוד 200 סמ"ק, עוד 4 כ"ס ועוד 3 קג"מ (שמגיעים בסל"ד נמוך משמעותית) מרגישים הרבה יותר בריאים ונמרצים, למרות שהם על משקל כבד יותר.

ולגבי הקורולה - היפנים תמיד ניסו להוציא כמה שיותר סוסים מנפח ספציפי...
אומנם בקורולה ההספק בהחלט קצת, אל המומנט נשאר בדיוק כפי שיהיה קודם - וזאת הבעיה בלנסות לשפר את ההספק מנפח מסויים - המומנט כבר הגיעו לקיצו.

והקורולה באמת נוסעת נחמד ו... זהו.
היא לא נוחה, לא מתנהגת וגם בקושי בולמת.

מלבד הבראבו החדשה - אין לפיאט שום רכב מעניין/שום רכב שמסוגל להתמודד בכבוד אל מול המתחרות הגרמניות, היפניות ואפילו מול הקוריאיניות המתחדשות.

אחרי 1400 ק"מ בבראבו - אין ספק שהיא הפיאט הטובה ביותר.
היא איכותית ביחס לשאר, היא מרווחת להפליא, מאובזרת היטב, בטוחה מאוד, מעוצבת ויש לה תא מטען גדול במפתיע ומנועים טובים (לפחות המולטיג'ט 1.6 החדש).
רק חבל שלמרות שיש שיפור באיכות - היא עדיין לא מושלמת, כך גם הגיר המסילתי והנוקשה, ההגה הרך וחסר כל תקשורת והנוחות היחסית קשיחה.

ההבדל בין פיאט לבין שקודה - הוא ששקודה נשארה מותג עממי וזול מהרכבים של חברת האם (ואף עולים עליה. מניסיוננו, הפביה עדיפה נחרצות על פני הפולו והאיביזה) ולקחה מחברת האם אך ורק את הדברים הטובים - האיכות הגבוה, המחיר הנמוך והאמינות המשובחת (וזה המקום לציין שהפולו והאיביזה - מניסיוננו - לא יכולות להתחרות באמינות המצויינת של הפביה).

גם אני הייתי מאלו שעד לפני כמה שנים - צחקו, זלזלו וירדו על הרכבים של היצרן המדובר...
היצרן הקומוניסטי דאז.
והיום, אחרי 3 פביות - יש לי הרבה כבוד והערכה למותג הזה.
מותג שעושה מחברת האם שלו צחוק, גם בגרמניה (פביה מדורגת שלישית במכירות בגרמניה - בחודש האחרון. הרבה לפני האיביזה ומעט לפני הפולו).
אחד היצרנים הבודדים שהצליחו לשמור על מכירות שפויות במצב הכלכלי העולמי שפוקד אותנו כרגע.
אחד היצרנים שעסוק בלחדש את המפעלים שלו ולהקים מפעלים חדשים ברחבי העולם בעקבות דרישה לרכבים שלו.

לפני כל הצחוקים, בדיחות וזלזול ביצרן הצ'יכיגרמני - אני ממליץ שתסתכלו על ההתקדמות שהוא עשה עם השנים.
התקדמות אותה פיאט לא הצליחה ולא תצליח לעשות בפרק זמן דומה.
אני ממליץ לערוך ביקור במוזיאון ולהבין את המורשת והמסורת שיש מאחורי אותו מותג שנהוג לזלזל בו.
כמו כן, מומלץ לבקר במפעל שלו במלאדה בולסלאב ולהבין שמדובר באחד המפעלים המודרניים, המתקדמים והגדולים בעולם.
מפעל מודרני וחדשני משל חברת האם...

אתם חושבים שאת כל תיבות ההילוכים פולקסווגן מייצרת?
אתם חושבים שאת כל המנועים פולקסווגן מייצרת?

התשובה היא - לא.

שקודה מייצרת (בעבור כל הקונצרן) את מנועי ה-1.2, 1.2TSI החדש, 1.4TDI PD הותיק וגם תיבות הילוכים ספציפיות.
בנוסף, חלק מהמתכות/חלקים השונים - מגיעים משקודה אל שאר חברות הקונצרן ולא ההפך.

