PDA

View Full Version : שום דבר חדש - פונטו דור ראשון מתחממת


punto-mk1
30-08-09, 21:07
הרכב הוא שנת 96 1249CC, אצלי כבר כ-6 שנים ומעולם לא נפתרה בעיית התחממות המנוע.
התופעה המוזרה היא שהמאוורר מחובר קבוע על מהירות גבוהה - לא איטית ולא מפסיק לרגע כל זמן שהאוטו מונע.
ולמרות זאת האוטו מתחמם!! אך רק כאשר המזגן עובד, ומיד כאשר מכבים את המזגן- האוטו מתקרר ובתוך כ-10 דק' שעון החום מציב את המחוג על הרבע.
לפני חצי שנה החלפתי רדיאטור, קניתי אחד חדש ב-1300, והאמת שקצת לפני זה כבר עשיתי ראש מנוע.
לפני כל נסיעה אני בודק מים ומנקז אוויר מהמערכת.
קורה לפעמים שאכן חסרים מים, אבל את זה אני מסביר בכך שמיד כאשר אני מכבה את האוטו אז המאוורר מפסיק לעבוד ואז החום עולה והמיים גולשים - זה הגיוני.
איך לעזאזל ניתן לפתור את בעיית ההתחממות הזו? זה כבר נראה בעיני בלתי אפשרי, אך עוד יש בי תקווה. . .

stio
30-08-09, 21:14
קודם כל, איזה מזגן זה?
מזגן מקורי= מאוורר בעל 2 מהירויות הפעלה.
מזגן בייצור ישראלי= מאוורר רדיאטור עם מהירות אחת ועוד מאוורר למזגן.

במידה והמזגן מקורי תסדר דבר ראשון את הקומבינה במאוורר כך שיעבוד בשני המהירויות, כמו כן האם ניתקת את יוניט המאוורר לחלוטין? מעבר לזה תגדיר מה זה נקרא אצלך "התחממות"- כמה מתחמם?

saar
30-08-09, 21:15
לא זה לא הגיוני ידידי שהמים יגלשו החוצה, זה בתור דבר ראשון התחלתי.

האם המאוורר פועל לכיוון הנכון?

מתי המאוורר נפתח?

יכול להיות שהטרמוסטט אצלך נפתח אך נפתח למחצה, ולכן יש לבדוק זאת במצב אין עומס הרכב לא מתחמם, אך במצב עומס הרכב מתחמם כי כמו שאמרתי הטרמוסטט נפתח למחצה, יותר איטי.

ומתי הוחלפה משאבת מים?

האם אתה בטוח שהמאוורר עובד במהירות גבוהה?

יכול להיות ששמו לך יוניט לא מתאימה לרכב, ולכן אתה מקבל קריאה שגויה של הטמפ', משמע שהרכב לא מתחמם אלא הוא על האמצע, אך היוניט שאינה מתאימה מזייפת ומראה כאילו הוא עובר את האמצע.

יש ללכת דבר דבר מהקל לכבד ולבדוק . בתור התחלה בדיקת לחץ במערכת המים, אם נעלמים מים יש לבדוק מאיפה!

בדרך כלל דבר כזה הוא מעיד על מפלס נמוך של מים, או אי ספיקת מים מלאה.

זו בעיה פשוטה, תמוה בעיני מדוע לא פתרו לך אותה כבר שנים כפי שאתה מעיד.

stio
30-08-09, 21:18
לפי מה שאני מבין הוא ניתק את היוניט וחיבר פלוס למינוס, הוא רושם שהמאוורר עובד כל זמן שהמנוע עובד, מעבר לזה הוא ניתק את המהירות הנמוכה (במידה והמזגן מקורי) כך שהמאוורר יעבור רק על מהירות גבוהה. עושה רושם שכל הרכב מלא בקומבינות חשמליות.

yair068
30-08-09, 21:29
סער בנוסף למה שנאמר שכחתה את צלעות מעבה סתומות עוד אופציה .
לכן בזה אני לא טועה כשאמרתי שפיאט אוהב חום ומידי שנה שנתיים להחליף טרמוסטט ויוניט

saar
30-08-09, 21:32
יאיר אתה פשוט גדול, זה מדהים איך אתה מתזכר אותי כל פעם.
פעם אני מציין זאת ופעם לא, מה לעשות, מרוב שרשורים כבר לא רואים את היער.

