התחבר

View Full Version : חוות דעת על גיר רובוטי בספייס 2004


TheOne23
19-08-09, 21:06
שלום לכולם,

יש באפשרותי לקנות פונטו ספייס 2004 שמורה ובעלת ק"מ נמוך, אבל ה"קאץ'" הוא שהרכב בעל גיר רובוטי...

רציתי לקבל ממכם חוות דעת על הגיר הרובוטי בדגם הנ"ל, ואם אפשר מאנשים שיש להם את הרכב הנוכחי. השאלות הן:
1. מה ההבדלים בתפעול רכב עם גיר רובוטי לבין אוטומט או ידני? - אף פעם לא נהגתי עם גיר רובוטי.
2. איך הגיר מבחינה מכנית?
3. שמעתי ששמועות שגיר רובוטי מבזבז הרבה דלק לעומת אוטומט רגיל, האם יש אמת בדברים?
4. האם הגיר יותר עדין בהשוואה לגיר ברכבים מחברות אחרות?

תודה!! :)

stio
19-08-09, 21:13
1. עיצוב ידית הילוכים שונה, בגיר רובוטי הרכב מדרדר בעליות (נדרש זינוק ע"י בלם יד), טלטלות קלות בעת מעבר הילוכים (תלוי כמה גז לחוץ בעת מעבר ההילוך. ככל שהגז לא יהיה לחוץ ההילוך יעבור חלק יותר).
2. עושה רושם שהאמינות טובה, אך בעת תקלה עלות התיקון תהיה יקרה יותר (ע"פ דיווחי גולשים).
3. ההפך הוא הנכון, השמועה לא נכונה.
4. איכות הייצור והחלקים של פיאט החדישות לא נופלת באופן משמעותי מאיכות הייצור והחלקים של חברות אחרות, זה גם עיניין של מזל ואופי הנהיגה ברכב.

Caveman
19-08-09, 22:16
נתחיל מזה שתקרא את השרשור הדביק על הפונטו.
לשאלות שלך:

גיר רובוטי הוא גיר ידני לכל דבר, וכל מה שמשתמע מזה. השוני היחיד, הוא שאין לך דוושת מצמד. את זה הרכב עושה עבורך. כל התפעול שלו זהה לחלוטין לגיר ידני, מלבד לחיצה על המצמד. טלטולים יהיו אם לא תתפעל אותו נכון. כמו שלא משאירים גז לחוץ בהעברת ילוך בגיר ידני, לא עושים זאת ברובוטי. ישנם מערכות שיודעות לנתק את הגז, אבל זה לא המקרה.
זינוק בעליה הוא זהה לגיר ידני. תעזוב את דוושת הבלם מבלי ללחוץ על דוושת הגז, והרכב ידרדר אחורה. ולמי שיזרוק את המונח בלם יד לכאן, אני מתנצל, אבל הוא לא יודע לתפעל רכב בעל גיר ידני/רובוטי. מעולם, בכל שנות הנהיגה שלי, 6 במספר למי שמתעניין, לא השתמשתי בבלם היד מלבד כאשר הרכב חונה. מעולם לא ראיתי את אבי, אימי, חברי, או כל אחד אחר "נורמלי" עושה זאת. כן, גם שטיילתי לי עם הרכב באיזור ירושלים, חיפה או טבריה. לא משנה כמה תלולה העליה. וכן, התנסתי ברכבים עם גיר רובוטי לא מעט.
נכון, זה שונה מתפעול גיר אוטומטי, אבל זה כמו "להתרגל" לגיר ידני, פשוט צריך לעשות את הסוויצ' הזה בראש.
כאמור, זהה לגיר ידני. מלבד היחידה המפעילה את המצמד.
להיפך. בגלל שאין ממירי כוח למינהם שקיימים בגיר אוטומטי, צריכת הדלק תהיה נמוכה יותר באופן כללי. ממש כמו עם רכב בעל גיר ידני.
לא ממש. הרובוטי של פיאט/אלפא נחשב לטוב מאוד בהשוואה לאחרים. הם רק משתפרים עם השנים.


לבסוף, בצע נסיעת מבחן ברכב, כך תדע איך ההרגשה.

stio
19-08-09, 23:30
למי שיזרוק את המונח בלם יד לכאן, אני מתנצל, אבל הוא לא יודע לתפעל רכב בעל גיר ידני/רובוטי.

המשפט המצוטט מעלה הדהים אותי. אז איך אתה בדיוק מתכן לזנק בעליה עם רכב בנזין ידני ללא עזרת בלם היד?
במנוע דיזל אתה יכול לזנק ע"י שחרור מצמד איטי והרכב יחל להתקדם לבדו ואז אתה מוסיף את הגז וממשיך לשחרר את המצמד, אבל ברכב עם מנוע בנזין אתה יכול לשכוח לחלוטין מכל הנ"ל. ברגע שתעשה כך המנוע יכבה מיד.

יש עוד אפשרות של שילוב בין הגז למצמד בעליה (לחיצת חצי גז וחצי מצמד) וככה הרכב עומד בלי לדרדר, אך הנ"ל מזיק למצמד.

לסיכום- במנוע דיזל אפשר לזנק ללא בלם היד, במנוע בנזין זה יותר מסובך, ועל כל פעם אחת שתצליח לזנק ללא עזרת בלם היד, יהיו עוד 20 פעמים שהמנוע יכבה. במנוע בנזין או שילוב בין מצמד לגז, או בלם היד.