עם כל הכבוד לפיאט - ויש איפה שהוא עוד כבוד...
כבוד לימים הטובים שלהם מהעבר (פיאט 124, פיאט 127 והפיאט 131 סופר מרפיורי - שהיו להוריי בזמנו).
כיום, לפיאט יש עוד מה ללמוד לגבי העתיד והשתדרגות המותג, בעיקר משקודה - שגם היא חברה עממית וזולה - בדיוק כמו פיאט.

vRS
29-09-09, 01:39
אם כבר העלית את זה, אז המנוע של הגולף החדשה, 1.4 TSI הוא אחד המרשימים שנתקלתי בהם בנפח הזה:
16 שסתומים שנותן 160 כ"ס (1390 סמ"ק!!!) ב5800 סל"ד, 24.5 קג"מ ב2000 סל"ד
וזה דרך תמסורת DSG בוגרת ומפותחת מאוד עם 7 הילוכים (רובוטי נראה לי המתקדם ביותר שיש קלאץ' כפול)
נגמר לו הסוס רק מעל 220 קמ"ש
והוא עושה 0-100 ב8.0 שניות



בהחלט מנוע מרשים, חזק וגמיש במיוחד.

חבל מאוד שהוא משודך לתיבה כ"כ משובחת וכ"כ עדינה מצד שני.
DSG6 הייתה תיבה טובה יותר ונעימה יותר, בעיקר בשילוב עם המנועים הקטנים יותר.

תסלחו לי...
אין תחליף לתיבה ידנית אמיתית.
לא אכפת לי שה-DSG מעבירה הילוכים מהר יותר וצורכת פחות דלק - היא פחות אמינה והעמידות שלה לאורך זמן מוטלת בספק.

ואם כבר נגענו במנועי TSI...
אוטוטו יגמר עידן ה-VAGיות האטמוספריות...
ה-1.4 וה-1.6 יוצאו סופית משירות, אחרי שנים רבות יחסית.
את מקומם יתפסו מנועי 1.2TSI (שקיימים כרגע בשקודה יטי ובפולקסווגן פולו החדשה) ו-1.4TSI (שקיימים כרגע בפולקסווגן גולף/ג'טה, שקודה אוקטביה/סופרב, סיאט איביזה/לאון ואודי A3).

moty003
29-09-09, 01:44
כתיבה יפה ומושכת רק מעניין אותי מאיפה הבאת את ה"ש"קודה שכן היא נקראת סקודה בלשון העם
ניראה כאילו שמעת איזה מרוקאי שאמר שקודה.:)

vRS
29-09-09, 01:48
שקודה. לא סקודה.

יש ניקוד מעל האות S.

amitbl
29-09-09, 01:57
תסלחו לי...
אין תחליף לתיבה ידנית אמיתית.
לא אכפת לי שה-DSG מעבירה הילוכים מהר יותר וצורכת פחות דלק - היא פחות אמינה והעמידות שלה לאורך זמן מוטלת בספק.


לא הייתי מפקפק בDSG החדשות. יש להם פוטנציאל גדול מאוד והאמינות לטווח הארוך טובה יותר מאוטומטי רגיל בהתאם לכל השערות המומחים והבטחות VW - אני מוכן לשים כסף שבשנה-שנתיים הקרובות אתה תתחיל לראות את התיבה הזו גם בקוראניות, יפניות, אמריקאיות, איטלקיות, צרפתיות ומה לא...

ושוב, אם מעלים את הנושא הזה - אז יש תחליף לידנית:
התיבות הרציפות של Nissan - עם המון פוטנציאל... ובכלל CVT זה תחום שמתפתח מאוד מאז שהתחלנו לראות כ"כ הרבה היברידיות מסביבנו.

