View Full Version : הוספת מאוורר למעבה מזגן
הוספתי היום מאוורר למעבה מזגן.
חשבתי שיהיה סיפור לקח לי שעת עבודה פירוק והרכבה+ המאוורר 220+ מע"מ אצלי בחצר.
לעניין החשמלי הייתי רוצה להרכיב את המאוורר לא בצורה ישירה ויעבוד כל פעם שאני מפעיל מזגן
אלא רק בטפ' של הפעלת מאוורר רדיאטור בטמפ' של 87 -92 מעלות חום.
רפי לין או סער ואחרים תנו כיוון
מצו"ב תצלומים +סעפת פליטה כפולה שהוחלפה
ובימים חמים במיוחד כשחום (ולחץ)המעבה עולה יותר,ניכנס לעבודה גם הונטה הגדולה.לחבר כמובן דרך מימסר ניפרד. (ותגיד לי בבקשה,מה המרחק במ"מ בין הקורה ליפני המעבה לבין הונטה .זה ניראה לי צמוד מידי וקשה להכניס שם ונטה,או להרחיק את המעבה).
חכה רגע אני אלך לפרק את הטמבון ואני אמדוד בקליבר.
צריך וונטה דקה אני לקחתי מפירוק וונטה של מזגן רסקור יתאים עם קצת לחץ.
אי אפשר להרחיק את המעבה יושב על הרדיאטור צריך כמו שאמר סער להזיז את הקורה אבל לא בא לי להלחם איתה
איזה מזגן יש במכוניתך, מקורי או ישראלי (איזה?).
יש כמה אפשרויות לחיבור הפעלת מאורר המעבה שהוספת:
1. הפעלה רק ע"י חום מנוע ביחד עם מאורר הרדיאטור.
2. הפעלה רק ע"י לחץ הגז העולה בהפעלת המזגן.
3. הפעלה הן ע"י חום המנוע והן ע"י לחץ גז המזגן, קרי, כשמאורר הרדיאטור פועל מאורר המעבה גם יפעל).
איזה שנת ייצור מכוניתך?.
בברכה - רפי לין :)
רפי טוב שאתה פה
רעיון טוב שלך להפעלה ע"י לחץ גז .
מזגן מקורי 4 מהירויות שנת 2000 דור 1
לנגד שמורכב על הרדיאטור יש 2 חיבורים וגם לוונטה רדיאטור יש 2 חיבורים
הצלחת לבלבל אותי.
כמה וונטות כרגע מורכבות אצלך ברכב? (ללא הוונה שאתה מוסיף).
אם מורכב אצלך וונטה של הרדיאטור, וונטה של המעבה.
אז אופציה א'
לחבר את הוונטה שאתה מוסיף למעבה , מקבילי (באופן חיבור חשמל) לוונה הקיימת על המעבה, כך שאתה תפעיל מזגן תפעלנה שתי הוונטות על המעבה במקביל.
זו ההאופציה המומלצת על ידי.
האם זו כוונתך?
או האם אתה רוצה לחבר את הוונטה על המעבה (זו שאתה מוסיף) שתפעל כאשר הוונטה הראשית של הרדיאטור נכנסת לפעולה?
סער יש לי מזגן אורגינלי מאוורר אחד בזמן הפעלת המזגן אפילו בבוקר המאוורר הראשי עובד.
הוספתי היום מאוורר נוסף למעבה כמו שסיכמנו עד לפה תקין.
רוצה לחבר את המאוורר מעבה מזגן כמו שאמר רפי בזמן שלחץ הגז עולה או בטמ' של 87-92 מעלות
מהיכן אני מוציא את ה-+
מינוס חבר למרכב הרכב.
פלוס תיקח מהפלוס שמגיע למאוורר הראשי (שאני מבין שהוא המאוורר היחידי ברכבך).
כך הוונטה הנוספת תפעל במקביל אליו, כל פעם שהוא יפעל, היא תפעל.
בדוק עובי חוטי חשמל מתאימים, סופי חוט הייתי מלחים, ואת החיבורים עצמם הייתי מחבר בעזרת מחברי חשמל, כי הם עומדים בעומס רב ואינם מתחממים.