TheOne23
20-08-09, 00:00
תודה על העזרה,
אז אם הבנתי נכון, כאשר אני מעביר לD (מצב נהיגה) הגיר מתפקד כגיר אוטומטי רגיל? ובזינוקים בעליה הרכב מדרדר טיפה כיוון שבמקור הוא ידני?
לא הבנתי למה נועד המצב של "חצי אוטומט", כאשר מעבירים את הידיית שמאלה, הוא חוסך בדלק?...

Ron_Dadon
20-08-09, 00:45
במנוע דיזל אתה יכול לזנק ע"י שחרור מצמד איטי והרכב יחל להתקדם לבדו ואז אתה מוסיף את הגז וממשיך לשחרר את המצמד, אבל ברכב עם מנוע בנזין אתה יכול לשכוח לחלוטין מכל הנ"ל. ברגע שתעשה כך המנוע יכבה מיד.

זו הפעם הראשונה שממש אין לי מושג מאיפה הגעת למסקנות הללו!

מעולם, מעולם(!) לא השתמשתי בבלם יד לזינוק עם רכב ידני, גם לא בעליות חדות מאד. שימוש בבלם יד הוא מיותר לחלוטין לכל אדם בעל מעט רגש וקורדינציה. אני עם האונו בזמנה של האקסית הייתי מזנק כל עליה ביקנעם פשוט עם חצי קלאץ' וזהו.

רכב דיזל מתקדם עם חצי קלאץ' ובנזין לא?!
שוב, מאיפה זה הגיע?
נסעת פעם בקנגו?! תנסה להרים חצי קלאץ' בלי ללחוץ על דוושת הגז - הרכב כבה במקום.
לעומת זאת בכל רכב בנזין ידני שנסעתי ועדין נוסע לפעמים (של חברים) - אין שום בעיה לצאת לגלישה ע"י הרמה של חצי קלאץ' בלבד בלי אף נגיעה בגז.



לפותח השירשור:
אכן, אתה פשוט מעביר לD ונוסע רגיל. יש הנוהגים (וכך צריך בעיקרון) להרפות מעט מהדוושה בזמן העברת ההילוך, מכיוון שכמו שCAVEMAN ציין לך - זהו גיר ידני רגיל לכל דבר, וכמו שבגיר ידני אתה לא מחזיק את הגז לחוץ בזמן העברת ההילוך - אז גם כאן אותו הדבר.

אכן, הרכב מתדרדר מעט (ברכבים חדשים עם רובוטי, כבר פיתחו מערכות למנוע זאת, סתם לידע כללי לעתיד). פשוט צריך להגיב במהירות - שיחררת בלם? מיד לעבור לדוושת הגז. 2-3 ימים נסיעות עם הרכב ואתה תתרגל.

האופציה של ה"טיפטרוניק" (ה"חצי אוטומט") מאפשרת לך שליטה ידנית בהילוכים. לאחר שהסטת את הידית שמאלה, דחיפה מעלה תעלה הילוך ודחיפה מטה תוריד הילוך. פיצ'ר נחמד שמאפשר לך לנהוג על הרכב כמעט כמו בידני. לא אמור להיות שינוי בתצרוכת הדלק עקב כך (אלא אם תחליט לנסוע 100 על הילוך 3 שבמצב D הוא כבר היה מעביר ל5).

stio
20-08-09, 01:01
אתם צריכים לעשות הפרדה בין זינוק ברכב עם מנוע בנזין לדיזל.

ברכב עם מנוע דיזל ניתן לזנק ע"י חצי קלאץ' מכיוון שהמנוע חזק יותר ובעל מומנט גבוה כבר בסל"ד נמוך. ברכב בעל מנוע בנזין חלש ברגע שתרים חצי קלאץ' המנוע יגמגם ויתכבה.

באונו, בשום עליה, לא היה מצב בעולם שהייתי יכול לזנק ע"י חצי קלאץ, פרט לעליות קלות במיוחד. המנוע פשוט מתכבה. חייבים להרים בלם יד, לשחרר חצי קלאץ', ללחוץ קצת על הגז, לשחרר בלם יד, ואז במקביל לשחרר קלאץ וללחוץ יותר חזק על הגז.

עם האונו בד"כ לא הייתי מזנק ע"י בלם היד, אלא החזקתי חצי קלאץ לחוץ וחצי גז, שזה לא הכי בריא.

matanmelman
20-08-09, 01:16
לא צריך חצי קלאץ ולא כלום.אם אתה טיפה מיומן אתה יכול לזנק בלי שום בעיה.
אחותי נהגה ברכב שלי לכיוון ראש פינה,והיא לא נהגה בידני מאז שהיא הוציא רשיון לפני 3 שנים,
והיא לא השתמשה לא בחצי קלאץ ולא בשום דרך לזנק בעליה,והרכב לא נכבה ולא הדרדר ס"מ אחורה.
אולי קצת תרגול יכול לעזור למי שמתקשה.

Caveman
20-08-09, 01:33
תודה על העזרה,
אז אם הבנתי נכון, כאשר אני מעביר לD (מצב נהיגה) הגיר מתפקד כגיר אוטומטי רגיל? ובזינוקים בעליה הרכב מדרדר טיפה כיוון שבמקור הוא ידני?
לא הבנתי למה נועד המצב של "חצי אוטומט", כאשר מעבירים את הידיית שמאלה, הוא חוסך בדלק?...
גיר רובוטי = גיר ידני. אתה לא מעביר פיזית את ההילוכים על ידי הזזת ידית ההילוכים, ואתה לא מפעיל דוושת מצמד.
מצב ה"חצי ידני" הוא מה שמכונה "טיפטרוניק". כיום ניתן למצוא את מצב ההפעלה הזה בכל הגירים, אוטומטיים, רובוטיים (לרבות כפולי המצמדים), ורציפים.

