PDA

View Full Version : ברבה SX הגיר תוקן, עכשיו האוטו כבה


ad1
23-08-09, 01:39
לקחתי את האוטו מהמוסך בנצרת נסעתי לחיפה ללא בעיות.

היום כשרציתי לנסוע, אחרי כחמישים מטרים האוטו כבה, הניע בלי בעיות ונסע בסדר כשלושה ק"מ. כבה לי שוב כשהאטתי לפני במפר והיניע ללא בעיות נסע גם את הקילומטר הנוסף שהייתי צריכה בלי בעיה. חניתי כשעתיים בחזרה הביתה כבה ברמזור. כשניסיתי להניע הניע וכבה מיד, זה קרה לי פעמיים. בפעם השלישית נתתי הרבה גז ונשארתי עם הגז, לכדקה לפני שהתחלתי לנסוע. נסעתי עוד כקילומטר לתחנת הדלק, עצרתי לתדלק. הניע ללא בעיה ונסע כשישה קילומטר, לא כבה במהלכם גם ברמזורים.

מבקשת עצתכם מה לעשות?

saar
23-08-09, 01:42
מוזר מאוד,
יש לבדוק מנוע צעדים, חיישן בית מצערת, מפלג / סלילי הצתה, חיישן חמצן.

הרכב כובה שאת לא נותנת טורים, שהרכב בעמידה וללא לחיצה על דוושת הגז.

ad1
23-08-09, 01:47
בפעמיים הראשונות כבה בנסיעה איטית

ad1
23-08-09, 01:50
האם ניתן להמשיך לנסוע כך? מה הסיכוי שיכבה לי ולא אוכל להניע? שואלת כי יש לי מחר נסיעה ארוכה.

Amit-IL
23-08-09, 02:07
את יכולה לנסוע גם מחר, כשאת מאיטה את מהירות הרכב ומגיעה ל20-30 קמ"ש תעבירי את הידית למצב N ותמשיכי להאיט או לבלום בעזרת דוושת הבלמים כרגיל,
דווחי אם יש שיפור כאשר את מעבירה למצב N אם הרכב גם כבה או שהוא מצליח לשמור את עצמו יציב.

בכל מקרה גשי למוסך לטיפול בתקלה בימים הקרובים.

i12z
23-08-09, 02:32
כמה בעיות בשבוע אחד, משתתף בצערך, נקווה רק לטוב ושלא יעלה לך יקר כי 3000 אלף מהשבוע הקודם ועוד נזק עכשיו בכלל לא מתאים.
בהצלחה.

ad1
23-08-09, 06:47
זה לא רק עלות האחזקה, זה בעיקר הטרטור. מתחיל להמאס לי לבקר במוסכים ואני מתחילה להגיש שאני לא יכולה לבנות על כך שיש לי אוטו זמין מתי שאצטרך.

בהזדמנות זו, על איזה מוסך אתם ממליצים באיזור חיפה?

ad1
23-08-09, 15:12
בבדיקה במחשב נמצאה תקלה באחד הסלילים (ניתוק לסירוגין), התקלה אופסה ולא חזרה בבדיקה חוזרת. נשלחתי הביתה והתבקשתי לעקוב אם התקלה חוזרת ואם כן לשוב. אם אז המחשב יראה שזה סליל יוחלף הסליל. דחיתי את הנסיעה הארוכה שלי להמשך השבוע בינתיים היום נסעתי כשלושים ק"מ ללא תקלות.

נבדק גם מנוע הצעדים ונמצא תקין (בינתיים קראתי בפורום ולמדתי מה זה מנוע צעדים, מעדיפה להגיע למוסך כשאני יודעת על מה מדובר).

תודה לכל המנסים לעזור, אמשיך לעדכן כשיהיה במה.

saar
23-08-09, 17:12
קודם כל בואי נתחיל מזה שתאמרי לנו את שמך, כך יהיה לנו הרבה יותר קל בעתיד.
אנחנו פורום שהוא גם רשת חברים וירטואלים, אז נעים מאוד אני סער, ואת אני אקרא לך בנתיים אלף דלת אחד (נניח שאת מהשב"כ), אני שמח לקרוא שהדיאגנוזה שכתבתי בתחילת השרשור היא באמת מה שהעלה המחשב בדיקה במוסך.
אני מצר על כך שאת מרגישה לא טוב עם רכבך, עם זאת הרשי לי לכתוב לך שהיה יכול להיות אותו הדבר גם עם רכב אחר, אין לך מה להרגיש רע. אם עשית יישור קו בקניית הרכב, הרי שכל תקלה עכשיו היא בגדר בלאי, ואין מה לעשות, הרכב הוא לא שנה אחת על הכביש.
כאמור לקודם, סעי עם רכבך ובמידה ותראי כי אכן התקלה חוזרת, אז תחליפי סלילי הצתה, זה לא אמור לעלות יקר למיטב זכרוני.
כמו כן, תמוה בעיני מדוע המסוכניק שלך לא בדק לעומק שם את סלילי ההצתה, אולי מגע לא תקין הוא כל הבעיה.
הרגישי טוב עם רכבך, ודאגי לו, ובטוחני כי תקבלי ממנו יחס שווה בחזרה.