חבר פותח השרשור, שים לב למה שאמר יאיר, נקה בעזרת צינור גינה , בזרם מים רגיל ולא לחץ חזק מידי, את צלעות הרדיאטור והמעבה של המזגן. נקה אותם ותבדוק, כל פעם אחרי החורף הם נסתמות בחול ובוץ.

Amit-IL
31-08-09, 03:16
אם הרכב סובל מהתחממות והמאורר מחובר "שלא כדרך הטבע" הגיוני ביותר שלאחר כיבוי הרכב מנסיעה יגלשו מים.
הבחור החליף לפני כשנה רדיאטור חדש מהניילון ועדין סבל מבעיות התחממות לכן ניקוי חיצוני של הרדיאטור יעזור אך לא במקרה הזה.

תתחיל כמו שסער אמר בדיקת לחץ באמצעות משאבה מתאימה (בדיקה פשוטה ביותר) למערכת הקירור.

תניע את הרכב כשהוא קר לאחר עצירה ממושכת או לילה ותיגע בצינור העליון והתחתון שמתחברים לרדיאטור, צריך להיות ביניהם הפרשי טמפ', העליון צריך להיות קר והתחתון חם ורק לאחר שהטרמוסטט נפתח (לאחר מס' דקות) הטמפ' צריכה להשתוות ביניהם, תיזהר בבדיקה מהכנפיים של המאורר שלא יגעו בך,
לא מחליפים רדיאטור ללא החלפת טרמוסטט ובודאי בפונטו שהחלקים זולים ביותר טרמוסטט =70 ש"ח סיליקון אדום שיספיק להרכבת 50 טרמוסטטים =15 ש"ח).

תחזיר את מערכת החשמל שאחראית על קירור המנוע כפי שהייתה קודם (חיווט נכון, יוניט מתאימה, מאורר שיפעל עפ"י יוניט חום ולא באופן קבוע, אם צריך להיות שתי מהירויות למאורר טפל גם בזה).

מדי פעם אני מכניס את הרכב לרחיצה ידנית, לפני שהוא מתחיל לרחוץ את הרכב אני פותח מכסה מנוע ומבקש שיתיז טוב עם האקדח מים שלו בלחץ על הרדיאטור והמעבה ביחד, לאחר מכן סוגר את המכסה מנוע ומבקש לרחוץ שוב את הרדיאטור הפעם דרך חריצי הפגוש הקדמי, אין צורך לבצע זאת כל רחיצה אבל פעם בחודש חודשיים לא מזיק ולא עולה כסף ויעיל הרבה יותר מהצינור בבית.

רקובי
31-08-09, 03:30
פותח השרשור היקר,

לא יכול להיות ש-6 שנים הרכב יתחמם, ושנהג ינקז אויר ויבדוק מים לפני כל נסיעה במשך תקופה העולה על, נאמר, חודש, ושחלקים יוחלפו בחדשים והבעיה ממשיכה.

מבלי להכנס לפילוסופיה - וכאמור,בלי קשר לעניין הטכני בכלל - אם תקלה לא מסתדרת - חוזרים לבעל המקצוע שניסה לפתור אותה. לא הצליח מספר פעמים ? כנראה שאינו מקצועי מספיק, ואולי כדאי שתקבל את כספך, חלקו לפחות, בחזרה, וגש למקום שיודע מה הוא עושה. יש לא מעט המלצות בפורום על בעלי מקצוע שיודעים לטפל בתקלות.

Amit-IL
31-08-09, 03:37
לחבר מאורר רדיאטור שיפעל באופן קבוע לא כל אחד יכול, רק מי שעבר הסמכה של שבוע ימים במפעל של פיאט ע"י טובי מהנדסי רכב, ולא כל אחד יכול להגיע לממעמד ההסמכה אלא רק אחד שיש לו ניסיון במוסך לפחות 5 שנים.

saar
31-08-09, 15:45
עמית אני חולק עליך בעיניין השיטה בה אתה משתמש לניקוי צלעות הרדיאטור והמעבה.
אך איש בשיטתו יהיה.