המשפט המצוטט מעלה הדהים אותי. אז איך אתה בדיוק מתכן לזנק בעליה עם רכב בנזין ידני ללא עזרת בלם היד?
במנוע דיזל אתה יכול לזנק ע"י שחרור מצמד איטי והרכב יחל להתקדם לבדו ואז אתה מוסיף את הגז וממשיך לשחרר את המצמד, אבל ברכב עם מנוע בנזין אתה יכול לשכוח לחלוטין מכל הנ"ל. ברגע שתעשה כך המנוע יכבה מיד.

יש עוד אפשרות של שילוב בין הגז למצמד בעליה (לחיצת חצי גז וחצי מצמד) וככה הרכב עומד בלי לדרדר, אך הנ"ל מזיק למצמד.

לסיכום- במנוע דיזל אפשר לזנק ללא בלם היד, במנוע בנזין זה יותר מסובך, ועל כל פעם אחת שתצליח לזנק ללא עזרת בלם היד, יהיו עוד 20 פעמים שהמנוע יכבה. במנוע בנזין או שילוב בין מצמד לגז, או בלם היד.

גיא, על מה אתה מקשקש בכלל? נהגת פעם ברכב ידני? או שכל ה"ניסיון" שלך עם האונו זה סתם פיקציה?
שום בלם יד, שום חצי קלאצ', שום דיזל ושום גרביים. אם אתה עושה זינוק בעליה עם בלם יד, תחזור לשיעורי נהיגה לפני שאתה חוזר לרכב ידני, שתוכל לתרגל קצת לפני שתחזור לכביש.
עוזבים ברקס, לוחצים על הגז כמה שצריך (ממש קצת), משחררים קלאץ', ונוסעים. במקרה הגרוע ביותר (קורה לא מעט), הרכב מדרדר פחות מ20 ס"מ. וזה ממש, אבל ממש בהגזמה.
למי שמכיר, אחד המקומות עם התכנון הגרוע ביותר, היציאה מהחניון של קניון רמת אביב לכיוון רחוב איינשטיין. שיפוע שלא יבייש שיגור מעבורת :)

נכון, לרכב בעל מנוע דיזל יש מומנט רב יותר בסל"ד נמוך, אבל מה זה קשור בכלל?
מה שלימדו אותך בשיעורי נהיגה, חצי קלאץ' וכל זה, לא עובד בעולם האמיתי. אם כולנו ננהג כמו שנוהגים בטסט, אבוי לנו.

עדיין קשה לי להאמין שאתה רציני...

אולי אני עושה משהו לא נכון, ובכל השנים שאני נוהג, שכוללות את הרכב שלי, של חברים, ג'יפים כאלה ואחרים בני 15 שנה ומעלה ברומניה, יוון וטורכיה (ובאותם רכבים אין אפילו סנכרונים בגיר, וצריך להשתמש בגז ביניים שמעלים ומורידים הילוך, למשל), רכבים בעלי גיר רובוטי, מעולם לא השתמשתי בבלם היד.
כמה דקות להבין איך הרכב מתנהג, וזה כמו לרכוב על אופניים.

stio
20-08-09, 02:11
גדעון, במידה ואתה רוצה ומעוניין לנהל דיון רציני, אנא הימנע מהערות ביניים מיותרות.

לעיניין: שיטת הזינוק בעליה שלך היא שיטה לא בטיחותית, מסוכנת, שלא להגיד חאפרית. אתה מסכן את עצמך ואת הרכבים הנמצאים מאחוריך, ואני אסביר:

מרגע שאתה עוזב את דוושת הבלם ועד שאתה לוחץ על הגז, הרכב יחל להדרדר אחורנית. לא משנה אם זה "רק" 20 ס"מ או 30 ס"מ- הרכב מדרדר וזה מסוכן. מה אתה עושה אם ילד פתאום מתחיל לחצות את הכביש מאחורי הרכב שלך ואתה עושה בצורה הזאת זינוק בעליה? אתה פוגע בו, הוא מתחיל לבכות ולך מזמינים משטרה.

מה הבעיה לעשות את מה שאתה אומר, אבל קודם למשוך בלם יד כדי לאבטח את הרכב ורק אח"כ לשחרר את הרגל מהבלם? במידה והיתה לך מערכת "היל הולדר" כמו בפונטו ובמיטו החדשות, אתה היית יכול להתעלם מבלם היד.

את שיטת הזינוק שלך גם ילד לפני שיעורי נהיגה מעשיים יודע, החוכמה היא לאבטח את הרכב מפני הדרדרות ב- 100%, לביטחון כל הסובבים אותך.

moty003
20-08-09, 02:39
לילה טוב,
מה שנראה שרוב הנהגים מבצעים בזינוק בעליה היא לוחצים על דוושת ברקס מרימים את הקלאץ עד שהאוטו מתחיל לרעוד (במצב הזה האוטו לא ידרדר אחורה) עוזבים ברקס, ופשוט מוסיפים את הגז וגומרים עיניין תקנו אותי אם אני טועה!