העתיד הלא רחוק של המכוניות שנקנה באמת ורוד. וירוק כמובן.

vRS
29-09-09, 02:04
ידידי, בינתיים ישנו Recall עצבני ל-DSG בארה"ב וכנראה שהוא יגיע גם לאירופה ואלינו.

אין ספק שה-DSG תיבה משובחת...
כל עוד לא מעמיסים עליה יתר על המידה וכל עוד מאוד עדינים איתה.
היא פשוט תיבה עדינה ורגישה ביחס לאוטומטית רגילה וכמובן ביחס לידנית.

Ron_Dadon
29-09-09, 06:09
ידידי, אין לי שום בעיה עם סקודה/שקודה, והפביה דור קודם הייתה גם בחיפושים נרחבים בצמוד לפונטו בזמן שחיפשתי רכב, היא פשוט הייתה יקרה לי מידי באותה התקופה.

אמרת את השורה התחתונה - זה מותג טוב, עם רכבים טובים ואמינים ו- עממים...
אני דיי בטוח ששמעתי את אותו המשפט על פיאט, ברגע שנעזוב את היבואן בארץ ואת היחס הפושע של בעלי הרכבים בארץ לפיאט שלהם ("מה ***? כולה פיאט, מה אתה לוקח אותה למורשה?" זה משפט ששמעתי יותר מפעם אחת), כי עובדה שלפיאט עצמה יש הרבה יותר מה להציע מלסמל"ת.

ארילו
29-09-09, 09:54
סקודה זה לא המפעל הזה שייצר מכוניות פרימיטיביות בשנות ה-90 ואז קונצרן פולקסווגן שפך עליו כמויות של כסף וכח אדם איכותי בשביל לשפר ולשדרג אותו?

אז מה אם סקודה מייצרת מנועים ותיבות הילוכים לכל הקונצרן - מן הסתם עושים דברים כאלה בעולם הרכב, אחרי הכל פולקסווגן וסקודה זאת אותה חברה, ואותם אנשי פיתוח אפילו - פשוט זה המותג הזול של הקונצרן.

ואפילו יותר מזה, לא מעט חברות קונות רכיבים מייצרנים שלישיים.

נכון שמדובר ברכבים מוצלחים אבל חלאס.

vRS
29-09-09, 10:49
סקודה זה לא המפעל הזה שייצר מכוניות פרימיטיביות בשנות ה-90 ואז קונצרן פולקסווגן שפך עליו כמויות של כסף וכח אדם איכותי בשביל לשפר ולשדרג אותו?
מה רע בזה?
פולקסווגן שידרגו את המותג, עיצבו אותו מחדש והפכו את המותג הקומוניסטי לאחד מהמותגים הריווחים ביותר בעולם וכנראה הריווחי ביותר בקונצרן.

ואביעד, זאת בדיוק הנקודה - לפחות מישהו טרח לקנות את המותג הפרימטיבי ולהפוך אותו למוצר איכותי משמעותית ואמין משמעותית.

האם קרה מהלך דומה לפיאט?
לא וכאן קבור הכלב - מישהו צריך לשדרג את המותג מחדש - להשקיע בנקודות התורפה שלו שמסרבות לעזוב (האיכות הלא מי יודע מוקפדת והאמינות שמוטלת בספק).

אז מה אם סקודה מייצרת מנועים ותיבות הילוכים לכל הקונצרן - מן הסתם עושים דברים כאלה בעולם הרכב, אחרי הכל פולקסווגן וסקודה זאת אותה חברה, ואותם אנשי פיתוח אפילו - פשוט זה המותג הזול של הקונצרן.

לדוג' - סיאט ואודי אינן מייצרות מנועים/תיבות הילוכים בעבור הקונצרן. הן מקבלות את המנועים/תיבות ההילוכים מפולקסווגן ושקודה.

המותג העממי והזול ביותר של הקונצרן הוא דווקא סיאט - ממותגים הכי נמוך ונחשבים המותג הספורטיבי הזול והצעיר.

מספיקה נסיעה קצרצרה ברכבי סיאט להבין מדוע הם אלה שממותגים נמוך ביותר.
אחרי 8 חודשים עם איביזה - אין לי דברים טובים לספר על האיכות שלהם או על האמינות שלהם ולצערי אני לא לבד במערכה.

