PDA

View Full Version : [עזרה] בקשר לקניית פיאט אונו


corrolatoy
31-08-09, 11:02
שלום ובוקר טוב לחברי הפורום!

ברצוני לקנות פיאט אונו 94 1400 סמ"ק ועכשיו זה יהיה אקטואלי לקנות רכב כזה ב- 3500 ?

ובנוסף רציתי לשאול אם עדיף קרבורטור (כלומר אונו 93) או הזרקה (שנת 94 )?

הבנתי שאונו של שנת 95 ומעלה יש את בדיקת הזיהום המחמירה וזה עד כדי כך קשה לעבור שם ?

כמה יעלה אגרת טסט לפיאט אונו 94 ו-95 ?

האונו 94 לא תעשה בעיות אם אני יטפל בה שוטף כל 10K ?

תודה רבה .

kuthx3
31-08-09, 15:19
בעבר היתה ברשותי אונו 1400 94 מוזרקת אבל היא נרכשה מאדם מבוגר עם ספר טיפולים מלא אבל אם אתה רוצה לקנות הדגם העדיף הוא 1100 סמ"ק מנוע פייר עם קרבורטור שפחות רגיש להזנחה ואחזקתו זולה יותר. אני בסכום נמוך מזה קניתי פונטו 1250 סמ"ק 96 .

saar
31-08-09, 15:39
אכן הרכב האהוב עלי והמועדף.
פיאט אונו 1100 מנוע פייר הזרקה מודל 94. רכש משגע, אהוב ליבי.
מכרתי אותו לאחר שהציעו לי עליו 9,000 ש"ח היות וידעו שאני הוא ההיסטוריה שלו.
הרכב היה אצלי ונמכר ב 220,000 ק"מ, כאשר מהרגע שיצא מאיטליה מודל 94 ועד לאותו יום שמכרתי אותו, לעולם לא נפתח בו המנוע, לא ראש מנוע ולא שום דבר. בלאי טבעי, ותחזוקה הדוקה וקפדנית.
כמובן, שמור סכום כסף בצד, לטובת יישור קו! לא לשכוח את זה.

corrolatoy
31-08-09, 20:20
תודה רבה על העזרה!

אבל דגם 1100 סמ"ק מרגיש חלש מדיי אצלי.

ליישור קו אתה מתכוון שכדאי לי לעשות לו טיפול 10K ?

saar
31-08-09, 20:40
טיפול 10,000
טיימינג ורצועות אלטרנטור ומדחס. ואם כבר אז מחזירי שמן במנוע צד טיימינג.
בדיקת בלמים קדימה ואחורה והחלפה כנדרש
רענון נוזל קירור
בדיקות כלליות מפלסי נוזלים
רענון שמן גיר

פשוט צא מנק' הנחה שקודמך לא עשו כלום, למעט אם הם מביאים לך אסמכתאות בנייר.

corrolatoy
31-08-09, 21:35
תודה על העזרה סהר...

יש מצב למספרים כמה כל הטיפול הזה יעלה ?

א. במוסך ?
ב. אם אני יעשה טיפול ביתי (כלומר רק החלקים שצריך ) ?

corrolatoy
31-08-09, 23:17
ורגע לא הבנתי מה אתם ממלצים הזרקה או קרבורטור ?

זה הבדלי בשנים גם 93 לעומת 94+ מה יותר טוב ?

Ron_Dadon
31-08-09, 23:28
1,100 הזרקה. זה גם מה שהיה לי (שנת 94) וכמובן שהיו תקלות פה ושם (בכל זאת רכב שמעל 10 שנים בכביש) אבל בכללי היה נחמד ומהנה יחסית לרכבים אחרים בשנתון המדובר שיצא לי לנהוג עליהם.

עלויות הטיפולים בו נמוכות עד מאד.
אני אישית עשיתי תמיד טיפול 10 לבד, כך שזה נגמר במחיר חלקים בלבד (שיצא בסה"כ 170-180 ששקלים לערך לטיפול).
טיימינג עשיתי במוסך ועלה בסביבות ה-200 שקלים כשאשר אבי קנה לי את הרצועה (עלתה פחות מ100 אם אני זוכר נכון).
רצועת אביזרים (אלטרנטור, מדחס מזגן) - עלות זניחה לחלוטין.
בלמים קידמיים (רפידות + צלחות) - כ-250 שקלים.
אחוריים לא יצא לי לטפל.
בלומ"ז חדשים עלו לי כ-600 שקלים לזוג + עבודה (קידמיים)
קלאץ' מקורי + עבודה - 600-700 שקלים.

