PDA

View Full Version : פונטו שנת 98 מתחממת בעמידה,חצי קו מעל החצי.אשמח לעזרה,שי.


shay2828
02-09-09, 23:44
שלום לכולם

יש לאחי פיאט פונטו שנת 98 גיר ידני,1242 סמ"ק,דגם:XTZ 75.
אולי חשוב לציין זאת עכשיו,לרכב יש 4 בוררי מהירויות של המזגן<לא כולל את ה-0>מה שאומר על פי מה ששמעתי שהמזגן הוא מקורי.<אם אני טועה תקנו אותי.>

עכשיו ככה:
כאשר הרכב בנסיעה מחוץ לעיר מד החום לא עובר את החצי.כאשר הרכב בעמידה ברמזור,או בסתם עמידה,הוא עובר את מד החצי בחצי קו ואז לאחר 2 דקות הוא שוב יורד אל החצי.<יש לציין שהנסיעה ברכב היא ללא מזגן,כי המזגן לא עובד.>.יש לציין שהוונטה עובדת.

עכשיו,יכול להיות שאני סתם לחוץ,וזה המצב הטבעי של הרכב,אבל מכיוון שאני פדנט,אני רוצה לבדוק את העניין ואם צריך גם לפתור את הבעיה.

חשוב לציין כמה דברים:

1-הוחלפה משאבת מים חדשה<איטלקית לא סינית>.
2-הוחלף תרמוסטט מקורי.
3-נעשה ניקוי רדיאטור לפני חודש.
4-הוחלפו כל המים למים של פארפלו.
5-אין נזילות,או איבוד מים,לא מצינורות המים,ולא מהרדיאטור.
6-המים נמצאים עד למקסימום.לא מעבר לכך,ולא פחות מכך.
6-המאוורר עובד.<גם כאשר אני מכבה את הרכב אני שומע את המאוורר עובד.>

מחיפוש בפורום ומעיבוד נתונים שעשיתי הבנתי שהבעיה יכולה להיות כזאת:

1-מאוורר שלא עובד במהירות 1 שהיא המהירות הנמוכה.
2-יוניט מאוורר תקול.

לגבי הבעיות שציינתי:

1-איך אני אמור לבדוק ולדעת האם המאורר עובד במהירות 1 או שלא?[הבנתי שיש חלק שנקרא נגד מהירות 1 ויכול להיות שהוא שרוף,או שמה שמתחבר אליו שרוף.מישהו יכול להדריך אותי איפה נמצא הנגד מהירות הזאת,ואיך אני אמור להחליף אותו?.אני פשוט אקנה אותו וזהו.].

2-הבנתי שיש רכבי פיאט שנת 98 שאין להם יוניט מאוורר,אלא המאוורר עובד על ידי מחשב המנוע.
איך אני יכול לדעת האם ברכבי יש יוניט מאוורר או שלא? אם אני אצלם את הרכב,או איזור הרדיאטור,האם תוכלו להגיד לי האם יש יוניט מאוורר או לא?

3-במידה ואכן יש יוניט מאוורר ברכב,האם ישנה אפשרות שהיוניט מאוורר מזייף?[כלומר השאלה היא כזאת:האם יש מצב שיוניט המאוורר יזייף,או שיש לו 2 מצבים אפשריים:או שהוא עובד תקין,ומפעיל את המאוורר בטמפרטורה הרצויה,או שהוא פשוט לא תקין,ואז בכלל הוא לא מפעיל את המאוורר.]

4-במידה ואין יוניט מאוורר ברכב,האם יש מצב שהמחשב מנוע מזייף,ולא נותן את ההוראות הנכונות למאורר מתי להיפתח?

בתודה מראש לכל העוזרים והמסייעים
שי

נ.ב-ושוב חשוב לציין,שכל המצב שתיארתי בעניין החום מנוע,הוא:כאשר המזגן לא עובד בכלל.[אני פשוט מציין זאת,כי מחיפוש בפורום ראיתי שלאנשים הייתה את אותה בעיה,אבל רק עם מזגן עובד.]

yair068
03-09-09, 00:13
תשמע לפי איך שאתה כותב עזוב אותך מהחום ותלך להיות סופר מעולה.
יוניט חום ישבת על הרדיאטור ליד בלון המזגן מצד ימין עם תקע שלושה חיבורים
נגד יושב מצד שמאל על הכונס רוח מצד שמאל עם שני חיבורים .
אני החלפתי את שני החלקים האלה לא יקרים יכסכו לך כאב ראש.
יש מצב שהנגד תקול ומהירות 1 לא עובדת החלף את החוטים ביניהם ואז תראה אם מהירות 2 עובדת בעוצמה
אם לא עובדת הנגד תקול אם עובד יוניט חום מזייפת.
תזהר בהחלפת היוניט שלא תשבור את הפלסטיק במפתח מתאים ובעדינות.
מהירות 1 87-92 מעלות חום
מהירות 2 94-114 מעלות חום
שי אם תוכל לרשום אם מספר המופיע על מחשב הרכב שלך