ואפילו יותר מזה, לא מעט חברות קונות רכיבים מייצרנים שלישיים.

הגיוני, לא?
למה לפתח קווי יצור נוספים כשיש לך חברות שכבר מייצרות את הרכיבים ויותר פשוט לרכוש מהם...
שיקול כלכלי הגיוני בהחלט.

נכון שמדובר ברכבים מוצלחים אבל חלאס.

אביעד, אפשרי להרגיע עם הטונים הקרביים - אתה לא מכיר אותי מאתמול ולא זכור לי שאתה האוייב שלי או ההפך.
אם נגעתי בנקודה רגישה (החיבה האין סופית למותג פיאט) - מצטער.

מעצבן אותי הזלזול הזה שלכם בשקודה.
תראו היכן הם והיכן פיאט בשנים האחרונות ובימים הקשים האלה - ואין במה לזלזל בהם, רק לכבד.

זהו.
סיימתי.

vRS
29-09-09, 10:56
אמרת את השורה התחתונה - זה מותג טוב, עם רכבים טובים ואמינים ו- עממים...
אני דיי בטוח ששמעתי את אותו המשפט על פיאט, ברגע שנעזוב את היבואן בארץ ואת היחס הפושע של בעלי הרכבים בארץ לפיאט שלהם ("מה ***? כולה פיאט, מה אתה לוקח אותה למורשה?" זה משפט ששמעתי יותר מפעם אחת), כי עובדה שלפיאט עצמה יש הרבה יותר מה להציע מלסמל"ת.

הפיאט האחרונה שעוד נשארה במשפחתנו (אצל *** ואשתו) - מטופלת מאז ומתמיד במוסכים מורשים, בעיקר במוסך המרכזי (פה ושם - "נזרקת" אצל ליליאן ברחובות - קרוב לביתו של ***).

אני מוכרח לציין שלמרות שהיא חלושה ועצלנית (פונטו 60 נו...) - 8 שנים שהיא משרתת את *** (והוא נוסע לא מעט) והוא מרוצה ממנה ועד כה היא שומרת על אמינות גבוה במפתיע (למרות שאחי מתלונן בימים האחרונים על בעיות עם ידית האיתות שעובדת לסירוגין - מה עושים?).

גם פולקסווגן מותג עממי - מותג עממי שעושה אותו לסוג של מותג יוקרה, בעיקר בארץ.
אחרי שהיו לנו פולו 16V, פאסאט 2.0 ופולו 1.4 אוט' (חדשה - למספר ימים) - לא מוצא יותר את הטעם בלהשקיע עוד עשרות אלפי ש"ח על סמל טיפשי (שכנראה מכסה אצל אנשים אחרים על דברים אחרים בגוף).
משלמים יותר ומקבלים פחות - בעיקר מבחינת אמינות ושירות היבואן.

אני רק מקווה שמישהו בסמל"ת יתעורר כבר ויתחיל ביבוא הבראבו החדשה - פשוט מדליקה ומגניבה.
עם התמחור הנכון, האיבזור הנכונים והמנועים הנכונים - היא יכולה להיות להיט.

stio
29-09-09, 11:09
יש לי המון סימפטיה למותג פיאט למרות כל היחס של המוסכים והיבואן בארץ וכ', אבל לא ניתן להשוות אותו לסקודה, בואו נהייה מציאותיים.
בואו (ננסה) להשוות את הסקודה פאביה mk2 לפיאט פונטו mk3- הפאביה איכותית בכל דבר, גם אם הפונטו הייתה מצויידת במנוע החזק יותר שמוצע באירופה.

