התחבר

View Full Version : הרכב מגיע לחום מסויים ונכבה


יוני
18-09-09, 15:17
שלום לכולם
יש לי בעיה ברכב שלי שפשוט משגעת אותי יש לי רכב פיאט אונו S60 שנת 94 ונפח מנוע 1100
הבעיה כשהרכב מגיע לחום שני פסיקים מתחת לחצי הוא מתחיל לקרטע ונכבה וככה זה כל הזמן ואם אני לוחץ על הגז אז הוא נתפס ולא נכבה מה יכולה להיות הבעיה?

ארילו
18-09-09, 16:15
האם דוושת הגז נהיית קשה?
האם זה קורה גם כשהרכב עומד במקום?

יוני
18-09-09, 17:05
דוושת הגז בסדר גמור והרוב זה מתי שאני עומד אם אני נוסע והחום עולה אז לא קורה כלום כי הרכב בתזוזה אבל אם אני עומד והרכב לא זז והחום עולה אז זה מה שקורה
ניסיתי להחליף מודול אבל גם זה לא עזר מה יכולה להיות הבעיה?

ארילו
18-09-09, 17:44
בהנחה ומדובר בהזרקה חד נקודתית - תנסה לנתק את הכבל שמתחבר לחיישן בית מצערת כשזה קורה.

אם הפרפר לא נתקע, אני מניח שמדובר בבעיה חשמלית כלשהיא. אבל באמת שזה על סף הניחוש כשזה דרך האינטרנט.

upetar
18-09-09, 18:51
אצלי זה סוגר מעבר ואקום שמרים טורים כשהמנוע קר.אצלך זה "אוטומחשב" אבל ניראה לי קשור לבעיה.בדוקבכיוון,ועדקן.

יוני
18-09-09, 19:11
הלכתי למוסך ואמרו לי שהמודול זאת הבעיה בגלל שמתי שהמנוע מתחמם אז חוט נוגע בחוט משהו כזה ניסיתי להחליף מודול ולא עזר אני כבר לא יודע מה לעשות?

Lexxxa
18-09-09, 19:45
אני חושב שתקלה בחיישן בית מצערת.
ממליץ לגשת למוסך המתמחה בהזרקות ולא למוסך כללי.

Ron_Dadon
19-09-09, 11:22
ברגע שמתגלה בעיה במערכת המחשב של האונו זה סיוט.
היה לי בדיוק את אותו הרכב (94, 1100 הזרקה).

אצלי שהיה מדובר במודול הקטן שיושב על המפלג (דיסטריביוטור), לא תמיד החלפה שלו פתרה את העניין. קודם כל בדוק שהחיווט שלו תקין. טיפ נוסף - יש מודולים סיניים זולים כאלו שעולים כ-70 שקלים, ושווים בדיוק כך. אני אישית קניתי אחד כזה והחלפתי אותו פעמיים בחנות מכיוון שהוא לא היה תקין ובסוף התייאשתי וקניתי את המקורי (יקר יחסית, עלה כ250 שקלים) והופ הרכב חזר לעבוד כרגיל.

בעיה נוספת שהייתה לי בסיגנון הייתה בחיישן הטמפ'. אצלי הוא עשה בעיות דווקא בהנעה, לא היה משדר אות נכון למחשב הרכב ולכן לא היה מעשיר תערובת במנוע קר והרכב היה נכבה. יכול להיות שאצלך זה ההפך, הוא שולח אות לא נכון במנוע חם. העלות שלו נמוכה (עד 100 שקלים) והחלפה שלו פשוטה ביותר (מפתח 13 אם אני זוכר נכון, מבריגים אותו החוצה ומחברים את החדש - לא לשכוח לנקז אוויר ממערכת הקירור לאחר מכן, וכמו כן לשחרר לחץ ע"י פתיחת פקק המיכל לפני ההחלפה).

אפשרות אחרונה שאני חושב עליה זה אחד מהחיישנים על "ראש" ההזרקה עצמו. מכיוון שזה קורה במנוע חם, אני פוסל את מנוע הצעדים שתפקידו לדמות "צ'וק" במנוע קר. יתן כי חיישן מצב המצערת מזייף. קודם כל - עשה חיפוש בפורום, רפי לין רשם פעם איך לאפס את המערכת הזרקה של האונו המדוברת - יכול להיות שזה יעזור. אם זה לא עוזר, לצערך, מעטים עד כמעט לא קיימים המקומות שיתעסקו עם המערכת הזרקה של האונו, ולרוב מעדיפים לקנות את ה"ראש" של המערכת מפירוק, ולהחליף את כולו.