Amit-IL
03-09-09, 00:17
רשמת את התשובות בעצמך 1-2 עכשיו נשאר רק לבדוק את זה.
בדוק בנוסף שהמאורר מסתובב לכיוון הנכון משמע מכניס אויר מבחוץ לכיוון המנוע, תוכל לבדוק בעזרת דף נייר וכך תראה לאן הדף זז.
נגד המאורר יושב בבית המאורר קצת מתחת למיכל מילוי נוזל הקירור ומתחברים אליו שני חוטים בצבע סגול/שחור, הנגד מחובר באמצעות שני ברגי פיליפס קטנים.

אם החלפת כל כך הרבה חלקים במערכת הקירור מדוע לא נלקח בחשבון להחליף גם את היוניט שאחראית על הפעלת המאורר בשתי מהירויות וממוקמת בתחתית הרדיאטור מצד שמאל ואליה מחוברים שלושה חוטים ומכירה לא גבוהה (תחליפי 100 ש"ח +-).

בדוק האם הרכב מאבד נוזלים בבדיקת לחץ ולאורך זמן ללא משאבת לחץ, בדוק תקינותו של פקק מיכל מילוי נוזל הקירור (תחליפי 20-25 ש"ח).

דרך אגב נגד מהירות המאורר שיושב בבית המאורר עולה כ-200-230 ש"ח אורגינל ואין תחליפי, ניתן להשיג בחנויות מתמחות בת"א או במוסכים המורשים של פיאט.

Amit-IL
03-09-09, 00:25
הלו יאיר לאן נעלמו 2 מעלות חום?
מהירות 1: 87-92
מהירות 2: 92-97
לגבי מפתח יוניט חום עדיף אם יש בוקסה עמוקה 27 מ"מ, אם לא מפתח סגור/פתוח מידה 27 מ"מ במידה ואין לא את זה ולא את זה מפתח שוודי ובעדינות (זכור, שברת שילמת), שים לב לא לשכוח להלביש טבעת נחושת לאטימה וניתן להיעזר עם מעט סיליקון אדום.

לגבי הצדדים (ימין שמאל), יאיר קצת התבלבל אבל העיקר הכוונה.
הצדדים נכונים כשאתה עומד אל מול מכסה מנוע מורם.

shay2828
03-09-09, 00:32
תשמע לפי איך שאתה כותב עזוב אותך מהחום ותלך להיות סופר מעולה.
יוניט חום ישבת על הרדיאטור ליד בלון המזגן מצד ימין עם תקע שלושה חיבורים.אין לי מושג היכן נמצא בלון הגז:)
נגד יושב מצד שמאל על הכונס רוח מצד שמאל עם שני חיבורים .אתה מתכוון על הכונס רוח של המאוורר?ושאתה מדבר על צד שמאל או על צד ימין,אתה מתכוון כאשר אני נמצא בתוך הרכב,ולא כאשר אני פותח את מכסה המנוע ואז אני נמצא עומד מול הרכב חזיתית.
אני החלפתי את שני החלקים האלה לא יקרים יכסכו לך כאב ראש.
יש מצב שהנגד תקול ומהירות 1 לא עובדת החלף את החוטים ביניהם ואז תראה אם מהירות 2 עובדת בעוצמה.פה כבר לא ירדתי לסוף דעתך.1-האם מדובר בשתי נגדים,כלומר נגד שמפעיל את מהירות 1 ונגד נוסף שמפעיל את מהירות 2,או שמדובר פשוט בנגד אחד עם 2 מצבים?שנית לא הבנתי איך אפשר לבדוק זאת על ידי החלפת החוטים.איך בדיוק מחליפים?האם יש צורך לכבות את הרכב בשעת ההחלפה,ואז להניע?
אם לא עובדת הנגד תקול אם עובד יוניט חום מזייפת.
תזהר בהחלפת היוניט שלא תשבור את הפלסטיק במפתח מתאים ובעדינות.
מהירות 1 87-92 מעלות חום
מהירות 2 94-114 מעלות חום
שי אם תוכל לרשום אם מספר המופיע על מחשב הרכב שלךהיכן נמצא מחשב הרכב שלי,ואיפה אמור להיות המספר שם?