סה"כ עלויות טיפול נמוכות.

בדוק את הרכב כמו שצריך (מיותר להכניס רכב במחיר כזה לבדיקה במכון).
חפש נזילות שמן / חוסר בנוזל קירור. בדוק שהמנוע לא מתחמם ושלא יוצא עשן לבן/שחור מהאגזוז (בדוק גם בהנעה שהמנוע קר).
בדוק שההילוכים נכנסים (שים לב - באונו הילוך ראשון נכנס חלק בעמידה בלבד(!))

בסה"כ זה רכב שתמורת המחיר נותן תמורה לא רעה בכלל.

saar
01-09-09, 02:01
ההבדלים בשנים מתבטא בחלקו הארי שעברו לשיטת ההזרקה.
אל תשכח שעדיף מול כמה שיותר גבוה, רכב מעל 15 שנה על הכביש, חייב באישור בלמים טרם הגעתו לטסט.

ואני ממליץ לך הזרקה, חסכון בדלק, בקרה על צריכת הדלק ברכב, בקיצור לך על הזרקה .

corrolatoy
01-09-09, 09:05
תודה רבה עזרתם מאוד!

לא ידעתי שצריך אישור של בלמים לרכב מעל 15 שנה בשביל הטסט שזה קצת בעיה למה כל הרכבים שם מעל 15 שנה (94-) למעט 95 ו-96 שזה עוד שנה שנתיים .

עליות טיפול נמכות מאוד אז אני יחפש הזרקה שנת 94 ויקווה למצוא כמה שיותר מהר רכב שמור ומטופל.

נעלה תמונות בע"ה מתי שאני יביא אותו.

saar
01-09-09, 10:23
שים לב שרכבי הפיאט מאוד רגישים בצורה בלתי רגילה להזנחה.
כך שאם טיפלו אבל לא בזמן, אתה תאכל את הפירות שהדבר יניב.

אז בקש אסמכתאות לטיפולים, ולא "עשיתי טיפול אצל חבר".
בדוק ריקבונות על הפח קטעי חלודה קטנים, אלה כמו סרטן, מתפשטים ובעייתיים, ולכן אל תקנה אם מישהו יגיד לך "לא זה קצת חלודה זה שטויות".
שים לב למנוע ולכלל המערכות, בדוק את הכסאות.

בקיצור בהצלחה.

corrolatoy
04-10-09, 11:07
בוקר טוב חברי הפורום !

תגידו מזל טוב כי קניתי פיאט אונו שנת 95 1400

עזרתם הרבה ... והמצב שלה טוב מאוד ...

חוץ מבעיה קטנה באיתות חירום שכנראה מקצר לי שם את המערכת...

האיתות חירום לא עובד אבל הוינקרים כן... למישהו יש מושג איך אני מסדר את זה ?

אפילו להחליף לו מקום ולעשות כפתור מיוחד בצד?

תודה על העזרה ...

ארילו
06-10-09, 01:26
תפרק את ההגה, חובקי ההגה ואת המנגנון של הידיות מהאוטו, תפרק את מפסק איתות החירום ותקנה אחד חדש.

זה לא באמת מסובך :D

corrolatoy
06-10-09, 12:02
אבל זאתי הבעיה שאני מפחד לשבור אותו , אני ניסתי למשוך אותו וכבר נשבר לי הפלסטיק מבחוץ שניסתי להוציא.

באיזה דרך זה תפוס המפסק ? ( קליפסים , ברגים ) ?

תודה על העזרה .

ארילו
06-10-09, 14:59
זה תפוס עם קליפסים בצורה כלשהיא (אני לא באמת זוכר איך זה היה) אבל ברגע שהמנגנון כבר לא יהיה מחובר לאוטו יהיה לך קל לראות.