רפי לין
19-09-09, 11:48
עמוד עם מנוע פועל (ומזגן כבוי), הרם מכסה מנוע ושים לב אם התופעה מתחילה עם תחילת פעולת מאורר הרדיאטור ועדכן אותנו.
יתכן שמנוע הסרק אינו תקין (או הפיקוד החשמלי אליו) ותחילת פעולת מאורר הרדיאטור, שצורכת זרם חשמלי גבוה ומעמיסה האלטרנטור) גורמת לירידת סבובי המנוע ומנוע הסרק שאינו פועל לא מפצה מייד בהעלאת סובי הסרק.
בברכה - רפי לין :)

upetar
19-09-09, 15:41
רפי הוא אמר שזה קורה שני קוים מיתחת לאמצע(על השעון)הרבה ליפני שהונטה ניכנסת.לכן אני חושב שמדובר על אחד מהברזים טרמים שעל הסעפת.אולי תגיד מה תפקידם במנועמחשב ניראה לי שזה צריך להיות הכיון,שנה טובה ופוריה לך ולכול חברי הפורום.

רפי לין
19-09-09, 19:02
בפיאט אונו 60S אין בכלל ברזים טרמיים בסעפת וכו'.
בחלק מדגמים אלו מאורר הרדיאטור מתחיל לפעול לפני קו החצי בשעון חום מנוע.
יש סיבה מדויקת לשאלתי.
בברכה - רפי לין :smile:

יוני
20-09-09, 22:48
תיקנו לי את הרכב ושמו לי יונית חדשה רגישה יותר שפועלת הרבה זמן אחרי שהרכב מכובה עכשיו שאני עכשיו תמיד הונטה פועלת כשאני מגיע לפקק והרכב בעצירה אז מתחיל לקרטע ובשביל שאני לא יתקע אז אני מרים אמרקס ונותן לו גז חלש בשביל שלא יתכבה ואז שאני בנסיעה שוטפת אז לא קורה כלום מה יכולה להיות הבעיה?

יוני
11-10-09, 21:29
יכולה להיות הבעיה בגלל ששמתי מערכת חדשה באוטו?
מה יכולה להיות הבעיה?

moty003
12-10-09, 00:49
יכול להיות חיישן סל"ד

blueuno
12-10-09, 01:29
חברים אתם מדברים כאן אל מחשבים ושטויות,
הבן אדם אמר אונו S60 כלומר דגם קרבורטור ולא אזרקה...
בדגם הזה אין שום חשמל, וזה יכול להיות רק בעיה במודול , תחליף עוד פעם מודול ...
אם זה לא עזר יכול ליהיות שיש ליכלוך בקרבורטור.
אם זה לא עזר יכול להיות שיש ביעה בחיווט שמגיע להצתה .

בגדול אני לא רואה עוד פיתרון לבעיה דרך האינטנט..

אבל 99% זה המודול , כנראה החלפת באחד שהוא גם לא תקין. זה המחלה היחידה שיש בדגם זה

saar
12-10-09, 03:26
אנני מכיר את החבר שמעלי, אך אל תאמר לחברים המכובדים פה אתם מדברים על מחשבים ושטויות.

אין לי בעיה שתאמר דברים מוטעים, אך לפחות אל תטעה אחרים.

הרכב המדובר הינו מודל 94, לפיכך אם זכרוני אינו בוגד בי מדובר ברכב עם הזרקה, ולא עם קרבורטור כפי שציינת.
יתרה מכך אם זכרוני אינו בוגד בי, כן מדובר ברכב בעל מחשב boshe לניהול הזרקת הדלק.

דהיינו שכן מדובר עם רכב בעל מחשב ו"שטויות" כדברייך.

אנני יודע מאין הבאת את הרעיון המדומיין שאונו 60 מודל 94 היא בעלת קרבורטור, אז דע שאונו 55 מודל 94 היא בעלת הזרקה, אז לא מן הנמנע שאונו 60 וודאי תיהיה עם הזרקה במודל הנוכחי.

עכשיו לאחר שסיימתי איתך, הרשה לי להתחיל עם פותח השרשור.

אתה מתאר כאן בעיה שכאשר הרכב מתחמם הרכב נכבה. הבנתי את הבעיה.
ראשית יעזור אם לפני שנמשיך לבדוק מתן דיאגונזה מדוייקת שתענה על השאלה ששאל אותך רפי לין, הוא שאל שאלה יפה, והוא וגם אני יודעים בדיוק למה הוא שאל אותך את השאלה הזו, אז אנא בדוק וענה לנו ממצאים עליה.

כמו כן, לא כתבת מה קורה לאחר שהרכב נכבה, האם הוא מניע חזרה בקלות? או האם יש סטרטר ולא ניתן להניע עד התקררות תא המנוע?

