PDA

View Full Version : עזרה בבחירת הספייס SX ELX?


mb74ever
02-09-09, 01:00
שלום לכל החברים, הנה מגיעה הרכישה הראשונה שלי, ויש התלבטות מה בדיוק לחפש.
אני סטודנט לכן להשתגע עם התקציב אני לא יכול, אבל מצד אחר זוהי הרכישה הראשונה אז לא הייתי רוצה לבלות יותר מדי במוסך. בהתחלה כיוונתי לכיוון ה-SX והתקציב היה 15-20 כמובן כמה שפחות עדיף אבל אם איכות עולה כסף על איכות נצטרך לשלם (כמובן בתחום התקציב). מאוחר יותר ראיתי המלצות חמות על דגם ה-ELX ואז נדקלתי עליו, והחלטתי שאוכל קצת למשוך את התקציב כלפי מעלה אולי עד 23k, יש כמה נקודות שאשמח אם תבהירו לי ותעזרו לי.

ברמת העקרון מה שחשוב לי זה צריכת הדלק - כמה שיותר נמוכה, בחלק מהפוסטים נכתב שה-SX חסכונית יותר ובחלק נכתב שה-ELX חסכונית יותר, מי באמת חסכונית יותר?

ברמת העקרון העדיפות לגיר הוא רציף (ואז זה בהכרח ELX), אבל אם ההבדל הצריכה בדלק ממש מזערית וSX ידנית זולה יותר בכמה אלפים הייתי מתפשר וחוסך.

תאוצת המכונית והכוח שלה זה לא נתון חשוב בשבילי.

אז השאלה היא מה עדיף מבחינת צריכת הדלק? כמה בערך ההבדל בין ELX ידנית/רציפה לבין SX ידנית - במחיר.
ואם נלך לכיוון ה-ELX (שיש לי הרגשה בטח כולם ימליצו עליה) מה המחיר בערך שאני אמור לשלם על מכונית כזו לדגם 2001 (20-22K זה סביר?), כמה קילומטרז' אני צריך לחפש? האם מעל ל130-140 להתרחק כמו מאש? מה לגבי ידיים? איזה שאלות לשאול את המוכר ברגע שאני מחפש ואחרי איזהב שלב של החקירה כדאי לקחת את הרכב לבדיקה.

מצטער שהעמסתי, אשמח לעזרה, תודה.

נ.ב
תאחלס לא שורף לי לקנות כרגע, ויש לי בערך משהו כמו עד עוד חודשיים.

Ron_Dadon
02-09-09, 08:17
אם כוח ותאוצה לא חשוב לך, ובנוסף אין לך בעיה לנהוג על רכב ידני - קח SX, יצא לך זול ב2-3 אלפיות, וההבדל באיבזור הוא מיזערי עד לא קיים בכלל לדעתי.

צריכת הדלק דומה מאד, וההבדל הוא שולי וזניח (יתרון לידני בתוך העיר, יתרון לרציף בחוץ).

רכב SX שמור שנת 2001, אמור לעלות לך באמת באיזור ה22K (דגש על שמור, לא להתפתות למציאות של "חייב להימכר לרגל טיסה - רק 15000!").

רכב ממוצע היום בישראל נוסע בין 20-30 אלף בשנה. בחישוב מהיר, משנת 2001 - כלומר 8 שנים כבר, נסועה ממוצעת של רכב תהיה בין 160-240 אלף. כל רכב מתחת לזה נחשב ק"מ נמוך לדעתי. רכב עם ק"מ בין 100-120 יהיה מציאה לא רעה בכלל (אם הוא שמור כמובן).

בבדיקה הראשונית לפני המכון - קודם כל בדוק רישיון רכב + תעודת זהות של הבעלים לאשר שהוא אכן הבעלים (המון רכבים כאלה מסתובבים אצל סוחרי רכב רמאים). אם יש באיזור מוסך פיאט, בקרו בו ובדוק האם הרכב טופל במורשה, או לחילופין אם יש למוכר ספר טיפולים/ספר קבלות של טיפולים. בדיקה חזותית כמובן לראות אם הרכב שמור.
הרם את מכסה המנוע. בדוק חזותית לנזילות שמן. בדוק שמפלס נוזל הקירור (צד שמאל, צמוד לקדמת הרכב, מיכל בגוון צהוב-חום) נמצא בMAX או לפחות ממש קרוב אליו. שאל את המוכר האם נוזל הקירור הוא פראפלו (אם הוא יתחיל להתבלבל - אז זה לא). פראפלו למען הידע, הוא הנוזל הקירור היעודי לפיאט השומר על מערכת הקירור שלו במצב אופטימלי.

avil84
04-09-09, 00:51
מצתרף לשאלה מה המחיר הסביר לשלם כי לפי יצחק המחירון 18 וחצי +- ויד 2 המחירון 23 וחצי?
כל מי שמוכר חושב שיש לו לפחות מרצדס כולה פונטו.
?

ארילו
04-09-09, 01:54
המחיר הסביר לשלם הוא המחיר הנמוך ביותר שבו תמצא מכונית כזאת במצב טוב ;)

לך לפי יד 2 אני חושב.
בכל מקרה עדיף להשקיע עוד 2000 ש"ח בעת רכישת המכונית מאשר לקנות בזול ולשלם את ההפרש אחר כך במוסך.

mb74ever
04-09-09, 16:28
אוקי אחלה תודה על התשובות, אתחיל בחיפושים וגישושים, היום נתקלתי בפיאט פנדה ורציתי לדעת גם קצת מידע עליה, אבל על זה פתחתי פוסט חדש בשביל לא לערבב בין שני הנושאים.

תודה לעוזרים, יום טוב.