ואחרי כל השאלות וההערות.
תודה רבה
שי

shay2828
03-09-09, 00:43
רשמת את התשובות בעצמך 1-2 עכשיו נשאר רק לבדוק את זה.
בדוק בנוסף שהמאורר מסתובב לכיוון הנכון משמע מכניס אויר מבחוץ לכיוון המנוע, תוכל לבדוק בעזרת דף נייר וכך תראה לאן הדף זז.
נגד המאורר יושב בבית המאורר קצת מתחת למיכל מילוי נוזל הקירור ומתחברים אליו שני חוטים בצבע סגול/שחור, הנגד מחובר באמצעות שני ברגי פיליפס קטנים.

אם החלפת כל כך הרבה חלקים במערכת הקירור מדוע לא נלקח בחשבון להחליף גם את היוניט שאחראית על הפעלת המאורר בשתי מהירויות וממוקמת בתחתית הרדיאטור מצד שמאל ואליה מחוברים שלושה חוטים ומכירה לא גבוהה (תחליפי 100 ש"ח +-).

בדוק האם הרכב מאבד נוזלים בבדיקת לחץ ולאורך זמן ללא משאבת לחץ, בדוק תקינותו של פקק מיכל מילוי נוזל הקירור (תחליפי 20-25 ש"ח).

דרך אגב נגד מהירות המאורר שיושב בבית המאורר עולה כ-200-230 ש"ח אורגינל ואין תחליפי, ניתן להשיג בחנויות מתמחות בת"א או במוסכים המורשים של פיאט.
היי עמית
תודה רבה על העזרה.

1-לגבי כניסת האוויר,הכניסה בסדר גמור.אוויר נכנס מבחוץ לכיוון המנוע.

2-אני מחר אנסה לבדוק היכן נמצא נגד המאוורר.על פי הסימנים שנתת<חוט שחור וסגול>וגם על פי הסימנים שיאיר נתן,אני מאמין שאמצא אותו.

3-במידה ואכן מצאתי את הנגד.האם באמת יהיה אפשר לבדוק אם מהירות 1 עובדת או לא,על ידי החלפת חוטים?<במידה וכן,אודה לך אם תסביר לך איך בדיוק לבצע את הבדיקה.>

4-לגבי היוניט,הבנתי שברכבי פיאט החל משנת 98 ומעלה,יש מצב שהרכב מגיע ללא יוניט,ואז המאורר מקבל פקודות דרך המחשב.האם אצלי יש יוניט או לא?במידה ואצלי יש יוניט,האם לקנות יוניט מקורי,או יוניט שנפתח בטמפרטורה יותר נמוכה מהמקורי?

ושוב תודה
שי

yair068
03-09-09, 00:47
טוב אז אתה גם סופר וגם מכונאי גם שואל וגם עונה חבל"ז.
בכל אופן אצלי כשאני עומד מול מכסה מנוע פונטו 60 והערכתי שזה אותו הדבר.
בנגד יש שני חוטים החלף בניהם זה הכל אין שני נגדים ואז תדע אם אחד מהם תקול.
למה שאלתי אותך לגבי המחשב שיושב בצד שמאל כשאתה עומד מול מכסה המנוע אם הוא מסתיים 49FD1 יש לך מחשב ניהול מנוע
אם מסתתיים 8F.ST תפעל כנ"ל
ראה תמונה מס' 2 בעמוד הבית של המועדון

shay2828
03-09-09, 00:58
מה שנקרא כולבויניק.:)
עכשיו רק תסביר לי לאט כדי שאני אבין מהר.
אני מחר מרים את מכסה המנוע של הרכב.
מוצא את הנגד.
רואה בעיניי שמחוברים אליו שתי חוטים.
מחליף את החוטים.החוט הימני לצד השמאלי,והחוט השמאלי לצד הימני.

מה הלאה?אני מניע את הרכב?
בודק האם המאוורר עובד,או שנותן לרכב להתחמם,ואז בודק אם המאוורר עובד?
אם המאוור לא עובד בכלל,סימן שהנגד תקול?

אני צריך הסבר יותר מפורט,בהתחשב ברמת הידע המכאני הדלה שאצורה בי.;)

shay2828
03-09-09, 01:02
עוד שאלה אחרונה ללילה זה:

האם ברכב זה.[מזגן מקורי],יש מאורר נוסף למזגן,או שיש רק את המאוורר של הרדיאטור?

פשוט הבנתי שיש ברכבי פונטו עם מזגן מקומי,מאוורר נוסף מעבר למאוור של הרדיאטור.