***שים לב שהוונטה שלך תסתובב לכייון יניקת אוויר מבחוץ וזריקתו פנימה לתא המנוע. אם לא כך הדבר, הפוך בין החוטים.
נ.ב - יאיר עשית עבודה יפה מאוד עם סעפת הפליטה.
עוד דבר חשוב שראיתי (סליחה שאני קרציה), שים את המאוורר של המעבה עוד קצת בצד שמאל (משמע שלא יהיה לפני הוונטה של הרדיאטור, אלא שיהיה בצד שלה.
אוף אני שונא שאני לא יכול להעביר בכתוב את מה שאני יכול להעביר בדיבור.
זאת אומרת שאם הוונטה הראשית לוקחת את צידו הימני של הרדיאטור והמעבה, אז הוונה שתוסיף תיקח את צידו השמאלי.
ולא כפי שאני רואה בתמונה.
סער את זה הייתי עושה לפני שנתיים ולא הייתי שואל.
רוצה לחבר כמו שכתבתי לפני כן.
כיוון הוונטה אחוצה למה פנימה המאוורר באמצע מכיוון שיש חריצי איוורור
יאיר היקר, אם יש ברכבך וונטה אחת ראשית, היינו שהוונטה הזו מופעלת גם על ידי חום המנוע, וגם על ידי הפעלת המזגן.
משמע שאם אתה מתחבר אליה (באופן מקבילי), אזי הוונטה שתוסיף תעבוד גם על ידי חום המנוע, וגם על ידי הפעלת המזגן, כי היא מקבלת את אותו הפיקוד שהוונטה הראשית מקבלת.
אם היו לך שתי וונטות, שאחת (של הרדיאטור) מופעלת על ידי חום מנוע, והשניה (של המעבה) מופעלת על ידי הפעלת המזגן. אז היית יכול לבחור אם להתחבר במקביל לזאתי או במקביל לזאתי.
אבל פה יש לך וונטה אחת, שמקבלת כבר פיקוד על פי חום מנוע, ועל פי הפעלת מזגן.
לפיכך התחבר במקביל אליה, ותזכה שפיקוד הכפול שלה.
אם אתה מעוניין שהוונטה הנוספת שלך, תפעל , רק על פי לחץ גז ( משמע רק על פי הפעלת המזגן) , אזי, בדוק בוונטה הראשית עם מנורת ביקורת, מתי ומאיפה היא מקבלת פלוס כאשר אתה מפעיל מזגן, אתר את הפיקוד הזה, ותתחבר במקביל אליו.
עבודה של 10 דק.
נראה טוב מקווה שקיבעת אותו היטב כדי שלא יהיו רעשים בעת הפעלתו יחד עם מהירות
גבוהה בנסיעה ברכב.
יש לך יוניט ברדיאטור שבה שלוש רגליים, הרגל האמצעית הנה הארקה והזנה של היוניט,
תתחבר בנוסף לרגל האמצעית גם לרגל שמפעילה את המהירות הגבוהה וזהו,
הנגד שמקובע בבית המאורר אחראי רק על מהירות נמוכה כך שאתה לא זקוק להתחבר גם אליו.
1.חבר את חוט המינוס מהמאורר שהוספת לגוף הרכב, עד כאן ברור לכולם.
2.חוט פלוס ממקור מתח קבוע אחרי סוויץ חבר לרגל האמצעית ביוניט.
3.חוט נוסף חבר ליוניט בין הרגל שאחראית לפעולת המאורר במהירות 2 לבין חוט הפלוס של המאורר שהוספת למעבה המזגן.
בוא נחכה שרפי לין יאשר את זה
בנתיים תוכל לקרוא את זה (שים לב לתגובות של רפי לין)
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=26847&highlight=%E9%E5%F0%E9%E8+%EE%E0%E5%F8%F8#post2684 7
עוד דבר חשוב שראיתי (סליחה שאני קרציה), שים את המאוורר של המעבה עוד קצת בצד שמאל (משמע שלא יהיה לפני הוונטה של הרדיאטור, אלא שיהיה בצד שלה.