Amit-IL
23-08-09, 17:25
סער אני ממנה אותך למרגיע של הפורום.
אתה החיים הכט של הפורום.

ad1
23-08-09, 18:08
שמי איילת.

יודעת שככה זה ברכב ישן, סתם מפונקת אחרי שנים של נסיעה ברכב חברה. האמת שלפני שנים כשהחזקתי רכב הוא לא היה חדש והיו לו פחות תקלות. בסך הכל כשהאוטו נוסע אני נהנית לנהוג בו.

לא יודעת למה אתה קורא יישור קו. כשקניתי את הרכב עשיתי לו טיפול כולל החלפת רצועת טיימינג, וכיוון שהוא קצת התחמם הוחלף גם הטרמוסטט והנגד ששולט על מהירויות המאורר (לפחות זה מה שאני הבנתי ממה שהוסבר לי). כל תקלה ברכב מטופלת. פרט לדברים קוסמטיים או לא חשובים (למשל ידית פתיחה של דלת אחורית לא מתפקדת הדלת נפתחת רק מבפנים).

לדברי המוסכניק עלות חלקים להחלפת סלילי הצתה היא 800 ש"ח. לדבריו חלק חלופי עולה אפילו יותר. אם אצטרך להחליף את הסלילים אשמח לפתרון זול יותר. האם ניתן לבדוק לבד את המגעים של הסלילים?

Amit-IL
23-08-09, 18:43
שמי איילת.
לא יודעת למה אתה קורא יישור קו. כשקניתי את הרכב עשיתי לו טיפול כולל החלפת רצועת טיימינג, וכיוון שהוא קצת התחמם הוחלף גם הטרמוסטט והנגד ששולט על מהירויות המאורר (לפחות זה מה שאני הבנתי ממה שהוסבר לי). כל תקלה ברכב מטופלת. פרט לדברים קוסמטיים או לא חשובים (למשל ידית פתיחה של דלת אחורית לא מתפקדת הדלת נפתחת רק מבפנים).

לדברי המוסכניק עלות חלקים להחלפת סלילי הצתה היא 800 ש"ח. לדבריו חלק חלופי עולה אפילו יותר. אם אצטרך להחליף את הסלילים אשמח לפתרון זול יותר. האם ניתן לבדוק לבד את המגעים של הסלילים?


זה בדיוק מה שנקרא ישור קו וטוב שזה נעשה, פתרון זול יותר להחלפת סלילי הצתה (כדאי באמת לבדוק שזו הבעיה לפני ההחלפה כמו שסער ציין יתכן וזוהי בעיית מגעים בלבד) הוא לרכוש סלילים מרכב לאחר תאונה ולהרכיב במוסך כמובן שיש גם חסרונות בקניית חלק מרכב לאחר תאונה אולם זוהי אופצייה לא רעה בכלל.

ad1
23-08-09, 22:14
יש לי רושם שבמוסך הוא מתכוון אם התקלה תחזור על עצמה להחליף את הסלילים ולא להתעסק עם בדיקת המגעים.

saar
23-08-09, 22:17
במידה והמוסכניק מתחייב שלאחר החלפת סלילים חדשים הבעיתה תיפתר, אז שהוא ישבור את הראש לפי דעתי , מבחינת זה להביא חלק ספייר ולנסות ניסוי ובדיקה.

מגעים אני בטח שלא אסביר לך איך לבדוק, מה שחסר לי שתתחשמלי, עם זאת סעי כפי שנאמר לך, במידה ותחזור הבעיה. נראה איך ממשיכים הלאה.

צרי קשר עם חיים ממוסך שמשון ביהוד (מורשה פיאט), ותשאלי בשביל הספורט כמה יעלה לך סלילי הצתה חדשים לרכבך עם עבודה ומע"מ, אם תשאלי מאיפה את יודעת שזו הבעיה, אימרי לו שכבר בדקו את רכבך עם אקזמינר וזו הדיאגנוזה.