Amit-IL
31-08-09, 17:25
1+
הכל רשום בחתימה שלי.

punto-mk1
31-08-09, 19:54
שלום ותודה לכל התגובות, ולכל אחד מגיעה התייחסות.

stio - זה מזגן מקורי עם 2 מהירויות שביטלתי לו את המהירות האיטית בכדי שיעבוד תמיד תמיד על המהירות הגבוהה על מנת שלא יתחמם תמיד האוטו - ככה לוקח לו קצת יותר זמן להתחמם. והתחממות זה אומר שהוא מגיע ל- 3/4.

saar - המאוורר פועל לכיוון הנכון, ונפתח בדיוק כשצריך בעמידה (לפני שחיברתי קבוע על המהירות הגבוהה), קצת לפני החצי מתחיל במהירות הנמוכה, ואם עובר את החצי עובר למהירות גבוהה ואז לסירוגין מחליף ביניהם ונכבה כשיורד מעט מתחת לחצי.
בקשר לטרמוסטט הוא הוחלף לפני כעשרה חודשים עם הרדיאטור - וכנ"ל משאבת המים, ואחרי שלושה חודשים חזרתי אליו לבדיקה וניקוי - על כל מקרה שלא יקרה.
אני בטוח שהמאוורר עובד במהירות הגבוהה.
בקשר ליוניט, אם תשים לב שבחתימה שלי יש מדריך להחלפת לוח שעונים לפיאט פונטו, אז אני מבין דבר או שניים כבר בנושא הזה - זה בהחלט היוניט חום המתאים והוא קורא נכון את הטמפ'.
בדיקת לחץ מים אכן היה הדבר הראשון שעשיתי כבר לפני יותר מ-3 שנים - הלחץ תקין ואין בריחה של מים.

stio - זה שאתה לא מבין מה עשיתי לא בהכרח אומר שזו קומבינה - זהו פתרון זמני שאין לי מנוס ממנו בעקבות המצב בו אני נמצא. אבקש להתייחס בכבוד לפתרונות או להציע אחרים במידה ויש לך.

yair068- כבר הסברתי לגבי הענין שהרדיאטור לא סתום שכן היה מתחמם תמיד ולא רק בהפעלת מזגן.

saar - הצלעות אכן עוברות מדי פעם שטיפה באמצעות גרניק ביתי בלחץ סביר.

amitIL- בהתאם להמלצה שלך, עשיתי שוב את בדיקת הלחץ, בדקתי את השוואת הטמפרטורות, זה עובד תקין כאשר היוניט מחובר כרגיל ולא על המהירות הגבוהה - ושוב בהדלקת מזגן - החום עולה ועולה ובכיבוי המזגן הוא חוזר לטמפ' סבירה.
========החיבור הקבוע למהירות הגבוהה הוחזר בשלב זה.
וכמו שרשמתי כבר, יש לי גרניק ביתי ומדי פעם הרדיאטור והמעבה עוברים שטיפה בחלץ סביר.

רקובי - תתפלא, אך זה המצב. כאמור הרדיאטור הוחלף לפני כעשרה חודשים, רק בסוף הקיץ ככה שאחרי ההחלפה שלו כבר לא היתה בעיה- וכמובן שיש השפעה של השמש היוקדת בימי הקיץ החמים. אז אחרי שהוחלף לא היו בעיות רציניות של התחממות כיוון שכבר לא היה קיץ, אז אני מרגיש את זה רק שנה אחרי - וכבר אין לי למי ללכת - אגב, את הרדיאטור וחלק מהטיפול בבעיה עשה לי מישהו שיושב ברחוב המלאכה פינת הפלד בחולון (שכחתי את השם, האומנים או השלושה).

AmitIL - אני יכול ללמד גם אותך איך לעשות את זה, ענין של 5 דק'. חוצמזה סיימתי לימודי הנדסת אלקטרוניקה, אז נראה לי שאת זה אני אמור לדעת. . .

אשמח לשמוע ולנסות פתרונות נוספים . . . .

stio
31-08-09, 20:12
punto-mk1- אני יודע מצויין מה עשית, וגם אני עשיתי זאת במקרה הצורך. מה שעשית זו בהחלט קומבינה ואפילו קומבינה אחת גדולה ומסובכת. במקום לפתור את הבעיה, אתה עקפת אותה ועדיין לא הצלחת לפתור את הבעיה. משום מה אתה חושב כמו חשמלאי ישראלי מצוי, שחושב שהיצרן טעה שהתקין שם מהירות נמוכה בכלל, וגם אני נתקלתי בחשמלאים כאלו. עוד מעט תגיד שגם התרמוסטט מיותר ואתה בדרך להעיף אותו לפח הקרוב?