Amit-IL
20-08-09, 02:42
מנוע דיזל, בנזין, גז זה לא משחק תפקיד אם אתה מיומן מספיק ובעל קורדינציה ורגש גם עם נעלי עבודה נעולות ורכב עמוס לא תדרדר חצי סנטימטר וזה בדוק (ע"י אני ועצמי ביחד).
המצב נוסה ברכבים שונים מסחריים ופרטיים דיזל ובנזין בעליות תלולות ותלולות פחות.
הכל שאלה של ניסיון ומיומנות.

זינוק בעלייה באמצעות עזרה מבלם היד היא שיטה טובה ומוצלחת וגם אני משתמש בה לפעמים כשבא לי לגוון או כשאני מתעצל זה נוח.

moty003 אתה לא טועה.

TheOne23
20-08-09, 07:52
לפותח השירשור:
אכן, אתה פשוט מעביר לD ונוסע רגיל. יש הנוהגים (וכך צריך בעיקרון) להרפות מעט מהדוושה בזמן העברת ההילוך, מכיוון שכמו שCAVEMAN ציין לך - זהו גיר ידני רגיל לכל דבר, וכמו שבגיר ידני אתה לא מחזיק את הגז לחוץ בזמן העברת ההילוך - אז גם כאן אותו הדבר.


אבל איך אני אמור לדעת מתי הרובוט יחליט להחליף הילוך?... אני אמור לנחש לפי הטורים של המנוע?... :confused:
ז"א הרעידות שכולם מדברים אליהן בגיר רובוטי נובעות מכך שהרובוט מעביר הילוך הרגל עדין על הגז?

Ron_Dadon
20-08-09, 08:04
שוב, הכל עניין של הרגל. ברגע שתתרגל לרכב, תדע פחות או יותר מתי להרפות מעט, ובכל מקרה - גם אם לא תרפה לא קרה כלום! הרכב נועד לנהיגה כרכב אוטו' לכל דבר. היתרון ב"הרפיה" זה להקל על ה"זעזוע" בזמן העברת ההילוך.

תחשוב על זה ככה, הגיר הרובוטי הוא כמו נער בשיעור נהיגה ה-20 שלו. מתנהג יפה רוב הזמן, אבל גם לו מדי פעם קורה "זריקת קלאץ'", ומכאן כל ה"רעידות וטלטלות" שכולם מתארים בצורה זוועתית כל כך. על פונטו רובוטית לא נסעתי, אבל על קורולה כן ואני חייב לציין - לא יודע על מה כל המהומה שעשו מסביב שהגיר הרובוטי כל כך גרוע, אני לא הרגשתי משהו מיוחד.

---
לעניין הזינוקים למינהם - גיא, דיברת על ילד שבא מאחור?
אז בוא נחשוב על הסינריו הבא:
לא ילד, אלא רכב בא מאחור, הנהג בדיוק מחפש מספר בפלאפון ואתה רואה דרך המראה שהוא לא הולך להספיק לעצור. בלם יד? ביי ביי לאחורי הרכב שלך. לא בלם יד? התגובה שלך תהיה הרבה יותר מהירה ואולי תספיק לעשות משהו להמנע מהתאונה.
גם זה תסריט שיכול להתרחש.

בשורה התחתונה - בלם היד מיועד לחנייה בלבד (או לעמידה בפקקים :p). בין אם תעמוד ותבצע זינוק עם חצי קלאץ' כמו בשיעורי נהיגה (תרים ותחכה שהרכב ירעד), או שעם הניסיון והכרות הרכב כבר תבצע את זה בצורה כל כך אינסטנקטיבית שכל המהלך של חצי קלאץ'->קצת גז->שיחרור קלאץ'->המשך גז, יקח לך שנייה אחת אם לא פחות. זה ממש לא בטיחותי להשתמש בבלם יד בזמן נסיעה.

TheOne23
20-08-09, 08:16
יש לי אמנם רשיון *רק* 5 שנים, אבל כמו שהאדון מעלי אמר, זינוק בחצי קלאץ' הנה הדרך הבטיחותית ביותר להתחלת נסיעה, הדבר מתבצע בצורה אינסטקטיבית אחרי תקופה התרגלות די קצרה, כמעט ללא שום הדרדרות של הרכב אחורה.
אכן שימוש בבלם יד מראה על חוסר שליטה ברכב.

Caveman
20-08-09, 09:54
גדעון, במידה ואתה רוצה ומעוניין לנהל דיון רציני, אנא הימנע מהערות ביניים מיותרות.

לעיניין: שיטת הזינוק בעליה שלך היא שיטה לא בטיחותית, מסוכנת, שלא להגיד חאפרית. אתה מסכן את עצמך ואת הרכבים הנמצאים מאחוריך, ואני אסביר:

מרגע שאתה עוזב את דוושת הבלם ועד שאתה לוחץ על הגז, הרכב יחל להדרדר אחורנית. לא משנה אם זה "רק" 20 ס"מ או 30 ס"מ- הרכב מדרדר וזה מסוכן. מה אתה עושה אם ילד פתאום מתחיל לחצות את הכביש מאחורי הרכב שלך ואתה עושה בצורה הזאת זינוק בעליה? אתה פוגע בו, הוא מתחיל לבכות ולך מזמינים משטרה.