אין לפיאט כרגע תשובה מיידית לתיבות האוטומטיות שמותקנות כרגע בפאביה וברומסטר, ובעתיד תגיע גם תיבת ה- DSG7 שכיום משרתת את הסיאט אביזה החדשה. בעוד בכירי סמל"ת יושבים ועוקרים שערות מראשם בת"א ומתווכחים איך אפשר למכור את הפונטו למרות הגיר הרובוטי, או איך אפשר (לכל הרוחות) למכור כאן את הלינאה למרות הגיר הרובוטי, צ'מפיון מוכרת כאן צי שלם של דגמים ואת הפאביה בפרט כמו לחמניות חמות.

נכון, בתחילת שנות ה- 90' סקודה היתה יצרן לא ממש איכותי (ע"ע הפיבורייט) שגם דוד שלי סבל ממנה, אך כיום סקודה נחשבת לחברה אמינה, רווחית, איכותית עם מכוניות מצויינות, כאלו שרק פיאט יכולה לחלום עליהן. העובדה שפולקסווגן רכשו את סקודה מעידה על כך שהם האמינו בחברה, והאמינו בצדק.

לסיכום: אין מה לזלזל בסקודה- לא בחברה העולמית ולא ביבואן הישראלי ורשת המוסכים שלו.

dodihob
29-09-09, 11:29
אם להשוות את הגרנדה פונטו עם המנועים בחו"ל לסקודה פאביה אפילו לא הייתי פוזל לכיוונה.
הגרנדה פונטו 1.6 עם 120 כ"ס ידנית, 0-100 9.6 שניות, מכונית מאובזרת, אופציה ל-3 דלתות שנראית מדהים, ואישית ממש חושב שהעיצוב של סקודה לא יפה, מוזר קצת, הפונטו בהרבה יותר יפה.
וחוץ מזה עדיין יש הבדל בעלויות אחזקה, אנחנו לא באירופה.
זו דעתי, אני מבקש לא לתקוף.

vRS
29-09-09, 12:10
הרשה לי לתקן אותך - אין לפיאט מנוע 1.6 עם 120 כ"ס, אלא 1.4TJET עם 120 כ"ס.

הג. פונטו היא בהחלט קפיצת מדרגה ביחס לדורות הקודמים, אך למרות כל זה - היא עדיין נופלת מהפביה בכמעט כל אספקט (איכות חומרים/הרכבה, מרווח פנים, תא מטען, איבזור/איבזור אופציונלי, נוחות נסיעה ואפילו הנאה מנהיגה).

קשה להשוות ביניהן - כל אחת מעניקה תחושה אחרת.
הפביה מרגישה גדולה ממה שהיא ומרגישה איכותית, מוקפדת וסולידית יותר.
הפונטו מרגישה דלה וזולה יותר אך באריזה מעוצבת וצעירה יותר.

זה שתיקח פונטו ותצרף לה מנוע 1.4T עם 120 כ"ס - לא יהפוך אותה למכונית טובה יותר אלא למכונית זריזה יותר.
בפועל, גם בגרסת הבסיס (מבחינת מנוע) - הפביה מרגישה הרבה יותר מחוברת, כיפית ומהנה לנהיגה.
לפונטו יש הגה אילם לחלוטין והיא מרגישה מנותקת לחלוטין.

באירופה הפונטו מספקת תמורה מעולה.
מצד שני, באירופה הפביה נמכרת מאובזרת עוד יותר והמחיר שלה נמוך יותר מאשר בארצנו...

ומניסיון מר - עדיף האופי על פני היופי.
האיביזה שלי הייתה אחת פשוט מכונה סקסית ומגניבה ומתחת לכל העיצוב הצעיר והמדהים לא היה תוכן...
כל ההצהרות של סיאט על "ספורטיביות" הן ממנה והלאה.

stio
29-09-09, 12:23
dodihob- אנחנו לא בחו"ל וכל האיבזור/ מנועים/ מרכב 3 דל' נשארו בחו"ל.

עיצוב "מדהים"? מה "מדהים"? ראית את הפונטו אחרי מתיחת הפנים? אני אתן את דעתי בנחרצות אם זה בסדר: בהתחלה עוד התלבטתי, בכל פעם שניתי את דעתי (עיצוב יפה/ מכוער), אבל כעת אני יכול לומר שמדובר בגועל נפש, הרסו את העיצוב, הרכב מכוער. אם ניכנס לפרטים אז על העיצוב החיצוני עוד הייתי אומר "מילא", אבל על הפנימי?! קרקס בתא הנוסעים, זו דעתי.