תודה
שי

yair068
03-09-09, 01:20
מצו"ב תמונה של יוניט ונגד.
אצלי החוט התחתון מהירות 1
העליון מהירות 2
הוצא תקע עליון ותראה אם מהירות 1 עובדת.
אם מזגן אורגינל יש מרוורר 1 מקדימה שעובד על 2 מהירויות

ארילו
03-09-09, 15:09
לגבי הנגד - אתה יכול פשוט לקצר אותו ולנסוע ככה. אם הרכב מפסיק להתחמם סימן שצריך להחליף את הנגד. זה הכל.

לגבי החיבור של היוניט - תנתק את הפלאג ממנו, ותראה שיש שם 3 שקעים. כאשר הסוויץ' פתוח (והרכב כבוי כמובן) תקצר את השקעים. והמאוורר אמור לעבוד במהירות נמוכה בקומבינציה אחת ומהר בקומבינציה שניה. זה ייתן לך חיווי אם החיווט בסדר.

ולגבי היוניט עצמו - אפשר לנתק אותו ולשים בסיר עם טרמומטר ולבדוק מתי הוא מוליך.

Amit-IL
03-09-09, 15:42
חיפוש יתן לך את זה (שים לב לתגובות של ארילו ורפי לין)
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=26847&highlight=%E9%E5%F0%E9%E8+%EE%E0%E5%F8%F8#post2684 7

shay2828
04-09-09, 01:54
אז הנה אני חוזר עם תוצאות וממצאים:
קפצתי היום לת"א לנחום סודאי וקניתי את נגד המהירות המקורי.
מייד לאחר מכן קפצתי לגל אור,וקניתי יוניט מאוורר.בנקודה הזאת,מאוד התלבטתי אבל לבסוף הגעתי להחלטה הנכונה.[תקנו אותי אם אני טועה.]:
יוניט המאוורר המקורי שישנו בפונטו מגיע עם פתיחה של:87-92 ו 92-97.
מכיוון שהיוניט הזאת במצבה הנוכחי מעלה לי את מד חום המנוע מעל החצי בקצת,החלטתי לקנות יוניט עם פתיחה יותר נמוכה.
מחיפוש בפורום שעשיתי,ומעוד כמה אבחנות בפורום אחרים,הבנתי שיותר מדיי נמוך זה לא טוב,כי זה לא שומר על טמפרטורת מנוע נכונה,מה שיכול לגרום למנוע לא לעבוד כראוי.וכמובן עוד שלל סיבות.

דיברתי עם המוכר בחנות לגבי היוניט והוא אמר שיש לו יוניט:77-82 82-87.אמרתי לו שאני חושש שזה קצת יותר מדיי נמוך בשבילי ואולי יש לו משהו אחר.בקיצור האיש עשה מאמץ,והביא לי יוניט עם:82-87 ו-87-92.בקיצור זה היה נראה לי הכי נכון לקנות.לא את היוניט המקורי הגבוה מדיי,שמעלה לי את המד חום קצת טיפה מעל החצי,ולא את היוניט הנמוך מדיי,שאולי יכול לעשות לי נזק לטווח הארוך.<היו עוד כאלה שהציעו לי לקחת פתיחה של:67!!>

מצוייד בשתי הפריטים הללו,הרמתי טלפון לרפי לין,ועם רצון מצידו,שמתי פעמיו אליו על מנת שיבדוק את נגד המהירות.
רפי בדק את הנגד,וגילה שדווקא המהירות הנמוכה עובדת,ואילו המהירות הגבוהה לא עובדת.הוא היה די מופתע מהעניין,ובדק את הממסרים.לאחר מכן,הוא נזכר שיכול להיות שצריך סוויץ'.לאחר ששמתי סוויץ',רפי בדק את הנגד,וראה שהוא עובד ב-2 המהירויות.
לאחר שהודיתי לו על אבחנתו המדוייקת,קפצתי למכונאי שלי,וביקשתי ממנו להחליף לי יוניט מאוורר.
חיכינו עד שהרכב התקרר,הוא פירק את היוניט,החליף בזריזות את היוניט החדשה שהבאתי,וניקז אוויר רק מאחורי הבית פילטר אוויר.אמרתי לו למה הוא לא מנקז אוויר מהרדיאטור,והוא ענה לי שברדיאטור הזה,<רדיאטור עם מיכל העיבוי עליו>אין ניקוז מהרדיאטור.[יש לציין שגם רפי לין ראה את הרדיאטור,וגם הוא לא מצא היכן נמצא פתח ניקוז האוויר.בתחילה הוא חשב שהרדיאטור לא מקורי,אבל לאחר מכן הוא ראה שעל הרדיאטור יש סמל של לאנצ'יה,משמע לדבריו שמדובר ברדיאטור מקורי.בכל אופן העניין היה מאוד תמוה לו,היכן נמצא ניקוז האוויר ברדיאטור]

לאחר הוצאת היוניט הישנה,בדקתי אותה היטב וראיתי שהיא היוניט המקורית.היה חרוט עליה בפירוש:87-92 92-97.
הפעלתי את הרכב,התנעתי,ובינתיים תודה לאל,הרכב לא עובר את החצי.אין ספק שהיוניט שהבאתי[82-87 87-92]פתרה את העניין בקלות.