תמיד טוב לעשות סקר שוק בשביל הספורט, מוסכי חברה לא תמיד מיישרים קו עם המחירים שלהם.

ad1
24-08-09, 09:34
האם תוכל להסביר לי בכל זאת איך בודקים מגעים, מספיק תיאור כללי כך שכשאבקש ממנו לבדוק את המגעים אדע לזהות שזה מה שהוא עושה.

אנסה לבדוק מחירים גם במקומות אחרים

ושוב תודה על העזרה.

רפי לין
24-08-09, 11:53
גם בבראבו של בני הייתה בעיית סלילי הצתה שבאה ונעלמת ואצל חיים ב"מוסך פיאט שמשון יהוד"
מחקנו אותה ולאחר שהתופעה שוב הופיעה ונרשמה, במחשב ניהול המנוע, הוחלפו סלילי ההצתה ומאז הכל תקין.
בדיקת המגעים היחידה הנה במחבר החוטים הדקים (מתח נמוך) אל סלילי ההצתה אם אין מגע חופשי כלשהוא (נדיר).
בברכה - רפי לין :)

saar
24-08-09, 14:13
רפי הקדים אותי, כפי שאמר לך, כבי את המנוע, תוציאי מפתח מהסוייץ', תוציאי החוצה את המחבר חוטי המתחבר לסלילי ההצתה, הביטי בו ראי שהכל תקין ויש מגע, ולא אחד עם קורוזיה או חלוד או משהו כזה, עשי קצת נשיפות עליו, והכניסי אותו חזרה עד הסוף.

במידה והבעיה תחזור, כבר אמרתי לך את דעתי, עשי סקר מול חיים ממוסך שמשון,

ad1
24-08-09, 23:07
לפי תיאורכם אני בטוחה שבמוסך לא בדקו אותם, מה שכן נבדק זה שיש ניצוצות ביציאה לפלגים, נבדקה יציאה אחת מכל סליל.

לא היה לי זמן היום לבדוק מחירים במקומות אחרים, אעשה זאת בהמשך השבוע. מחר מתוכננת הנסיעה הארוכה שדחיתי מקווה שתעבור בשלום. היום נסעתי כחמישים ק"מ ללא שום בעיה.

ושוב תודה לכל העונים והמייעצים.

ad1
26-08-09, 21:56
ביומיים האחרונים נסעתי כשש מאות ק"מ בלי שהאוטו כבה.

בדקתי את המגעים נראים לי בסדר.

בדקתי מחירי החלפת סלילי הצתה, מוסך שמשון ביהוד אכן זול במאתיים ש"ח לפני מע"מ. בשביל הספורט בדקתי גם בחנות חלפים, שם הציעו לי ב 800 ש"ח חלק מקורי, ב 600 ש"ח חלק של אותו יצרן אבל לא בקופסה של פיאט וחלק תחליפי ב 375 ש"ח, לדבריו הוא טוב כמו המקורי. את אותם חלקים ובאותם מחירים הציעו לי גם במוסך מורשה פיאט בנצרת. מה דעתכם האם התחליפי מספיק טוב?

וכאן התקלות לא נגמרו, יש לי שאלה נוספת, היום בעליות לירושלים מכיוון ים המלח, התחמם לי האוטו מעל לנורמלי (לא הגיע הרבה מעל), במקביל שמעתי ציפצוף בודד, מישהו יודע מה הצפצוץ הזה? שואלת כי לפני מספר שבועות היה לי צפצוף בודד כזה בנסיעה במישור לא במאמץ.

לגבי ההתחממות, כשעצרתי מצאתי שמים מתיזים החוצה מאחד הצינורות, הייתי במרחק נסיעה קצר ממוסך כזה שמטפל בכל רכב, הוא חתך את קצה הצינור, והאריך אותו בעזרת מחבר וצינור נוסף הכל מחוזק בבנדים, אחליף אותו בימים הקרובים לצינור אחד בלי מחברים. בהמשך העליות לירושליים האוטו המשיך להתחמם. לא הייתי בטוחה אם בוצע ניקוז אויר אז ניקזתי בעצמי בירושליים, הדרך חזרה עברה ללא התחממות אשים לב לכך מחר.

Amit-IL
27-08-09, 00:17
שלום איילת,
לדעתי זה שביררת מחירים זה כבר חצי דרך, את החצי השני
תעשי כשתהיה בעיה עם הסלילים כרגע לדבריך הכל עובד פיקס לכן אין צורך לגעת, שוב זו דעתי.
במידה והייתי במקומך הייתי בוחר בחלק התחליפי וזאת במידה ואת מתכוונת להחליף רכב ב-4-5 שנים הקרובות ולא להחזיק את הרכב לעשר שנים אם כן הייתי הולך על האורגינל ללא הקופסא של פיאט (יצרנית רכב קונה חלקים מחברות שונות שמיצרות עבורה את החלקים, אותן חברות מוכרות באופן עצמאי את אותן חלקים רק בלי שם יצרן הרכב וזה אותו חלק בדיוק אז שווה).
בקשר לצינור שחיברו לך, אם זה חובר כהלכה עם בנדים אני לא רואה צורך בהחלפה כרגע, אפילו שחתכו באמצע והחדירו מחבר זה בסדר גמור.