בדוק שוב:

א כל: תקינות הארקה של שעון חום המנוע, מכיוון שהחלפת לוח שעונים יכול להיות שיש שם בעיית חיבור/ מגע של המינוס.
יכול להיות שהמנוע כלל לא מתחמם ואתה מקבל קריאה שגוייה ללוח השעונים. אם המים יוצאים מפקק הרדיאטור תנסה להחליף את הפקק, אולי אין קשר בין הדברים והאטם שם גמור. אופצייה נוספת היא שהשעון עצמו בלוח השעונים תקול ולא קשור לבעיית הארקה. נסה לחבר שעון חום אחר.

א. תקינות תרמוסטט מנוע, ייתכן כי נתפס חלקית במצב סגור או נפתח מאוחר מידי.
ב. נוזל קירור ייעודי ברדיאטור (פראפלו) עד נקודת מקס' מוחלט.
ג. ניקוי רדיאטור, אולי חלק ממעברי המים סתומים.
ד. ספיקת משאבת מים תחת לחץ ו/או את שלמות הכנפיים הקטנות שלה.
ה. תקינות אטם פקק המים של הרדיאטור ו/או את קפיץ הביטחון שלו.
ו. החזר את המהירות הנמוכה של המאוורר, ניסית לעקוף את הבעיה במקום לפתור אותה וגם זה לא הצליח. בדוק תקינות טווח טמפ' ליוניט הפעלה, מהירות נמוכה 87-92, גבוהה 92-97.

לפעמים יש חלקי חילוף תחליפיים באיכות ירודה, ו/או חלקים פגומים כשהם חדשים. צריך לעשות בדיקה מקיפה למערכת הקירור אצלך.
ביקשת פתרונות, הצעתי. למרות שנראה שכבר ביצעת את כולם או רובם, אין לך ברירה אלא לבדוק מה לא בסדר אצלך. לדעתי בדוק את הארקה של שעון החום, את כיוון המאוורר ותוודא שהמאוורר עובד בטווח טמפ' תקין.

saar
31-08-09, 20:56
עולה מתשובתך איזשהו גרגיר של התנשאות ואם זו רק תחושתי אזי אתגבר עליה.
אם אדוני סיים לימודי הנדסת אלקטרוניקה ובכל זאת החליט לפתוח שרשור ולשאול שאלה שהוא לא מצא לה פתרון בעצמו, מומלץ לאדוני שישים את המומחיות שלו בצד, ויקשיב לאחרים. אחרת עדיף שלא יפתח שרשור בכלל, לדבר עם מראה כל אחד יכול, להקשיב זה כבר דבר אחר.
נכון אתה שומע, אך אתה ממש לא מקשיב.

לפיכך אני אתרום לך עוד דבר אחד בלבד, והוא תקשיב לגיא, הוא נתן לך את כל התשובות.
אם עברת עליהן ועשית אותן כפי שאתה טוען, הריי המציאות מוכיחה שעשית אותן לא נכון, ובאופן לא תקין. לכן עבור עליהן שוב אם ברצונך לפתור את הבעיה שלך.

שאתה כותב בתשובתך "אני מבין דבר או שניים כבר בנושא הזה - זה בהחלט היוניט חום המתאים והוא קורא נכון את הטמפ'", הרי שלא ירדת לעומק דעתי, ולכן קרא את תשובתו של גיא כי אין טעם שאחזור על עצמי.