אחזקה? הבדל זניח ביותר. צ'מפיון אוהבים לשחוט על שמן מנוע, במידה ומביאים את הנ"ל מראש מהבית- עלויות האחזקה יהיו דומות עד זהות.

amitbl
29-09-09, 13:26
מעצבן אותי הזלזול הזה שלכם בשקודה.
תראו היכן הם והיכן פיאט בשנים האחרונות ובימים הקשים האלה - ואין במה לזלזל בהם, רק לכבד.




לסיכום: אין מה לזלזל בסקודה- לא בחברה העולמית ולא ביבואן הישראלי ורשת המוסכים שלו.

בשורה התחתונה הפאביה היא אחלה אוטו, אבל שילמתם עליה פי שלוש (!) ממה שאני שילמתי על הפיאט שלי, שגם היא אחלה אוטו.

מי זלזל? אף אחד לא תקף חוץ מכם.
אתם אומרים לנו להחזיר את הסרט לבלוקבאסטר אבל עושה רושם שאתם כ"כ חרמנים על הפאביה שלכם שאתם מרגישים צורך להוציא אותה לראווה בכל שרשור במועדון פיאט בין אם זה קשור לנושא או לא.

תלכו לחברה שלכם עם הזקפה הזו שהאוטו עשה לכם. החברה בטוח תתלהב (אם לא יימאס לה מהדיבורים שלכם על "ש"קודה).

אז כן. יש לכם אחלה אוטו, שמשוייך לקונצרן ענק ומוצלח (וכן, המותג הפך למותג איכותי רק אחרי שפולקסווגן קנו אותו, וזה באמת שלא מפתיע אותי).
אבל אם בכלל, אין לכם שום זכות לזלזל בפיאט.

כמו שמישהו פה אמר לפני, חלאס.

stio
29-09-09, 13:59
עושה רושם שאתה במיוחד חרמן על רכבך, ואם היית יכול היית מתחתן עם חברת פיאט כולה.

אומנם שילמתי יותר ממך, אבל אל תשכח שאצלי יש מנוע חזק יותר (שסתומים, הספק, מומנט), איבזור גדול יותר: מושבי ספורט, חיישני אוויר, פנסי ערפל, חישוקי סגסוגת 16 אינץ' ועוד, אחיזה גבוהה הרבה יותר וגם צריכת הדלק מצויינת (17.2 ק"מ/ליטר).

מלבד זאת, לא אמרתי לך להחזיר את הסרט לשום מקום, הימנע בבקשה משימוש בלשון רבים לשווא, אם כי באמת רצוי שתשחררו את רוחב הפס של ספק התשתית שלכם, עושה רושם שאתם מורידים סרטי פיאט יתר על המידה מהאימיול. מעולם (או ברוב המוחלט של המקרים) לא נדחפתי ולא הזכרתי את השם "סקודה" או "פאביה" בשרשור שמדבר על פיאט, אלא אתם כל פעם מזכירים לי את זה, אתם. אתה מוזמן לבצע חיפוש ולקשר אותי אם גילית את ההפך.

לסיום- אני לא תקפתי אף אחד, לא תוקף אף אחד ולא אתקוף אף אחד, אנחנו נמצאים כעת בקבוצת דיון (פורום) וזה מה שאנחנו סה"כ עושים: דנים בנושא מסויים. זה שיש פה כמה אנשים שנעלבים עד עמקי נשמתם כשמעליבים ו/או מטילים ספק מסויים בחוזק מנוע רכבם, זה כבר משהו אחר שמצריך טיפול שונה ונפרד.

vRS
29-09-09, 14:30
בשורה התחתונה הפאביה היא אחלה אוטו, אבל שילמתם עליה פי שלוש (!) ממה שאני שילמתי על הפיאט שלי, שגם היא אחלה אוטו.



