התחבר

View Full Version : שאלה על אלטרנטור, מצבר, משאבת דלק ומה שביניהם


idokim
22-09-09, 18:24
שלום רב, מבקש עזרה.
יש לי בראבה שנת 98. לפני 4 ימים הלכתי למוסך (מורשה כמובן) בשביל לבדוק את הכרית אויר (הנורה דלקה). האוטו נבדק וקיבלתי הצעה לתיקון. יום אחר כך האוטו לא הניע. הנעתי עם כבלים ונסעתי למוסך. ביצעו בידקת טעינה והחליפו אלטרנטור. חזרתי הביתה - האוטו לא מניע. הנעתי עם כבלים, חזרתי למוסך. הוחלף מצבר. חזרתי הביתה - האוטו כבה תוך כדי נסיעה בטורים נמוכים. חזרתי למוסך. נאמר לי שכנראה שמדובר במשאבת דלק.
ואני שואל - האם יש אפשרות נוספת? אני לא חושב שהמוסך לא אמין, לא חושב שעובדים עליי - רק לא בטוח בקשר למקצועיות של הבחורים במוסך (המורשה).
מה כדאי לי לעשות עכשיו? האוטו במוסך, מחכה לתשובה ממני...


תודה מראש
עידו

stas203
22-09-09, 20:53
אפשר לדעת מה שמו של המוסך?

yair068
22-09-09, 21:15
אוליי שיחליפו מנוע על הדרך.
תומר להם שיוציאו את כל החלקים ששילמתה על ריק ויחזירו לך את הכסף ולא תתבע אותם ותתלונן דרך איגוד המוסכים

stio
22-09-09, 21:30
מתאים למוסך הכוכב... בכל אופן איזה מוסך?

עריכה:
רגע, אתה רוצה להגיד ששילמת על מצבר ואלטרנטור והתקלה עדיין לא תוקנה?! איפה החלקים הישנים שפורקו מהרכב?

idokim
22-09-09, 22:37
לא, לא מדובר במוסך הכוכב. לא נשארו הרבה אפשרויות
שוב אני אומר, אני לא חושב שהם לא אמינים, עד עכשיו קיבלתי שם יחס וטיפול טובים.
ובכל זאת, האם יש סיכוי שהתקלות לא קשורות אחת לשנייה, ומדובר בצירוף מקרים? האם הדימום של הרכב יכול לנבוע מבעייה חשמלית? (הבחור שטיפל ברכב אמר שזה יכול להיות אך לפי הבדיקות שעשה, בין היתר עם האקסמינטור, זה כנראה לא העניין במקרה הזה).

כמו כן, האם יש מישהו מוסמך שאפשר להתייעץ איתו?

עידו.

saar
22-09-09, 23:07
ניכר שיטת עבודה הנקראת נהרוג טורקי וננוח, משמע שהולכים לפי שיטת הביטול.
בוא נחליף לו אלטרנטור, פתר את הבעיה יופי.
לא פתר בוא נחליף לו מצבר, פתר את הבעיה יופי.
לא פתר, בוא נחליף לו משאבת דלק וכו'.


לגבי שאלתך, מצבר ואלטרנטור שניהם בתפקידים מרכזיים במערכת החשמל.
לפיכך הם קשורים זה בזה, אך עם זאת צריך צירוף מקרים גבוה ששניהם ילכו יחד.

לגבי משאבת הדלק היא כשמה קשורה למע' הדלק, ולא אינה קשורה כלל למצבר ולאטרנטור.

נשמע שהמוסך אינו מקצועי, כמו כן אתה גם כותב זאת מספר פעמים, ולכן תמוה בעיני מדוע אתה ממשיך במוסך הזה. אך אם הדבר אינו מפריע לך, אשריך מה טוב חלקך.

נ.ב- אם הרכב נכבה בטורים נמוכים, יש לבדוק יותר לכיוון בית מצערת וחיישנים, מנוע צעדים וכו'.
על סמך מה קבעו משאבת דלק? האם בדקו לחץ? האם בדקו תפוקה?
על סמך מה הוחלף אלטרנטור, האם בדקו טעינה? האם בדקו כושר טעינה של המצבר? האם נבדק המצבר?
האם נבדק רמת ריכוז החומר (הנקרא בלשון העם חומצה) במצבר?
מה התאריך המוטבע על המצבר הישן? מוטבע עליו השנת ייצור והחודש שלו.

idokim
22-09-09, 23:26
סער,
לפני החלפת אלטרנטור (שקדמה להחלפת מצבר) בדקו טעינה, והיא הייתה נמוכה (אם אני זוכר נכון, בסביבות 12). לאחר ההחלפה הטעינה הייתה תקינה, ובעל המוסך אמר שכנראה האלטרנטור הקודם גמר אותו. נראה לי שאלה הדברים היחידים שנבדקו (עמדתי ליד). המצבר היה בן 3 שנים.
אני ממשיך במוסך הזה בגלל שזו תקלה "מתגלגלת", מה גם שהוא קרוב לבית ולא גוזל הרבה זמן. ללא ספק אחליף מוסך אחרי שהסיוט הזה יגמר.
בקשר לתקלה הנוכחית - ניקו עם מיני סוגי ספריי כל מיני דברים, יותר מזה אני לא יודע כיצד הוא איבחן שזו כנראה המשאבה.
תודה על העזרה
עידו.

saar
23-09-09, 16:38
אין לי הרבה מה לומר לך,
ניקו עם ספריים לא נשמע לי מקצועי במיוחד בלשון המעטה.
יש לבדוק יותר לעומק מדוע רכב כובה בטורים נמוכים.
כפי שציינתי יש לבדוק לחץ משאבה על פי שעון בארים.

לך תדע אם אחרי שתחליף משאבה בכמה מאות שקלים, בסוף יגידו לך הא אולי זה הפילטר דלק שעולה 15 ש"ח גרם לתקלה.

idokim
23-09-09, 17:19
בסיכומו של דבר, בוצע איפוס כללי למערכת החשמלית (שאני לא יודע באמת מה זה אומר),
הרכב נוסע בסדר, ולא גבו כסף בנוסף.
הכל בא על מקומו בשלום.

אין מה לדאוג, מחר ילך הקלאצ' ואני אחזור לשם.

עידו.

saar
24-09-09, 11:47
איפוס של מערכת החשמל משמע, שחיברו אקזמינר למחשב הרכב, וביצעו מחיקת היסטורית תקלות, וזה הכל.

עכשיו נופל לי האסימון שבעצם החליפו לך מצבר, אז יכול להיות בגלל שהרכב שהה כמה שניות ללא מצבר, המחשב רכב קצת יצא מסנכרון ולכן היה צריך לבצע איפוס תקלות כבר אז לאחר החלפת המצבר.