מה הבעיה לעשות את מה שאתה אומר, אבל קודם למשוך בלם יד כדי לאבטח את הרכב ורק אח"כ לשחרר את הרגל מהבלם? במידה והיתה לך מערכת "היל הולדר" כמו בפונטו ובמיטו החדשות, אתה היית יכול להתעלם מבלם היד.

את שיטת הזינוק שלך גם ילד לפני שיעורי נהיגה מעשיים יודע, החוכמה היא לאבטח את הרכב מפני הדרדרות ב- 100%, לביטחון כל הסובבים אותך.

אם ההערות שלי פגעו בך, אני מתנצל, לא לזה התכוונתי. בשיא הכנות קשה לי להאמין שיש מישהו שכך נוהג, אבל זה רק אני.
חאפר, אני ממש לא, אז אני מציע שגם אתה תפסיק להשתמש בביטויים האלה. אני מאלו שהנהיגה חשובה לו מאוד, מאוד(!). יש לי אחריות כבדה מאוד שאני נוהג, על אחת כמה וכמה שיש איתי עוד נוסעים ברכב. מעולם, ואני מתכוון מעולם, לא סיכנתי את הסובבים אותי בזמן הנהיגה שלי. זה כולל לא לנהוג עייף, שתוי, או בצורה פורענית כאשר ישנם נהגים והולכי רגל סביבי. אז חאפר, או אחד שמסכן את הסובבים אותו, אני לא. אני תמיד נוהג בצורה בטיחותית, ונעימה לנוסעים ברכב, אין צורה אחרת לנהוג, גם בנהיגה ספורטיבית. ועד כמה שאני לא אוהב את צורת ההתבטאות הזו, "אתה מוזמן לאשר זאת עם כל אחד שנסע איתי ברכב עד היום".

לעניין, נתחיל בזה שתיקח סרגל, תמדוד 20 ס"מ, ותחזור אלי. זה פחות מאורך החלק העיקרי של המקשים במקלדת שלך, לא כולל החצים. זה 20 ס"מ. הרכב שלי לא דוהר במורד במהירות מסחררת כאשר הוא עובר את המרחק הזה. שוב, אני מדבר על המקרים הגרועים ביותר של עליות ממש ממש תלולות.
מן הסתם כולנו בני אדם, הרגע הזה שאתה מדבר עליו (ושבגללו אני מסכן את הסובבים אותי, כביכול), שבו אני מעביר את הרגל מדוושת הברקס לגז, הוא לא יותר מחצי שניה. בזמן שלוקח לי להעביר את הרגל מהברקס, לגז, וכמובן שתוך כדי להביא את המצמד ל"נקודה", הרכב ידרדר. שוב, זה כל כך זניח.
זה קורה מיידית, ולא מצריך הכנות מיוחדות מצידי כמו למשוך את בלם היד, או להחזיק את המצמד חצי לחוץ.

אף ילד או חתול או כל דבר אחר לא יקפוץ לשם ולא יפגע מהרכב שלי בזמן שאני מתחיל נסיעה בעליה.

השיטה שבה אתה משתמש היא פסולה, גוזלת זמן, ודורשת מיומנות מיותרת. היא אולי עובדת, אבל מיותרת לחלוטין. אני לא יודע מי לימד אותך את זה, אבל זה הרגל שהייתי נמנע ממנו. תלמד לשלוט ברכב שלך, זה חשוב יותר.
אין רכב שמצריך שימוש בשיטה הזו. לראיה, ישנם רכבים חדשים כיום, שמגיעים ללא ידית להפעלת בלם היד. מה עושים שם? לא עוצרים בעליות?
מה אתה עושה כאשר אתה עוצר כיום בעליה ממש תלולה, שבה גם הגיר האוטומטי לא מחזיק את הרכב מלהדרדר? אתה משתמש גם בבלם היד?

אם אתה כן רוצה יוצא מן הכלל, כי תמיד יש, אז יצא לי פעם אחת להיות נוכח ברכב שבו הנהג השתמש בזה. זה קרה במעלה זיק, דרומית לבקעת צין, לפני כ4 שנים בערך. שאתה מטפס לך על בולדרים בגובה חצי מטר ומעלה, בשיפוע של 50 מעלות לדעתי, ואתה צריך לעצור כדי לסדר אבן כזו או אחרת, אז כן, קשה מאוד להתחיל נסיעה. אני מזכיר, בולדרים, חול "פודרה", שיפוע חד מאוד. אני לא יודע מה הולך שם היום, אבל העבירות הייתה קשה מאוד בזמנו, עד כדי בלתי אפשרית.
מעבר לזה, מיותר.

אבל איך אני אמור לדעת מתי הרובוט יחליט להחליף הילוך?... אני אמור לנחש לפי הטורים של המנוע?... :confused:
ז"א הרעידות שכולם מדברים אליהן בגיר רובוטי נובעות מכך שהרובוט מעביר הילוך הרגל עדין על הגז?
הרעידות נובעות מזה שאנשים לא יודים לתפעל את התיבה כמו שצריך.
תתנהג כאילו אתה נוסע ברכב על גיר ידני, והכל יהיה בסדר.
אני מניח שכאשר אתה נוהג ברכב אוטומטי אתה מודע למתי הרכב מחליף הילוך, גם כאן זה תקף.

stio
20-08-09, 13:52
רון- את השיטה של החצי קלאץ ואח"כ עזרה עם הגז אני מכיר מצויין, אך יש רכבים בעלי מנועי בנזין חלשים (האונו בניהם) שלא מאפשרים שימוש בשיטה זו. ברגע שתרים חצי קלאץ המנוע ייכבה מיד, ולכן הפיתרון הוא להרים בלם יד, ללחוץ קודם על הגז כדי להעלות את הטורים ולא לתת "סיבות" למנוע להיכבות, ורק אח"כ לשחרר חצי קלאץ'. בצורה הזו המנוע לא ייכבה לעולם וגם לא ידרדר ס"מ אחד.
אני נהגתי הרבה על VW BORA TDI 1.9 (דיזל ידני) וברכב הזה עשיתי זינוקים רק ע"י חצי קלאץ, אבל באונו זה היה בלתי אפשרי.