תודה רבה לכל העוזרים ולכל המסייעים.ואקנח ב-2 שאלות:

1-האם המכונאי שלי צודק ואין ניקוז אוויר מהרדיאטור?
2-האם מהירות 1 של הנגד אמורה לעבוד גם שאין סוויץ'?[אצלי להזכירכם קרה הפוך:כאשר לא היה סוויץ' המהירות הנמוכה עבדה,ואילו המהירות הגבוהה לא עבדה.רק לאחר שהיה סוויץ' 2 המהירויות עבדו כרגיל.].

שי

ארילו
04-09-09, 02:00
1. אני לא מכיר רדיאטור של פונטו דור ראשון שאין בו ניקוז אוויר - אבל לך תדע.
2. כן, כתבתי לך שבשביל הבדיקה הסוויץ' חייב להיות פתוח.
3. לגבי היוניט - קח בחשבון שעכשיו המאוורר תמיד יעבוד על מצב 2. זה לא הכי בריא לרכב.
4. תנסה ביום חם לעלות לירושלים או לרמה"ג (או העליות של ערד, או סדום או מצפה רמון) ולראות מה קורה למד הטמפרטורה.

Amit-IL
04-09-09, 02:45
לגבי הניקוז אויר המכונאי עשה מה שצריך, על אחד הצינורות מתחת לבית הפילטר באיזור קיר האש יש בורג ניקוז ומשם כנראה הוא ניקז.
לגבי היוניט מאורר אני לא ממש אוהב את הרעיון למרות שלא הרחקת לכת לכיוון ה67 מעלות,
בכל מקרה אם כל מערכת הקירור תקינה אני לא רואה סיבה לשנות סדרי עולם, אבל אם זה מה שעושה טוב קטונתי.
בגדול המהנדסים בפיאט קבעו למנוע טמפ' עבודה מסויימת אז אני לא רואה סיבה לסתות ממנה,
שוב במקרה והמערכת תקינה.

Amit-IL
04-09-09, 02:50
הפעלתי את הרכב,התנעתי,ובינתיים תודה לאל,הרכב לא עובר את החצי.אין ספק שהיוניט שהבאתי[82-87 87-92]פתרה את העניין בקלות.

אין ספק שאין פתרון קל מזה, אבל לא לזה התכוון המשורר, זה מה שנקרא הבה נתחכמה.

shay2828
04-09-09, 10:46
1. אני לא מכיר רדיאטור של פונטו דור ראשון שאין בו ניקוז אוויר - אבל לך תדע.
2. כן, כתבתי לך שבשביל הבדיקה הסוויץ' חייב להיות פתוח.
3. לגבי היוניט - קח בחשבון שעכשיו המאוורר תמיד יעבוד על מצב 2. זה לא הכי בריא לרכב.
4. תנסה ביום חם לעלות לירושלים או לרמה"ג (או העליות של ערד, או סדום או מצפה רמון) ולראות מה קורה למד הטמפרטורה.

1-למה כעת המאוורר יעבוד תמיד על מצב 2?אפשר הסבר..?
2-במידה והמאוורר יעבוד תמיד על מצב 2 כמו שאתה אומר,למה זה לא בריא לרכב?
3-לסיכום:האם כדאי לי להחזיר את היוניט המקורי לרכב,ולהישאר על מצב שחום המנוע עולה טיפה מעל החצי במצב שהרכב עומד?[האם זה שמד החום עולה טיפה מעל החצי במצב עמידה,ולאחר כדקה שתיים הוא חוזר חזרה לחצי,לא יכולה לגרום בטווח הארוך לנזק של ראש מנוע?]
4-עוד דבר מעניין:כאשר הרכב בנסיעה בינעירונית,המד חום לא מגיע לחצי.רק בנסיעות עירוניות הוא מגיע לחצי.האם זה תקין?[מצב זה היה גם שהיוניט הייתה מקורית].

