View Full Version : תרשים פעולת מאוורר רדיאטור בבראבה 1.6 96
שלום חברים צירפתי קובץ עם תרשים של מערכת האיוורור. האם זה נכון וכך זה עובד בבראבה ?
יוניט מקבל + או - ?
תודה מראש.
לפי היינס ששלחתי לך פרק 12-24 יש לך מאוורר וטרמוסטט סוויץ זה הכל.
כנראה עובד על ניהול מנוע או דגם אחר.
השבוע ראיתי במוסך פיאט השחר ברבה 3 דלתות משופצת מעניין של מי הרכב ממש יפה נראה חדש.
חוץ מזה אני קורא בתוקף לגיא שיסביר לי למה היבואן ה... לא מביא את הברבה החדשה
במכוניתך, שיש בה מזגן מקורי הפעלות מאורר הרדיאטור הנן רבות ובצורה לגמרי אחרת ומסובכת יותר
והסבר קצר:
1. מהירות איטית (1) ע"י חום מנוע מיוניט הרדיאטור, מינוס דרך הנגד למאורר כפי שציירת.
2. מהירות מהירה (2) ע"י חום המנוע מיוניט הרדיאטור יוצא מינוס לסליל ממסר שנסגר ופעיל המאורר מהר.
3. הפעלת המאורר ע"י לחץ גז המזגן העולה, דרך מתג לחץ גז המזגן (טרינרי) המוציא מינוס אל ממסר השהייה מיוחד המפעיל לזמן קצר (כ 12 שניות) ממסר למהירות האיטית (1) ואח"כ ממסר ההשהייה מוציא אות הפעלה לממסר מהירות הגבוהה (2) והמאורר פועל מהר.
כלומר, יש 3 ממסרים להפעלות מאורר הרדיאטור.
אם תכתוב כתובת דוא"ל, אסרוק ואשלח לך שרטוט מקורי של מע' חשמל זאת שתרגמתי ופענחתי.
בברכה - רפי לין :)
תודה רפי. שלחתי לך מייל בה"פ.
Yair068.
יש לי בראבה עם יוניט חום של 3 פינים ז"א 2 מהירויות ונגד.
אך הסתבר שלפני שקניתי את הרכב, מישהוא עשה קומבינה, ניתק את הנגד שכנראה נשרף והחליפו ליוניט של 2 פינים, ז"א מהירות 1. כרגע ברכב יש רק מהירות גבוה שמופעלת בערך ב74-76 מעלות. חלק מהחוטים כרגע מנותקים. אני רוצה להחזיר הכל למצב מקורי. עקב כך אני מחפש שרטות חשמל.
מה שאני עשיתי פירקתי את צאמת המאוורר ותיקנתי את הכל ובידדתי באיזולירבנד .
הבעייה שהחלפתי את החוטים בנגד ויצא שהרכב עבד תקופה על מהירות 2 החלפת תקעים והכל סודר
שלחתי אליך בדוא"ל את השרטוט, האם קיבלת אותו?.
בברכה - רפי לין :smile:
אכן כן רפי. תודה רבה, אני העדכן אותכם אחרי התיקון.
תודה לכולם.
yair068.
בספר ששלחת לי מערכת הקירור אינה דומה לשלי.
כמו שציין רפי יש לי 2 מהירויות, מערכת עובדת על 3 ממסרים.
דרך אגב, סידרת את כל החשמל, מבדיקה יצאה שהנגד תקין!. השבוע אני קונה יוניט מאוורר עם 2 מהירויות, ומקווה שלא חיבלו בממסר של מהירות הראשונה :).
שאלה שלי ?
יוניט מקורי הוא כחול ? מה המחירים של מקורי/חלופי??
תודה לכם.
תבדוק את האורגינל מה רשום עלייה ז"א באיזה חום היא נפתחת אל תקנה אחרת.
ואז תקנה תחליפי האורגינל יקר.
מציע אותו הדבר לגבי הטרמוסטט להחליף ושיפתח בצורה אכי מדוייקת
yair068.
אין לי מקורי!!! כרגע עומד יוניט קומבינה עם מהירות 1. מאיפה אני יכול לבדוק?
ברצינות תלך לחנות חלקי חילוף ותראה את האורגינל .
ואז תקנה את התחליפי או תראה מה שווה לך
בחנות בעצמם לא יודעים מה אוריגינל :)
אבל הסתדרתי. הורדתי ePER ו Autodata.
שם מצאתי.
בסופו של דבר מצאתי את היוניט וקניתי אותו. עלה 100 ש"ח.
בסוף שבוע הקרוב אני ירכיב אותו ויעדכן.
(את כל החשמל כבר סידרתי)
תמונות:
שלום לכולם.
החלפתי את החיישן בסוף שבוע. מהירות נמוכה עובדת, נכנסת לפעולה בול באמצע.
מתי צריכה להיכנס מהירות גבוה (על החיישן רשום 92-97)? איך אני יכול לבדוק שהיא אכן תקינה? עם הפעלת המזגן נכנסת מהירות נמוכה לפעולה קבועה..