Amit-IL
31-08-09, 21:05
אם בן גוריון היה בחיים הוא היה אומר לך: לך תבנה מדינה.

lord1
31-08-09, 22:35
ואני שואל שאלת תם!!!
האם יכול להיות שהרכיבו את הטרמוסטט הפוך?
האם יכול להיות שהחלפת צינור מים והוא לא מקורי ואזכאשר זורמים בו מים חמים
הוא מתכווץ ולא מעביר מספיק מים לרדיאטור?
סתם שאלת תם לא חייבים להתייחס
אה ועוד משהו האם כאשר החליפו ראש בדקו שאין סדקים נסתרים?
עודד

punto-mk1
04-09-09, 16:23
תודה לכל העונים.
תחילה אני מתנצל אם יש בדברי ריח של התנשאות, אני חוזר בי.

stio - הארקה מקוצרת לאדמה בצורה תקינה, קריאת חום המנוע היא נכונה ע"פ מדידת טמפ'.
תקינות הטרמוסטט מוטלת בספק, אני אבצע שוב את הבדיקה שהציע עמית.
לגבי נוזל הקירור, אני לא משוכנע שזו הבעיה.
ניקוי רדיואטור שנעשה בעבר לא פתר את הבעיה, אז אני לא מעוניין בשלב זה שוב לבזבז כ-300 ש"ח לחינם.
משאבת המים הוחלפה לחדשה מקורית.
אטם פקק המים - אחליף לחדש מקורי, אבל אני יכול להוסיף בענין שהחלפתי עם בעל פונטו אחר פקק והבעיה נשארה אצלי - כלומר הפקק שלו גם דלף לי ואילו הפקק שלי אצלו לא עשה בעיות.
ביטלתי את החיבור הקבוע למהירות הגבוהה, אך כאן גם אוכל להוסיף המאוורר פועל רק כשהמזגן עובד כלומר ללא מזגן המאוורר לא נדלק ללא קשר לטמפרטורה בו הוא נמצא.
סער ועמית ההתייחסות לתגובותיכם מובאת בראש תגובה זו.

lord1 - טרמוסטט הפוך קשה לי להאמין אבל שווה בדיקה. צנרת המים היא מקורית כולה, ולגבי הסדקים בראש - זה החשש שלי . . .

stio
04-09-09, 16:29
חיברת את המאוורר כנדרש ליוניט המקורית ועדיין המאוורר עובד ע"פ לחץ גז המזגן בלבד?

אם כן, בדוק את התרמוסטט, ייתכן כי תפוס חלקית במצב סגור (קרה לי באונו. תרמוסטט סגור לא מפעיל את המאוורר בכלל, וכשהטמפ' עולה המים יוצאים מפקק הרדיאטור) וגם את יוניט המאוורר עצמה.

ארילו
04-09-09, 18:58
אם המאוורר עובד רק כאשר המזגן עובד בדוק את הטרמוסטט ואת יוניט המאוורר.

saar
04-09-09, 23:24
מדוע טרמוסטט תקול משפיע על הוונטה?

היוניט המפעילה את הוונטה יושבת על הרדיאטור וקוראת הטמפ' המים הנמצאים ברדיאטור.

כאשר הטרמוסטט סגור, הוא אינו מעביר את המים החמים הנמצאים במעברי המנוע, לרדיאטור, ולכן ברדיאטור "סגורים" מים קרים, ולכן יוניט הוונטה אינה מוצאת לנכון להפעיל את הוונטה.

כאשר הטרמוסטט תקין, עובר מזרים את המים החמים מהמעברי מנוע לרדיאטור, היוניט מייד מזהה שיש ברדיאטור מים חמים, ונותנת אות לוונטה להתחיל לעבוד.

Amit-IL
05-09-09, 04:14
לגבי פקק הרדיאטור עכשיו אתה יודע ששני הפקקים תקינים.
מה לגבי נגד מהירות שממוקם בבית המאורר (כונס אויר) בדוק את ההתנגדות שלו עם מכשיר מדידה פשוט, כשהוא מוכב וכשהוא מחוץ לרכב (סה"כ שני ברגי פיליפס) ההתנגדות צריכה להיות 0.3 אום ורשום את זה בבירור בגב הנגד עצמו.

תעבור שלב שלב הפתרון מחכה ממול.

punto-mk1
07-09-09, 08:48
שוב תודה לכל המגיבים.
ויותר מזה - כל הכבוד על האבחון, נשמע ממש הגיוני ונראה על פניו שזוהי אכן הבעיה.

לפני שאגיב לכל אחד, אוסיף עוד פיסת מידע קטנה : אמרתי קודם לכן שהוונטה עובדת רק כאשר המזגן פועל וזה נכון עד לטמפ' מסויימת. כאשר חום המנוע מגיע לקו שבין החצי ל-3/4 הוונטה מתחילה לעבוד גם כשהמזגן כבוי ומתמתגת בין המהירויות (גבוהה ונמוכה). על זמך זה נראה שאכן הבעיה היא טרמוסטט שלא נפתח בזמן ולא באופן מלא.

stio - היוניט הוחלפה לחדשה מקורית. ואכן נראה שהבעיה היא בטרמוסטט.