בתודה
שי

נ.ב-אם צריך ומומלץ להחליף את היוניט ליוניט המקורית אז אני אעשה זאת.

shay2828
04-09-09, 10:53
אין ספק שאין פתרון קל מזה, אבל לא לזה התכוון המשורר, זה מה שנקרא הבה נתחכמה.
המערכת קירור שלי תקינה.הרדיאטור עבר ניקוי לפני חודש,והוא נראה חדש גם חיצונית.
הטרמוסטט מקורי חדש.משאבת מים חדשה.

שוב:השאלה היא האם זה תקין שמד החום יעלה קוביה אחת מעל מד החצי ולאחר 2 דקות הוא ירד שוב לחצי,או שזה לא תקין?

במד שעון החום,בקו החצי יש 2 מלבנים.כאשר היוניט המקורית הייתה מורכבת,אז החום מנוע היה עובר את המלבן השני שבחצי,לדקה 2,ואז שוב חוזר למלבן הראשון שבחצי.שוב:השאלה האם זה תקין?

יכול להיות שזה באמת מצב תקין,וסתם עשיתי טעות שהחלפתי את היוניט.
אודה לכם אם תעזרו בעניין.

אם צריך ומומלץ,אחזיר שוב את היוניט המקורית הקודמת.

yair068
04-09-09, 13:41
האם מהירות 1 ומהירות 2 עובדות אם כן אז בסדר.
אחרי שהכל תקין עולה במחשבתי שיוניט חום היושבת על ראש המנוע מאחור המראה את הטמפ' בשעון החום מזייפת בטיפה

ארילו
04-09-09, 18:52
1-למה כעת המאוורר יעבוד תמיד על מצב 2?אפשר הסבר..?
2-במידה והמאוורר יעבוד תמיד על מצב 2 כמו שאתה אומר,למה זה לא בריא לרכב?
3-לסיכום:האם כדאי לי להחזיר את היוניט המקורי לרכב,ולהישאר על מצב שחום המנוע עולה טיפה מעל החצי במצב שהרכב עומד?[האם זה שמד החום עולה טיפה מעל החצי במצב עמידה,ולאחר כדקה שתיים הוא חוזר חזרה לחצי,לא יכולה לגרום בטווח הארוך לנזק של ראש מנוע?]
4-עוד דבר מעניין:כאשר הרכב בנסיעה בינעירונית,המד חום לא מגיע לחצי.רק בנסיעות עירוניות הוא מגיע לחצי.האם זה תקין?[מצב זה היה גם שהיוניט הייתה מקורית].

בתודה
שי

נ.ב-אם צריך ומומלץ להחליף את היוניט ליוניט המקורית אז אני אעשה זאת.

1. המנוע מנסה לעבוד בטמפ' מסויימת (קרוב ל-90 מעלות) כי זאת הטמפ' האופטימלית שנקבעה לו. בגלל זה המאוורר שלך יעבוד ככל הנראה במהירות גבוהה מדי.
2. זה לא בריא למאוורר. בלאי גבוה יותר.
3. המצב הקודם גם לא תקין. יכול להיות אבל שלא הייתה בעיה בכלל עם הטמפ' אלא עם יוניט החום, או עם הארקה לקויה למרכב.
4. תקין. בנסיעה בין עירונית הטמפ' המוצגת צריכה להיות בין הרבע לחצי.

רקובי
04-09-09, 20:59
למה אתה חושב שהחלפת הסנסור של הטמפ' (יוניט חום) למשהו אחר ממה שתכנן היצרן
זה פתרון טוב. בסה"כ נמכרו בעולם מכונית אחת או שתיים כמו שלך, והיצרן לא מצא לנכון לשים שם משהו אחר, אז למה לעזאזל להחליף?!

אם אתה חושב שהרכב שלך מתנהג בצורה לא תקינה, חפש את מקור הבעיה במקום לעקוף אותה,
ומצא פתרון הולם. מצטער, אבל WORKAROUNDS הם פתרונות זמניים ותו לא.

shay2828
05-09-09, 23:25
ראשית אני באמת מנסה לחפש את מקור הבעיה וממש לא לעקוף אותה.
בשבועיים האחרונים שהרכב ברשותי,אני יכול לומר בוודאות שהוחלפו,תרמוסטט חדש,משאבת מים חדשה,ומי קירור פראפלו.
לגבי הניקוי רדיאטור:יש לי רק קבלה על כך שניקו את הרדיאטור לפני חודש,אבל אין לי מושג איך ניקו ומה ניקו ואם ניקו בכלל.בכל אופן,חיצונית הרדיאטור נראה נקי ושמור.
אם הייתי רוצה לעקוף את הבעיה בצורה הכי ברוטאלית הייתי יכול לבחור יוניט של:77-82 ו-82-87.אגב[וזה אגב מאוד מאוד חשוב]באחת מחנויות החלפים של פיאט בת"א,מוכרים יוניט חלופי כזה בדיוק:77-82 ו-82-87.ואם תחפוץ לקנות יוניט מקורי אתה תצטרך להזמין אותו.המזל שלי ששמתי לב למעלות שכתוב על היוניט ולכן לא קניתי אותו אלא את ה:82-87 ו87-92.

