PDA

View Full Version : שמן נעלם


matanmelman
23-08-09, 18:25
שלום.אני בודק שמן פעם בשבוע ואפילו לפעמים פעמיים בשבוע, ובמשך התקופה מהטיפול האחרון השמן יורד באיטיות והגיע כבר לחצי מדיד ריק.הרכב גמע כ-4500 ק"מ מאז הטיפול האחרון.
כשמסתכלים על המנוע רואים קצת רטיבות באזור הנשם,הנשם חדש ולא קרוע.
רציתי לדעת האם זה בגדר הנורמאלי שחצי מהמדיד ריק לק"מ כזה?
וכמה כמות חסרה בערך?

שאלה נוספת:יש בגג של הרכב חלודה באזור הגומי של הגגון,יש שם אזור קטן שמתחילות שם בועות קטנות,ברצוני לסדר את זה לפני שיחדרו מים,אולי מישהו מכיר פחח טוב באזור חיפה והקריות?

yair068
23-08-09, 19:08
מנועי פיאט לא לוגמים שמן בד"כ
כמה ק"מ עשה הרכב.
חצי מדיד בערך חסר לך 3/4 ליטר שמן וזה לא נורמלי .
האם יוצא עשן שחור מהאגזוז .
הייתי הולך על בדיקה יסודית של כמות השמן ומעביר לבקבוקים לבדיקה מדוייקת.
בדוק גם את המדיד אם תקין.
האם אתה נוסע ומושך הילוכים בטורים גבוהים

matanmelman
23-08-09, 19:36
הרכב נסע 94,000 ק"מ.
לא יוצא עשן לא שחור ולא לבן.
המדיד בסדר גמור.
אני לא מושך בכלל הילוכים בקושי עובר את 3000 סל"ד.

yair068
23-08-09, 20:13
האם בדקתה שמן על משטח ישר ולאחר מנוחה של המנוע בכדי שהשמן ירד .
בדוק אם אין נזילות מלמטה.
בדקתה אחרי החלפת השמן על משטח ישר את כמות השמן על המדיד.
אם כל זה עשיתה לך על בדיקה יסודית ריקון לבקבוקים.

Amit-IL
23-08-09, 20:59
באיזה סוג שמן אתה משתמש?

matanmelman
23-08-09, 21:07
אני בודק תמיד שהמנוע קר ועל משטח ישר,ואני עוקב ורואה שהכמות יורדת לאט לאט.
אחרי שהרכב עומד אני מסתכל על הקרקע ואני לא רואה שום כתם של שמן.
אני משתמש בשמן שמספק מוסך מורשה פיאט אני לא זוכר את השם כרגע.
איך אני יכול לדעת אם המנוע אוכל שמן חוץ מעשן?

saar
23-08-09, 22:12
תבדוק היטב אטם מכסה ראש שסתומים.
ואם אין משם נזילה, אז תבדוק מאזור הטיימינג, כנראה מחזיר שמן סורר, יכול להיות גם מחזיר שמן סורר מהצד השני, אזור המנוע והגיר.

אם הרכב מעלים שמן באופן של חצי מדיד ל 5000 ק"מ, אז הייתי ממתין עם זה עד לטיפול הבא. גם ככה כל 10 אלף אתה מרוקן שמן ושם שמן חדש. אם אטם מכסה ראש שסתומים אינו פרוץ, ואין משם נזילה, ומצידו של המנוע (צד הטיימינג) אין גם נזילה, אז סימן שהנזילה היא ממחזירי השמן שבצד המנוע גיר. אם כך, הייתי ממתין עד לצורך החלפת קלאץ', ורק אז מחליף את המחזיר, כי אין טעם לדעתי להוריד גיר בשביל להחליף מחזיר שמן.

כמו כן, באזור הטיימינג יש לך מכסה פלסטיק המגן על רצועת הטיימינג, פרק אותו בשביל לראות, לעיתים יש שם נזילות אך בגלל המכסה פלסטיק לא רואים אותן.