ללא מזגן החום טיפה עובר את החצי, אבל חוזר חזרה אחרי דקה. מה זה יכול להיות?
אני חושב טרמוסטת לא נפתח עד הסוף או חיישן חום או מד חום (בלוח שעונים) מזייף, כי מהירות גבוה לא נכנסת לפעולה (תקינות המהירות נבדק ע"י קצר על יוניט מאוורר), וגם המהירות הראשונה נכנסת לפעולה ל10-15 שניות, ז"א שמים ברדיאטור לא עוברים את ה 90 מעלות.
כשהמזגן לא פועל, המהירות השנייה, המהירה, של מאורר הרדיאטור לא תפעל כי המהירות הראשונה, האיטית, מספיקה לקרור הרדיאטור.
הרם מכסה מנוע ובצע הבדיקה הזאת כדי לוודא אם שעון חום המנוע מזייף:
1. אם חום המנוע קודם עולה ורק אח"כ המאורר פועל במהירות 1 ואז החום יורד ואח"כ מפסיק המאורר לפעול - שעון החום תקין.
2. אם המאורר מתחיל לפעול וכעבור כ 2 שניות החום עולה ואח"כ המאורר מפסיק לפעול ורק אז החום יורד בשעון - שעון החום מזייף וזה בגלל הארקת מרכב (בודי) לקויה.
במקרה זה תוכל לבצע בדיקה נוספת, כששעון החום באמצע, הדלק מיידית אורות גבוהים, עם אורות ערפל אחוריים ולחץ על הבלמים (ידלקו גם אורות בלם) ואם תראה ששעון החום עולה, אז הוא אכן מזייף כפי שתארתי קודם.
כשהארקת המרכב לקויה, כל הפעלה נוספת של צרכן חשמלי מעלה עוד את מחוג שעון חום המנוע.
בברכה - רפי לין :)
אתה יכול לבדוק אם המהירות הגבוהה של המאוורר אם תשים יריעת ניילון שתאטום את פתחי יניקת האוויר.
ארילו ורפי, תודה, אני יבדוק ויחזור עם תשובות, בכל זאת אני רוצה להחליף את הטרמוסטת עקב עלותו הנמוכה.
איפו ראיתה טרמוסטת זול? כי אני לא מזמן החלפתי והוא עלה לי 340 שקל כי אצלי הוא בא עם כל הבית (מנוע 1.4). ואם כבר אנחנו בנושא, מה רע בנגד מקוצר?
טרמוסטת עלה לי 250 ש"ח.
גם אצלי זה בא עם הבית (מנוע 1.6)
נגד מקוצר = אין לך 2 מהירויות כמו שצריך להיות אלה רק מהירות גבוה.
1) מרעיש.
2) בלאי יותר חזק למאוורר.
3) עומס חזק על חוטי חשמל.
לא סתם מהנדסי פיאט דחפו אותו לשם.
תתקשר לנחום סודאי ותשאל.
http://www.musach.co.il/details.asp?id=279
יש לי שאלה בקשר לוונטה.
המאוורר שלי נדלק ברגע שהמחוג בסקלה מגיעה ל 3/4 שזה נראה לי קצת מוגזם
בכדי לדעת במדויק מתי המאוורר נדלק חיברתי להדקים נורת לד 12 וולט
יכול להיות שהסקלה נדפקה?
הטרמוסטט ניתן לכיול?
כיצד אוכל לבדוק את הטמ''פ תכלס של המנוע בזמן שבו המאורר נדלק?
יש כמה שיטות לבדיקת חום המנוע (במוסך):
1. ע"י מחשב/סורק אבחון.
2. ע"י מד חום דיגיטלי עם קרן לייזר שנשלחת למדידה בכמה מקומות במנוע.
יתכן שבמאורר הרדיאטור שלך, מהירות 1 אינה פועל ורק מהירות 2 פועלת והיא באמת מתחילה לפעול בחום מנוע גבוה יותר (כך זה תוכנן).
צריך לבדוק הכל ראוי.
בברכה - רפי לין
רפי הסביר לך הכל במדוייק.
אני בזמן שהיו לי חששות עשיתי בדיקה עם מחשב (אקזמינר).
יש לך 2 חיישנים בטרמוסטט. אחד אדום, שני צהוב.
אדום מודד חום ומעביר אותו ללוח שעונים שלך,
צהוב מודד חום ומעביר אותו למחשב שלך.
מתחברים עם מחשב. בעת הפעלת המאוורר בודקים חום בלוח ובמחשב, כך אפשר לראות האם יש הבדל ובאיזה טמפ' מופעל המאוורר.
נ.ב. המאוורר שלך ברגע שהוא מופעל מרעיש? שומעים אותו חזק או חלש ?
הבנתי תודה :)
והמאוורר עובד במהירות גבוה
וחשוב לציין שהוא עובד רק במהירות גבוה אין מהירות נמוכה בכלל.
אז יכול להיות שהנגד נשרף. דורש בדיקה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.