אוף אני שונא שאני לא יכול להעביר בכתוב את מה שאני יכול להעביר בדיבור.
זאת אומרת שאם הוונטה הראשית לוקחת את צידו הימני של הרדיאטור והמעבה, אז הוונה שתוסיף תיקח את צידו השמאלי.
ולא כפי שאני רואה בתמונה.
רק עכשיו קראתי את התגובה של סער ואני מצטרף לדעה שנראית לי הכרחית,
בטמפ' מסויימת זה ישפיע לרעה וכדאי אם ניתן להזיז את המאורר החדש שמאלה.
משם מה יש לי בנגד רדיאטור רק 2 חיבורים .
גם התקע של הוונטה רדיאטור עם 2 חיבורים
המזגן אורגינלי ועובד על 4 מהירויות משהו השתנה מלפני קניית הרכב.
בנגד אכן אמורים להיות "רק" שני חיבורים (ולא משנה איך מחברים אותם),
הנגד יושב בתוך בית המאורר מפלסטיק כדי שיוכל להתקרר בנסיעה מהרוח,
אין צורך להתחבר אליו מפני שכאמור הוא אחראי על המהירות האיטית (1).
אני מדבר על היוניט שיושבת בתוך הרדיאטור בפינה למטה ולה אמורים להיות שלושה רגלים
אם המזגן אכן מקורי 4 מהירויות בבורר עוצמת מהירות המאורר הפנימי.
1. מהירות ראשונה 87-92
2.מהירות שנייה 92-97
בתמונה הימנית נגד מקורי שיושב בבית המאורר ולו שני חיבורים.
בתמונה השמאלית יוניט חום מאורר תחליפית שיושבת בתוך הרדיאטור ולה שלושה רגלים.
עמית טוב שעדכנתה אותי משום מה הלכתי לנגד.
לא מסכים שצריך להזיז שמאלה מכיוון שהוונטה מוציא אוויר אחוצה חבל לכם על הזמן איזה אויר חם היא מוציאה כשהיא פועלת לבד
כמו שסער כתב וגם אני, ההבדל יורגש רק במצבים מסויימים מפני שגוף המאורר הנוסף שהתקנת חוסם חלק מהאויר ו/או מעוצמתו שנכנס מפתחי הפגוש הקדמי אל המאורר המקורי,
לכן בגלל "היתרון" שבפונטו הרדיאטור וגם המעבה מאורכים מאד יש כדאיות לשים את המאוררים אחד ליד השני.
בצורה זו תביא לכך שמקסימום שטח יקבל קירור ע"י המאוררים בזמן פעולת המהירות 2
ולא שצד אחד יוקרר יותר באמצעות שני מאוררים וצד אחד פחות.
יאיר, תעשה מה שנראה לך , אני אמרתי לך את דעתי.
המטרה היא השגת קירור לכמה שיותר שטח מעבה.
אם תעשה מה שאתה עושה עכשיו לא תרגיש שוני במזגן, כמו שאם תוזיז את הוונה של המעבה לצד שמאל.
כך חצי מעבה מתקרר מהמאוורר הראשי, וחציו השני מהווטה שהוספת. אך תעשה איך שנראה לך.
מה שכן צד את עיני, כתבת "חבל לכם על הזמן איזה אוויר חם היא מוציאה", מוציאה? אני מאוד מקווה שאתה שם לב שהיא אמורה להכניס אוויר קר מבחוץ (יניקה מחוץ לרכב), ואוויר חם יצא לתוך תא המנוע!
כמובן אני מדגיש שוב! כי הוספת מאוורר למעבה היא לא דבר של מה בכך, אלא רק אם באמת נדרש הדבר, ואכן מע' המיזוג נמצאת תקינה במאה אחוז.
בשנת 2000 אני חושב שאין בכלל יוניט ברדיאטור ומאורר המנוע מקבל פיקוד הפעלה (ב 2 מהירויות) ממחשב נהיול המנוע שממילא מקבל את נתון חום המנוע.
