התחבר

View Full Version : פונטו דור ראשון אי סחיבה


Amit
24-08-09, 19:18
שלום!
לאחרונה חשתי כי רכבי לא סוחב !! היום לא מפיק מספיק כוח בכדי לנסוע .
משמיע מאמץ מכיוון המנוע ולא מצליח להפיק כוח מהמנוע (מגיע עד 4K בקושי).
נבדקו מחשב רכב פלגים ומצות פלגים , נבדקו קומפרסיה בצילנדרים , פורק אינג'קטור לצורך החלפה לאימות , מסנן דלק תקין משאבת דלק תקינה . אין נורה איג'קטור דלוקה בלוח השעונים .


אשמח לרעיונות נוספים .
עמית

moty003
24-08-09, 20:10
שלום עמית,
לפי מה שתיארת ניראה שזה הגיר/קלא'ץ שלא משתלב או מחליק (אני לא מבין גדול כ"כ אבל מכיוון שביקשת שיעלו רעיונות אז הנה בכל אופן אחכה לראות מה המקצוענים אומרים) יכול להיות שזה קשור לבלמים שנתפסו או משהו כזה.
הייתי מעוניין שיגיבו האם דעתי רלוונטית בכלל .

saar
24-08-09, 20:10
קפצה שן בטיימינג.

Amit-IL
24-08-09, 20:33
מה קורה כשהרכב מניע? יש קושי מסוים, הוא עובד עגול, מקרטע, איך הוא במצב הילוך סרק מעלה סל"ד חלק?

yair068
24-08-09, 21:42
עוד אופציה מעניינת אגזוז סתום או אחד הדודים.
אפשר לפתוח לפני הקטליתי ולבדוק .
גם טלטרנטור מספק מתח נמוך יכול לעשות בעייה כזאת.
עמית שנינו יודעים מה הבעייה.

Amit
25-08-09, 08:38
אני גם חושב שן בטיימניג אני אבדוק ..היום יאיר רומז לכיוון מנוע מת ואני חושב שיש משהו בדברו..
המנוע עשה 450K . עשיתי בדיקת קומפרסיה וקיבלתי 170PSI בממוצע לצילינדר .

הגיר לא מחליק כי המנוע לא סדיר בסרק גם .

אני אמשיך לבדוק .
רעיונות נוספים יתקבלו בברכה .

Amit-IL
25-08-09, 11:41
אם המנוע לא יציב בסרק בדוק כמו שנאמר טימיינג ותמשיך משם
האם יש ריח של דלק בזמן שהמנוע עובד ורעשים מהאגזוז? תפרק את החליל של המזרקים
שיהיה מול העניים שלך מבלי לפרק את החיבור החשמלי של כל מזרק, נתק את סלילי ההצתה כדי שהרכב לא יניע ושמישהו ישב ברכב ויתן סטרטר, כך תוכל לראות שהמזרקים מרססים כראוי בלי קשר לכך שנורת המזרק בלוח השעונים כבויה לאחר ההנעה
ותשלול שהבעיה משם, מזרקים שלא מרססים כראוי גורמים למנוע לא לסחוב ולעבוד בצורה
מקרטעת.
בדוק בנוסף מגע תקין של כבל מינוס לגוף המנוע/גיר.
האם הרכב מעשן? מאבד מים/שמן?

Amit
25-08-09, 11:51
עדכון:
טיימינג פורק והוחלף לחדש (עקב סמני פגיעה בטיימינג ) הבחנתי בתזמון לקוי (לא יודע להגיד כמה עד שאני לא אניע את המנוע ) .

תודה ליאיר שמסייע לי בתיקון התקלה .( אב רוחני כמו תמיד ) .

עמית תודה על העצות אך יש לי מזרק בודד והוא כבר פורק.
לצערי המנוע כבר ישן שותה מעט שמן ואף מעשן קלות (אך לא בכמות שתשבית מנוע ) .

אני ממתין להזדמנות לפונטו 3 דלתות לא תקינה לצורך רכישה ושיפוץ כולל.

עמית

Amit
25-08-09, 18:07
תודה לכולם ..
נפתרה הבעיה ... מסתבר שהתזמון ברצוען השתנה . היו סמני חבלה לרצועה יתכן מאבן או חלק אחר שחדר למגן .
הוחלפה רצועה . הורכבו החלקים האחרים שפורקו והכל שב על מקומו.

עמית

saar
26-08-09, 00:01
מעניין מי כתב קפצה שן בטיימינג כבר בתחילת השרשור

shachar
26-08-09, 00:50
קפצה שן בטיימינג.

מעניין מי כתב קפצה שן בטיימינג כבר בתחילת השרשור

היה אחד שקראו לו שחר או סהר או סַאהֶר או משהו כזה שכתב את זה ;)

Amit-IL
26-08-09, 03:50
שמח שהתקלה טופלה במינימום נזק כספי וזמן יקר,
הנה דברים שאתה בעצמך כתבת לפני כמה חודשים והסנדלר כמו תמיד הולך יחף.

תגובה מס' 4
Amit כתב: "אם הכל כמו בהוראות הוא מכוון טוב . לפי ניסיוני הרב בכיוון מנוע זה בעת כיוון הטיימינג נוצרת "בריחת שן " כאשר מהדקים את גלגל המתיחה של רצועת התזמון"

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=43046#post43046

Amit
26-08-09, 17:59
*** אתם צודקים לא האמנתי שזה יקרה לי.. אך אני מבין מה היתה מקור הבעיה ...
גלגל המתחיה אצלי לא מהודק הייטב עקב הברגה לא טובה ולכן הוא התרופף ואז קפצה השן..
תודה לכולם (במיוחד לסהר שדאג להזכיר לי שקפצה שן :) )

עמית

Amit-IL
26-08-09, 19:07
אם נהרסה ההברגה של בורג המותחן ולא ההברגה הפנימית בבלוק עצמו
תדע שהברגים שמקבעים את סעפת הפליטה לבלוק מתאימים בדיוק ואתה יכול לקחת משם בורג אחד (אני יודע שלא קל למצוא
את הבורג הזה שבקצוותיו הברגה זהה ובאמצע הוא חלק).

נ.ב גם לי זה קרה ובנתיים שמתי בורג רגיל, הבעיה שבורג רגיל יכול להרוס
את ההברגה הפנימית בבלוק עקב לחץ גדול שמופעל על בורג בודד ואז צריך להתחיל להתעסק בהברזות עם גישה לא ממש נוחה, לכן הכנתי כבר בורג מתאים כמו שצריך ואני מחכה לטיימינג הבא כדי להחליף אותו.

Amit
26-08-09, 22:29
אצלי ההברגה בבלוק נהרסה .
הכנסתי אותו בכוח פעם קודמת שהוא יצא בינתיים הוא חזק . לכן אני לא מחזק מאוד את גלגל המתיחה שלא יחליט לצאת בזמן לא נוח .

ביום שהראש יצא לשיפוץ אני אתקן את הבורג.

עמית