גדעון- אני דווקא שמעתי שאתה נוהג מצויין ואתה נראה גם בן אדם אחראי, לכן התפלאתי שרשמת שהדרדרות של 20 ס"מ זה לא נורא. לדעתי זה כן נורא וזה כלל לא בטיחותי. מה תעשה אם מהרגע שתעזוב את הבלם עד שתלחץ על הגז השטיח יתקפל והרגל שלך תיתקע בו? עד שתבין מה קורה ותלחץ שוב על הבלם או תרים בלם יד הרכב ימשיך להדרדר עוד. אם יקרה משהו חס וחלילה מה תגיד להגנתך? "זה לא אשמתי, השטיח נתקע"?
לשאלתך: כן, אני מושך בלם יד גם ברכב בעל גיר אוטומטי שמדרדר בעליה קשה במידה ויש רכבים מאחוריי. במידה ואני לבד על הכביש זה משהו אחר, אני מיד לוחץ על הגז והרכב בקושי מדרדר, אך כאמור אם יש רכבים, בני אדם או בעלי חיים מאחוריי או אם יש סכנה שיש מישהו מאחוריי, אני לא לוקח שום סיכון מיותר ומושך בלם יד.

שיטת הזינוק עם חצי קלאץ' אפשרית רק בחלק מהרכבים בלי שהמנוע ידרדר או יתכבה, אני מעדיף לא לקחת סיכונים ולמשוך בלם יד (אלא אם אני נמצא על כביש ריק ואין אף אחד מאחוריי, אז לא איכפת לי אם הרכב ידרדר קצת אחורנית).

Ron_Dadon
20-08-09, 19:00
תראה, כל אחד יעשה כרצונו - אבל באופן וודאי, השיטה של זינוק עם בלם יד היא פסולה מהשורש.
היחידים שאני באמת ראיתי שמשתמשים בזה קבוע הם נהגי משאיות כבדות, ששם הרכב יתדרדר הרבה יותר מ-20 ס"מ ויגרום להרבה יותר נזק אם הזינוק "יתפספס".

שוב, אולי האונו שלך ספציפית הייתה בעייתי בנושא - אני זינקתי עם האונו שלי את אותן העליות שאתה זינקת ביקנעם, במשך שנתיים+, בלי שום בעיה, בלי התדרדרות אחורה ובלי שום עזרה מבלם היד (ואם ניקח דוגמה קלאסית אצלכם זה הזינוק ביציאה מהקניון לכיוון העלייה).

בדיוק כמו שרשמת בנושא אחר, שלא בולמים ומשאירים את ההילוך על 5 בידני או מעבירים לN, כי זה מסוכן ובמקרה חירום זמן התגובה יהיה איטי - כך בדיוק עם בלם היד, שגורם לך לאבד עוד שנייה-שתיים יקרות, שבלעדיו היו נחסכות.

Caveman
20-08-09, 19:15
אני עדיין לא מבין מה שיטת החצי קלאץ' קשורה לכאן. היא פסולה בגלל שהיא סתם גורמת לבלאי מיותר.
בוא אני אנסה שוב להסביר את עצמי גיא. המעבר מעמידה מלאה, לנסיעה הוא מיידי, לא יותר מחצי שניה במקרה הגרוע. 20 ס"מ (ושוב, זו ההשערה הגסה שלי) הוא מרחק שבו הגלגל של הרכב שלך לא משלים פחות מ1/10 (עשירית) סיבוב אפילו, זה אפילו לא שבריר קמ"ש, וכאן נגמרו לי התיאורים לתאר את הזניחות שלו :)
בזמן הזה, המיידי, אני מרים את הרגל מהברקס, מעביר לגז, לוחץ עליה במידת הצורך (אני מכיר את הרכב שלי ויודע כמה צריך), ובו זמנית (שים לב, ביטוי המפתח), משחרר את המצמד כמה שצריך (שוב, מהיכרות עם הרכב).

השטיח לא קשור בכלל משתי סיבות: (בהנחה שאני מקבל את הנימוק ההזוי הזה)
1. הרגל של הגז/ברקס, או יותר נכון העקב שלה, מונח על השטיח, הוא לא זז.
2. הרגל של דוושת המצמד נמצאת על המצמד, ואז עוברת למדרך בצד שמאל, מבלי לגעת בכלל בשטיח.

אתה מתאר את זה כאילו אני במצב של נסיעה ב100 קמ"ש וצריך לבצע בלימת חירום. רק שאז אני מגלה שלא לחצתי כמו שצריך על הברקס, וצריך לתקן. כאן מדובר במרחק משמעותי מאוד, מסוכן, ולצערי יכול להיות קטלני.
במצב הזה, "רגע" הוא משמעותי, וחצי שניה היא לרוב ההבדל בין... לבין...
בביצוע זינוק בעליה, הרכב ממש עומד Literally...

