View Full Version : מי קירור (או, חוסר בנוזל קירור, כ"ע)
האם פונטו דור ראשון צורך מים ?
מהחלפה מי קירור לרדיאטור בינואר השנה עד להיום הוספתי מהמינימום למקסימום ז"א 3/4 ליטר.
האם זה סביר אצלי המים ירוקים אין דליפות הכל תקין הרכב לא מתחמם .
יש מצב של אידוי המים דרך פקק הרדיאטור בו אני חושד
לא צריכה להיות בריחת נוזל קירור . בדוק את חוזק אבזמי הצינורות מים (בטרמוסטטר או ברדיאטור ) .
אם היה בריחה של מים מהפקק היית רואה סימני צבע ירוק סביב הפקק .
בדוק שאריות צבע בחיבורי הצינורות מים .
עמית
הייתה פעם בריחה מצינור עליון אבל בשולי החלפתי לבנד.
מכל הרכב אין סימנים לבריחה וגם מהפקק אין סימנים.
האם יש מכשיר לבדיקה בלחץ ולראות מהיכן בורח מים?
כן קיים סט כזה אך לדעתי בפרק זמן כה ארוך הבריחה מינורית ומתרחשת כאשר נוזל הקירור חם מאוד ולכן במצב סרק לא תבחין בזה .
עמית
הבדיקה עם משאבת הלחץ טובה ואם משאירים את המשאבה לזמן ממושך אפשר בבירור לראות על שעון הלחץ שממוקם בקצה המשאבה את המחוג זז שמאלה משמע הלחץ יורד (כמובן אם יש דליפת לחץ מהמערכת קירור), זאת אומרת אם כאשר תכניס לחץ באמצעות המשאבה למערכת ולא תראה בעין נזילת מים אבל לאחר זמן ממושך כשהמשאבה מחוברת כן תראה בריחת לחץ זה הזמן לגלות מהיכן הבריחה, לכן אני כן ממליץ לבצע בדיקת לחץ (רק לא לייצר יותר מדי לחץ כי גם הוא יכול לגרום לבעיות) והכי טוב זה לעבור במיכל לאיסוף קרטונים, לפתוח את הקרטון ולפרוש אותו מתחת למנוע
ואז לבצע את הבדיקה עם המשאבה.
בכל מקרה אם יצא לך להגיע לצפון תקבל בדיקה חינם למרות שאני חושב שכל מוסך הגון לא יקח לך כסף על בדיקה פשוטה כזו ( הכוונה למוסך רגיל שאין בו נהלי בירוקרטיה ומנהלי עבודה), הוא בסה"כ מפמפם קצת במשאבה וחוזר לעיסוקו ואתה עומד ומציץ בחיבורים, מתחת למנוע ועוקב אחרי שעון הלחץ,
תתמקד גם בכל פקקי המנוע מסביב ובייחוד על אלו הניסתרים כולל מתחת לסעפת היניקה ומתחת לגיר באיזור החיבור עם המנוע ומתחת לפלסטיק של איזור הטיימינג.
עוד אפשרות היא בריחה איטית ממשאבת המים, או מרדיאטור החימום
לי אין שום דבר בנושא לחדש לך, מה שכן רציתי לכתוב, כל פעם מחדש אני מתפלא לחיוב מהחברים הטובים שלנו פה בפורום, שמייד כותבים את ניסיונם האישי ששווה מיליונים, ומיד דואגים לספק תשובות עינייניות. אני גאה להיות חבר בפורום שאלו חבריו.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.