ידידי, את הפונטו רכשת כחדשה או משומשת?

הפביה נרכשה כחדשה דנדשה ולא כמשומשת ולכן אין טעם להשוות בכלל.
בנוסף, התנאים שאני מקבל ברכישת השקודות - הם לא התנאים שאדם אחר יקבל בשקודה ובטח שלא בפיאט.

אני לא ארד לרמת הביטויים שלך - פשוט תת רמה.

ולתשומת ליבך - כל פעם שגיא (או אני) מגיבים פה בת'רד מסויים - ישר נכנסת לתמונה המילה "פביה" או "שקודה".
אתם פתחתם בדיון, נגעתם בדברים שלא תמיד צריך לגעת ואנחנו המשכנו את הדיון.

dodihob
30-09-09, 00:28
Stio אתה הזכרת את המנועים של פיאט מחו"ל "גם אם הפונטו הייתה מצויידת במנוע החזק יותר שמוצע באירופה" לכן הגבתי לכך, אז אל תגיד לי שאנחנו לא בחו"ל.
וחוץ מזה אם מפריע לך שאני לא מתחבר בשום צורה לאיך שהפאביה נראית זה כבר בעייה שלך, ממש לא איכפת לי, וגם לא איכפת לי מה אתה חושב על הגרנדה פונטו כי לדעתי היא נראית מדהים.
ואני אישית לא הייתי נוהג על רכב שלא נראה טוב לדעתי, להלן הפאביה.
אני לא יורד על הפאביה בשום דרך אני לא יודע מה אתה נפגע מכל העניין, אני בטוח שזה אחלה אוטו, פשוט לא אוהב אותו. אתה פשוט אוהב להשמיץ את הפיאט החדשות, למה? אני ממש לא יודע, אנחנו עדיין בפורום פיאט אם אני לא טועה.
אני סיימתי להגיב במלחמה הקטנה הזאתי בין הפיאט לסקודה, אתה יכול להמשיך לקטר אם בא לך;)

ן-vRS ראיתי שיש 1.6 באתר של פיאט אנגליה
וכל הסיפור הנ"ל התחיל מתגובה מזלזלת של Stio כרגיל

vRS
30-09-09, 00:52
ן-vRS ראיתי שיש 1.6 באתר של פיאט אנגליה
וכל הסיפור הנ"ל התחיל מתגובה מזלזלת של Stio כרגיל

יש 1.6 - דיזל. לא בנזין...

gil_a
30-09-09, 01:32
מצטער להגיד לכם אבל אחרי שקראתי את השרשור הזה הבנתי כמה דברים
1. שתי המשתמשים העיקרים בפורום קנו סקודה
2. מהיום עדיף לעשות את הפורום הזה "פורום סקודה"!

באמת שבהרבה פורומים לא ראיתי זלזול בחברת פיאט שמיצרת רכבים לא איכותים ולא מגיע לרמות של הסקודה ( באמת כל הכבוד לסקודה על הטכנולוגיה ועל המנועים המדהימים ותיבות ההילוכים המצוינות) תאמינו לי שאם סקודה לא היו של VW הם לא היו מתקרבים לפיאט. תחשבו מה היה קורה אם מרצדס היו מחליטים לקחת את פיאט ולעשות אותם חברה עממית שלה. ובוא נגיד למרות המצב פיאט מתמודדים יפה מאוד באירופה עם מספרים יפים מאוד במכירות והם נמצאים איפה שהוא למעלה בטבלה.

Caveman
30-09-09, 01:34
מתוקף סמכותי, הודעות נוספות בשרשור הזה בנוגע לעניין העיקרי שבו (שסטה מהנושא שלשמו נפתח השרשור), ימחקו וכנראה יביאו לנעילת השרשור.