בלם יד ברכב אוטומטי? זה גם קצת יותר מידי. אתה בהחלט אחד הנהגים היותר מוזרים שיצא לי להיתקל בהם :neutral:

הרשתי לעצמי בצורה דיי משעשעת לצלם לך כמה זה 20 ס"מ. אני מקווה שזה ממחיש את המציאות.
בתמונה של הגלגל, זה אפילו 21 ס"מ, כי הפרספקטיבה לא יצאה לי כמו שרציתי. שים לב שזה בקושי באורך של אבן משתלבת.

stio
20-08-09, 20:22
שוב, אולי האונו שלך ספציפית הייתה בעייתי בנושא - אני זינקתי עם האונו שלי את אותן העליות שאתה זינקת ביקנעם, במשך שנתיים+, בלי שום בעיה, בלי התדרדרות אחורה ובלי שום עזרה מבלם היד (ואם ניקח דוגמה קלאסית אצלכם זה הזינוק ביציאה מהקניון לכיוון העלייה).

אני לא פוסל אפשרות של בעיה בכיוונים לגבי האונו (טורים נמוכים וכ'), אך אני עדיין טוען בתוקף שבאונו הזאת לא היה ניתן לזנק בשום אופן בעליה ללא עזרה מבלם היד מבלי שהמנוע היה כובה (אלא אם מחזיקים חצי גז וחצי קלאץ לחוצים). אני עדיין טוען שברכב בעל מנוע דיזל ניתן לזנק בנוחות הרבה יותר טובה מברכב בעל מנוע בנזין.

בעליה שאתה מדבר עליה הפאביה גם לא מחזיקה מעמד ואני מזנק באמצעות בלם היד, אלא אם אין רכבים מאחוריי, ואז אני מרשה לעצמי לוותר על בלם היד.

אני עדיין לא מבין מה שיטת החצי קלאץ' קשורה לכאן. היא פסולה בגלל שהיא סתם גורמת לבלאי מיותר.
בוא אני אנסה שוב להסביר את עצמי גיא (...)

יש מס' שיטות לזינוקים בעליה ברכב בעל גיר ידני, את כולם ניסיתי במס' רכבים, ההסברים כאן על הזינוקים ידועים לי היטב.
מלבד זאת, עדיין אני לא מסכים עם הקביעה של זינוק בעליה תוך כדי הידרדרות של כ- 20 ס"מ זה לא נורא. לידיעתך, בטסט (מעשי) היו מכשילים אותך במיידית על כזה דבר.

במידה ואני אצטרך לאבטח את הרכב מפני הדרדרות- אעשה זאת, אך לא אקח סיכון בשום פנים ואופן של הדרדרות הרכב אפילו בס"מ אחד. לא חסרים חתולים, ילדים ובע"ח שקופצים מאחורי הרכב ולא חסר רכבים הנצמדים לפגוש האחורי לפני הזינוק. כאמור, אני לא אקח שום סיכון של הדרדרות אחורנית אפילו לא ברבע ס"מ ואם צריך אמשוך בלם יד לפני כל עלייה.

מלבד זאת אני יודע כמה זה 20 ס"מ, תודה על הצילום בכל אופן ותתחדש על הצמיגים.

Ron_Dadon
20-08-09, 20:29
בטסט (מעשי) היו מכשילים אותך במיידית על כזה דבר

גיא, אתה לא מכיר את המשפט שכל מורה לנהיגה אומר לתלמיד לאחר שעבר טסט?

"ברכותי, עכשיו לך ללמוד איך נוהגים באמת" :D

stio
20-08-09, 20:41
מכיר, מכיר.. משפט נכון :)
אבל בנושא של הדרדרות אחרונית בזינוק יש בזה היבט בטיחותי, לכן מכשילים על כזה דבר.

Caveman
20-08-09, 21:18
מצחיק שנתפסת דווקא למספר הזה, 20. אחרי שאמרתי מספר פעמים שזהו המרחק שאני משער בגסות שהרכב מדרדר בו במקרים קיצוניים ממש.
מעניין מה היה קורה אם הייתי רושם 10, או 5 :)

תודה על הברכה, אני אפרסם חו"ד בקרוב עליהם, יש הרבה מה לכתוב.

asaf123
21-08-09, 21:56
ווואי אני קורא את השירשור ההזוי הזה שגלש מנושא אחד לאחר לחלוטין.
ומנסה להבין מה קורה פה לעזאזל בסך הכל אדם רצה וחחת דעת על סוג מסויים של גיר נראה לי שכבר הוא בעצמו כבר לא זוכר מה הוא שאל.
ובקשר ללזנק עם בלם יד לדעתי שימושי בטסט ולא מעבר לזה למרות שגם בטסט לא עשיתי את זה.
עם מישהו בוחר להיצמד אליי מאחורה? וואלה בעיה שלו עם לא בדרך ה קלה אז בקשה הוא ילמד שלא ניצמדים .
בקשר לבעלי חיים וילדים זה כבר כל מקרה לגופו יש מקרה שאני לא יהסס ויסע ויש אחר שאני אמתין עד שזה יחלוף.

shi56
22-08-09, 11:24
ב 2004 יש גיר רובוטי או רציף ? ? ?

stio
22-08-09, 11:36
מצחיק שנתפסת דווקא למספר הזה, 20. אחרי שאמרתי מספר פעמים שזהו המרחק שאני משער בגסות שהרכב מדרדר בו במקרים קיצוניים ממש.
מעניין מה היה קורה אם הייתי רושם 10, או 5


זה לא משנה, אסור להדרדר אחורנית גם 5 ס"מ.
לכל מי שהגיב שהוא עושה זינוקים תוך כדי הדרדרות אחורנית: חלילה, כשתפגעו ברכב, בילד או בחתול תבואו לפה להתייעץ "מה עושים", נעזור לכם...