shay2828
05-09-09, 23:29
1. המנוע מנסה לעבוד בטמפ' מסויימת (קרוב ל-90 מעלות) כי זאת הטמפ' האופטימלית שנקבעה לו. בגלל זה המאוורר שלך יעבוד ככל הנראה במהירות גבוהה מדי.
2. זה לא בריא למאוורר. בלאי גבוה יותר.
3. המצב הקודם גם לא תקין. יכול להיות אבל שלא הייתה בעיה בכלל עם הטמפ' אלא עם יוניט החום, או עם הארקה לקויה למרכב.
4. תקין. בנסיעה בין עירונית הטמפ' המוצגת צריכה להיות בין הרבע לחצי.
בדקתי את העניין ומהירות 1 עובדת..:)[לפחות לבינתיים..].
תודה רבה בכל אופן
שי

shay2828
08-09-09, 23:02
טוב,שוב הבעיה חזרה.:confused:
בנסיעות בינעירוניות מד החום נע בין הרבע לחצי,אך לא עובר את החצי.
בנסיעות עירוניות ובעמידה ברמזורים או בפקקים,המד חום עובר את החצי ב-20% ואחר כך שוב יורד אל החצי.מה ניתן לעשות?

כאמור:
1-משאבת מים הוחלפה למשאבה איטלקית.[לא סינית!]
2-תרמוסטט הוחלף למקורי.
3-מי פראפלו.
4-המאוורר עובד בכיוון הנכון,מכניס אוויר מבחוץ.
5-נגד המהירויות נבדק ונמצא תקין.[כלומר עובד ב-2 המהירויות].
6-יוניט מאוורר הוחלף.
7-ניקוי רדיאטור נעשה,אבל את הפרט הזה אני לא יכול לאמת,אלא רק על ידי חשבונית של בעל הרכב הקודם.כלומר,יכול להיות שבוצע אצלו ניקוי רדיאטור חפיף ואולי מזה נובע כל הבעיה.
8-אין נזילות או איבוד מים כל שהוא.

השאלות שלי הם:
1-האם הבעיה שלי,יכולה לנבוע מרדיאטור סתום חלקית?
2-האם ייתכן שלא בוצע ניקוז אוויר מושלם?<כמו שאמרתי המכונאי ניקז אוויר רק,מהבורג שאחרי בית הפילטר אוויר.שאלתי אותו האם יש ניקוז ברדיאטור עצמו,הוא אמר לי שלא.ברדיאטור של פונטו אחרת שהבאתי לו,הוא ניקז גם מהבורג שאחרי בית הפילטר אוויר,וגם מהרדיאטור עצמו בצד.מדובר היה ברדיאטור שמחובר אליו מיכל עיבוי בצד.לעומת זאת ברדיאטור הנוכחי מיכל העיבוי יושב עליו באמצע,ולכן הוא אמר לי שאין ברדיאטור הזה ניקוז אוויר מהרדיאטור עצמו,אלא רק מהבורג שמאחורי בית הפילטר אוויר.]כלומר:האם ייתכן מצב שלא ניקזו אוויר בצורה מושלמת ואולי משם הבעיה?
3-במידה ואכן יש מצב שאולי ניקוז אוויר לא בוצע בצורה מושלמת,האם מישהו יכול לומר לי היכן נמצא בורג הניקוז ברדיאטור עצמו?[להזכירכם מדובר ברדיאטור שהמיכל עיבוי שלו נמצא עליו באמצע.מיכל עיבוי שיושב בצורה אופקית.]
4-מישהו אמר לי שזה שהחלפתי את היוניט מאוורר המקורי שהיה:87-92,92-97 ליוניט של:82-87,87-92,לא תשנה לי בכלום את הורדת החום במנוע,מכיוון שהתרמוסטט שלי מקורי.הוא אמר לי שאני צריך להחליף תרמוסטט,לתרמוסטט לא מקורי שנפתח יותר מוקדם ואז זה ישפיע על היוניט שהחלפתי.האמת לא בדיוק הבנתי אותו,ולכן רציתי להתייעץ איתכם,האם יש ממש בטענתו?