במכוניות אלו גם מתכג לחץ גז המזגן נקרא "קוודרינרי" כי יש בו 4 מצבי פעולה כשלגבי מאורר המעבה יש בו הפעלת מהירות 1, האיטית, של מאורר המנוע בלחץ גז מסוים והפעלת מהירות 2, המהירה, כשלחץ הגז עולה לערך גבוה יותר.
"הקוודרינרי" מעביר אות מינוס אל מחשב ניהול המנוע (כאמור לפי לחץ הגז) ומחשב נהיול המנוע מוציא אות מינוס לפיקוד ממסרי מאורר הרדיאטור בהתאם.
אם תרצה להפעיל את מאורר המעבה רק לפי לחץ הגז (איזה הנמוך יותר של מהירות 1 או הגבוה יותר של מהירות 2), אז צריך להשתמש באות המינוס היוצא מה"קוודרינרי", דרך דיודה (להגנת מחשב המנוע) אל ממסר נוסף שתתקין ושיפעיל את מאורר המעבה.
עקרונית, אני נגד תוספת מאורר המעבה שלדעתי אינה נחוצה כלל ואני גם שונא "קומבינות".
אם תרצה שרטוט חשמלי של מע' המזגן עם מאורר הרדיאטור, אז רשום כתובת דוא"ל ואסרוק ואשלח לך.
בברכה - רפי לין :)
טוב עם רפי אי אפשר להתווכח בכלל והוא גם צודק ואסביר .
כשוונטה מעבה שעובדת מוציאה הרבה חום מהמעבה וזה יפה אך כשמופעל מאוורר רדיאטור אין חשיבות למאוורר מזגן כי הוא גובר עליו ובכל מקרה בחום מאוורר רדיאטור עובד .
הקומבינה הייתה לנסות לקרר ןהפעולה צריכה להיות ידנית רק בפקקים וזאת קומבינה של יימי איכה ואני לא כזה.
בכל אופן אני מודה לך רפי והייתי רוצה להחכים ומאמין שגם החברים אם תעביר את שרטוט המזגן אני אכניס אותו לגמבו מייל
כתובת דוא"ל (אפשר גם בהודעה פרטית) ואסרוק ואשלח לך.
בברכה - רפי לין :)
"וונטה של מזגן רסקור יתאים עם קצת לחץ".מה אנחנו חורנים,תזוזה קלה בנסיעה והונטה תישבר והלך המעבה.ניתן (שימסים)ורצוי להזיז את המעבה והרדיאטור ולהרחיקו עוד כ10מ"מ מהקורה "בשום פנים לא ליגוע בקורה ואסור לפי החוק".לגבי חיבורי החשמל,אפשר ואפשר,אבל הכי פשוט והכי יעיל ועוזר לקרור המעבה כול עוד המזגן פועל .ואפילו יחסוך קצת בזמן עבודתו של המאורר הגדול.
יופיטר אי אפשר להזיז את הרדיאטור יושב על קורה תחתונה ויש בה 2 חורים שאליו נכנס הרדירטור.
סליחה על הבורות אבל שאתם מתכוונים "מעבה מזגן"
אתם מתכוונים לרדיאטור ?
או לדמוי רדיאטור הקטן שיושב בצמד לרדיאטור?!
או בכלל למשו אחר?
והפרויקט הבא שלי ,זה להוסיף ונטה לקררו,ואוסיף צילומים,והסברים.(אגב אצלי זה בטמפרה אז אולי קצת אחרת.)
מעבה (condenser) מזגן הנו כעין רדיאטור שדרכו עובר הקרר (גז) המזגן והוא נמצא לרוב לפני רדיאטור המנוע.
יש מכוניות שבהן המעבה נמצא על הגג (רכבים מסחריים) מתחת לרכב, מתחת לכנפיים קדמיות וכו',
אך זה נדיר יותר.