לילה טוב :)

dodihob
30-09-09, 02:48
לפותח השרשור, אני מתנצל כי ירדנו מן נושא השרשור.
סך הכל לאחר ההתאכזבות שלך מכוח האוטו, המלצתי לשדרג לדגם ה-ELX, אשר אני יכול להמליץ מנסיון שמאיץ יותר טוב מדגם ה-60 כ"ס. לשם כך הבאתי השוואה שהוא "פותח" כמעט כל 1600 אוטומטיות, וזה מנסיון האישי שלי שפורט בהמשך, יכול להיות והייתי צריך להיות יותר ברור ולפרט דגמים אם זה היה עוזר.
רציתי להראות לך השוואה זו, כי נתונים 0-100 אינם ברורים לכל אחד, והאצה של רכב משפחתי רגיל, שהוא בדרך כלל בעל מנוע 1,600 נראה האצה סבירה לרוב.
זו ממש לא הייתה סוג של התרברבות, ואם הייתי מחפש רכב ספורטיבי הייתי קונה אחד. ולא בשום מקום בשרשור רשמתי כי הפיאט שלי מהירה יותר מהפביה.
ממש לא התכוונתי שזה יגיע לרמה הזו, ויתדרדר ככה שיגיע שאני יריב עם מישהו פה, כי זה גם לא מה שחיפשתי.
ואגב זה שאני אוהב את הרכב בכלל לא אומר שאני מסונוור, זה הרכב הראשון שלי, אני חושב שהוא מאוד מוצלח במיוחד למחיר המינמלי שלו ועלויות האחזקה, ורכב הבא שלי דווקא בגלל המבחר בארץ יש מצב ויהיה סוזוקי סוויפט, לפחות עד שיביאו פיאט נורמלית.
הגבתי כפי שהגבתי בגלל התגובה "אתה רציני??" עם סמיילים צוחקים שלדעתי הראו זלזול לרכב, וזה מה שעיצבן אותי.
וכן, אני מתנצל על התגובה שלי לאחר מכן המזלזלת על הסקודה.
שיהיה שבוע טוב לכולם!
ובהצלחה עם הרכב

stio
30-09-09, 02:54
הפונטו ספייס מוצלחת מאוד, המנוע שמותקן אצלך מוצלח וחזק יותר ממה שנמצא אצל הגרנדה. אני בכלל לא מבין את השאלה הראשונית והשוואת הרכב (בגרסת ה- 60 כ"ס) למכונת כביסה. אני נהגתי על כזה בדיוק ממש לא מזמן (SX ידני) והוא הרגיש זריז למדי ומהנה לנהיגה.

מעבר לזה אני לא רב איתך- אנחנו דנים, זה שיש מעט חילוקי דיעות זה עדיין לא נקרא "לריב". הסמיילים שלי בהודעה לא נועדו לצחוק על הרכב שלך, אלא להביע הסתייגות במידה מסויימת על הקביעה שאתה פותח כל 1.6 אוטומטית, שהריי זה לא בדיוק הגיוני, אלא אם הנהג שהתחרה מולך לא שם על מצב ספורט או האיץ עם מדחס מזגן עובד וכ'.

שוב- שיהיה לילה טוב.

simon377
30-09-09, 08:06
אז מה היה לנו?
בחור שהתחיל ברגל שמאל עם פורום פיאט, בחור שהתחיל ברגל שמאל עם חברי מועדון סקודה, בחור שהתחיל ברגל שמאל עם הבחור שהתחיל ברגל שמאל, בחור שהחליט שלכל מי שיש סקודה יש זוגלובק גדול ובחור שמסתבר שהוא די בחורה כי אין לו בולילה, מה שמזכיר לי סוף של בדיחה ששמעתי פעם. (http://www.grapheine.com/bombaytv/movie-uk-1d71393920f11350eab95d3b17fccc05.html)

הצעה לפותח השרשור (בתור אחד שנפרד אחרי שנתיים מ"מכונת כביסה" ומצטער על זה):

פתח שרשור חדש עם ניסוח שימשוך פחות אש.

למנהלים:

בבקשה, שמישהו ינעל את השרשור הזה?!(ויפה שעה אחת קודם, במיוחד אחרי שמחוגי השעון הבינו את זה לא מזמן)