חזור עם ממצאים.

matanmelman
23-08-09, 22:32
סער תודה על התשובה.
אני אבדוק מחר.

yair068
23-08-09, 22:45
בדיקה נעשית ע"י פתיחת פלגים ואם יש שמן אז הלכו הרינגים או בדיקת קומפרסייה.

matanmelman
23-08-09, 23:19
לפני כחודשים הייתי אצל המכונאי והוא בדק פלאגים והם היו יבשים ונקיים.
יכול להיות שהמנוע שורף שמן?
יש לי בעייה שהאוטו לא יכול לשמור על סל"ד בעמידה,כלומר אם אני לוחץ על הדוושה נגיד כדי לשמור על 2000 סל"ד הטורים ישר נופלים.רק עם מזגן הטורים יציבים.
בנוסף בזמן עמידה יש מין גימגומים קטנים מדי פעם,לא משהו שלא נתקלתי ברכבים אחרים.
אולי יש לזה קשר?

yair068
23-08-09, 23:36
תשמע לא אוהב להיות בטוח אבל הבלוק בפיאט מאוד מוצלח לא נראה לי בעייה של רינגים חד וחלק ולפי תיאורך לא נראה לי שנפרץ מחזיר שמן בק"מ זה.
חפש בפורום בעייה דומה של בדיקת שמן מטעה.
לגבי עמידה בסל"ד נקה בית מצערת בתרסיס קרבורטורים עובד יופי.

matanmelman
23-08-09, 23:40
אני מודע לך על העזרה.
בית מצערת נוקה ואף הוחלף בניסיון לבדוק את הבעייה.
אני משקיע המון ברכב אבל כל פעם יש סיפור חדש וזה מעצבן אני רוצה שקט(הייתי חייב להוציא את זה).

saar
24-08-09, 02:00
תיהיה רגוע, והכל יהיה בסדר.

הבעיה של הגמגומים היא או חיישן שלא נקי, יכול להיות שהחלפתם בית מצערת, אך החיישנים עדיין נשארו מלוכלכים. ניקוי מנוע צעדים, ניקוי מצב בית מצערת. בדיקת מינוסים על בלוק המנוע, על המצערת.
יתרה מכך ניתן גם לנקות את המזרקים, יכול להיות שאחד מהם סתום למחצה או לא נותן ספריי דלק כמו שצריך. יכול להיות שן בטיימינג שקפצה, יכול להיות תזמון הצתה לא מדוייק.
זו בעיה שוודאי יש לה פתרון פשוט, רק תמיד באתם בשכל לבעיה, ולבעיה צריך לגשת קודם כל בתמימות. אם תיהיה קשוב לרכב הוא יגלה לך המון סודות.

לגבי השמן, יכול להיות שנשרף שמן , אך אמרתי לך את דעתי, בכמות הזו לא הייתי עושה מזה עיניין. בין כה כל 10 אלף אתה מבצע רענון שמן, אז זה לא נורא. אם אתה פדנט אז תתחיל לחפור, בטוחני שאם הייתי רואה את הרכב, הייתי מצביע לך על הנזילה תוך דקות ספורות.

matanmelman
24-08-09, 10:19
אני מטפל אצל בחור שעובד במוסך פיאט והוא ניקה את כל החיישנים והמזרקים ואפילו את המחשב וגם החליף למדה ולא היה שינוי,ניסה להחליף חוטי הצתה וגם זה לא עזר,החליף פלאגים וגם זה לא עזר,אפילו פירק טיימינג והכל היה בסדר.הוא עבד על הרכב במשך כמה שעות טובות ולא עזר כלום.
מבחינת הרעידות הקטנות האלה, אני מאמין שמישהו אחר לא היה מתייחס לזה יותר מידי כי זה לא באמת משהו קיצוני.
אני מרגיש כל שינוי ברכב ולי זה קצת מפריע אבל התחלתי להתרגל.

בעיניין החלודה בגג:האם כדאי לצבוע את כל הגג כי מתחילות לצוץ נקודות חלודה חדשות או אולי כדאי לתקן ולצבוע נקודתי 2 נקודות קצת יותר משמעותיות?
קיבלתי 2 הצעות על כל הגג ב500-550 שקל ורק תיקונים קטנים יעלה 250 שקל.
האם המחירים סבירים?

yair068
24-08-09, 13:23
בשביל הפרששל 300 ש"ח הייתי מתקן את כל הגג אל תתקן נקודתי זה יציק לך כל הזמן

Amit-IL
24-08-09, 13:43
בכל מקרה אם תחליט לתקן את כל גג הרכב כדאי שתכין מסמך עליו יחתום בעל המוסך וחותמת המוסך
ובו הוא מאשר כי תיקון הגג בוצע עקב נקודות חלודה בלבד.
זאת כדי להוכיח בזמן מכירת הרכב כי התיקון בגג לא בוצע עקב תאונה.

