PDA

View Full Version : החלפת צמיגות השמן בפונטו HGT עזרה


anakonda
30-08-09, 04:20
שלום לכולם,
ביימים האחרונים עקב רעשים מתגברים מאיזור הוריאטור החלטתי להחליף שמן(כבר 12,000).
לפי ההמלצות בפורום ראיתי כי מומלץ לבצע מעבר לצמיגות 5W40 וע"י כך לשמור יותר על הוריאטור
ולגרום לו פחות להרעיש.
העניין הוא האם לא קיימת בעייתיות במעבר לשמן בצמיגות אחרת?
האם יהיה הבדל מבחינת צריכת שמן?(לא שורף/חסר שמן לחלוטין, לאורך כל התקופה)
איזה שמן אתם ממליצים?AGIP/Mobil s
ואיפה לעזעזל יושב הפילטר שמן?יש למישהו תמונה?סרטון?מידע כלשהו?
תודה מראש
יוסי

זאב-ב
30-08-09, 09:45
לא אמורה להיות בעיה עם המעבר לצמיגות שונה אתה פשוט חייב לרוקן את השמן כמו שצריך ולהחליף את הפילטר ולאחר כ עוד כמה עשרות קילומטרים לרוקן ולהחליף פילטר שוב חוסרים בשמן לאחר מעבר לצמיגות שונה יהיוא תלויים ברמת "הזעת" השמן של המנוע שלך או בנזילות במקרה ויש כי מן הסתאם השמן יהיה הרבה יותר "נוזלי" ויהיה לו הרבה יותר קל לברוח מאטמים עייפים או פריצות למיניהם הפילטר שמן ממוקם בתחתית המנוע בצד שמאל (טרמפיסט)
ממש מעל ל2 הפתחים בפגוש בישביל להגיע אליו אתה צריך לפרק את המגן ובקשר לשמן אני אישית משתמש בLM שזהוא שמן שנחשב בינוני ברמתו ולפי דעתי נותן תמורה מעולה לעומת המחיר שלו כמו כן כדאי לך לבצע פלאשינג למנוע לפני החלפת השמן זה ישתיק לך את הוריאטור קלות אם תריץ חיפוש אתה תראה שכמה מהחברה פה עשו את זה ויצאו דיי מבסוטים
בהצלחה

BentzZz
30-08-09, 10:25
הייתי ממליץ לך ללכת על ה10W 60 של אגיפ, אני שמתי אותו בטיפול האחרון והאוטו שקט יותר!
קצת יקר יותר אבל בהחלט שווה אתזה, תחפש פה קצת בפורום היה שרשור בנוגע לזה, הסיבה שלא תשמע רעש של וריאטור מהאלפות זה השמן הזה אבל! זה בגלל שהם שמים אותו כשהוריאטור חדש ואז אין את השחיקה.
אצלנו שכבר יש שחיקה אז השמן מוריד טיפה מהרעש ומשמר את הוריאטור

MAOR HGT
31-08-09, 13:39
אני אצטרף להמלצה על ה- 10W60 של אגיפ - שמן מעולה.
מאז החלפת הווריאטור אני משתמש רק בו.
מעט יקר, אך שווה את זה לדעתי ולדעת מומחים גדולים ממני.
רעש הטרקטור נשכח וההתנעות הקרות מהירות וחלקות יותר.
אכן יש צורך בהוספת שמן מדי פעם עקב דלילות השמן והזעת יתר.

yair068
31-08-09, 13:44
בפלשינג צריך להזהר ולקרא הוראות הוספה לשמן עלול לגרום לנזק בשימוש ממושך

saar
31-08-09, 15:32
יאיר צודק, ביצוע פלאשינג למנוע חייב להיות פעם בתקופה ארוכה, זה לא דבר שעושים כל טיפול.
יש לזכור שחומר הפלאשינג לעיתים גורם למחזירי השמן ולאטמים להישחק, מדובר בחומר כימי בדיוק כמו חומר להסרת שומנים, מה שיגרום למנוע שאינו תקין ב 100 % להראות סימני נזילות.
יש לבצע את הוראות יצרן החומר בדיוק כלשונם ולא להראות ראש גדול בנושא.

anakonda
31-08-09, 17:51
טוב,
אז לאחר קניות באוטודיפו של שמן ופלאשינג שהומלץ בפורום
מחירים:
שמן מובייל סינטטי מלא 5W40
149 ש"ח
פלאשינג של חברה שהומלצה פה(וגם באוטו דיפו)
31 ש"ח במקום 60-מבצע
פילטר שמן-מקורי נרכש במוסך מורשה
50 ש"ח

המנוע יותר שקט, טוב שהחלפתי שמנים.
מסתבר שעלות החלפת שמנים במוסך בצד הדרך
עולה רק 60 שקלים אז הפעם לא לכלכתי את הידיים :)
תודה על ההמלצות
יוסי

Amit-IL
31-08-09, 19:37
כאשר עושים פלאשינג למנוע עושים זאת מסיבה מסויימת ולא "כדי שיהיה נקי",
בנוסף יש לבחון תועלת מול נזק שיכול להיגרם משימוש בפלאשינג (מצב מנוע, גיל מנוע וכו').

אני מבצע בכל פעם שאני עושה טיפול ניקוי עדין למנוע
קונה שמן 20W50 זול ב30 ש"ח ופילטר שמן תחליפי25 ש"ח, מוסיף כ200מ"ל נפט ונוסע עם הרכב מס' מועט של ק"מ, לאחר מכן מרוקן וממלא שמן איכותי שאני בוחר ומחליף שוב פילטר שמן.
סה"כ תוספת של כ60 ש"ח לטיפול.