ארילו- היוניט הוחלפה, הטרמוסטט יוחלף בקרוב.

saar - תודה על ההסבר, הנחתי שככה זה עובד. אחרת באמת אין סיבה שהטרמוסטט ישפיע על פעולת הוונטה.

amitIL- נניח שאנחנו עדין לא בטוחים לגבי הטרמוסטט, אני מניח שבדיקה שלו תעזור לי לדעת אם הוונטה אכן מסתובבת במהירות הנכונה שבה היא אמורה להסתובב. אם יש שתי מהירויות, אז אמורים להיות שני נגדים, או שעבור המהירות הגבוהה הוונטה מקוצרת ישירות ללא נגד? אם זה המצב - לא איכפת לי מהנגד ....

saar
07-09-09, 10:11
מהירות גבוה אינה עוברת דרל הנגד.
מהירות נמוכה בלבד תעברונה דרך הנגד.

בסוף זה יהיה טרמוסטט של 60 ש"ח ובזה נפתרה הבעיה, את רואה?
העיקר כבר היית מיואש.

stio
07-09-09, 13:22
רק אל תקנה תרמוסטט מקורי, הם לוקחים על זה מעל 300 ש"ח, אני כבר אכלתי אותה פעם אחת.

saar
07-09-09, 17:12
גיא היה לך ניסיון לא טוב עם טרמוסטט מקורי? או שפשוט הרגשת שזה אותו החלק רק במחיר גבוה יותר בגלל שהוא מקורי?

Amit-IL
07-09-09, 17:50
אני קניתי טרמוסטט גרמני ב 75 ש"ח
לא כדאי בשביל כמה שקלים לקנות סיני ב 60-70 ש"ח
אם תחפור בשירשורים שלי כתבתי פעם את שם החברה של הטרמוסטט שרכשתי בחודש מרץ האחרון.
מה תוצאות הבדיקה של הנגד? אין צורך ולא רצוי שהמאורר יפעל תמיד במהירות הגבוהה
לא סתם החליטו להוסיף חלק (נגד) שעולה כ200-250 ש"ח

FIAT-LANCIA
אם תתעקש על טרמוסטט מקורי הנה המק"ט שלו: 7589135
- A598

stio
07-09-09, 18:56
גיא היה לך ניסיון לא טוב עם טרמוסטט מקורי? או שפשוט הרגשת שזה אותו החלק רק במחיר גבוה יותר בגלל שהוא מקורי?

היה לי ניסיון לא טוב עם המחיר, החלק עצמו היה מורכב חצי שנה ואז מכרתי את הרכב, אז לא יודע כמה זה החזיק לבעלים החדשים. בהחלט הרגשתי שזה אותו החלק במחיר מופרז.

punto-mk1
09-09-09, 00:18
מקרה מוזר שקרה אתמול.
עד כה מה שקרה היה שהרכב מתחמם עד לתחום שבין החצי ל-3/4 ואז מתקרר חזרה לחצי. וזאת כאשר הכל מחובר לפי היצרן.
אתמול בשעות הערב אח שלי נסע כ-5-10 דק' ובלי ששם לב חום המנוע הרקיע שחקים ועבר את הקו העליון- מיד כששם לב כיבה את המנוע וחיכה. כמובן שגלשו הרבה מים - כ-1.5 ליטר. יש לציין שמולאו מיים עד למקס' מוחלט.

יש למישהו הסבר לכך לאור העובדה שהתקלה אובחנה כטרמוסטט תקול?

פרט נוסף - לאחר מכן מולאו מים והוונטה מחוברת על מהירות גבוה באופן קבוע, הרכב לא מתחמם.

זה גם בעיה שאי אפשר לסמוך על אף אחד שישים לב לדברים האלה - ובגלל זה יכול בקלות ללכת ראש מנוע. פה אני קצת מאוכזב - שאני לא יכול לסמוך על האוטו . . .