ווואי אני קורא את השירשור ההזוי הזה שגלש מנושא אחד לאחר לחלוטין.
ומנסה להבין מה קורה פה לעזאזל בסך הכל אדם רצה וחחת דעת על סוג מסויים של גיר נראה לי שכבר הוא בעצמו כבר לא זוכר מה הוא שאל.


פותח השרשור יכול לקרוא את התגובות הרלוונטיות עבורו, לא צריך לעשות רעש מכלום. סה"כ הנושא בו אנו דנו הוא נושא הקשור בדרך זו או אחרת לנושא שפתח פותח השרשור.

ב 2004 יש גיר רובוטי או רציף ? ? ?

יש רק בדגמי 8V. בדגמי 16V יש גיר רציף.

Caveman
22-08-09, 14:54
אני מצטער גיא, 5 ס"מ זו לא הדרדרות.
אסור גם שהרכב יהיה בהילוך סרק בכלל. בצמתים אתה עומד בראשון עם קלאצ' לחוץ?

ב 2004 יש גיר רובוטי או רציף ? ? ?
SX - רובוטי או ידני.
ELX - רציף או ידני.

stio
22-08-09, 15:29
5 ס"מ זו הדרדרות "על הנייר", בפועל לא מרגישים את זה, אבל בכל זאת.

אם אני הייתי מכיר את הרמזור והייתי יודע שהוא קצר, הייתי עומד עם קלאץ לחוץ והילוך ראשון. אם לא, הייתי משלב ל-N.
בכל מקרה, באופן כללי, יש חוקים הזויים וצריך להתעלם מהם. גם אסור לנסוע יותר מ- 90 קמ"ש בכביש עם 2 נתיבים ושטח הפרדה בנוי, אתה רוצה לומר שמעולם לא עברת 90?

idango
23-08-09, 02:43
מסקנה סופית : גיא לא יודע לעשות זינוק בעליה :)
ולחשוב שהוא רצה לקנות בזמנו HGT ,משעשע :)

לדעתי נסגור את הנושא בזה ונחזור לשאלת פותח השרשור

Caveman
23-08-09, 08:11
גם אסור לנסוע יותר מ- 90 קמ"ש בכביש עם 2 נתיבים ושטח הפרדה בנוי, אתה רוצה לומר שמעולם לא עברת 90?

כן.

וכן, באמת גלשנו יותר מידי :)

stio
23-08-09, 12:19
מסקנה סופית : גיא לא יודע לעשות זינוק בעליה :)
ולחשוב שהוא רצה לקנות בזמנו HGT ,משעשע :)

מה שמשעשע בכל הסיפור הזה, זה שמישהו שלח אותך לכאן כדי לריב איתי למרות שאנחנו לא מכירים. הסמיילים המחייכים עדיין לא עושים עליי רושם כלשהו.
ההערות שלך לאורך תקופה מאוד ארוכה והעובדה שאתה לא מגיע למפגשים וטיולים כלל מסגירים אותך.

אתה אולי רוצה לספר לנו סוף סוף מי שלח אותך לפורום הזה, האם אתה שלוחה של פורום אחר?

08/08/09: שימוש במילה "דביל":
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=51949&postcount=5

13/07/09: העלבות:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=50716&postcount=12

19/06/09: ניסיון לגרום לויכוח ובלאגן, הניסיון נכשל:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=49164&postcount=79

02/05/09: בתגובה על מפגש צפון הנ"ל ניסה לרמוז, בצורה ילדותית, שהפאביה היא לא רכב יפה. כמובן שלא התייחסתי:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=46166&postcount=4

13/12/08: בתגובה על דיון שלי ושל אליקו בנושא האם בעל סקודה "ראוי" לכתוב בפורום של פיאט, ניסה הנ"ל להעכיר את האווירה:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=37284&postcount=26

ארילו
23-08-09, 14:48
נמאס לי - אז זה ננעל.

עידן וגיא לא לרדת לפסים אישיים.

stio
23-08-09, 15:03
אביעד, שכחת ללחוץ על כפתור הנעילה... :wink:

בכל אופן אני לא יורד לפסים אישיים, שים לב שאני לא עונה לו כבר שנה שלמה, אבל מתחיל להימאס לי. לא יודע מי זה ומה הוא רוצה, אבל מה שבטוח שאין מקום בפורום להודעות שנועדו ליצור מריבות וויכוחים.

לגבי נושא השרשור (או הנושא שהתפתח בהמשך) הנושא כבר מוצה, שכל אחד ייזנק בעליה בדרך המתאימה לו.

TheOne23
23-08-09, 22:45
למה נועלים לי את הדיון? מה עשיתי?... :confused::(

stio
23-08-09, 23:16
זאת לא אשמתך. בכל אופן נראה כי ענו לשאלותיך, האם יש לך שאלות נוספות באותו הנושא?

ארילו
23-08-09, 23:35
אם למישהו יהיה משהו קונקרטי להוסיף לדיון הוא מוזמן לפנות אל אחד המנהלים שישחרר אותו