komissar2007
30-08-09, 23:48
יש בעיה בהעברת הילוך מניוטרל לדרייב ,
לוקח מס' שניות עד שההילוך נכנס ויש גם מקרים בו
ההילוך לא נכנס מפעם הראשונה ( כלומר צריך לשחק אם הדרייב וניוטרל עד שההילוך יכנס)
איפה הבעיה?
מה אפשר לעשות?
אשמח לתשובה
לפי מה שאתה מתאר הגיר מתחיל להחליק אצלך וזאת אומרת שבסוף ימיו
תלך למוסך גירים שיבדוק העניין סביר מאוד שתצטרך לעשות שיפוץ לגיר
ואז הבעיה תפתר
לא בטוח האם נבדק שמן גיר ורצויי כשהמנוע חם.
מתי הוחלף שמן גיר ופילטר כמה ק"מ עשה הרכב איזה גיר
komissar2007
31-08-09, 06:08
האוטו עבר 154 אלף ק"מ והשמן הוחלף ב 120 אלף,
מישהו יכול להעריך כמה יעלה השיפוץ?
האם שמו שמן מקורי ??
למומחים: למה זה שיפוץ גיר ? זה נשמע אולי כמו בעיה חשמלית או בעיית מחשב, יש מצב ?
מה לגבי ניסיון להחליף גם פילטר גיר לפני כניסה לשיפוץ שעלול להיות יקר מאוד ?
כל רכב אוטומטי חייב לבצע טיפול גיר פעם ב 80K ק"מ לערך (בהתאם להוראות היצרן).
מה זה בעצם טיפול גיר אוטומאט, כמו שברכב ידני הולך המצמד, כך ברכב אוטומט יש לבצע טיפול גיר.
אנשים לא יודעים זאת, מוסכים לא עושים זאת, כי הם מפחדים שהם ישאו באחריות לנזק.
טיפול גיר זה החלפת שמן הגיר במערכת הגיר האוטומט, והחלפת פילטר.
כיצד מתבצע, לא מבצעים זאת על ידי חאפר, רק על ידי מוסך המומחה לעיניין, היות ויש מכונה מיוחדת מאוד שמבצעת את זה, המכונה הזאת היא מכונה שנראת בדיוק כמו מכונת דיאליזה, מחברים צינור אחד לכניסה של שמן הגיר, צינור אחד מהציאה שלו, מפעילים את המכונה, והמכונה שואבת את שמן הגיר הישן מסננת אותו בעדינות, ומחזירה אותו חזרה למערכת. ככה היא עושה למשך זמן ממושך, ורק אז ולאחר מכן היא מתחילה לערב שמן חדש בשמן הישן, לאט לאט למערכת, ושלב הסופי שלה היא כמר מנתבת את השמן הישן למיכל חיצוני, ומזרימה רק שמן גיר חדש למערכת.
תהליך מורכב , מתבצע בהדרגה איטית, בהתחלה שמן הגיר מוחזר למערכת כמו שהוא (ישן), לאחר מכן מעורבב עם שמן חדש, ובסוף רק שמן חדש. במידתיות לאט, תהליך שיש לתת עליו את הדעת, כמו כן כמובן שמחליפים גם פילטר.
מדוע התהליך כל כך מסובך מדוע לא ניתן לעשות זאת לבד, מדוע מוסכים לא מיידעים את לקוחותיהם שיש לבצע רענון שמן גיר (טיפול גיר) ברכב אוטומט?
מערכת הגיר האוטומט היא מערכת שבפשטות מלאה ג'ולות, בג'ולות יש שמן המזיז אותן, עם הקילומטר, השמן הזה נהיה סמיך יותר ויותר, ולכן יש לבצע טיפול גיר כל 80K לערך.
במידה ולא בוצע טיפול גיר (ומספיק פעם אחת), משמע פעם אחת שכחו לעשות טיפול גיר והבליגו עליו, עדיף שלא יעשו טיפול גיר בכלל!!
היות והג'ולות "התרגלו" לשמן סמיך, ואם נרוקן אותו ונשים שמן חדש הדליל יותר, אנחנו נדפוק את הגיר. ולכן רוב ההמלצות היום במוסכים הם, האם עשית טיפול גיר מאז שהרכב יצא מהיצרן באופן סדיר? לא, לא יודע. אז אל תעשה טיפול גיר.
כי המוסכים מפחדים לקחת אחריות, וגם דואגים ליידע את הלקוח שהמתעקש על טיפול גיר, כי הם לא אחראיים אם הגיר פתאום ידפק, כי הגיר התרגל לחיות עם שמן סמיך, ושינוי לשמן דליל חדש יכול לגרום לו לנזק, אלא אם כן, מדובר על גיר, שמאז שיצא מהיצרן כל 80K לערך מבצעים טיפול גיר באופן שוטף על פי הוראות היצרן, אז הגיר שם במצב טוב , ויש לבצע לו המשך טיפולי גיר, כמובן רק באופן שהסברתי עם המכונה המיועדת, באופן מבוקר ועל ידי מומחה לגיר אוטומט. היות והמכונה לא מחליפה לגיר את השמן במכה, אלא מבצעת זאת בהדרגה עדינה מאוד.
מצטער שחפרתי, לצערי המודעות לטיפול גיר ברכבים אוטומטים בארץ היא 0, כל נהג על רכב אוטומט תשאל אותו מתי עשו לי טיפול גיר, והוא לא ידע לענות. משום מה כול אלה חושבים שעושים להם את זה בטיפול ה"הגדול". אבל לא. מוסכים סולדים מטיפולי גיר באוטומט, מסרבים להיכנס לזה, וגם אם הם נכנסים לזה, הם לא יודעים את העבודה, לרובם ככולם אין את המכונה הזו בכלל. ומבחינתם להחליף שמן גיר, זה בדיוק אותו עקרון של החלפת שמן מנוע, דבר שלא נכון, ורחוק מהמציאות כמרחק מזרח ממערב.
גם מוסכי חברה, יחליפו שמן גיר, אך ורק שהוראה מפורשת של הלקוח, ובדרך כלל אינם מכניסים זאת ב"סל" הטיפולים שלהם. שוב מהפחד, יש לבחור מקום ובעל מקצוע מומחה לגיר אוטומאט שברשותו הציוד הנדרש והידע.
מצטער אם הארכתי.
אתם זוכרים שבדגם המדובר זה גיר רציף ולא גיר אוטומט רגיל כן?
כל התופעות שתארתם מתאימות לגיר אוטו' רגיל - לא בטוח שרציף מתנהג אותו הדבר.
עד כמה שידוע לי - גיר רציף לא יכול "להחליק" (בדיוק כמו שלא יכולות להיות בו נקישות בשילוב הילוכים...הכסת"ח הרגיל והנפוץ).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.