בתודה מראש
שי

saar
08-09-09, 23:13
טוב אני רואה שהשרשור הזה לא נגמר אף על פי הבעיה הפשוטה.

אתה כנראה החלפת משהו, ואותו משהו הוא דפוק. ולכן אתה לא לוקח אותו בחשבון.

תחליף טרמוסטט עוד פעם.

סתם שאלה מדוע בוצע ניקוי רדיאטור? הרכב אכל ראש מנוע?

shay2828
08-09-09, 23:38
היי סער
תודה רבה על תגובתך ועזרתך.
הרכב עבר ניקוי רדיאטור לפני כחודש וחצי בערך.בעל הרכב שמכר את הרכב לאחי,הראה לו את הקבלה,על סך 180 ש"ח ניקוי רדיאטור באחד המוסכים.
הרכב עבר ניקוי רדיאטור בגלל שהרכב התחיל להתחמם לו.

לגבי החלפת תרמוסטט,האם להחליף למקורי,או שאתה ממליץ על משהו אחר?

תודה רבה
שי

Amit
09-09-09, 00:02
תרשה לי להתערב ...
אני ממליץ לבצע ניסוי . תקצר את שני חוטי היוניט טמ"פ (ע"י פיוז קטן 10A ) כך שהמאורר יעבוד ללא הפסקה . תעמיד את הרכב בנסיעת מבחן בעיר (בתנאים דומים למקרים שהוא התחמם בעבר ). ותראה אם הוא מתחמם .

מנסיוני יצא לי להתקל במקרה שבו המאורר פעם עובד ופעם לא עובד . (או עובד על מהירות 1 ולא תמיד מגיע ל2 ) ואז הרכב מתחמם .

רק לאחר שביצעתי קצר שמבטיח את הפעולה הרציפה של המאורר עליתי על הבעיה .

(והלחמתי את החוטים ליוניט ) לפלג המקורי יש נטייה ליצור פיח כתוצאה מזרם ההתנעה של המאורר ולכן הלחמת החיבורים פתרה לי את בעיית הטמ"פ.

אופציה שנייה . הראש מנוע שלך לקראת סופו .

אנא עדכן.

עמית

saar
09-09-09, 00:04
משהו פה לא מסתדר לי, משהו פה לא נשמע לי. אנחנו מפספסים משהו.
בטוחני שמבט אחד של כמה דקות על האוטו, וכבר הייתי מצביע בדיוק על התקלה.
נשמע הזוי מידי.
החלף טרמוסטט לחליפי, והחלף יוניט חום (יוניט הקוראת את טמפ' החום ומעבירה אותה לשעון החום). לא יוניט מאוורר!.

דרך אגב, בדוק קומפרסיה במנוע.

זה ככל הנראה טרמוסטט, חבל על הזמן.

shay2828
09-09-09, 11:16
תרשה לי להתערב ...
אני ממליץ לבצע ניסוי . תקצר את שני חוטי היוניט טמ"פ (ע"י פיוז קטן 10A ) כך שהמאורר יעבוד ללא הפסקה . תעמיד את הרכב בנסיעת מבחן בעיר (בתנאים דומים למקרים שהוא התחמם בעבר ). ותראה אם הוא מתחמם .

מנסיוני יצא לי להתקל במקרה שבו המאורר פעם עובד ופעם לא עובד . (או עובד על מהירות 1 ולא תמיד מגיע ל2 ) ואז הרכב מתחמם .

רק לאחר שביצעתי קצר שמבטיח את הפעולה הרציפה של המאורר עליתי על הבעיה .

(והלחמתי את החוטים ליוניט ) לפלג המקורי יש נטייה ליצור פיח כתוצאה מזרם ההתנעה של המאורר ולכן הלחמת החיבורים פתרה לי את בעיית הטמ"פ.

אופציה שנייה . הראש מנוע שלך לקראת סופו .

אנא עדכן.

עמית
היי עמית
יוניט הטמפרטורה,זה הכוונה יוניט המאוורר,או יוניט חום המנוע?

לגבי הפלאגים,הם הוחלפו לפני שבוע לפלאגים של חברת דנסו.

Amit
09-09-09, 13:06
אני מתכוון ליוניט מאוורר.

עמית

Liber
09-09-09, 14:18
תבדוק את רמת השמן במנוע.
לא תאמין איזה הבדל עושה תוספת של כוס (פחות או יותר) של שמן.

shay2828
09-09-09, 21:36
רמת השמן במצב תקין.לא מעבר למקסימום,ולא מתחת למינימום.היא בדיוק על קו המקסימום.