לגבי הרעידות שוב לנקות מצערת ובדוק שאין שום צינור אויר סדוק או קרוע באיזור המצערת, המזרקים (אינג'קטורים) מרססים בצורה אופטימלית, התחברות למחשב במוסך מרכזי לאיפוס ועדכון.

saar
24-08-09, 14:21
ידידי ניקוי בית מצערת לא בוצע כהלכה, נקודה.
אני עשיתי את זה לפונטו שלי, ורק בניקוי בית מצערת השלישי הפסיקו הרעידות האלה.
מדובר ברעידות ממש מינוריות וקטנות, אך מי שחש את הרכב מרגיש בהן.

אני מתזכר אתכם שניקוי בית מצערת במנוע הזרקה מבצעים עם ספריי ייעודי לניקוי בית מצערת הזרקה, ולא ספריי קרבורקטורים, ספריי קרבורטורים כשמו כן הוא, מיועד לקרבורטורים.

בניקוי בית המצערת שלך, תוציא חיישן מצב בית מצערת, תוציא חיישן מנוע צעדים, נקה אותם ביסודיות, תחזירי חזרה. תניע את הרכב , תן זרם ספריי חזק לאורך של 30 דקות תוך כדי מתן טורים גבוהים לסירוגין. קח איתך מטלית יבשה ללא סיבים, תרסס ותנגב את העודף של הספריי.
אני השתמשתי בשני מיכלי ספריי , כל ניקוי , קרוב ל 45 דקות.

ניקוי יסודי ידידי, ניקוי יסודי.

במקרה מחמיר, הוצא כל הבית מצערת ישר על שולחן הניתוחים ויאללה לעבודה.

matanmelman
24-08-09, 17:03
תודה עמית זה רעיון טוב ואני אעשה אותו.
סער העצות שלך מעולות באמת אני אנסה לעשות את זה,תודה רבה.
דרך אגב ניסיתי לראות נזילות שמן, והמקום היחיד שראיתי שרטוב זה רק מאזור הנשם וממש קצת.

Caveman
24-08-09, 19:41
ידידי ניקוי בית מצערת לא בוצע כהלכה, נקודה.
אני עשיתי את זה לפונטו שלי, ורק בניקוי בית מצערת השלישי הפסיקו הרעידות האלה.
מדובר ברעידות ממש מינוריות וקטנות, אך מי שחש את הרכב מרגיש בהן.

אני מתזכר אתכם שניקוי בית מצערת במנוע הזרקה מבצעים עם ספריי ייעודי לניקוי בית מצערת הזרקה, ולא ספריי קרבורקטורים, ספריי קרבורטורים כשמו כן הוא, מיועד לקרבורטורים.

בניקוי בית המצערת שלך, תוציא חיישן מצב בית מצערת, תוציא חיישן מנוע צעדים, נקה אותם ביסודיות, תחזירי חזרה. תניע את הרכב , תן זרם ספריי חזק לאורך של 30 דקות תוך כדי מתן טורים גבוהים לסירוגין. קח איתך מטלית יבשה ללא סיבים, תרסס ותנגב את העודף של הספריי.
אני השתמשתי בשני מיכלי ספריי , כל ניקוי , קרוב ל 45 דקות.

ניקוי יסודי ידידי, ניקוי יסודי.

במקרה מחמיר, הוצא כל הבית מצערת ישר על שולחן הניתוחים ויאללה לעבודה.

אני נגד השיטה הזו.
אתה גורם לכל הלכלוך שמצטבר שם להיכנס למנוע.
למה מראש לא לבצע את העבודה כמו שצריך, לפרק ולנקות?

saar
24-08-09, 20:07
בשילוב טמפ' עבודה ומתן טורים גבוהים, הליכלוך נשרף מיד עם הספריי הייעודי בכניסתו פנימה.

אבל על הטעם וריח אין מה להתכווכח, כל אחד ושיטתו המתאימה לו הוא.