מבלי להכנס לפרטים ובמתן דיאגנוזה שיטחית אני יכול לתרום ולומר לך, חיישן מנוע סרק (וזאת נדע לאחר שתעשה את הבדיקה של רפי ותתן לנו תשובה), כמו כן יכול להיות גם מודול הצתה אלקטרוני ו/או מפלג.

במרבית המקרים בהחלפת מודולים, מדובר כפי שאמר רענן במודולים סיניים שהם בדיוק עושים את הבעיה שאתה מתאר, הם מתחממים ואז מפסיקים לעבוד. ולכן ברכבך חשוב לרכוש מודול הצתה אלקטרוני של חברת מגנטי מרלי. כמו כן, אותה הבעיה יכולה לקרות גם כאשר המפלג מתחיל להתעייף, אך את זה אפשר לשלול במידה ותאמר לי שלאחר שהרכב כבה, אתה נותן סטרטר חזרה והוא מניע.

בכל אופן נסה לכתוב יותר פרטים ולענות על השאלות של החבר רפי.

אך ככל הנראה חיישן מנוע סרק היות ואתה מציין שהרכב מקרטע, משמע טורים נמוכים, משמע אתה נותן דלק מאופן מלאכותי ומונע את הכיבוי שלו. ולכן הדיאגנוזה שלי היא מצטרפת להשערה של רפי.

לגבי המערכת, אם התקינו לך סאב וופר או צרכני חשמל כבדים, עשה בדיקה ולהבא כבה את המערכת על מנת לשלול אותה.

blueuno
12-10-09, 06:29
מבקש את סליחתי אל ה"שטויות"

אבל הבחור ציין את סוג האונו שיש לו:
"שלום לכולם
יש לי בעיה ברכב שלי שפשוט משגעת אותי יש לי רכב פיאט אונו S60 שנת 94 ונפח מנוע 1100
הבעיה כשהרכב מגיע לחום שני פסיקים מתחת לחצי הוא מתחיל לקרטע ונכבה וככה זה כל הזמן ואם אני לוחץ על הגז אז הוא נתפס ולא נכבה מה יכולה להיות הבעיה? "

ומכאן הבנתי שזה קרבורטור ולא אזקה..
אם היה מציין שזה אזרקה אז היה כותב שיש לו אונו 1.1 i.e.s

blueuno
12-10-09, 06:30
מבקש את סליחתי אל ה"שטויות"

אבל הבחור ציין את סוג האונו שיש לו:
"שלום לכולם
יש לי בעיה ברכב שלי שפשוט משגעת אותי יש לי רכב פיאט אונו S60 שנת 94 ונפח מנוע 1100
הבעיה כשהרכב מגיע לחום שני פסיקים מתחת לחצי הוא מתחיל לקרטע ונכבה וככה זה כל הזמן ואם אני לוחץ על הגז אז הוא נתפס ולא נכבה מה יכולה להיות הבעיה? "

ומכאן הבנתי שזה קרבורטור ולא אזרקה..
אם היה מציין שזה אזרקה אז היה כותב שיש לו אונו 1.1 i.e.s

יום טוב

יוני
13-10-09, 02:04
בקשר לשאלתך SAAR הרכב אחרי שהוא מקרטע ונכבה אני נותן סטרטר ובשביל שהוא יתניע אני נותן לו גז ואז יותר קל לו להניע אבל אם המנוע קצת מתקרר מתחת לשתי פסיקים מהחצי הוא מניע בלי בעיה החלפתי מודול ולא עזר חשבתי אולי אטם אויר או איך שלא קוראים לזה גם זה החלפתי ולא עזר מה יכולה להיות הבעיה?

saar
13-10-09, 09:20
חיישן מנוע סרק, מנוע צעדים.

כמובן שנדרשת בדיקה יותר נורמלית מאשר דרך מסך, אך זה מה שאני יכול לומר לך דרך המסך.

ברגע שהרכב שלך נמצא בהילוך סרק הוא צריך לשמור על טורים יציבים, ועל זה שולט מנוע סרק (ככה נקרא החלק). כאשר הוא תקול אז הוא לא נותן טורים יציבים כשאתה בהילוך סרק ולכן הרכב נכבה.

אם אתה "עובד" על האוטו ונותן בעצמך גז ברגל, כאילו להחליף את המנוע סרק ולשמור על טורים בעצמך, אז הרכב לא נכבה והכל בסדר.

ולכן יש לבדוק את ההתנגדות שלו עם אוממטר, ואם אכן הוא תקול לבדוק כמה עולה החלק במוסך מורשה.