בקשר להתחממות של הרכב, אם נסעת בצהריי היום או בשעות חמות ואני מכיר את העליות שם די טוב ובטח גם הפעלת מזגן בנסיעה אז זה טבעי שהרכב מתחמם מעבר לנורמה.
בכל מקרה אם את בנסיעה רגילה הרכב לא אמור להתחמם מעבר לחצי
כאשר הנורמה היא קצת מתחת לחצי ומעל הרבע, אם את בעליות במזג אויר חם ועם מזגן או בנסיעה ממושכת בעיר עם רמזורים ופקקים הרכב יכול להתחמם מעל החצי אבל לא יותר מ- 3/4 ,
אם המחוג עובר את ה- 3/4 יש לעצור בצד ולא להמשיך עד שהרכב מתקרר (וכמובן יש לגלות מדוע הרכב התחמם מאד).

בקשר לציפצוף לא הצלחתי להבין, יש לך מושג מאיזה כיוון הוא מגיע?

saar
27-08-09, 02:04
איילת שלום,
טוב קראתי והבנתי.
אם את אומרת שניקזת אוויר שהגעת לירושלים ומאז הרכב לא התחמם, אז פתרת את הבעיה, יכול להיות שלא בוצע אוויר בכהלה בפעם הראשונה לאחר ביצוע הקומבינה עם הצינור.

אם הרכב לא מתחמם כרגע, אז נפתרה הבעיה. וגם לא צריכה להיות בעיה נוספת כי כולה דובר על דליפה. ולכן פתרת את בעיית ההתחממות.

לגבי החלפה שוב של הצינור לצינור אחד, במידה וזה עובד תמשיכי עם (לעניות דעתי), תפקיד הצינור הוא תפקיד אחיד בכולם, להעביר מי קירור. כך שאין חשיבות עם בנדים באמצע או בלי בנדים באמצע, זה יכול להחזיק לך גם עוד עשר שנים.

לגבי הסלילים, כמו שנאמר לך שתגיעי לגשר תחצי אותו, אני הייתי קונה מקורי (וזאת על מנת שלא להסתכן בגרימת נזק למחשב הרכב המתחבר אליהם).

לגבי הציפצוף, תבדקי את הטלפון שלך, אולי קיבלת הודעת SMS , כי אני לא יודע מה זה הציפצוף הזה.

ולגבי זה שניקזת אוויר בעצמך, אהבתי.

ad1
29-08-09, 00:16
מאז שהופיעה הבעיה שהאוטו כבה נסעתי כבר קצת יותר מאלף ק"מ ללא שום בעייה. אמתין לראות מה קורה, אם וכאשר תחזור הבעייה אחליט אם לשים חלק חליפי או מקורי והיכן לתקן.

סער, האם תוכל להרחיב איזה בעיות יכול חלק חליפי לגרום למחשב הרכב?

לגבי ההתחממות, האוטו אינו מתחמם כך שנפתרה הבעייה, קיבלתי את עצתכם ואשאיר את החיבור שעשו לי במוסך.

הצפצוף לא חזר, כך שאין לי מושג מאיזה כיוון הוא מגיע, מה שברור זה שהוא לא מהטלפון הסלולרי.

saar
29-08-09, 00:22
רכבי פיאט במודלים שלך ומעלה מאוד רגישים במערכת החשמל שלהם.
יש גם דגמים מסויימים ומודלים פחות משלך שרגישים גם כן.
עצתי האישית אליך היא תמיד לשים במערכת ההצתה את החלקים המקוריים, כמו למשל פלגים, חוטי הצתה, ובטח סלילי הצתה.
היות והסלילים מקבלים הוראה ממחשב ניהול המנוע, מומלץ לשים מקורי, חליפי יכול לגרום לנזק מחשב ניהול המנוע, היות והוא מחובר אליו. כמו למשל זרם חוזר, סלילי ההצתה שולחים פיק ניצוץ לפלאגים , ולכן אני הייתי שם מקורי.

ad1
29-08-09, 00:25
תודה על התשובה המהירה.

saar
29-08-09, 00:28
רק בדברים מסוימים