Ron_Dadon
09-09-09, 07:58
האם הטרמוסטט כבר הוחלף לחדש?
יתכן והוא נתפס במצב סגור ולאחר מכן מסיבה כלשהי השתחרר וחזר לתפקד (גם אם באופן חלקי).

ארילו
09-09-09, 10:07
בדוק שאין נזק לראש המנוע או לאטם שלו

saar
09-09-09, 13:18
טרמוסטט

stio
09-09-09, 13:35
חד משמעית- תרמוסטט.
גם כששלי נתפס על מצב סגור והמאוורר לא עבד, אירגנתי קומבינה ע"מ להגיע למוסך, והמאוורר עבד תמיד על המהירות הגבוהה- מד החום לא עבר את החצי. לא ברורה לי התופעה הזו, אולי סער יכול להסביר, כי אחרי הפירוק ראו שהוא תפוס.

saar
09-09-09, 16:42
על מנת להסביר את התופעה בואו נניח שכרגע אני מדבר על טרמוסטט שהוא תקול, משמע הוא סגור, משמע אינו נותן פתיחה למעבר מים.

ההסבר:

ברדיאטור יש לנו יוניט חום, היא מודדת את הטמפ' של המים היושבים ברדיאטור, כאשר היא מודדת טמפ' X היא נותנת הוראה למאורר להתחיל ולעבוד (נצא מנק' הנחה שאין כאן מהירויות שונות).

כאשר הטרמוסטט תקול, הוא אינו נותן למים החמים לעבור מהמעברי מנוע אל תוך הרדיאטור, אלא הוא נועל אותם במנוע, מנגד המים ברדיאטור קרירים ואינם בטמפ' חום X ולכן היוניט מבחינתה אינה נותנת הוראה למאורר לעבוד.

כאשר הטרמוסטט נפתח, הוא נותן למים הרותחים לעבור מהמנוע לרדיאטור, ולמים הקרירים ברדיאטור לעבור אל המנוע (דרך משאבת המים), היוניט ברדיאטור מבינה שהגיעו לרדיאטור מים רותחים מהמנוע שהם בטמפ' X ואז היא נותנת הוראה למאורר להתחיל לעבוד.

נדמיין שמדובר שני עולמות שונים, מצד אחד המים במנוע הם בעולם מס' 1, ומנגד המים ברדיאטור הם נמצאים בעולם מס' 2. הטרמוסטט תפקידו לגשר בין שני העולמות.

למשל עוד תופעה, לפעמים הטרמוסטט תקול חלקית, משמע, הוא תפוס חלקית, הוא מאפשר מעבר מים רותחים, אך לא נפתח לגמרי, ואז מעבר המים הרותחים אל תוך הרדיאטור הוא מעבר איטי, לחץ המים הוא איטי, ואז היוניט הרדיאטור מזהה טמפ' רותחת אך היא מתערבבת עם המים הקרירים הנמצאים ברדיאטור, ולכן היוניט לא תאתר טמפ' X אלא טמפ' Y ואז היא תתן הוראה למאורר לעבוד במהירות נמוכה. אף על פי שחום המנוע הוא גבוה, וזאת בגלל שהטרמוסטט מעביר מים רותחים שהם עוברים לאט לרדיאטור ושם הם נמהלים עם המים הקרירים ולכן מהירות אחת תעבוד, זאת כאשר הטרמוסטט תקול חלקית.

אומנם היוניט מאורר תקינה, אך כל עוד הטרמוסטט תקול, היא אינה יכולה למצות את עצמה, כי לא מגיעים המים הרותחים לרדיאטור, הם תקועים בעולם מס' 1.

מקווה שההסבר מובן

Amit-IL
10-09-09, 02:40
כאשר הטרמוסטט תקול, הוא אינו נותן למים החמים לעבור מהמעברי מנוע אל תוך הרדיאטור, אלא הוא נועל אותם במנוע, מנגד המים ברדיאטור קרירים ואינם בטמפ' חום X ולכן היוניט מבחינתה אינה נותנת הוראה למאורר לעבוד. וגם אם הייתה נותנת הוראה למאורר לעבוד, המאורר היה מקרר מים שכבר קרים ולא היה נותן אפקט ממשי לקירור המנוע.



שאפו על ההסבר בלשון עממית וקלילה
התוספת/הבהרה שלי זה כדי שלא יובן אחרת.