תרשים עקרוני עם הסבר קצר על פעולת מזגן רכב: http://www.autocool.co.il/heb/descriptions/conditioners/
וכאן רדיאטור המנוע (מס' 1) ומעבה המזגן (מס' 2) כשמצד ימין מחובר אחיו הקולט/מייבש:
http://www.aclassinfo.co.uk/condensor-rad.JPG
בברכה - רפי לין :)
תודה רבה רפי!
ומשום מה לי יש רק מאווור אחד ורק על הרדיאטור,
אין לי מאוורר על המעבה הגיוני?!
יאיר היקר, אני ממתין לעדכונים, האם סיימת עם הפרוייקט, האם יש שינוי מהותי?
האם שמעת לעצתי בהזזת וונטה יותר הצידה?
טוב הרבה לא יצא מזה ניסיתי כל מיני חיבורים ובעזרת רפי הגעתי למסכנה של סער חיבור לוונטה ראשית
מקווה שהיום יחובר
ידעתי, ידעתי שבסוף תגיע למסקנה שלי. אבל נתתי לך את הזמן (:
תעשי לי טובה יאיר, על מנת להנות ממאה אחוז תקופה, והיות ולא מורידים כל יום טמבון, הזז את הווטה שמאלה, שלא תיהיה סתם באמצע. שים לב לאחר החיבורים שכיוון הסיבוב שלה תקין.
וחזור אלינו עם ממצאים.
סער הכיוון הוא לא הבעייה משנים את החוטים יכול להיות בעייה של כנפי המאוורר?
חוץ מזה הרכבתי את הטמבון בחזרה חבל"ז אני מפרק תוך 10 דקות קניתי מפתח T10 מהום סנטר 30 ש"ח ממליץ לכל החברים פותח חצי אוטו
יאיר בוקר טוב וברוכה הבאה לשנת 2009, T 10 תכיר יאיר, יאיר תכיר T 10 (:
מה זאת אומרת בעיה בכנפי המאוורר לא הבנתי?
אם הוא עובד, שים יד בתוך תא המנוע ותראה אם הוא זורק אוויר פנימה, אם כן, נגמרה הבעיה.
מה הוא מסתובב ולא יוצא אוויר ? לא הבנתי
התשובה בשאלה הבנתי .
לגבי המפתח כל פעם שרציתי לקנות לא היה היו כל הסוגים רק זה לא ...... חובה לכולם.
סער תשאיר לי את הפלאפון שלך בפרטי אם אתה יכול אני חייב לפתור את בעיית הצמה והמחשב לשדרוג המנוע מ-60 ל-75 כ"ס יש לי את כל החלקים
עזוב רגע את הצמה , האם סיימת את הפרוייקט של המאוורר, האם יש שינוי, האם אפשר לסגור עיניין
איך אפשר לדעת אם מעבה מזגן סתום?
אני זוכר שבזמנו שתיקנתי את רכיבי המזגן כמעט הכל הוחלף חוץ מהמעבה ונאמר לי שיש עליו "כתם"
כשאני מסתכל אין שום חרק והחורים נראים ברור לעין ולא מלאים ג'יפה
האם זה אומר שהוא נקי?
לא היה לי זמן היום אוליי מחר
עידכון היום הרכבתי את חוטי החשמל במקביל לחיבור הוונטה עובד יופי.
לנושא הצפיפות בהכנסת המאוורר הפתרון ע"י הזזת התושבת העליונה שתופסת את הרדיאטור והכונס
החלפת בורג ארוך יותר והכנסת בוקסה
טוב ויפה עשיתה ע"י הזזת הרדיאטור אחורה(לזה היתכונתי)ולא נגעתה בקורה.(שסי).אני היתי מחבר (וזה כדאי לחסוך בעבודת הונטה הראשית הגדולה והמרעישה) את הונטה הקטנה במקביל להפעלת המזגן.ואז כשהמזגן עובד,יש קרור של הגז.ורק בימים חמים במיוחד כשהחום(לחץ)הגז עולה,תופעל הונטה הגדולה. (אגב חיברתה חיבור מקבילי ישיר)?,אז גם לונטה הקטנה וש שני מהירויות,והנגד עומד בעומס של שני הונטות.לדעתי ?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.