Amit-IL
24-08-09, 20:46
1+ לפתוח את המצערת על 4K סל"ד בזמן הריסוס וזה הכל.

orenhazan
24-08-09, 21:38
ידידי ניקוי בית מצערת לא בוצע כהלכה, נקודה.
אני עשיתי את זה לפונטו שלי, ורק בניקוי בית מצערת השלישי הפסיקו הרעידות האלה.
מדובר ברעידות ממש מינוריות וקטנות, אך מי שחש את הרכב מרגיש בהן.

אני מתזכר אתכם שניקוי בית מצערת במנוע הזרקה מבצעים עם ספריי ייעודי לניקוי בית מצערת הזרקה, ולא ספריי קרבורקטורים, ספריי קרבורטורים כשמו כן הוא, מיועד לקרבורטורים.

בניקוי בית המצערת שלך, תוציא חיישן מצב בית מצערת, תוציא חיישן מנוע צעדים, נקה אותם ביסודיות, תחזירי חזרה. תניע את הרכב , תן זרם ספריי חזק לאורך של 30 דקות תוך כדי מתן טורים גבוהים לסירוגין. קח איתך מטלית יבשה ללא סיבים, תרסס ותנגב את העודף של הספריי.
אני השתמשתי בשני מיכלי ספריי , כל ניקוי , קרוב ל 45 דקות.

ניקוי יסודי ידידי, ניקוי יסודי.

במקרה מחמיר, הוצא כל הבית מצערת ישר על שולחן הניתוחים ויאללה לעבודה.

אני לא מציע לך לפרק את חיישן מצב בית מצערת. בדגם הזה הוא מאופס בתהליך היצור ופירוק שלו יכול לגרום נזק הייתי מציע לך לא לנגוע בו.
החלפה והתקנה חדשה שלו מבוצעת על ידי איפוס מיוחד באקזמינר.

saar
25-08-09, 01:59
אני ביצעתי זאת ברכב בדגם הזה מספר פעמים , ולא היה נדרש שום איפוס והרכב היה בובה.
כמובן תוך דגש מיוחד לסימון מדוייק בדיוק איך הוא היה ובאיזה פוזיציה לפני הפירוק.

orenhazan
25-08-09, 06:56
היי סער מצד שני אני ראיתי הרבה מקרים של חיישנים כאלה שפורקו והרכב זייף.
אם תשים לב יש סימונים בצבע על הברגים של החיישן עצמו וגם בספרות הרכב יש אזהרה לא לפרק את החיישן.
דרך אגב אין צורך לנקות את החיישן הזה הוא לא גורם לרעידות. מנוע הצעדים זאת הבעיה.
כל אחד יעשה מה שהוא רוצה עם הרכב שלו אני בסך הכל רק מזהיר.

saar
25-08-09, 09:33
ישר כח בסדר גמור אורן, שנינו פה לאותה מטרה.

orenhazan
25-08-09, 17:36
אכן כך.

Amit-IL
25-08-09, 17:43
תודה עמית זה רעיון טוב ואני אעשה אותו.
סער העצות שלך מעולות באמת אני אנסה לעשות את זה,תודה רבה.
דרך אגב ניסיתי לראות נזילות שמן, והמקום היחיד שראיתי שרטוב זה רק מאזור הנשם וממש קצת.

רטיבות באזור הנשם היא רגילה והגיונית אם זה בגדר "הזעה" ולא כמויות של שמן כך שבעיה לא משם
נסה לבדוק שוב בצורה מקצועית:
פתח בורג ריקון כשהרכב קר ובמקביל פתח את פקק השמן שדרכו ממלאים שמן, תן לכל השמן לצאת למיכל ריקון שתכין מראש, סגור את בורג הניקוז ותמלא שמן עד המקסימום במדיד, תעקוב אחרי מפלס השמן פעמיים בשבוע ואחרי 1000 ק"מ תחזור לעדכן.

matanmelman
25-08-09, 18:49
תודה על ההצעה אבל נראה לי שאני אוותר על ריקון השמן ואני אחכה כבר לטיפול.
אני יודע שבטיפול המדיד היה מלא ועכשיו אחרי 4500 ק"מ השמן מופיע קצת מעל החצי מדיד.